Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en
news:3e744ac4$0$42624$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Armand skrev i meddelelsen ...
> >
> >Hans Paulin <his@it.dk> skrev i en news:b4vi0v$spp$1@sunsite.dk...
> >> ...hvordan er det med den motor: er der ikke noget med at
> >> koblingen m.v. er "mindre stærk"?
> >
> >2. gearet har det ihvertfald med at gå på 750'erne!
>
>
> Ligesom på R5, DS7, tildels XS1100 og sågar FJ 1200
- - - - og især Vmax!
> XS 750/850 motoren har i øvrigt, lidt usædvanligt, støtteleje uden for
> koblingen.
Øh?
Hvordan det?
Jeg mener da netop at primærkæden kan skiftes relativt uproblematisk netop
fordi der ikke befinder sig lejringer udenfor dennes tandhjul!
Da vi for år tilbage skiftede primærkæden på en GPZ500, var dét ikke nær så
nemt selvom den er placeret som på XS750 - GPZ'en har et støtteleje på
krumtappen udenfor primærtandhjulet, der fordrer at motorblokken skilles så
krumtappen kan fritlægges for aftagning af kæden
--
Armand.