|
| BMW r 65 gs Fra : LP |
Dato : 15-03-03 23:26 |
|
Er der nogle som kender til denne model. Jeg ved at det er en gammel
militær model og at den findes i en 27 hk og en 44 hk version men hvordan
ser man forskellen. Jeg har tænkt at tage til en militær auktion, da denne
model bliver skiftet ud for tiden ved militæret. Er der nogle som kender
til hvor meget de koster på en sådan auktion, hvor meget de har kørt,
hvilken stand de er i og om hvor afgiften ca er.
LP
xs 400
| |
Mogens Dammand (15-03-2003)
| Kommentar Fra : Mogens Dammand |
Dato : 15-03-03 23:33 |
|
Hej
Jeg overvejede selv den model på et tidspunkt, men blev frarådet det.
Afgiften kender jeg ikke noget til, så langt nåede jeg aldrig, men alle
militærmodellerne er med de få HK, og fik fortalt at det var en temmelig
omfattende og dyr ændring der skulle til, for at få flere heste ud af den,
så den blev droppet.
Jeg havde den i tankerne på grund af BMW's ry for en god og slidstærk motor,
men det kan jo også blive for dyrt.
Min Mekaniker, Bent ''Probike'' foreslog en Transalp, og det har jeg ikke
fortrudt et eneste sekund.
Mvh
Mogens
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=30
"LP" <lape82@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b5099d$ggt$1@abbeden.bunk.cc...
> Er der nogle som kender til denne model. Jeg ved at det er en gammel
> militær model og at den findes i en 27 hk og en 44 hk version men hvordan
> ser man forskellen. Jeg har tænkt at tage til en militær auktion, da denne
> model bliver skiftet ud for tiden ved militæret. Er der nogle som kender
> til hvor meget de koster på en sådan auktion, hvor meget de har kørt,
> hvilken stand de er i og om hvor afgiften ca er.
> LP
> xs 400
>
| |
Claus Rittig (16-03-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 16-03-03 17:35 |
|
"Mogens Dammand" <m.dammand@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e73abbb$0$31929$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Jeg overvejede selv den model på et tidspunkt, men blev frarådet det.
> Afgiften kender jeg ikke noget til, så langt nåede jeg aldrig, men alle
> militærmodellerne er med de få HK, og fik fortalt at det var en temmelig
> omfattende og dyr ændring der skulle til, for at få flere heste ud af den,
> så den blev droppet.
> > Er der nogle som kender til denne model. Jeg ved at det er en gammel
> > militær model og at den findes i en 27 hk og en 44 hk version men
hvordan
> > ser man forskellen. Jeg har tænkt at tage til en militær auktion, da
denne
> > model bliver skiftet ud for tiden ved militæret.
Mogens, tjek lige op på citationsteknikken - man svarer EFTER spørgsmålene.
Man skal passe på med blindt at følge råd. Jeg har fx. fået at vide af en
kammerat ved militæret, at alle er 27 hestes, dog ikke MP'ernes som er med
fuld ydelse. Jeg har også fået at vide at det er meget let at få 44 heste
frem fra en 27 hestes model. Hvad "meget let" dækker over, ved jeg desværre
ikke i detaljer.
Men jeg kender en gut der var heldig at finde en meget velholdt CF cykel, de
er jo ikke så grimt malet og måske heller ikke helt så brutalt kørt. Den
blev indregistreret og han var meget glad for den. Så gik kardan'en. Det
blev dyrt, men han var glad for den, så det blev lavet. Så gik den igen.
Hmmm... Det viste sig at stellet var skævt, og derfor ødelagde den
kardan'en. Jeg ved ikke hvordan historien endte, men han var ikke helt så
glad for den længere.
Morale? Tjek cyklen grundigt, eller køb så billigt at det virkelig KAN
betale sig.
Rittig
| |
Martin Sørensen (16-03-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 16-03-03 19:39 |
|
>> Jeg overvejede selv den model på et tidspunkt, men blev frarådet det.
>> Afgiften kender jeg ikke noget til, så langt nåede jeg aldrig, men
>> alle militærmodellerne er med de få HK, og fik fortalt at det var en
>> temmelig omfattende og dyr ændring der skulle til, for at få flere
>> heste ud af den, så den blev droppet.
> Man skal passe på med blindt at følge råd. Jeg har fx. fået at vide
> af en kammerat ved militæret, at alle er 27 hestes, dog ikke MP'ernes
> som er med fuld ydelse.
De R65'ere de bruger på køreteknisk anlæg i Nr. Sundby er MP-udgaver, som
burde have omkring 44HK.
Der var dog stor forskel på, hvor godt de trak. Enkelte af dem rystede
enormt meget og kunne ikke tage omdrejninger. Flere af dem havde også en
halvsmadret gearkasse, så de var svære at få i gear.
Hvis de skal komme til at køre ordentligt igen, skal der en grundig (og
sikkert dyr) renovering til.
Dem de har stående på køreteknisk er sikkert kasserede MP-MC'er, men det er
vel dem de sælger på auktionerne?
signing off.. Martin Sørensen
| |
Mogens Dammand (16-03-2003)
| Kommentar Fra : Mogens Dammand |
Dato : 16-03-03 21:26 |
|
>
> Mogens, tjek lige op på citationsteknikken - man svarer EFTER
spørgsmålene.
>
Undskyld, jeg tænkte mig ikke lige om.
Der blev stillet et spørgsmål, og jeg svarede uden at tænke over det. Jeg
mener, har man læst spørgsmålet, er første indlæg vel et svar, og behøver
derfor ikke at læse spørgsmålet igen
Håber ikke det gentager sig, men skulle det ske, så bær over med mig )
Mvh
Mogens
TA
| |
Claus Rittig (16-03-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 16-03-03 22:34 |
|
"Mogens Dammand" <m.dammand@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e74df8b$0$31986$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >
> > Mogens, tjek lige op på citationsteknikken - man svarer EFTER
> spørgsmålene.
> Der blev stillet et spørgsmål, og jeg svarede uden at tænke over det. Jeg
> mener, har man læst spørgsmålet, er første indlæg vel et svar, og behøver
> derfor ikke at læse spørgsmålet igen
Ja, ja, ja, så er det heller ikke værre
Jo, man citerer ofte den del at det foregående indlæg man vil svare på,
netop fordi det ikke skal være nødvendigt i NG'er at læse hele tråde i den
"rigtige" rækkefølge, derfor gør det læsningen meget besværlig hvis du ikke
citerer, eller svarer over den citerede tekst. Systemet er egentlig temmelig
smart (men nørderne har jo også haft 50 år til at udvikle teknikken),
alligevel ser det ud til at være ret svært at finde ud af for mange
skribenter herinde. Man lærer det efterhånden.
Rittig
| |
Aragorn (15-03-2003)
| Kommentar Fra : Aragorn |
Dato : 15-03-03 23:59 |
|
"LP" <lape82@hotmail.com> wrote in message
news:b5099d$ggt$1@abbeden.bunk.cc...
> Er der nogle som kender til denne model. Jeg ved at det er en gammel
> militær model og at den findes i en 27 hk og en 44 hk version men hvordan
> ser man forskellen. Jeg har tænkt at tage til en militær auktion, da denne
> model bliver skiftet ud for tiden ved militæret. Er der nogle som kender
> til hvor meget de koster på en sådan auktion, hvor meget de har kørt,
> hvilken stand de er i og om hvor afgiften ca er.
> LP
> xs 400
=========
Hej LP.
Lidt om R65GS'eren:
< http://www.armyvehicles.dk/bmwr65.htm>
< http://bmw.mc.no/bmw/r65gs.html>
Kommende auktioner:
< http://www.hmak.dk/dk/auktioner/auktioner.htm>
Og med auktionsnummer 33 til 41 har vi R65GS'eren:
< http://www.hmak.dk/dk/auktioner/Hjoerring/auktionsnumre.htm>
Hvilken stand de er i, hvor meget de har kørt og hvad de koster aner jeg
ikke, men det er der garanteret andre her der ved noget om.
Lidt om forskellen mellem hk/modellerne imellem:
There was indeed an R65 G/S sold in Germany, and has never been imported
into the USA (or even exported from Germany as far as I know). Some info on
the R65GS:
(Markus Grave) My BMW-Boxer Book says:
"R 65 GS: Start of production in September 1987. Same technical features as
the old R 80 G/S: Monolever, small tank with 19.5 liters. Engine was taken
from the R 65 (Torque 43 Nm at 3.500 1/min) 198 kg dry weight. Total amount
of 1.334 bikes was built until the end of 1990."
Reason for this bike was the limit of 27 hp for insurance in Germany at that
time. Bikes with less than 27 hp were much cheaper at insurance costs than
bigger bikes. Second, there was a limit for "newbies" who just got their
bike licence: During the first two years you were not allowed to ride bikes
with more than 27 hp (now: 34 hp). After that period you could qualify for a
"unlimited licence".
(Fundet på < http://www.nebcom.com/noemi/moto/r65faq.html> )
Hvordan man ser forskellen på de to versioner ved jeg desværre ikke, så
langt er jeg ikke kommet endnu, men det er der nok andre kloge mennesker her
i gruppen der kan svare på.
Mvh Ara_DK (der stadig - ene qvinde - researcher til sit online BMW
'leksikon' og derfor ikke er kommet så langt endnu... )
================
http://www.bmwmc.dk
================
| |
Peter Sjong (16-03-2003)
| Kommentar Fra : Peter Sjong |
Dato : 16-03-03 06:51 |
|
LP wrote:
> Er der nogle som kender til denne model.
Klip
Har haft en del at gøre med 48 hk i mit arbejde (ikke MP.)
De rimelige af dem bliver overført til flyvevåbnet, dvs. rest er helt
færdige.
Hvis forsvaret fjerner det lille messingskilt på forgaflen kan man ikke se
forskel.
Regn med at 27 hk maskinerne på auktion har problemer med kardan,
gearkasse og er i øvrigt godt og vel brugt. Som vinter-skrue-projekt
måske, men det bliver dyrt.
Mvh
Sjong
| |
Henning (16-03-2003)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 16-03-03 10:53 |
|
"LP" <lape82@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:b5099d$ggt$1@abbeden.bunk.cc...
> Er der nogle som kender til denne model. Jeg ved at det er en gammel
> militær model og at den findes i en 27 hk og en 44 hk version men hvordan
> ser man forskellen.
Uddrag af svar jeg fik fra bmw.dk:
"
Man kan ikke umiddelbart se ud fra stelnummeret eller motornummeret om det er en 20KW. eller 35 KW. model.
Men DELNUMMERET på selve motoren er forskelligt!
20 KW = 11 00 1 338 443
35 KW = 11 00 4 257 518
"
--
Who, what, where: http://move.to/henning
| |
John de Summer-Braso~ (16-03-2003)
| Kommentar Fra : John de Summer-Braso~ |
Dato : 16-03-03 11:04 |
|
"Gebrauchtmotorräder" (Motorbuchverlag) skriver: Bis 1980 45 PS, ab 1981 50
ps, nikasil-besichtete zylinder, elektronische zündung, erhöhte ölmänge im
motor. 1985 motor im rahmen der r80 mit einarmscwinge, rahlweise mit 48 oder
27 ps. 1987 bis 1993 ausschliesslich 27 ps.
"LP" <lape82@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b5099d$ggt$1@abbeden.bunk.cc...
> Er der nogle som kender til denne model. Jeg ved at det er en gammel
> militær model og at den findes i en 27 hk og en 44 hk version men hvordan
> ser man forskellen. Jeg har tænkt at tage til en militær auktion, da denne
> model bliver skiftet ud for tiden ved militæret. Er der nogle som kender
> til hvor meget de koster på en sådan auktion, hvor meget de har kørt,
> hvilken stand de er i og om hvor afgiften ca er.
> LP
> xs 400
>
| |
Niels Porsbøl Jacobs~ (18-03-2003)
| Kommentar Fra : Niels Porsbøl Jacobs~ |
Dato : 18-03-03 21:39 |
|
> Er der nogle som kender
> til hvor meget de koster på en sådan auktion, hvor meget de har kørt,
> hvilken stand de er i og om hvor afgiften ca er.
Jeg aner ikke hvad de går for på auktionerne, men jeg mener at jeg så en
R65GS hos Classic Bikes (ikke sikker på forhandleren!), der kostede lidt
over 50k incl afgift.
Det vil nok være en god ide, at høre told- og skattefar ad før du
investerer - for jeg er bange for, at de siger "BMW fra '89 - det bliver
lige en bondegård i afgift!".
Hvad angår selve motorcyklerne ville jeg nok være MEGET skeptisk! De var
sikkert vildt gode i starten, men det kan godt have konsekvenser at blive
pisket ud over stepperne af værnepligtige i ca 14 år! Sidst jeg var på
øvelse og kørte R65GS måtte jeg have et par startkabler liggende i
sidetaskerne for at være sikker på at komme afsted!
Du skal ikke regne med hvad kilometertælleren siger - det er ikke noget
problem at smadre instrumenterne på sådan en, så der kan være kommet et nyt
på!
Vi havde en R65'er med på en øvelse i februar - og den kunne knapt nok
starte, så hvis det er en af de gode der er tilbage vil jeg nødig se de
dårlige der bliver solgt!
Så hvis jeg var dig ville jeg nok seriøst overveje om det er besværet værd!
M.v.h.
Niels
GSX600F
(tidligere R65GS, nu IVECO!)
| |
JOHN (01-04-2003)
| Kommentar Fra : JOHN |
Dato : 01-04-03 14:19 |
|
Har hørt at de på auktioner ofte sælges med 3 stk. "lig" på en palle -
sammensat så folkene fra Milli mener at der af de tre kan samles én
"brugbar"
Jeg kan godt lide at skrue, men dette projekt ville jeg aldrig kaste mig
over - i min tid kørte vi Yamaha og de fik godt nok lov til at "arbejde
for føden"
Køb en brugt i Tyskland - eller snak med Kurt og Rune ved KR i Ølgod!
Mvh
John
BMW R100RS '80
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
|
|