|
| blinklysafbryder Fra : Streetteam |
Dato : 14-03-03 12:31 |
|
Har nogle en god ide ?
Når jeg kører glemmer jeg ofte at få slukket blinklyset.
Hos www.louis.de kan man få en bipper til blinklys og en som tænder efter 30
bib, men er der en bedre løsning ?
Løsningen med en bipper er lidt nerded, jeg ville hellere at den slog fra
efter drej lissom biler.
Mvh Per
| |
Morten Juel (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Morten Juel |
Dato : 14-03-03 12:45 |
|
> Hos www.louis.de kan man få en bipper til blinklys og en som tænder efter
30
> bib, men er der en bedre løsning ?
Kan du ikke bare få de bip til at trække et relæ der slukker for blinket ?
Mvh
Morten
| |
D@n Dethlefsen (14-03-2003)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 14-03-03 12:50 |
|
> Har nogle en god ide ?
>
> Når jeg kører glemmer jeg ofte at få slukket blinklyset.
>
> Hos www.louis.de kan man få en bipper til blinklys og en som tænder efter
30
> bib, men er der en bedre løsning ?
>
> Løsningen med en bipper er lidt nerded, jeg ville hellere at den slog fra
> efter drej lissom biler.
>
En anden løsningen, som var org. installeret på en mine foregående Mc`er
(XJ650), var at blinklyset slog automatisk fra efter en tid hvis mc`en var i
bevægelse.
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm
| |
RacerNiels (14-03-2003)
| Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 14-03-03 12:57 |
|
"Streetteam" <Per@streetteam.dk> wrote in message
news:3e71bd94$0$42633$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Når jeg kører glemmer jeg ofte at få slukket blinklyset.
Det gjorde min far også på køreskolen.. så sagde kørelæreren altid: "Det gør
ikke noget du ikke har slukket den - vi skal alligevel snart dreje igen"
Det er en vanesag. Hvor længe har du kørt? Jeg har den vane, at når jeg
kører på små veje og skal ned i 2 gear rundt i et sving, så ud af svinget
trykker jeg på afbryderknappen..... selvom jeg ikke har blinket. Det ligger
på rygraden.. det kommer med tiden.
> Hos www.louis.de kan man få en bipper til blinklys og en som tænder efter
30
> bib, men er der en bedre løsning ?
Du kan også få pærer med bip i. Jeg ved ikke om de kan være i lige præcis
dit blinklys, men jeg har da set det før.
> Løsningen med en bipper er lidt nerded, jeg ville hellere at den slog fra
> efter drej lissom biler.
Min gamle Yamaha havde noget med 2-3gear og nedlægning.. aner ikke hvordan
det virkede, men det slog selv fra en gang imellem.
Niels *elefanthjerne*
SV650 *MAAAAAAAAAAAAAAS*
| |
lange (14-03-2003)
| Kommentar Fra : lange |
Dato : 14-03-03 13:30 |
|
> Det gjorde min far også på køreskolen.. så sagde kørelæreren altid: "Det
gør
> ikke noget du ikke har slukket den - vi skal alligevel snart dreje igen"
En kammi var sidste år tæt på at drage til de evige racerbaner.
Han holdt med sin nyindkøbte FireBlade for rødt lys i et kryds og skulle
ligeud. Da lyset skiftede til grønt fyrede han den af det bedste han havde
lært, men kun i et splitsekund, for bilen der kom modsat drejede til venstre
ind foran ham. Det er ikke løgn at hævde at han den dag fandt ud af at
adrenalin _ER_ brunt. Hvorfor bilen svingede ind foran ham: Tjo...han havde
såment bare glemt at slukke blinklyset sidste gang han drejede til venstre!
Lange
| |
OldSmurf (14-03-2003)
| Kommentar Fra : OldSmurf |
Dato : 14-03-03 23:05 |
|
Og kammien kørte bag ved Lange i 15 km (indtil Lange løb tør for benzin)
mens Lange's blinklys blinkede og blinkede og blinkede og ......
Jens
"lange" <morten.lange@postman.dk> skrev i en meddelelse
news:b4si05$2388fg$1@ID-142696.news.dfncis.de...
> > Det gjorde min far også på køreskolen.. så sagde kørelæreren altid: "Det
> gør
> > ikke noget du ikke har slukket den - vi skal alligevel snart dreje igen"
>
> En kammi var sidste år tæt på at drage til de evige racerbaner.
>
> Han holdt med sin nyindkøbte FireBlade for rødt lys i et kryds og skulle
> ligeud. Da lyset skiftede til grønt fyrede han den af det bedste han havde
> lært, men kun i et splitsekund, for bilen der kom modsat drejede til
venstre
> ind foran ham. Det er ikke løgn at hævde at han den dag fandt ud af at
> adrenalin _ER_ brunt. Hvorfor bilen svingede ind foran ham: Tjo...han
havde
> såment bare glemt at slukke blinklyset sidste gang han drejede til
venstre!
>
> Lange
>
>
| |
Pein (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Pein |
Dato : 14-03-03 18:14 |
|
"RacerNiels" skrev ...
>
> Det er en vanesag. Hvor længe har du kørt? Jeg har den vane, at når
jeg
> kører på små veje og skal ned i 2 gear rundt i et sving, så ud af
svinget
> trykker jeg på afbryderknappen..... selvom jeg ikke har blinket.
>
Hah, den kender jeg. Det gør jeg også altid. Man føler sig lidt fjollet.
Jeg har ydermere den vane, at jeg en gang imellem trykker på afbryderen,
bare i alle tilfælles skyld.
Ligesom fulde folk i en bar, der hvert 2. minut mærker efter om
tegnedrengen stadig er i inderlommen.
/Niels
| |
lange (14-03-2003)
| Kommentar Fra : lange |
Dato : 14-03-03 12:57 |
|
> Har nogle en god ide ?
>
> Når jeg kører glemmer jeg ofte at få slukket blinklyset.
>
> Hos www.louis.de kan man få en bipper til blinklys og en som tænder efter
30
> bib, men er der en bedre løsning ?
>
> Løsningen med en bipper er lidt nerded, jeg ville hellere at den slog fra
> efter drej lissom biler.
>
Jeg monterede på et tidspunkt en bipper der kun bippede når mc'en var i gear
og koblingen var trukket. Den var forbundet med en diode fra hvert blinklys
via et relæ og gennem frigearskontakten og koblingskontakten. Sålænge man
holdt stille enten i frigear eller i gear med koblingen slukket bippede den
ikke. Når man slap koblingen begyndte den at bippe.
Det mener jeg er næstbedste løsning. Den bedste var den løsning Yamaha havde
lavet på den XS500 jeg havde for mange år siden. Den koblede selv blinklyset
fra efter 300m _OG_ 30 sekunder. Dvs sålænge man holdt stille blinkede den
lystigt uanset hvorlænge man holdt. Når man så begyndte at køre koblede den
fra efter 300m. Modsat ved motorvejskørsel gik de 300m jo hurtigt, men først
efter 30 sekunder slukkede den blinklyset.
Lange
| |
Buck (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Buck |
Dato : 14-03-03 13:08 |
|
Ka du ikke bare lade være med at bruge blinklyset ligesom hver tredie
madkassepilot heller ikke gør?
--
/Buck
CB 550 F1 ´75
CZ 180 ´01
| |
Hekto (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 14-03-03 14:46 |
|
In article <3e71bd94$0$42633$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Per@streetteam.dk says...
> Har nogle en god ide ?
>
Yamaha, og det endda på RD350!!!!, har et meget simpelt system.
Et lille reedrelæ (der påvirkes af magnetisme) sidder oppe ved
magneten i speedometeret.
Når forhjulet drejer, drejer magneten og reedrelæet sender pulse til
en simpel tæller, der efter et givent antal pulse, afbryder
holdestrømmen til et relæ der styrer blinkrelæet.
Brænder man for ideen, er det ikke specielt svært at lave selv.
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 - Til Salg * GS450 m 2-1
under genopbygning.
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Martin Sørensen (14-03-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 14-03-03 16:15 |
|
> Yamaha, og det endda på RD350!!!!, har et meget simpelt system.
> Et lille reedrelæ (der påvirkes af magnetisme) sidder oppe ved
> magneten i speedometeret.
> Når forhjulet drejer, drejer magneten og reedrelæet sender pulse til
> en simpel tæller, der efter et givent antal pulse, afbryder
> holdestrømmen til et relæ der styrer blinkrelæet.
Der er også en timer involveret.
Det sidder også på min XS400, men jeg plejer alligevel at slå blinket fra
manuelt når jeg har drejet.. Jeg synes ikke om at den blinker ret længe
efter jeg har drejet, og i en by med kort afstand mellem sidevejene er det
ikke helt optimalt. Det virker til gengæld fint på motorveje, landeveje og
større byveje.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
RacerNiels (14-03-2003)
| Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 14-03-03 16:35 |
|
"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> wrote in message
news:b4srkr$170b$1@news.cybercity.dk...
> Det sidder også på min XS400, men jeg plejer alligevel at slå blinket fra
> manuelt når jeg har drejet.. Jeg synes ikke om at den blinker ret længe
> efter jeg har drejet, og i en by med kort afstand mellem sidevejene er det
> ikke helt optimalt. Det virker til gengæld fint på motorveje, landeveje og
> større byveje.
Har du prøvet at køre ligeud og blinke?? Det passer med 12 til den ene side
og 11 til den anden...
Summasumarum må være:
*Husk at slukke din blinker selv. Det giver størst sikkerhed*
Niels *totalt iroden klog - det er jo week-end*
| |
Armand (15-03-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 15-03-03 23:47 |
|
Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b4srkr$170b$1@news.cybercity.dk...
> > Yamaha, og det endda på RD350!!!!, har et meget simpelt system.
> > Et lille reedrelæ (der påvirkes af magnetisme) sidder oppe ved
> > magneten i speedometeret.
> > Når forhjulet drejer, drejer magneten og reedrelæet sender pulse til
> > en simpel tæller, der efter et givent antal pulse, afbryder
> > holdestrømmen til et relæ der styrer blinkrelæet.
>
> Der er også en timer involveret.
Antal sekunder, eller antal blink kan vel være ét fedt - Begge dele angiver
jo en form for timing i sig selv!
> Det sidder også på min XS400, men jeg plejer alligevel at slå blinket fra
> manuelt når jeg har drejet.. Jeg synes ikke om at den blinker ret længe
> efter jeg har drejet, og i en by med kort afstand mellem sidevejene er det
> ikke helt optimalt. Det virker til gengæld fint på motorveje, landeveje og
> større byveje.
Som jeg husker det fra mine tidligere Yamaha'er, så gavnede en tegnafgivelse
i god tid at elektronikken i praksis slukkede af sig selv efter hjørnet. Så
man kan måske ligefrem sige at sagerne er trafikalt belærende :-/
Forøvrigt:
Kører Yamaha ikke med princippet endnu??
Jes!?
--
Armand.
| |
Martin Sørensen (16-03-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 16-03-03 02:12 |
|
> Som jeg husker det fra mine tidligere Yamaha'er, så gavnede en
> tegnafgivelse i god tid at elektronikken i praksis slukkede af sig
> selv efter hjørnet. Så man kan måske ligefrem sige at sagerne er
> trafikalt belærende :-/
Ja, men i en by hvor vejene ligger tæt sammen, kan det betyde at man skal
blinke af flere veje før den, man skal af ved. Det er ikke så heldigt.
F.eks. ved en rundkørsel kan man sjældent komme til at blinke af længe før
man skal dreje. Også her er det ofte nødvendigt at slå det fra manuelt..
> Kører Yamaha ikke med princippet endnu??
> Jes!?
Du har da selv prøvet Fazeren, så det må du da kunne huske?
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Armand (16-03-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 16-03-03 16:57 |
|
Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b50j0l$d3e$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > Kører Yamaha ikke med princippet endnu??
> > Jes!?
>
> Du har da selv prøvet Fazeren, så det må du da kunne huske?
Det er jo dét jeg fandeme ikke kan
--
Armand.
| |
Jes Vestervang (17-03-2003)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 17-03-03 19:45 |
|
Armand wrote:
> Forøvrigt:
> Kører Yamaha ikke med princippet endnu??
> Jes!?
Hmm, det tror jeg ikke. Jeg er egentlig ikke sikker, jeg plejer selv at slå
det fra Men som sagt tror jeg det ikke.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
< http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
| |
Armand (18-03-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-03-03 00:24 |
|
Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:hmhhk-g11.ln1@vissen.vandhane...
> Armand wrote:
> > Forøvrigt:
> > Kører Yamaha ikke med princippet endnu??
> > Jes!?
>
> Hmm, det tror jeg ikke. Jeg er egentlig ikke sikker, jeg plejer selv at
slå
> det fra Men som sagt tror jeg det ikke.
Burde kunne erkendes ved om blink-kontakten glider tilbage til neutral pos.
efter betjening :-/
--
Armand.
(der ikke ser nogen grund til at Yamaha skulle have opgivet en velfungerende
gimmick)
| |
garmin (18-03-2003)
| Kommentar Fra : garmin |
Dato : 18-03-03 06:39 |
|
> Burde kunne erkendes ved om blink-kontakten glider tilbage til neutral
pos.
> efter betjening :-/
>
> --
> Armand.
> (der ikke ser nogen grund til at Yamaha skulle have opgivet en
velfungerende
> gimmick)
>
Kontakten på en 2003 Fazer glider godt nok tilbage til neutral efter
betjening, og skal trykkes på for deaktivering. Desværre ser det ud til at
Yamaha har droppet deres udmærkede "autosluk". Der står intet om det i
brugsforvirringen, og jeg har endnu ikke oplevet at den selv har slået fra.
--
Garmin
2003 Fazer 600
| |
Armand (18-03-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-03-03 15:48 |
|
garmin <garmin@-NS-tyre.dk> skrev i en
news:3e76b40e$0$24651$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Burde kunne erkendes ved om blink-kontakten glider tilbage til neutral
> > pos. efter betjening :-/
> > (der ikke ser nogen grund til at Yamaha skulle have opgivet en
> > velfungerende gimmick)
>
> Kontakten på en 2003 Fazer glider godt nok tilbage til neutral efter
> betjening, og skal trykkes på for deaktivering. Desværre ser det ud til at
> Yamaha har droppet deres udmærkede "autosluk". Der står intet om det i
> brugsforvirringen, og jeg har endnu ikke oplevet at den selv har slået
fra.
OK!
--
Armand.
(gammel Yamaha-fanatiker der nu er undrende over Yamaha)
| |
|
|