/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvorfor udskifte fodhvilere???
Fra : GRISEN


Dato : 12-03-03 09:54

Er det rent designmæssigt, eller er der nogen reelle fordele ???


mvh Jan

 
 
Mads Lund (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 12-03-03 10:12

> Er det rent designmæssigt, eller er der nogen reelle fordele ???

Hvis du omtaler de forhviler konsoller man monterer på sportscykler så er
det oftest rent pop. Men er man af den rå type, som bruger sin cykel til
banekørsel og man kan køre den til grænsen. Så er det nødvendigt med hævede
fodhvilere. Orginale er rimeligt irriterende da de skraber i asfalten, og
dermed bukker op, hvorved foden har problemer med at være der.

Desuden er RR fodhvilere ofte stive, så cyklen ved styrt kurrer på
fodhvileren istedet for kåben.

Mads Lund, der har slidt en del fodhvilere og støvler op.
Ninja9RT, som kun har skrabt fodhvilere ved styrt.



GRISEN (12-03-2003)
Kommentar
Fra : GRISEN


Dato : 12-03-03 10:34

On Wed, 12 Mar 2003 10:12:16 +0100, "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>> Er det rent designmæssigt, eller er der nogen reelle fordele ???
>
>Hvis du omtaler de forhviler konsoller man monterer på sportscykler så er
>det oftest rent pop. Men er man af den rå type, som bruger sin cykel til
>banekørsel og man kan køre den til grænsen. Så er det nødvendigt med hævede
>fodhvilere. Orginale er rimeligt irriterende da de skraber i asfalten, og
>dermed bukker op, hvorved foden har problemer med at være der.
>
>Desuden er RR fodhvilere ofte stive, så cyklen ved styrt kurrer på
>fodhvileren istedet for kåben.
>
>Mads Lund, der har slidt en del fodhvilere og støvler op.
>Ninja9RT, som kun har skrabt fodhvilere ved styrt.


Nå, de er hævede... smart!
Jeg kunne heller ikke forstå, at stive fodhvilere og baner skulle være en god kombination.


Peder (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 12-03-03 10:42

On Wed, 12 Mar 2003 10:12:16 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>> Er det rent designmæssigt, eller er der nogen reelle fordele ???
>
>Hvis du omtaler de forhviler konsoller man monterer på sportscykler så er
>det oftest rent pop. Men er man af den rå type, som bruger sin cykel til
>banekørsel og man kan køre den til grænsen. Så er det nødvendigt med hævede
>fodhvilere. Orginale er rimeligt irriterende da de skraber i asfalten, og
>dermed bukker op, hvorved foden har problemer med at være der.
>
Man kan tilføje at de rent komfortmæssigt er rigtigt ringe til
gadebrug.
Jeg står selv over for, at jeg nok må ud i nogle tilbagerykkersæt, da
min kære Suki har ret lave fodvilere, så jeg fik stressfornemmelse af
at rende rundt på banen sidst. De blev ved med at skrabe på...
Det slider iøvrigt også uforholdsmæssigt på støvlerne
Og efter at have set Flemming gå nærmest vandret på "hans" CBR600 (kun
muligt med de andre fodhvilere), har jeg set lyset
--
Peder
SGSXR750 (http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=44)
VV40
VWSharan

Flemming Petersen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Flemming Petersen


Dato : 12-03-03 14:27

[snip]
> Og efter at have set Flemming gå nærmest vandret på "hans" CBR600 (kun
> muligt med de andre fodhvilere), har jeg set lyset
[/snip]

Det var et totalt hit. Det var den ting ved cyklen jeg synes var fedest.

Det var ligegyldigt var hvor meget nedlægning man kørte med, så gik
fodhvilerne ikke i og hvis man ikke strittede for meget med fødder kunne
man også holde dem fra asfaldten.

Så til baneræs, tror jeg det er et must på en hel del cykler.

/Flemming
CBR900RR som snart har ræs fodhvilere




Armand (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-03 13:34


Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
news:RSCba.84$lr.47@news.get2net.dk...
> >
> Desuden er RR fodhvilere ofte stive, så cyklen ved styrt kurrer på
> fodhvileren istedet for kåben.

=
Det er da en fordel at raceren lægger sig så fladt som muligt, så ikke at
dækkene kan risikere at blande sig i grip'et igen. Hellere nogle fuldfede
skrabere på siden end en model der begyndte at tumle rundt med 80!!!

I forhold til lak og glasfiber kan brækkede fodhviler-holdere da også gå hen
og blive en større udgift - For slet ikke at tale om forsynings-situationen
lørdag formiddag hvor kåberep med gaffa er mere overskueligt!

--
Armand.





Mikkel Christensen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-03-03 14:24

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
> news:RSCba.84$lr.47@news.get2net.dk...
> > >
> > Desuden er RR fodhvilere ofte stive, så cyklen ved styrt kurrer på
> > fodhvileren istedet for kåben.
>
> =
> Det er da en fordel at raceren lægger sig så fladt som muligt, så ikke at
> dækkene kan risikere at blande sig i grip'et igen. Hellere nogle fuldfede
> skrabere på siden end en model der begyndte at tumle rundt med 80!!!

Tjah, det vil jeg jo også mene. Hvis man så vil sikre kåben kan man
jo benytte "crash bungs" - jeg kan ikke lige huske hvad de små
paddehatte hedder på dansk.

Men en mere umiddelbar fordel ved "RR" fodhvilere er, efter min ydmyge
mening, at de kan justeres. Både i højden og sideværts.
Så er det faktisk muligt at få en rimelig behagelig og naturlig
kørestilling selvom man har lidt lange ben.

--
Mikkel
CEO - FuckUp Central
Proud affiliate of motortosse.dk

Mads Lund (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 12-03-03 14:29

> Det er da en fordel at raceren lægger sig så fladt som muligt, så ikke at
> dækkene kan risikere at blande sig i grip'et igen. Hellere nogle fuldfede
> skrabere på siden end en model der begyndte at tumle rundt med 80!!!

Jo jo, men kombinationen af en fodhviler, en klods på stellet og en klods på
styrenden giver 3 fine punkter cyklen kan glide på (tjo mig og så længe
den kurre på asfalt virker det fint. Men når den kommer ud i græsset kan der
godt blive ballade.

> I forhold til lak og glasfiber kan brækkede fodhviler-holdere da også gå
hen
> og blive en større udgift - For slet ikke at tale om
forsynings-situationen
> lørdag formiddag hvor kåberep med gaffa er mere overskueligt!

Den forudseende RR pilot har naturligvis forsynet værktøjskassen med ekstra
greb, fodhvilere og gear/bremse pedal ender. Jeg lavede en mindre serie af
udskiftsbare fodhvilere og gearpedal ender (der er jo flest venstresving i
herning)

Og det er altså lettere at skrue en ny fodhviler på end det er at reppe en
kåbeside.

Mads Lund
Ninja9RT



Freddy Lang (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 12-03-03 19:54

Mads Lund wrote:

> Desuden er RR fodhvilere ofte stive, så cyklen ved styrt kurrer på
> fodhvileren istedet for kåben.

Er de så hævet så meget, at cyklen helt sikkert ER styrtet, INDEN
fodhvilerne går i jorden? Ellers ville jeg da foretrække, at de kunne give
sig, netop sådan at de ikke "griber fat" når man lægger modellen meget ned i
et sving... med deraf følgende styrt!!

Mvh
Freddy



DJ FummEL (12-03-2003)
Kommentar
Fra : DJ FummEL


Dato : 12-03-03 23:21


"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e6f8249$0$246$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Mads Lund wrote:
>
> > Desuden er RR fodhvilere ofte stive, så cyklen ved styrt kurrer på
> > fodhvileren istedet for kåben.
>
> Er de så hævet så meget, at cyklen helt sikkert ER styrtet, INDEN
> fodhvilerne går i jorden? Ellers ville jeg da foretrække, at de kunne give
> sig, netop sådan at de ikke "griber fat" når man lægger modellen meget ned
i
> et sving... med deraf følgende styrt!!
>
> Mvh
> Freddy

Du Rammer jorden før fodhvilerne gør det

med hensyn til at det kan blive dyrt i konsoller når de er stive, så kan jeg
kun tale af egen erfaring.... hvis man fræser dem ud at et helt stykke
alu... bøjer de kun... så det eneste man skal have med er en skrustik

venligst Tom
ZXR 400
- og kvæstet glasfiber nok til en kegnæs jolle -



lange (13-03-2003)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 13-03-03 08:55

> med hensyn til at det kan blive dyrt i konsoller når de er stive, så kan
jeg
> kun tale af egen erfaring.... hvis man fræser dem ud at et helt stykke
> alu... bøjer de kun... så det eneste man skal have med er en skrustik

Ikke nødvendigvis. Mine alu konsoller fra ABM knækkede rent af da mc'en
væltede ved ca 1kmh!

Lange



Mads Lund (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-03-03 10:20

> Ikke nødvendigvis. Mine alu konsoller fra ABM knækkede rent af da mc'en
> væltede ved ca 1kmh!

Det kommer jo an på hvilken type alu konsollerne er lavet af. Og de skal
helst være af en rimelig blød type, så de blot bøjer.

Mads Lund
RS125RR, hvor konsollerne har været rette op ikke så få gange.



Armand (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-03 11:01


lange <morten.lange@postman.dk> skrev i en
news:b4pdfp$229p3r$1@ID-142696.news.dfncis.de...
> > med hensyn til at det kan blive dyrt i konsoller når de er stive, så kan
> jeg
> > kun tale af egen erfaring.... hvis man fræser dem ud at et helt stykke
> > alu... bøjer de kun... så det eneste man skal have med er en skrustik

>
> Ikke nødvendigvis. Mine alu konsoller fra ABM knækkede rent af da mc'en
> væltede ved ca 1kmh!

Fabrikeret = sprøjtestøbt => sprødt!
Hjemmegjort = valset materiale (plade) => sejt!

--
Armand.



lange (13-03-2003)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 13-03-03 14:17

> Fabrikeret = sprøjtestøbt => sprødt!
> Hjemmegjort = valset materiale (plade) => sejt!

Tja hvad kan man sige?..... Manden har jo ret.

Lange



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste