/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
zzr 600 motorskifte
Fra : Michael Jensen


Dato : 12-03-03 13:50

Hej.
Jeg står med et problem med motoren på min zzr600 fra 1991. Den er brændt
ned og en rep. vil koste omkring 25000 kroner. Kan ikke betale sig.

Jeg har nu fundet en ny motor fra en zzr 600 årgang 97.
Er der nogen der har haft erfaring med at sætte sådan en årgang ned i en
1991'er?
Hvad skal jeg være opmærkson / sikker på for at dette skal lykkes?

Michael - Næsten Kawazaki zzr 600



 
 
Thomas Jensen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 12-03-03 14:02

> Jeg har nu fundet en ny motor fra en zzr 600 årgang 97.
> Er der nogen der har haft erfaring med at sætte sådan en årgang ned i en
> 1991'er?
> Hvad skal jeg være opmærkson / sikker på for at dette skal lykkes?

hvorfor ikke en reservedelscykel fra tyskland i samme årgang ?, eller er det
for dyrt ithvad du skal give for den motor ?

mvh

Thomas



Christian Berggreen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Christian Berggreen


Dato : 12-03-03 14:07

kig på:

ebay.de

der kan du sikkert finde noget, og hvis det ikke er der lige nu, så hold øje
med det, det kommer helt sikkert.

Christian

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
news:b4nb2i$8c2$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg har nu fundet en ny motor fra en zzr 600 årgang 97.
> > Er der nogen der har haft erfaring med at sætte sådan en årgang ned i en
> > 1991'er?
> > Hvad skal jeg være opmærkson / sikker på for at dette skal lykkes?
>
> hvorfor ikke en reservedelscykel fra tyskland i samme årgang ?, eller er
det
> for dyrt ithvad du skal give for den motor ?
>
> mvh
>
> Thomas
>
>



Christian Berggreen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Christian Berggreen


Dato : 12-03-03 14:06

> Jeg har nu fundet en ny motor fra en zzr 600 årgang 97.
> Er der nogen der har haft erfaring med at sætte sådan en årgang ned i en
> 1991'er?
> Hvad skal jeg være opmærkson / sikker på for at dette skal lykkes?

Jeg har selv haft en ZZR600 engang, men så vidt jeg kan huske, så er det
slet ikke den samme motor, der ligger i en D-model (før-93'er) og en E-model
(efter-93'er). Ikke nok med det, så blev stellet også opdateret en del da
E-modellen kom. Så jeg tvivler på, at du kan klemme den 97-motor ned i din
D-model, desværre (hverfald ikke uden at lave kraftige modifikationer). Jeg
ville kigge efter en D-model-motor istedetfor.

mch.

Christian
VTR1000
ex.ZZR600
ex.ZZR250





Armand (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-03 16:46


Christian Berggreen <ccb_nospam@image.dk> skrev i en
news:b4nbbo$1556$1@news.net.uni-c.dk...
> > Jeg har nu fundet en ny motor fra en zzr 600 årgang 97.
> > Er der nogen der har haft erfaring med at sætte sådan en årgang ned i en
> > 1991'er?
> > Hvad skal jeg være opmærkson / sikker på for at dette skal lykkes?
>
> Jeg har selv haft en ZZR600 engang, men så vidt jeg kan huske, så er det
> slet ikke den samme motor, der ligger i en D-model (før-93'er) og en
E-model
> (efter-93'er). Ikke nok med det, så blev stellet også opdateret en del da
> E-modellen kom. Så jeg tvivler på, at du kan klemme den 97-motor ned i din
> D-model, desværre (hverfald ikke uden at lave kraftige modifikationer).
Jeg
> ville kigge efter en D-model-motor istedetfor.


Jeg har ikke(!) haft en ZZR; men hvis man kigger på Kawa's andre
model-serier, så er det drastiske ændringer der skal til for at motoren ikke
genbruges.
GPZ900R A2 matchede motor med den meget senere fremkomne A7, og eftersom at
det er samme motor at GPZ1000RX er bygget på passer også den (der (og videre
på ZX10) er der blot en betragtelig forskel på topstykket qua
indsugnings-stutsenes vinkel!

Nu skriver du jo godtnok at ZZR (mod mit vidende) har skiftet
type-betegnelse undervejs; men den har da hverken haft en effektstigning,
endsige væsentlig vægt reducering i den forbindelse, ligesom at stellets
grundkonstruktion er det samme!?
Som basis tror jeg at man ville kunne bruge '97-motoren; men det var måske
værd at
have den gamle med til at sammenligne især stelmonteringerne med ved
besigtigelse af den påtænkt købte!

Iøvrigt tilslutter jeg mig at man sandsynligvis kan finde en komplet model
syd for grænsen til samme pris som motorer sælges til herhjemme!
Kig på:
www.mobile.de
og forvis dig derom!

--
Armand.




Christian Berggreen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Christian Berggreen


Dato : 12-03-03 17:08

> Nu skriver du jo godtnok at ZZR (mod mit vidende) har skiftet
> type-betegnelse undervejs; men den har da hverken haft en effektstigning,
> endsige væsentlig vægt reducering i den forbindelse, ligesom at stellets
> grundkonstruktion er det samme!?

Den blev faktisk lettet en del i '93 da E-modellen kom, og jeg mener faktisk
(uden at have det i helt klar erindring) at motoren ser ganske anderledes
ud..........hvertfald udefra. Jeg har aldrig prøvet at skille dem ad.
Motoren blev hvertfald lettet for en del vægt også, og det mener jeg gav
effektstigning.

Stellet ser også ganske anderledes ud.........og så vidt jeg kan huske blev
det redesignet på E-modellen, men de har da sikkert brugt den samme
grundkonstruktion, enig.

Jeg kan hvertfald huske, at dengang jeg købte min '95 ZZR600 var jeg ret
stejl på at få en E-model, da den var betydeligt bedre en D-modellen.

> Som basis tror jeg at man ville kunne bruge '97-motoren; men det var måske
> værd at
> have den gamle med til at sammenligne især stelmonteringerne med ved
> besigtigelse af den påtænkt købte!

God ide...

Christian



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste