/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ikke synet
Fra : lover


Dato : 18-03-03 21:37

Hej med jer

Jeg var til syn idag med min ikke helt nye CB 500 årgang 74 ,men desværre
gik den ikke igennem synet.
Jeg har ellers ordnet det hele,og brugt MEGET tid på forbremsen.
Der er kommet nyt stempel samt nye klodser og ny slange,men ved syn fik jeg
at vide,
at den ikke havde bremsekraft nok på forbremsen,og var lidt ærgelig,men da
det er meget vigtig med
gode bremser er det helt fint,at den ikke gik igennem.
Jeg vil da sige at der ikke var noget andet at bemærke.
Nu til spørgsmålet, er der nogen der kan give et godt råd hvad jeg skal
gøre? synsmanden mente at måske
var det fordi ,at det ikke var orginale klodser samt at jeg måske slibe
skiven så den ikke var så glat,ligeledes
kunne jeg tro,at der måske kunne være noget på klodserne.
Nu venter jeg spændt på jeres gode råd.

Hilsen Jens



 
 
König (18-03-2003)
Kommentar
Fra : König


Dato : 18-03-03 21:50


Det lyder lidt usagligt, det den synsassistent har udsat dig for.

Hvis jeg var dig - så kørte jeg til omsyn uden at gøre noget som helst.


MVH Peter König




lover (18-03-2003)
Kommentar
Fra : lover


Dato : 18-03-03 22:01


"König" <mbi@indbakke.dk> wrote in message
news:3e77867a$0$190$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Det lyder lidt usagligt, det den synsassistent har udsat dig for.
>
> Hvis jeg var dig - så kørte jeg til omsyn uden at gøre noget som helst.
>
>
> MVH Peter König
>
>
> Hej igen

Jeg tror nu nok har har ret,og hans chef var også ude at prøve den ,og havde
samme mening.
Nu da jeg ikke har noget,at sammenligne med er jeg jo lidt på herrensmark.
Skal vi nu sige at der er et problem hvad er så jeres bud? på havd der skal
gøres.

Hilsen Jens



Claus Rittig (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-03-03 17:45

"König" <mbi@indbakke.dk> skrev i en meddelelse
news:3e77867a$0$190$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> Det lyder lidt usagligt, det den synsassistent har udsat dig for.

Nåh, jeg synes nu det lyder meget rimeligt.

> Hvis jeg var dig - så kørte jeg til omsyn uden at gøre noget som helst.

Det ville jeg nok ikke gøre... En dag får du brug for bremsekraften, og hvad
så? Knoglebrud?

Rittig



Allan Bojesen (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 18-03-03 22:25

lover wrote:
> Jeg var til syn idag med min ikke helt nye CB 500 årgang 74 ,men
> desværre gik den ikke igennem synet.
> Jeg har ellers ordnet det hele,og brugt MEGET tid på forbremsen.
> Der er kommet nyt stempel samt nye klodser og ny slange,men ved syn
> fik jeg at vide,
> at den ikke havde bremsekraft nok på forbremsen,og var lidt
> ærgelig,men da det er meget vigtig med
> gode bremser er det helt fint,at den ikke gik igennem.
> Jeg vil da sige at der ikke var noget andet at bemærke.
> Nu til spørgsmålet, er der nogen der kan give et godt råd hvad jeg
> skal gøre? synsmanden mente at måske
> var det fordi ,at det ikke var orginale klodser samt at jeg måske
> slibe skiven så den ikke var så glat,ligeledes
> kunne jeg tro,at der måske kunne være noget på klodserne.
> Nu venter jeg spændt på jeres gode råd.

Hvis du har købt almindelige klodser, og det er de korrekte til modellen,
kan det næsten kun være et eller andet på skiven. Er du sikker på ikke at
have kommet olie eller bremsevæske på klodserne ved montagen eller på
skiven. Der skal ikke ret meget til for at bringe uorden i sagerne. Jeg
ville forsøge med at afmontere klodserne og rense skiven i rensebenzin og
dernæst i sprit. Klodserne ville jeg slibe ½ mm af på et stykke sandpapir
lagt på noget plant, og derefter samle det hele igen.

Allan Bojesen



Armand (18-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 18-03-03 23:21


lover <likeyou200@yahoo.com> skrev i en
news:3e77833b$0$7629$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> Jeg var til syn idag med min ikke helt nye CB 500 årgang 74 ,men desværre
> gik den ikke igennem synet.
> Jeg har ellers ordnet det hele,og brugt MEGET tid på forbremsen.
> .......,men ved syn fik jeg at vide at den ikke havde bremsekraft nok på
> forbremsen,................... synsmanden mente at måske
> var det fordi ,at det ikke var orginale klodser samt at jeg måske slibe
> skiven så den ikke var så glat,ligeledes
> kunne jeg tro,at der måske kunne være noget på klodserne.
> Nu venter jeg spændt på jeres gode råd.

Siger loven da ikke blot noget med 8 meters bremselængde fra 30 km/t og
ikke(!) noget subjektivt omkring bremsekraft :-/
En gammel 500/4 vil ikke kunne bremse som nutidens supercykler med deres
forrygende bremse-dimensioner, og hvordan skulle man overhovedet kunne
få synet en Nimbus eller andre veteraner ud fra sådan en subjektiv
opfattelse !?

Nu er det jo ikke til at vurdere her fra tastaturet. Syns-assistenten og dig
er de eneste der har prøvet bremseevnen og historien nævner ikke noget om
svampet hydraulik, hvorfor den eneste mulighed du har for forbedring er en
grundig rengøring/affedtning af skiven og evt opslibning af overfladen, samt
køb/montage af et par sintrede bremseklodser (SBS'ere) :-/

--
Armand.






Hans Paulin (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 19-03-03 10:47

Armand wrote:
>
> Nu er det jo ikke til at vurdere her fra tastaturet.
Syns-assistenten
> og dig er de eneste der har prøvet bremseevnen og historien
nævner
> ikke noget om svampet hydraulik, hvorfor den eneste mulighed du
har
> for forbedring er en grundig rengøring/affedtning af skiven og
evt
> opslibning af overfladen, samt køb/montage af et par sintrede
> bremseklodser (SBS'ere) :-/

....man ku jo osse overveje et par armerede slanger...

....på min gamle Honda 7½ fra -70 var der heller ikke megen
bremsevirkning på trods af ren skive og forskellige klodser - den
kørte nu osse med alm. slanger...
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82


Armand (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-03-03 15:30


Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b59e5n$3ac$1@sunsite.dk...
> Armand wrote:
> >
> > Syns-assistenten og dig er de eneste der har prøvet bremseevnen og
historien
> > nævner ikke noget om svampet hydraulik,
>
> ...man ku jo osse overveje et par armerede slanger...

Jup!
Bremseslanger er en simpel servicerings-del der f.eks. jvf. Kawasaki skal
skiftes hvert 4. år på Lillefrøen!
Men tilsyneladende er det ikke dér at det springende punkt befinder sig (man
ville nok have blevet konfronteret med manglende plads under grebet ved hård
betjening af bremsen :-/ )!?

--
Armand.






D@n Dethlefsen (18-03-2003)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 18-03-03 23:47


"lover" <likeyou200@yahoo.com> skrev i

> Nu til spørgsmålet, er der nogen der kan give et godt råd hvad jeg skal
> gøre? synsmanden mente at måske
> var det fordi ,at det ikke var orginale klodser samt at jeg måske slibe
> skiven så den ikke var så glat,ligeledes
> kunne jeg tro,at der måske kunne være noget på klodserne.
> Nu venter jeg spændt på jeres gode råd.
>

Slibe på skiven så den ikke er så glat, sikke en gang vrøvl, det for du ikke
bedre bremser af.

1. Har du haft det hele smurt ind i WD-40 eller ligende, hvis ja skal du
rense din skive i f.eks. bensin indtil den er helt fedtfri, jeg ville så
også skifte bremseklodserne til nogle helt nye (igen ?), husk at kør nogle
kilometer hvor du bruger bremsen meget så klodser og skive kan blive "slidt"
sammen før du kører til omsyn.
2. Er det den orginale Honda skive, hvis nej hvad er der så monteret en
rustfri- eller støbejernsskive. ?
3. Sidder der ikke en arm, der holder bremsecaliperen på sådan en fætter,
hvis ja kan arm bevæge sig frit ?
4. I hvilken synshal har du været, lyder som en jeg kender.

--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm




Claus Rittig (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-03-03 17:49

"D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e77a1f8$0$142$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Slibe på skiven så den ikke er så glat, sikke en gang vrøvl, det for du
ikke
> bedre bremser af.

Jo, det gør man faktisk. Nogle skiver kan (især hvis de har været kørt meget
varme, eller er meget slidt) få en lidt glas-agtig og meget glat overflade,
og så hjælper det at slibe dem med meget fint sandpapir. Jeg har gjort det
ca. en gang om året på min DT125 (dog var det tromlebremser) indtil jeg
omsidet satte en skivebremse på der dur.

> husk at kør nogle
> kilometer hvor du bruger bremsen meget så klodser og skive kan blive
"slidt"
> sammen før du kører til omsyn.

Eller man kunne få fjernet de kanter på skiven som alle de tidligere klodser
har slidt, så nye klodser bremser ordentligt fra ny.

Rittig



Jes Vestervang (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-03-03 18:35

Claus Rittig wrote:

> Eller man kunne få fjernet de kanter på skiven som alle de tidligere
> klodser har slidt, så nye klodser bremser ordentligt fra ny.

Æhm, er der ikke noget med at det er en fy-ting at fjerne kanterne?
Alternativt kan man jo altid fjerne noget belægning fra klodserne, for at
sikre at anlægsfladen ikke bliver for lille pga. rillerne.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Claus Rittig (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-03-03 22:22

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:iammk-101.ln1@vissen.vandhane...
> Claus Rittig wrote:
>
> > Eller man kunne få fjernet de kanter på skiven som alle de tidligere
> > klodser har slidt, så nye klodser bremser ordentligt fra ny.
>
> Æhm, er der ikke noget med at det er en fy-ting at fjerne kanterne?

Næh-nej, det er helt legalt, forudsat at skiven stadig overholder
mindste-tykkelsen, naturligvis.
Jeg fik engang drejet kanter af en skive til Hondaen - den skulle ikke
synes, jeg var bare træt af at mine klodser ikke bed før halvt inde i
løbene. Det virkede fint.

Rittig



Jes Vestervang (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 19-03-03 22:51

Claus Rittig wrote:

> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
>> Claus Rittig wrote:
>>
>> > Eller man kunne få fjernet de kanter på skiven som alle de tidligere
>> > klodser har slidt, så nye klodser bremser ordentligt fra ny.
>>
>> Æhm, er der ikke noget med at det er en fy-ting at fjerne kanterne?
>
> Næh-nej, det er helt legalt, forudsat at skiven stadig overholder
> mindste-tykkelsen, naturligvis.

Jeg synes bare at jeg kunne huske noget med at skiven kunne gå i stykker af
det, men det lyder egentlig ikke særligt logisk

> Jeg fik engang drejet kanter af en skive til Hondaen - den skulle ikke
> synes, jeg var bare træt af at mine klodser ikke bed før halvt inde i
> løbene. Det virkede fint.

Ok
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Armand (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-03-03 23:51


Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:iammk-101.ln1@vissen.vandhane...
> Claus Rittig wrote:
>
> > Eller man kunne få fjernet de kanter på skiven som alle de tidligere
> > klodser har slidt, så nye klodser bremser ordentligt fra ny.
>
> Æhm, er der ikke noget med at det er en fy-ting at fjerne kanterne?
> Alternativt kan man jo altid fjerne noget belægning fra klodserne, for at
> sikre at anlægsfladen ikke bliver for lille pga. rillerne.

Øh?
Kanterne står der netop fordi at klodserne ikke berører dét område på
skiven, så der skulle ikke være grund til at fjerne noget af hensyn til de
nye klodser. Og hvis dette alligevel ikke holder, så er det ulige lettere
lige at skære/slibe de nye klodsers overkant til!

Jeg har én gang slebet den tilbagestående kant ned, og selvom skiven vár
tynd var den ikke skæv - Førend at den tilsyneladende styrkende kant blev
fjernet

Så dét er en DON'T! :-|

--
Armand.



Claus Rittig (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-03-03 16:48

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b5atve$m7a$1@news.cybercity.dk...

> Kanterne står der netop fordi at klodserne ikke berører dét område på
> skiven, så der skulle ikke være grund til at fjerne noget af hensyn til de
> nye klodser. Og hvis dette alligevel ikke holder, så er det ulige lettere
> lige at skære/slibe de nye klodsers overkant til!

Kanterne opstår desværre ikke udenfor klodsernes rækkevidde, men i kanten af
rækkevidden.
Ja, man kan slibe klodserne til istedet, og dermed miste lidt bid i sin
bremse, og det skal man så gøre hvergang man skifter klodser. Det gør jeg
ca. 4-8 gange om året (afhængigt af hvilken cykel det er og hvor meget jeg
kører på den), så det er lidt smartere og billigere at dreje skiven ned.

> Jeg har én gang slebet den tilbagestående kant ned, og selvom skiven vár
> tynd var den ikke skæv - Førend at den tilsyneladende styrkende kant blev
> fjernet

Tjah, min skive blev ikke skæv af det.

Rittig



König (19-03-2003)
Kommentar
Fra : König


Dato : 19-03-03 19:25

> Eller man kunne få fjernet de kanter på skiven som alle de tidligere
klodser
> har slidt, så nye klodser bremser ordentligt fra ny.

Hvis der er kommet kanter på bremseskiven på en motorcykel - så er det
næsten helt sikkert, at skiven er slidt under mindstemål og derfor skal
skiftes.

MVH Peter König



Claus Rittig (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-03-03 22:22

"König" <konigXXX@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:3e78b5f1$0$140$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Eller man kunne få fjernet de kanter på skiven som alle de tidligere
> klodser
> > har slidt, så nye klodser bremser ordentligt fra ny.
>
> Hvis der er kommet kanter på bremseskiven på en motorcykel - så er det
> næsten helt sikkert, at skiven er slidt under mindstemål og derfor skal
> skiftes.

Jah, det er desværre rigtigt...

Rittig



lover (19-03-2003)
Kommentar
Fra : lover


Dato : 19-03-03 21:50


"lover" <likeyou200@yahoo.com> wrote in message
news:3e77833b$0$7629$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej med jer
>
> Jeg var til syn idag med min ikke helt nye CB 500 årgang 74 ,men desværre
> gik den ikke igennem synet.
> Jeg har ellers ordnet det hele,og brugt MEGET tid på forbremsen.
> Der er kommet nyt stempel samt nye klodser og ny slange,men ved syn fik
jeg
> at vide,
> at den ikke havde bremsekraft nok på forbremsen,og var lidt ærgelig,men da
> det er meget vigtig med
> gode bremser er det helt fint,at den ikke gik igennem.
> Jeg vil da sige at der ikke var noget andet at bemærke.
> Nu til spørgsmålet, er der nogen der kan give et godt råd hvad jeg skal
> gøre? synsmanden mente at måske
> var det fordi ,at det ikke var orginale klodser samt at jeg måske slibe
> skiven så den ikke var så glat,ligeledes
> kunne jeg tro,at der måske kunne være noget på klodserne.
> Nu venter jeg spændt på jeres gode råd.
>
> Hilsen Jens
>
> Hej igen

Nu har jeg købt en anden skive.
Da jeg lagde noget ret på skiven var den hul,men holdt målet.
det var ikke så let at finde en anden skive der kunne passe,men fandt en til
en Kava et eller andet som passede.
og som var ret,så jeg håber med slibning af klodser samt ny skive osv. at
det virker ok.
Jeg vil vende tilbage med nyt efter omsyn.
Jeg takker mange gange for alle jeres oplysninger samt svar.

hilsen Jens




Claus Rittig (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 19-03-03 22:23

"lover" <likeyou200@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3e78d7c9$0$29535$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Nu har jeg købt en anden skive.
> Da jeg lagde noget ret på skiven var den hul,men holdt målet.

Det var nok (alt andet lige) også den bedste løsning.

Rittig



dots (20-03-2003)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 20-03-03 00:56


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3e78de87$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "lover" <likeyou200@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:3e78d7c9$0$29535$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> > Nu har jeg købt en anden skive.
> > Da jeg lagde noget ret på skiven var den hul,men holdt målet.
>
> Det var nok (alt andet lige) også den bedste løsning.
>
> Rittig
> >

Hovsa,
konsekvensen her er at Honda skal ha ny skive foran(der er 1 FED kant), og
her sad jeg ellers bare og hyggelæste - hvor fa'en finder jeg så en skive
der passer til en Honda CRM ???

dots




Claus Rittig (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-03-03 16:49

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e790395$0$24672$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> konsekvensen her er at Honda skal ha ny skive foran(der er 1 FED kant),
og
> her sad jeg ellers bare og hyggelæste

Skal og skal... Hvem siger det?

Rittig



dots (20-03-2003)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 20-03-03 19:30


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3e79e1c2$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e790395$0$24672$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> > konsekvensen her er at Honda skal ha ny skive foran(der er 1 FED kant),
> og
> > her sad jeg ellers bare og hyggelæste
>
> Skal og skal... Hvem siger det?
>
> Rittig

Hæ, ikke nødvendigt endnu, mener du ?, jamen så venter jeg da bare med det.
Du ka jo lige kigge på den, måske i Arden næste uge ?

dots



Claus Rittig (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-03-03 23:27

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e7a088c$0$24694$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hæ, ikke nødvendigt endnu, mener du ?, jamen så venter jeg da bare med
det.
> Du ka jo lige kigge på den, måske i Arden næste uge ?

Jep, for nu ligger det fast - du ser mig ikke til træningslejr i denne
weekend. Jeg havde besvær med at køre bil hjem fra klubben i aften.
Rygskader er noget rigtigt bæ, er de!

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste