Morten Johansen <morten_b_johansen@yahoo.com> skrev i en
news:8128bae.0303180214.5ff7a3e4@posting.google.com...
> Hej
>
> Trak lige dyret TL1000R ud i går, dejligt. Men et problem der startede
> sidste år, var der stadig her efter vinteren. Vædsken i den hydraliske
> kobling forsvinder stille og roligt!, og koblings punktet rykker der
> ved mere og mere ind, for til sidste at man ikke kan koble ud.
> Problemet er ind til videre løst ved at hælde lidt bremse vædske på,
> så er den god igen.
> ................Der er ingen utætheder at se.
Alt andet lige: Hvis man har brug for at efterfylde, så må der være en
mindre utæthed et sted :-|
Noget andet er: Hvis jeg forstår det sådan at kobl.punktet flytter sig med
tiden, så er det p.g.a. med tiden forsvindende vædske.
Hvis det derimod ændrer sig i løbet af den samme udkobling, så er det en
alvorlig utæthed (der ligeså vel kan ligge i hovedcylinderen, som
slavecylinderen) at vi taler om!
Uanset om en forekommende lækage vil løbe ind i motoren, eller forbliver
udvendigt (især de tidlige hydrauliske koblinger var en art Bolt-on, og
derfor udvendigt monterede istedet for den traditionelle snekke!), så er
bremsevædske aldeles aggressivt overfor lakerede flader, plast og gummi, så
det er en fejl blot at lade stå til ved at efterfylde gentagne gange =
--
Armand.