|
| Første køretur, men skår i glæden ! Fra : Morten Juel |
Dato : 14-03-03 20:37 |
|
Hejsa Alle så fik jeg lige et par ture op og ned af vejen idag, den har
ingen plade på så jeg ville ikke så langt væk hjemmefra..
Nå men den Trækker super som den plejer, lige indtil den rammer 5000rpm, for
fra 5000rpm og til 7½-8000rpm plutter og skydder som en i helvede, mon ikke
bare det er kaburatoren der skal renses, eller hvad siger i ? Helt op til
5000rpm går den lige som den skal ! men ved 5000rpm er den gal, ligemeget om
man har hel eller ½ rulle på ;o(
Frygter lidt at det er noget tændings fims...
Nå og så en anden ting jeg slet ikke kan forklare, jeg har ladet batteriet
inat og det er sprit nyt, men men når jeg starter den, og har kørt i en 5
mins og så stopper den, så kan den dårligt trække starteren rundt, og efter
2 forsøg klikker den bare i relæet, venter man så i 10 - 15 mins så kan
starteren køre fint igen !! jeg fatter det slet ikke, når motoren køre i
tomgang er der 14V over batteriet, og ved højere rpm falder det til en ca
13,6V burde det ikke være fint ?
Jeg fatter bjælle, det gir jo ingen mening !! Nogle der har en ide eller et
forslag ?!
Hehe jow så så flækkede min udvendige olieslang stille og roligt i det
rustne beslag imens jeg kørte, men pis være med det, jeg har jo et fra den
anden cykel jeg kan sætte på ) som ser helt nyt ud
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Steen Gruby (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 14-03-03 20:50 |
|
On Fri, 14 Mar 2003 20:37:01 +0100, "Morten Juel"
<MP@stofanet.invalid> wrote:
Hej Morten.
>
>Nå og så en anden ting jeg slet ikke kan forklare, jeg har ladet batteriet
>inat og det er sprit nyt, men men når jeg starter den, og har kørt i en 5
>mins og så stopper den, så kan den dårligt trække starteren rundt, og efter
>2 forsøg klikker den bare i relæet, venter man så i 10 - 15 mins så kan
>starteren køre fint igen !! jeg fatter det slet ikke, når motoren køre i
>tomgang er der 14V over batteriet, og ved højere rpm falder det til en ca
>13,6V burde det ikke være fint ?
>Jeg fatter bjælle, det gir jo ingen mening !! Nogle der har en ide eller et
>forslag ?!
>
Der er en fejl i ladesystemet.
Jeg ved ikke hvorledes reguleringen er skruet sammen på sådan en, men
hvis det er med regulering på rotoren kan det være slidte kul.
Elleds vil jeg sætte mine penge på en defekt regulator.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk
| |
Morten Juel (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 14-03-03 21:37 |
|
ikke, når motoren køre i
> >tomgang er der 14V over batteriet, og ved højere rpm falder det til en ca
> >13,6V burde det ikke være fint ?
> >Jeg fatter bjælle, det gir jo ingen mening !! Nogle der har en ide eller
et
> >forslag ?!
> >
> Der er en fejl i ladesystemet.
> Jeg ved ikke hvorledes reguleringen er skruet sammen på sådan en, men
> hvis det er med regulering på rotoren kan det være slidte kul.
> Elleds vil jeg sætte mine penge på en defekt regulator.
Den er med regulator, ingen kul her
Men min manual siger: Regulated Voltage: 13.0 - 15.5V at 5000rpm..
Men hvad er det du mener der sker ?
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Steen Gruby (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 14-03-03 21:45 |
|
On Fri, 14 Mar 2003 21:37:02 +0100, "Morten Juel"
<MP@stofanet.invalid> wrote:
Hej Morten.
>
>Den er med regulator, ingen kul her
>Men min manual siger: Regulated Voltage: 13.0 - 15.5V at 5000rpm..
>Men hvad er det du mener der sker ?
Den lader med en acceptabel spænding ved lave omdr., men når
regulatoren skal til at "levere varen" falder spændingen.
Det tyder på en defekt regulator.
Der kan være mulighed for kooroderede stik på vejen mellem generator
til regulator og videre til akku'en.
Prøv at stille cyklen mod en mur med tændt lys og kørende motor.
Hvis lysstyrken falder når du giver gas har du vished for at der er
noget galt.
Ladespændingen skal stille sig stabilt mellem 14,2 og 14,6 volt.
Og det har du faktisk bekræftet at den ikke gør.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk
| |
Morten Juel (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 14-03-03 21:53 |
|
> Den lader med en acceptabel spænding ved lave omdr., men når
> regulatoren skal til at "levere varen" falder spændingen.
> Det tyder på en defekt regulator.
Oki doki
> Prøv at stille cyklen mod en mur med tændt lys og kørende motor.
> Hvis lysstyrken falder når du giver gas har du vished for at der er
> noget galt.
Gør jeg lige på søndag
> Ladespændingen skal stille sig stabilt mellem 14,2 og 14,6 volt.
> Og det har du faktisk bekræftet at den ikke gør.
Jeg forstår bare ikke at det kan gøre batteriet svagt ?! hvordan det ?
hehe godt jeg har en laderegulator til liggende )
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Steen Gruby (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 14-03-03 21:58 |
|
On Fri, 14 Mar 2003 21:52:50 +0100, "Morten Juel"
<MP@stofanet.invalid> wrote:
Hej Morten.
>
>> Ladespændingen skal stille sig stabilt mellem 14,2 og 14,6 volt.
>> Og det har du faktisk bekræftet at den ikke gør.
>Jeg forstår bare ikke at det kan gøre batteriet svagt ?! hvordan det ?
>
Simpelt Einstein
Du starter, og forbruger dermed fra akkuen.
Når motoren kører forbruger tændingen @ 4-6 Amp, og hvis generatoren
ikke fylder på, så er forbruget taget fra akku'en.
Generatoren leverer dog lidt, men ikke nok til regulær ladning.
Og på den måde forbruger du mere end der lades.
>hehe godt jeg har en laderegulator til liggende )
Hva' pokker klynker du så for
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk
| |
Morten Juel (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 14-03-03 22:12 |
|
> >Jeg forstår bare ikke at det kan gøre batteriet svagt ?! hvordan det ?
> >
> Simpelt Einstein
Guld
> Du starter, og forbruger dermed fra akkuen.
> Når motoren kører forbruger tændingen @ 4-6 Amp, og hvis generatoren
> ikke fylder på, så er forbruget taget fra akku'en.
> Generatoren leverer dog lidt, men ikke nok til regulær ladning.
> Og på den måde forbruger du mere end der lades.
Oki doki, så bliver den skiftet med det vuns
> >hehe godt jeg har en laderegulator til liggende )
>
> Hva' pokker klynker du så for
ikke noget
SÅ mangler jeg bare at få løst det med plutteri over 5000rpm, gad vide om
det er fordi det nye tændrør ikke er indstillet med rigtig afstand `?!?!
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Ib Jakobsen (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 14-03-03 22:54 |
|
Morten Juel wrote:
>
> SÅ mangler jeg bare at få løst det med plutteri over 5000rpm, gad vide om
> det er fordi det nye tændrør ikke er indstillet med rigtig afstand `?!?!
>
Du kan sgu være heldig, at det bliver løst samtidig. For lav spænding giver
svag gnist. Og samtidig kan elektronikken i tændingen svigte ved også for
spænding.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Morten Juel (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 14-03-03 23:03 |
|
> > SÅ mangler jeg bare at få løst det med plutteri over 5000rpm, gad vide
om
> > det er fordi det nye tændrør ikke er indstillet med rigtig afstand `?!?!
> >
>
> Du kan sgu være heldig, at det bliver løst samtidig. For lav spænding
giver
> svag gnist. Og samtidig kan elektronikken i tændingen svigte ved også for
> spænding.
hmm tror jeg nu ikke det med batt gjorde den også før der troede jeg bare at
det var det for lille batteri, men nu er det andet kommet på.. og før kørte
den jo fint over 5000rpm !
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
Morten Juel (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 14-03-03 23:17 |
|
> hmm tror jeg nu ikke det med batt gjorde den også før der troede jeg bare
at
> det var det for lille batteri, men nu er det andet kommet på.. og før
kørte
> den jo fint over 5000rpm !
indsæt selv ,,,,,,
--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-
| |
|
|