/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Forsikring i Tyskland
Fra : Claus og Susanne


Dato : 27-01-03 09:40

Jeg er i forbindelse med bådkøb blevet tilbudt at overtage sælgers
forsikring.
Det ser økonomisk meget godt ud, men ...
der må da være et eller andet der gør at alle ikke forlængst har flyttet
deres forsikring til udlandet.

Hvad med statsafgiften??
Hvad med taksator hvis forsikringen skal bruges? (Bruger de så danske
eller??)

Er der nogen her i gruppen der har forsikret i udenlandsk
forsikringsselskab?

Claus




 
 
sailor99 (27-01-2003)
Kommentar
Fra : sailor99


Dato : 27-01-03 14:25

Hej Claus!

Ja, fristende er det, men når du ser på prisen, er det faktisk
statsafgiften, der udgør differencen.
Lovgivningen foreskriver, at du henvender dig til T&S, så du kan få lov til
at betale afgiften!! Det er altså op til dig selv, om du tør lade være.
Jo, man benytter taksatorsystemet i Tyskland, og det kunne måske blive lidt
bøvlet, når det bliver grænseoverskridende.


--
Med venlig hilsen
Georg



Claus Tersgov (27-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 27-01-03 19:27

sailor99" <sailor99@worldonline.dk> skrev i en meddelelse news:_paZ9.46276

> Jo, man benytter taksatorsystemet i Tyskland, og det kunne måske blive
lidt
> bøvlet, når det bliver grænseoverskridende.

Jah, und man mussen sehr gut deutchs geprechen wenn das boat kaputten ist!
(ich bin nicht)

Der Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
*************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
****************** www.rydstroem.com *******************



lpolp@netscape.net (27-01-2003)
Kommentar
Fra : lpolp@netscape.net


Dato : 27-01-03 23:39

Claus,

En lille historie fra det virkelige liv:
Forrige sommer kom en stor dansk lystbåd for skade at "påsejle"
Saltholm med stor fart - bjergningsarbejdet blev temmelig
besynderligt, for både danske og svenske bjergningsenheder trak sig ud
af operationen så snart de ombordværende var evakueret. Bjergningen af
skibet ville man ikke gå i gang med - man kunne nemlig ikke få fat
forsikringsselskabet og aftale nærmere om bjærgningen fordi ejeren
ikke ville give oplysninger om hvor skibet var forsikret.
Var skibet forsikret i et dansk selskab ? ...NEJ !

Så mit råd er absolut: la' vær ! - du sparer ikke noget særligt ved at
forsikre i udlandet, med mindre du undlader at betale den lovpligtige
afgift - og hvis du ikke gør det, kan du få det meget svært i en
nødsituation hvor du skal oplyse offentlige redningsenheder om dine
forsikringsforhold.

_/)_/)_/)_

Venlig hilsen -og god vind

Lars Poulsen


-se min maritime hjemmeside på: http://www.larspoulsen.dk


Martin Sorensen (29-01-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sorensen


Dato : 29-01-03 13:42

> der må da være et eller andet der gør at alle ikke forlængst har flyttet
> deres forsikring til udlandet.
>
> Hvad med statsafgiften??

Joeh, man skal da selv betale afgiften. Sverige skulle iøvrigt også være
billigere.

Der er vist en del flerskrogsbåde forsikret i udlandet, da danske selskaber
har meget lidt forståelse for de slags fartøjer. Jeg har i den forbindelse
hørt (ikke fået bekræftet) at f.eks britiske og hollandske selskaber
tilbyder bedre geografisk dækning for sammenlignelige priser.

mvh

martin



Jan Rasmussen (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 31-01-03 21:34

Jeg synes det er en spændende diskution... men nok svær at afgøre uden at
indhente oplysninger ved de respektive offentlige instanser... vi kan jo kun
gisne...

Men som jeg ser det, Der er jo intet krav om forsikring på et fartøj, jeg
vil dog fraråde alle at undlade en sådan...

Men eftersom vi er i EU, kan man vel ikke blive lastet for at købe en
forsikring i f.eks. Tyskland... og misundelses skatten på 1% gælder vel kun
her i landet... Hvis det viser sig at lovgivningen alligevel kræver sin
misundelses skat (nu når vi slider så meget på vandet) Skulle vi måske alle
bare til at sejle under fremed flag, som mange jo gør i handelsflåden... Det
burde vel ikke være umuligt, og så kan skattefar vel ikke kræve den 1% ?????
--
Med venlig hilsen
Jan Rasmussen

Fjern XXX Når du svarer på min E-mail


"Claus og Susanne" <swjSLETTES@sa-net.dk> skrev i

> Jeg er i forbindelse med bådkøb blevet tilbudt at overtage sælgers
forsikring.



Claus Tersgov (31-01-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 31-01-03 22:10

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:b1emo6

> Men som jeg ser det, Der er jo intet krav om forsikring på et fartøj, jeg
> vil dog fraråde alle at undlade en sådan...

Det er sikkert et krav fra din sejlklub. De fleste sejlklubber under Dansk
Sejlunion har det som et krav i deres vedtægter, at fartøjet er
ansvarsforsikret.

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
*************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
****************** www.rydstroem.com *******************



Jan Rasmussen (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 02-02-03 02:22

Claus... nu bliver der talt generelt lovmæssigt jf. dansk lovgivning...
Man kan jo ikke diskutere på grundlag af diverse lokal aftaler der ligger
rundt om i diverse havne... idet de sikkert er ligeså forskellige som
antallet af klubber... og endelig har deres lokal aftaler jo intet med
statens krav om 1% afgiften at gøre...
--
Med venlig hilsen
Jan Rasmussen

Fjern XXX Når du svarer på min E-mail


"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b1eonm$g1p$1@news.cybercity.dk...
> "Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:b1emo6
> Det er sikkert et krav fra din sejlklub. De fleste sejlklubber under Dansk
> Sejlunion har det som et krav i deres vedtægter, at fartøjet er
> ansvarsforsikret.
>
> Claus
> --
> ***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
> ********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
> *************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
> ****************** www.rydstroem.com *******************
>
>



Claus Tersgov (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 02-02-03 03:00

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:b1hs05

> Claus... nu bliver der talt generelt lovmæssigt jf. dansk lovgivning...
> Man kan jo ikke diskutere på grundlag af diverse lokal aftaler der ligger
> rundt om i diverse havne... idet de sikkert er ligeså forskellige som
> antallet af klubber... og endelig har deres lokal aftaler jo intet med
> statens krav om 1% afgiften at gøre...


Hvor fremgår det? Jeg forholder mig kun til den sætning, hvor du skriver, at
der ikke er noget krav om forsikring. Jeg har heller intet nævnt om
statsafgift. Læs indlæggene igen...

Hvor mange sejlklubber kender du, som ikke er medlem af Dansk Sejlunion. Jeg
påpeger blot, at selv om der ikke er noget lovkrav, er der et krav fra
sejlklubberne, og at det kan man ikke bare ignorerer hvis man er organiseret
under D.S. Det var det, jeg skrev og intet andet.

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
*************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
****************** www.rydstroem.com *******************



Jan Rasmussen (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 02-02-03 12:19

Claus

Du er en provokatør, og du for mange tråde til at handle om noget helt
andet, hvilket igen betyder at mange som stiller et spørgsmål sjældent for
et fyldestgørende svar på det de egentligt spurgte om... Kort, du ødelægger
det for andre...

For at hjælpe dig sender jeg her oplæget
Citat:

Jeg er i forbindelse med bådkøb blevet tilbudt at overtage sælgers
forsikring.
Det ser økonomisk meget godt ud, men ... der må da være et eller andet der
gør at alle ikke forlængst har flyttet
deres forsikring til udlandet.

Hvad med statsafgiften??
Hvad med taksator hvis forsikringen skal bruges? (Bruger de så danske
eller??)

Er der nogen her i gruppen der har forsikret i udenlandsk
forsikringsselskab?

Citat slut:

Jeg kan på ingen måde se at ovenstående indlæg handler om lokal regler i
sejlklubber m.v. og skulle din sejlklub stille krav om forsikring, er de vel
ligeglade om du er forsikret i Danmark eller Tyskland, som jo er essensen i
tråden...

Jeg kan derimod se at der bliver henvist til statsafgiften som jo bekendt er
1%, og jf. dansk lovgivning... og som jo ikke er lovpligtig...

Så Claus, hold dig for pokker til tråden og lad være med at blande alle
mulige andre ting ind i en tråd... Det kan du ikke være bekendt overfor
vedkommende som har stillet et spørgsmål, Det ender jo hvergang med at han
eller hun der stiller spørgsdmålet bliver mere forvirret end de var før de
skrev her i gruppen, og det er vel ikke meningen.
--
Med venlig hilsen
Jan Rasmussen

Fjern XXX Når du svarer på min E-mail

"Claus Tersgov" <Clausnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b1eonm$g1p$1@news.cybercity.dk...
> "Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:b1emo6
>
> > Men som jeg ser det, Der er jo intet krav om forsikring på et fartøj,
jeg
> > vil dog fraråde alle at undlade en sådan...
>
> Det er sikkert et krav fra din sejlklub. De fleste sejlklubber under Dansk
> Sejlunion har det som et krav i deres vedtægter, at fartøjet er
> ansvarsforsikret.
>
> Claus
> --
> ***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
> ********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
> *************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
> ****************** www.rydstroem.com *******************
>
>



Lars Poulsen (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Lars Poulsen


Dato : 02-02-03 14:40


Jan Rasmussen wrote:

>
> Jeg kan derimod se at der bliver henvist til statsafgiften som jo
bekendt er
> 1%, og jf. dansk lovgivning... og som jo ikke er lovpligtig...
>

Mener du at statsafgiften ikke er lovpligtig ?
Det er den sandelig - og den skal betales uanset om du er forsikret i
Danmark eller i udlandet.
Hvis du er forsikret i DK sørger dit forsikringsselskab for at betale
afgiften - er du forsikret i udlandet skal du selv sørge for at betale
den, men betales skal den ifl. dansk lovgivning.


_/) _/) _/)

Venlig hilsen - og god vind

Lars Poulsen

-se min maritime hjemmeside på: http://www.larspoulsen.dk


Jan Rasmussen (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 02-02-03 17:49

Nej Lars

Kan godt se i min irritation, at jeg ikke fik mig formuleret på
korrektvis...

Men tager den så lige endnu engang...

Der er intet lovmæssigt krav om at forsikre sin båd i DK... men vælger man
at forsikre den, opkræver staten 1% af forsikringssummen....

Mon ikke vi er ved at være der nu...
--
Med venlig hilsen
Jan Rasmussen

Fjern XXX Når du svarer på min E-mail


"Lars Poulsen" <lpolp@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:3E3D1FA1.3040104@netscape.net...
>
> Jan Rasmussen wrote:
>
> >
> > Jeg kan derimod se at der bliver henvist til statsafgiften som jo
> bekendt er
> > 1%, og jf. dansk lovgivning... og som jo ikke er lovpligtig...
> >
>
> Mener du at statsafgiften ikke er lovpligtig ?
> Det er den sandelig - og den skal betales uanset om du er forsikret i
> Danmark eller i udlandet.
> Hvis du er forsikret i DK sørger dit forsikringsselskab for at betale
> afgiften - er du forsikret i udlandet skal du selv sørge for at betale
> den, men betales skal den ifl. dansk lovgivning.
>
>
> _/) _/) _/)
>
> Venlig hilsen - og god vind
>
> Lars Poulsen
>
> -se min maritime hjemmeside på: http://www.larspoulsen.dk
>



Hans Olsen (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Olsen


Dato : 02-02-03 19:38


"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:b1ji9u$1qmm$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Nej Lars
>
> Kan godt se i min irritation, at jeg ikke fik mig formuleret på
> korrektvis...
>
> Men tager den så lige endnu engang...
>
> Der er intet lovmæssigt krav om at forsikre sin båd i DK... men vælger man
> at forsikre den, opkræver staten 1% af forsikringssummen....
>
> Mon ikke vi er ved at være der nu...
> --
> Med venlig hilsen
> Jan Rasmussen
>
Hej
Jo mon ikke - men humlen ligger nok i at:
så godt som alle havne har en sejlklub, - som
det kræves medlemskab af.
Alle klubber forlanger min. en ansvarsforsikring -
MEN ikke en kaskoforsikring - dette er jo overkommelig
i pris.
MEN hvis vi taler kaskoforsikring - ja, så koster det kassen, især
hvis du sejler hurtiggående.
OG til priser på kr. 7.000,- 12.000,- ja så er det jo ikke
noget at sige til, nogle spørger til andre sejlers erfaring, med
udenlandske forsikringer.

MVH
Hans Olsen




Claus Tersgov (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 03-02-03 16:37

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Du er en provokatør, og du for mange tråde til at handle om noget helt
> andet, hvilket igen betyder at mange som stiller et spørgsmål sjældent for
> et fyldestgørende svar på det de egentligt spurgte om... Kort, du
ødelægger
> det for andre...

Nej, det er jeg ikke. Du indføjer en sætning, hvor du skriver, "at som du
ser det er der intet krav om forsikring". Det er det eneste i dit indlæg,
jeg kommenterer, fat det dog!

Det er da rigtigt, at der ikke er noget *lovkrav* om ansvarsforsikring, men
jeg skriver netop som jeg gør, så han ikke får den opfattelse, at der ikke
findes noget andet krav om forsikring, for det gør der.

Jeg nævner INTET om statsafgiften af den simple grund, at der jo ikke er
statsafgift på ansvarsforsikringer, og fordi det ikke er det, jeg svarer på.

Det er dig, der giver en utrolig dårlig rådgivning, når du skriver, at der
intet krav er om forsikring. Læg dog for pokker mærke til, at jeg svarer og
citerer DIT indlæg og ikke Clauses. Så hvorfor i alverden citerer du noget,
jeg slet ikke har svaret på??

Du må da for pokker kunne se, i hvilken references mit indlæg optræder, du
bruger samme nyhedslæser, som jeg, så references er fuldstændigt ens på
vores skærme.

Slutteligt, det er ikke nogen "lokal aftale" Ansvarsforsikring er et krav
fra alle sejlklubber under DS.

Det er det eneste, jeg skriver, er det virkeligt *så* svært at fatte?! Hvis
du mener, at du er blevet misfortolket, burde du måske udtrykke dig lidt
mere præcist.

I øvrigt ville det være prisværdigt, om du ville sætte dig ind i reglerne
vedr. citering, hvis du citerede korrekt som alle andre, ville dine indlæg
være langt mere overskuelige..

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
*************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
****************** www.rydstroem.com *******************



Jan Rasmussen (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 03-02-03 17:29

Helt ærligt Claus, så ville jeg være meget taknemmelig om du ville lade være
at svare på mine indlæg fremover. Jeg kan naturligvis ikke forbyde dig det,
så jeg beder dig pænt...
--
Med venlig hilsen
Jan Rasmussen

Fjern XXX Når du svarer på min E-mail



Claus Tersgov (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Tersgov


Dato : 03-02-03 21:17

"Jan Rasmussen" <jr@XXXvejen-net.dk> skrev i en meddelelse news:b1m5fp$2pi1

> Helt ærligt Claus, så ville jeg være meget taknemmelig om du ville lade
være
> at svare på mine indlæg fremover. Jeg kan naturligvis ikke forbyde dig
det,
> så jeg beder dig pænt...

Du kan da bede alt det du vil, især i kirken..

Hvis dine indlæg skal stå uimodsagt og du ikke kan tåle at blive
konfronteret med dine udsagn, forstår jeg ikke, hvad du vil på usenettet...

Claus
--
***** Danmarks flotteste Boheme 630 til salg til fantasipris: ******
********** http://users.cybercity.dk/~dsl68585/ *************
*************** Sang-, kor- og klaverundervisning: *************
****************** www.rydstroem.com *******************



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177556
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408865
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste