"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b50h3h$a3e$16@news.cybercity.dk...
>
> Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b504f6$sl3$1@sunsite.dk...
> > Viggo wrote:
> >
> > >
> > > Har i en god ide om hvad der kan være galt.
> >
> > ...der var en tråd om det i går: for meget olie på - eller
> > benzinen løber ned i sumpen...
>
> Mnjaeh :-/ Ikke så udpræget under drift, som "næste morgen i garagen"!
>
> Jeg hælder mest til underkompression => slidt stempel/ringe!
> ¨Prøv at tage oliepåfyldnings-proppen af og lad den gå i tomgang for
derved
> at registrere omfanget af "blæst" ud af motoren!!
> Er der en kraftig luft-udstrømning, som måske ligefrem også lugter af
> udstødnings-os, er det en kraftig indikation på at kompressionen løber
forbi
> stemplerne
> Er der en kraftig underkompression, slæber luftgennemstrømningen over i
> luftfilterkassen tillige olie med hvorfra at den atter løber ud senere!
Nu har vi været ude og teste lidt i det gode vejr
)
Når maskinen er varm, kommer der i tomgang en smule luft af hullet til
oliepåfyldning.
Giver man den gas kommer der ikke mere luft.
Da vi startede den synes vi at olieniveau passede, efter en tur var der
pludselig mere olie på den (iflg. niveuaglasset.
Når benzinhanen står på on løber benzinen ikke frit, ej heller på pri, men
på res løber den frit.
Det skal dog tilføjes, at den altid har stået på on, og har kørt fint
)
Hvor i er forskellen på MC og alm. motorolie ?? jeg ville gerne lige tappe
olien af, men kan jeg hælde noget 5W40 fuldsynt. på, som jeg brger til min
bil ??. Vi har ikke andet i dag søndag
)
MVH
Holten
>
> Afvaskning og en mere moderat testtur, samt længere tids observation af
> olieforbrug vil ligeledes stadfæste problemet qua et uforholdsvis stort
> olieforbrug (=> over 1L/1000 km)!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>