Christian Berggreen <ccb_nospam@image.dk> skrev i en
news:b4nbbo$1556$1@news.net.uni-c.dk...
> > Jeg har nu fundet en ny motor fra en zzr 600 årgang 97.
> > Er der nogen der har haft erfaring med at sætte sådan en årgang ned i en
> > 1991'er?
> > Hvad skal jeg være opmærkson / sikker på for at dette skal lykkes?
>
> Jeg har selv haft en ZZR600 engang, men så vidt jeg kan huske, så er det
> slet ikke den samme motor, der ligger i en D-model (før-93'er) og en
E-model
> (efter-93'er). Ikke nok med det, så blev stellet også opdateret en del da
> E-modellen kom. Så jeg tvivler på, at du kan klemme den 97-motor ned i din
> D-model, desværre (hverfald ikke uden at lave kraftige modifikationer).
Jeg
> ville kigge efter en D-model-motor istedetfor.
Jeg har ikke(!) haft en ZZR; men hvis man kigger på Kawa's andre
model-serier, så er det drastiske ændringer der skal til for at motoren ikke
genbruges.
GPZ900R A2 matchede motor med den meget senere fremkomne A7, og eftersom at
det er samme motor at GPZ1000RX er bygget på passer også den (der (og videre
på ZX10) er der blot en betragtelig forskel på topstykket qua
indsugnings-stutsenes vinkel!
Nu skriver du jo godtnok at ZZR (mod mit vidende) har skiftet
type-betegnelse undervejs; men den har da hverken haft en effektstigning,
endsige væsentlig vægt reducering i den forbindelse, ligesom at stellets
grundkonstruktion er det samme!?
Som basis tror jeg at man ville kunne bruge '97-motoren; men det var måske
værd at
have den gamle med til at sammenligne især stelmonteringerne med ved
besigtigelse af den påtænkt købte!
Iøvrigt tilslutter jeg mig at man sandsynligvis kan finde en komplet model
syd for grænsen til samme pris som motorer sælges til herhjemme!
Kig på:
www.mobile.de
og forvis dig derom!
--
Armand.