Hej.
Jeg havde dristet mig til at holde en fridag i dag.
Min bil dkulle til syn, og så kunne jeg lige så godt bestille en tid
til min lille "nostalgiknallert" af en 125 CC NSU Super FOX årgang
1958 ved samme lejlighed.
Super FOX'en bestod, så nu mangler der blot et møde hos Told & Skat
før den kan få en Dansk nummerplade igen.
Papirene er desværre forsvundet, så jeg må den tunge vej igennem, idet
jeg ikke kan bevise at den har været indregistreret tidligere.
Nå pyt, T&S vil have 631 Dkr i "forudbetaling" så det er til at bære.
Der er stadig et håb om at jeg kan nå at få den klar og med plader til
Bakkens åbning.
Min bil bestod også, dog med et par anmærkninger - det ene
nummerpladelys og en possisionslampepære.
Det første vidste jeg godt, det er relæboksen der er defekt, det andet
var ikke kendt af mog, men med en defekt relæboks indikerer den
lampefejl og jeg havde ikke checket lyset - Min fejl.
Vi er dog ikke helt færdige med det syn endnu, idet den synssagkyndige
kørte den meget hårdt mod den hydrauliske lift, og rykkede
udstødningen fra hinanden, så jeg må hen til dem igen på mandag så de
kan besigtige skaden.
Den larmer som en bedre kampvogn - Dieselmotorer med defekt udblæsning
er ikke en fryd for øret.
Pyt, der er alligevel bestilt service til den på tirsdag, så får de
lov til at udbedre skaden sammen med et par andre småting.
Vel hjemme igen i det gode vejr fik jeg Duc'en hevet ud af skuret og
startet (Den har fået en gang klar lak i vinterens løb, og stråler som
en sol - efter min mening er den skideflot).
En kvælende røg steg op fra motoren (tænkeboble: Hvad fanden har jeg
nu glemt?).
Det tog lidt tid inden den havde fået fordampet de mængder af WD40 der
var pøset ud over motoren for at fjerne skidt og møg - Det er jo ikke
hver dag man kan komme til motoren i en totalt indpakket plasticraket.
Ind at hente dragt og hat, og så ud på de små veje.
OH hvilken fryd.
Det foregik meget famlende de første Km - Salt på vejene kombineret
med kolde dæk - En farlig cocktail.
Men men - Langsomt stiger begejstringen og dermed hastigheden.
Jeg ville egentlig gerne lidt mere, men tanken om de kolde dæk lægger
en dæmper på løjerne.
Larmen fra udstødningen er enorm - Shit, jeg har glemt ørepropperne.
En tur ud forbi min arbejsplads - en af mine pige kolleger har et par
ørepropper - Ah, det lettede.
Jeg tror lige jeg skal have pakket mine potter om
Det lyder meget godt, men det er altså et nummer for meget - Selv for
mig
Hen til billigtanken ved IKEA i Tåstrup og fylde op, der skal være
brændstof nok til at kunne lege lidt.
Jeg mødte et par "lidelsesfælder" undervejs, en med "Snupper Jensen" i
hælene ved Hove Overdrev, jeg håber han slap med skrækken
Hjemme igen 1 time og godt 60 Km senere, smilet er ikke til at tørre
af, Lise kigger overbærende på mig og siger:
Så, nu er det forår - Hun har helt ret.
Det er det tidligste jeg kan huske at jeg har været på gaden
nogensinde - Det bliver det ikke mindre sjovt af
Men - Hvis vejret er ligeså i morgen er jeg derude igen.
Vi ses på de små veje.
Kør ordenligt, pas godt på jer selv og hav en god season.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk