|
| 2T krumtap renovering Fra : Rune Larsen |
Dato : 17-03-03 21:13 |
|
Hej folkens
Er der nogen på fyn eller generelt i det sydlige jylland man tør overlade en
krumtaprenovering til TZR'en til?
/Rune
| |
Steen Gruby (17-03-2003)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 17-03-03 21:36 |
|
On Mon, 17 Mar 2003 21:13:08 +0100, Rune Larsen
<rune.larsen@tiscali.dk> wrote:
Hej Rune.
>
>Er der nogen på fyn eller generelt i det sydlige jylland man tør overlade en
>krumtaprenovering til TZR'en til?
>
Hvis du havde skrevet Sjælland havde jeg skrevet Pacht & Tetens.
De har lige reddet en CBX550 krumtap for min nabo 100% arbejde.
Dem tør jeg godt anbefale.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk
| |
Rune Larsen (17-03-2003)
| Kommentar Fra : Rune Larsen |
Dato : 17-03-03 22:39 |
|
NOSPAM wrote:
> Hvis du havde skrevet Sjælland havde jeg skrevet Pacht & Tetens.
> De har lige reddet en CBX550 krumtap for min nabo 100% arbejde.
> Dem tør jeg godt anbefale.
Jeg ku nok osse godt strække mig til sjælland, men det andet er jo nemmere.
Navnet er noteret - takker!
/Rune
| |
Armand (18-03-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-03-03 00:04 |
|
Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en
news:jacc7vof7t7p2ov9r426d5m1fc3ahbcpqe@4ax.com...
> On Mon, 17 Mar 2003 21:13:08 +0100, Rune Larsen
> <rune.larsen@tiscali.dk> wrote:
>
> Hej Rune.
> >
> >Er der nogen på fyn eller generelt i det sydlige jylland man tør overlade
en
> >krumtaprenovering til TZR'en til?
> >
> Hvis du havde skrevet Sjælland havde jeg skrevet Pacht & Tetens.
> De har lige reddet en CBX550 krumtap for min nabo 100% arbejde.
> Dem tør jeg godt anbefale.
Uden at vide om de også gebærder sig med to-tagger krumpetere, vil jeg mene
at der er væsentlig forskel på en opslibning(?) af CBX'erens forliste søler
og en adskillese, renovering, samling og opretning af en rulningslejret
totagger-krumtap :-/
--
Armand.
| |
GERT BO THORGERSEN (18-03-2003)
| Kommentar Fra : GERT BO THORGERSEN |
Dato : 18-03-03 01:33 |
|
Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:b55lga$kme$3@news.cybercity.dk...
>
> Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> skrev i en
> news:jacc7vof7t7p2ov9r426d5m1fc3ahbcpqe@4ax.com...
> > On Mon, 17 Mar 2003 21:13:08 +0100, Rune Larsen
> > <rune.larsen@tiscali.dk> wrote:
> >
> > Hej Rune.
> > >
> > >Er der nogen på fyn eller generelt i det sydlige jylland man tør
overlade
> en
> > >krumtaprenovering til TZR'en til?
> > >
> Uden at vide om de også gebærder sig med to-tagger krumpetere, vil jeg
mene
> at der er væsentlig forskel på en opslibning(?) af CBX'erens forliste
søler
> og en adskillese, renovering, samling og opretning af en rulningslejret
> totagger-krumtap :-/
>
> Armand.
>
Som Armand skriver er der forskel på en krumtappen for en to-takter og en
fir-takter;
eller mere præcist de fleste firtaktere. Da jeg havde en BMW fra 1960 -
serien 1957 -69 -
Som jeg tunede til mere end de 60 Hk den SAMMENPRESSEDE krumtap kunne klare
fik jeg 3 gange hos Ingana skiftet den bagerste del af krumtappen og
efterfølgende oprettet
krumtappen. På den sammenstansede krumtap skifter man (vel nærmest altid)
dele istedet for
at slibe dele og derefter sammenpresse krumtappen.
Da jeg for 2 år siden fik slebet krumtappen til min BMW R100S hos Als
Cylinder eksploderede
motoren jo da jeg gassede op efter at have startet den. Man havde brugt for
svage nitter til
kontravægtene eller ikke nittet korrekt. Det kostede mig små 15.000 kr.
Gert
| |
Steen Gruby (18-03-2003)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 18-03-03 19:42 |
|
On Tue, 18 Mar 2003 00:04:14 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:
Hej Armand.
>
>Uden at vide om de også gebærder sig med to-tagger krumpetere, vil jeg mene
>at der er væsentlig forskel på en opslibning(?) af CBX'erens forliste søler
>og en adskillese, renovering, samling og opretning af en rulningslejret
>totagger-krumtap :-/
De reparerer og krumtappe til "astma" motorer.
De har sågar grej til at oprette og afballancere.
De har lavet sådan noget så længe jeg kan huske
(De var genboer til min læreplads tilbage i 60'erne).
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk
| |
Soren Lindholt (18-03-2003)
| Kommentar Fra : Soren Lindholt |
Dato : 18-03-03 14:06 |
|
Rune Larsen <rune.larsen@tiscali.dk> wrote in article
<4%pda.128800$Hl6.11747046@news010.worldonline.dk>...
> Hej folkens
>
> Er der nogen på fyn eller generelt i det sydlige jylland man tør overlade
en
> krumtaprenovering til TZR'en til?
>
Iversens cylinder i Horsens sku vel nok ku klare det, ellers LC cross i
Hadsund, det er crossfolk, og mekaniker Jan ved noget om totaktere, og
krumtapper generelt.
--
Søren
http://motortosse.dk
| |
Claus Rittig (18-03-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 18-03-03 19:55 |
|
"Soren Lindholt" <lindholt@REMOVEperson.dk> skrev i en meddelelse
news:01c2ed4f$100a1250$f20b12ac@pc4148...
> Iversens cylinder i Horsens sku vel nok ku klare det, ellers LC cross i
> Hadsund, det er crossfolk, og mekaniker Jan ved noget om totaktere, og
> krumtapper generelt.
LC Cross...?
Står tiden stille hos dig? Eller er det tømmermænd?
Rittig
| |
Søren Lindholt (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Søren Lindholt |
Dato : 19-03-03 00:41 |
|
Claus Rittig wrote:
> LC Cross...?
> Står tiden stille hos dig? Eller er det tømmermænd?
>
> Rittig
Vissevasse, det hedder da LC cross i daglig tale... lissom det hedder
Aaalborghallen, selvom de hellere vil hedde Aalborg kongres og kulturcenter
Og tvavisen hedder aktuelt, og så videre...
--
Søren
motortosse.dk
| |
Mads Lund (19-03-2003)
| Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 19-03-03 08:36 |
|
> Vissevasse, det hedder da LC cross i daglig tale... lissom det hedder
> Aaalborghallen, selvom de hellere vil hedde Aalborg kongres og
kulturcenter
> Og tvavisen hedder aktuelt, og så videre...
Og da LC cross hed LC cross hed det BV cross.... underligt
Mads Lund
Ninja9RT
| |
|
|