Privat dagpleje
Fra : Ole

Dato : 18-03-03 19:48

Hej
Jeg har min egen private dagpleje.
Jeg har lige lavet min egen hjemmesiden, med lidt info omkring hvad vi laver
m.m.
Hvis i synes der mangler noget så send en mail.

Helle

Fra : Ole

Dato : 18-03-03 19:50

Ups jeg glemte lige min adresse....
http://80.199.30.81
Helle

Fra : Musen

Dato : 18-03-03 20:23

> Hej
> laver

Hej Helle
Jeg synes det er en fin hjemmeside du har der, og det lyder da rigtig
hyggeligt at være barn hos dig. En ting undrer mig dog; hvornår holder du
fri? Jeg mener, hvis du også er til rådighed om aftenen, så bliver du da
nødt til at kompensere for det på et andet tidspunkt?
En anden ting jeg studsede over er, at dine børn er hjemme sammen med de
børn du passer, hvis de er syge. Er der ikke lidt stor risiko for at alle
ungerne så vil smitte hinanden på kryds og tværs på den måde? Og hvis du har
fire børn at passe, kan det så ikke være svært samtidig at tage sig af dit
eget barn når det er sygt?

Bortset fra det, ville jeg nu ikke være ked af at have min søn passet hos
dig
Venlig hilsen Mia

Fra : Ole

Dato : 19-03-03 08:10

Hej Mia

Tak for dit svar.
Mht hvornår jeg holder fri, så er det ikke noget problem lige for tiden, da
alle de børn jeg passer, kommer i dagtimerne.
Selvfølgelig skal der tilrettelægges mere, hvis jeg feks skal til at have
børn passet om aftenen eller om natten, men den tid den glæde/udfordring.
Mht sygdom, så er det heller ikke noget problem, for mit eget vedkommende,
så er jeg aldrig syg, jeg har ikke haft en sygedag siden jeg startede i
november 2001. For mine børns vedkommende, så er de næsten heller aldrig
syge og når det er sket, så har det gået fint, de har ligget på sofaen og
har ikke krævet det helt store af mig, men de er også ved at være "store"
nu. Børnene som jeg passer er næsten heller aldrig syge, så det er kun i
tilfælde af forkølelse at jeg oplever at de smitter hinanden - kort og godt
er vi ikke ramt meget af sygdomme her hos mig.

Kærlig hilsen Helle
http://80.199.30.81

Fra : Musen

Dato : 19-03-03 17:49

> [...]
> børn passet om aftenen eller om natten, men den tid den glæde/udfordring.

Jamen det er da super at du tager det som en udfordring, hvis du skulle få
børn om aftenen. Jeg synes det må være en kanon mulighed for forældre der
arbejder sent (som både min mand og jeg, når vi ellers ikke er sygemeldte og
på barsel

> [...]
godt
> er vi ikke ramt meget af sygdomme her hos mig.

Nåja nu ved jeg jo ikke hvor store dine børn er, der er jo forskel på at
have et sygt barn på 3-4 år hjemme og så et barn på 7-8 år
Men så længe du selv mener du kan klare det, er det jo helt fint. Jeg har
bare oplevet en dagplejemor som havde et barn på 3 år, og hun var ofte syg
og blev passet hjemme. Tit når jeg kom og hentede min venindes datter, så
sad dagplejemoderen inde hos den syge datter, mens ungerne passede sig selv
i den anden ende af huset. Det ville jeg ihvertfald ikke acceptere som
mor....Men nu er jeg måske også af den mere pylrede slags *SSS*

Fortsat held og lykke med jobbet. Det lyder som om du er rigtig glad for
det, og det er nu engang en af de absolut vigtigste ting, når man skal
arbejde med børn

Venlig hilsen Mia

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-03 15:55

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse

snip
> En anden ting jeg studsede over er, at dine børn er hjemme sammen med de
> børn du passer, hvis de er syge.
snip

En alm. dagplejemor har vel også sine egne børn hjemme, hvis de er syge

VH jakob

Fra : Musen

Dato : 19-03-03 17:50

> snip
> snip
>
> En alm. dagplejemor har vel også sine egne børn hjemme, hvis de er syge

næææh ikke dem jeg kender ihvertfald. De har barnets første sygedag ligesom
alle andre...Måske en enkelt gang imellem hvis barnet er ved at være raskt
men for sygt til at komme i børnehave/skole...

Venlig hilsen Mia

Fra : R. Ilsøe

Dato : 20-03-03 00:34

> snip
>
> En alm. dagplejemor har vel også sine egne børn hjemme, hvis de er syge

Vores kommunale dagplejer havde sin søn hjemme da han havde skoldkopper. Hun
fik 1. sygedag og så fik hun ellers besked på af kommunen at resten af hans
syge-tid skulle hun ha' DP-børnene og så var det op til forældrene om de
ville løbe den risiko!

Rinnie

Fra : Nette

Dato : 28-03-03 13:04

"R. Ilsøe" skrev i en meddelelse
> [...]
hans
> syge-tid skulle hun ha' DP-børnene og så var det op til forældrene om de

Det lyder meget dobbeltmoralskt. Har du tjekket det svar?
Grunden til at jeg spørger er, at dagplejemødre har arbejdsvillkår ligesom
alle andre, og specielt fordi hendes job ER med børn, så bør reglerne også
være mere fleksible.
Inden for daginstitutionsområdet bliver der i hvert fald ikke set ned på
folk eller bedt om at folk tager på arbejde, når deres børn er syge. Men
fraværet fra arbejdspladsen er selvfølgelig for egen regning. Man får kun
betaling for barnets 1. sygedag.
Jeg gad godt høre ramaskrigene, når pædagogen tager sit syge barn med på
arbejde, fordi hun SKAL møde ind.

Måske handler det om noget andet?
Jeg ville i hvert fald være tilbøjelig til at mistænke den pågældende
dagplejemor for at have undladt noget af den besked, hun har fået fra
dagplejekontoret, nemlig den del med at hun kun kan få betaling for 1.
sygedag, og selv skal betale de efterfølgende.
Jeg vil selvfølgelig bøje mig, hvis din dagplejemors påstand viser sig at
holde vand, men samtidig vil jeg krumme tæer over et system, som åbenbart
ikke virker særlig smart på det område.

Nette