/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
GPZ500Z vs. Gs500e vs. Xj6000 som begynder~
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 11-03-03 22:29

Jeg er begyndt at kigge på hvilken mc jeg skal vælge når pappet er i hus om
et par måneder. Jeg har i dag været ude og se hvad der står hos et par
forhandlere i Aalborg. Den ene havde ene havde både en Yamaha XJ600S med
fuldkåbe, og en Kawsaki GPZ500S, begge maskiner kunnne ifølge forhandleren
drosles til lille kort. Jeg har også kiget lidt på en GS500E med fuldkåbe,
men syntes man får for lidt for sine penge, de falder jo ikke ret meget
selvom de er 4-5 år gamle og har gået over 20.000.
Hvilken af de overstående maskiner ville i anbefale, og hvad skal jeg være
opmærksom på, hvis jeg handler privat?

Mvh Tobias Larsen



 
 
Martin Sørensen (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-03-03 23:15

> Jeg er begyndt at kigge på hvilken mc jeg skal vælge når pappet er i
> hus om et par måneder. Jeg har i dag været ude og se hvad der står
> hos et par forhandlere i Aalborg. Den ene havde ene havde både en
> Yamaha XJ600S med fuldkåbe, og en Kawsaki GPZ500S, begge maskiner
> kunnne ifølge forhandleren drosles til lille kort. Jeg har også kiget
> lidt på en GS500E med fuldkåbe, men syntes man får for lidt for sine
> penge, de falder jo ikke ret meget selvom de er 4-5 år gamle og har
> gået over 20.000. Hvilken af de overstående maskiner ville i
> anbefale, og hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg handler privat?

Du skal nok være opmærksom på at en GPZ500S i samme stand som den du så i
Aalborg skal koste mindst 10.000,- mindre ved en privat. Jeg tror godt jeg
ved, hvilken GPZ500S du snakker om.

Ikke fordi der er noget galt med den, men jeg har aldrig set en privat
GPZ500S i det prisleje, medmindre den har været meget nyere.

Hvis man til gengæld godt vil have lidt garanti og sikkerhed for at cyklen
er i orden, så kan det være fint at give det ekstra til forhandleren.

GS500E er en populær maskine. Den er simpel, stabil og motoren er ikke ret
vild.

Udseendet kan man diskutere, men jeg ville klart vælge GPZ'en. XJ600s synes
jeg ser for billig ud, og det er slet ikke bedre med en GS500.

Skal den drosles, ville nok vælge GS500'eren alligevel. Der er et stort
udvalg på brugtmarkedet og du kan derfor sikkert finde en pæn model med kåbe
(hvis du kan lide det?), der også allerede er droslet i forvejen. Kåben
synes jeg ikke giver ret stor merpris på en brugt, og droslingen heller
ikke. GS500 er en cykel, der ofte bliver neddroslet.

Er cyklerne udroslede, er der markant forskel på de 45HK der kommer fra en
GS500, og de 60HK der kommer fra en GPZ500S.

--
signing off.. Martin Sørensen



Tobias Møller Larsen (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 11-03-03 23:28

Jeg hælder mest til Kawasakien, men problemet med den model er jo at de
næsten alle sammen er "full power" så det med at prøvekører og sådan kan man
jo ikke så godt som førstegangskøber på lille kort(det er lidt surt at give
2000+kr for at få en mc droslet inden man køber den, og så finde ud af at
den slet ikke passer til en). Der er det nok lettere at finde en GS500 eller
XJ600 der er droslet.
Jeg vil også gerne modtage forslag til andre maskiner i samme gruppe. Dvs.
en mc der kan bruges til daglig transport, den skal have fuld eller 3/4
kåbe, den skal kunne drosles til lille kort, og prisen skal helst kunne
holdes under 50.000-60.000kr.

Tobias Larsen

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:b4ln4p$1s9e$1@news.cybercity.dk...
> > Jeg er begyndt at kigge på hvilken mc jeg skal vælge når pappet er i
> > hus om et par måneder. Jeg har i dag været ude og se hvad der står
> > hos et par forhandlere i Aalborg. Den ene havde ene havde både en
> > Yamaha XJ600S med fuldkåbe, og en Kawsaki GPZ500S, begge maskiner
> > kunnne ifølge forhandleren drosles til lille kort. Jeg har også kiget
> > lidt på en GS500E med fuldkåbe, men syntes man får for lidt for sine
> > penge, de falder jo ikke ret meget selvom de er 4-5 år gamle og har
> > gået over 20.000. Hvilken af de overstående maskiner ville i
> > anbefale, og hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg handler privat?
>
> Du skal nok være opmærksom på at en GPZ500S i samme stand som den du så i
> Aalborg skal koste mindst 10.000,- mindre ved en privat. Jeg tror godt jeg
> ved, hvilken GPZ500S du snakker om.
>
> Ikke fordi der er noget galt med den, men jeg har aldrig set en privat
> GPZ500S i det prisleje, medmindre den har været meget nyere.
>
> Hvis man til gengæld godt vil have lidt garanti og sikkerhed for at cyklen
> er i orden, så kan det være fint at give det ekstra til forhandleren.
>
> GS500E er en populær maskine. Den er simpel, stabil og motoren er ikke ret
> vild.
>
> Udseendet kan man diskutere, men jeg ville klart vælge GPZ'en. XJ600s
synes
> jeg ser for billig ud, og det er slet ikke bedre med en GS500.
>
> Skal den drosles, ville nok vælge GS500'eren alligevel. Der er et stort
> udvalg på brugtmarkedet og du kan derfor sikkert finde en pæn model med
kåbe
> (hvis du kan lide det?), der også allerede er droslet i forvejen. Kåben
> synes jeg ikke giver ret stor merpris på en brugt, og droslingen heller
> ikke. GS500 er en cykel, der ofte bliver neddroslet.
>
> Er cyklerne udroslede, er der markant forskel på de 45HK der kommer fra en
> GS500, og de 60HK der kommer fra en GPZ500S.
>
> --
> signing off.. Martin Sørensen
>
>



Martin Sørensen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-03-03 06:49

> Jeg vil også gerne modtage forslag til andre maskiner i samme gruppe.
> Dvs. en mc der kan bruges til daglig transport, den skal have fuld
> eller 3/4 kåbe, den skal kunne drosles til lille kort, og prisen skal
> helst kunne holdes under 50.000-60.000kr.

Honda CB500 i en nyere årgang?
De går for ca. 50.000-60.000 alt efter stand og årgang.
De er ofte monteret med fuldkåbe, og jeg har da også set flere, der har
været droslet.
CB500 tror jeg også er en rigtig god begyndercykel. Den er meget nem at
køre, men har stadig rimeligt gode kræfter, hvis den får lov til at trække
uden drosling.

Jeg kender en der kører lange ture sydpå (til Italien) på sin CB500 hvert år
siden han købte den, og der har aldrig været store problemer. Sidste gang
gik speedometerdrevet i forhjulet i stykker, men det var også det eneste.
Hans model har fuldkåbe, og selv med fuld oppakning kan han godt holde en
hastighed på 200km/t (på speedo) op eller ned gennem Tyskland. Det er nok
omkring 180km/t reelt.

--
signing off.. Martin Sørensen



Dun@nt (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Dun@nt


Dato : 12-03-03 10:11

Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev:
>> Jeg vil også gerne modtage forslag
>>til andre maskiner i samme gruppe.
>> Dvs. en mc der kan bruges til
>>daglig transport, den skal have fuld
>> eller 3/4 kåbe, den skal kunne
>>drosles til lille kort, og prisen skal
>> helst kunne holdes under
>>50.000-60.000kr.
>
>Honda CB500 i en nyere årgang?
>De går for ca. 50.000-60.000 alt
>efter stand og årgang.
>De er ofte monteret med fuldkåbe, og
>jeg har da også set flere, der har
>været droslet.
>CB500 tror jeg også er en rigtig god
>begyndercykel. Den er meget nem at
>køre, men har stadig rimeligt gode
>kræfter, hvis den får lov til at trække
>uden drosling.
>
>Jeg kender en der kører lange ture
>sydpå (til Italien) på sin CB500 hvert år
>siden han købte den, og der har
>aldrig været store problemer. Sidste gang
>gik speedometerdrevet i forhjulet i
>stykker, men det var også det eneste.
>Hans model har fuldkåbe, og selv med
>fuld oppakning kan han godt holde en
>hastighed på 200km/t (på speedo) op
>eller ned gennem Tyskland. Det er nok
>omkring 180km/t reelt.
>
>--
>signing off.. Martin Sørensen

Helt enig
Med det nævnte beløb vil en CB500 være et godt bud.
--
Dunant
XJ 600 51J
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=223


Jens Blaabjerg \(rep~ (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 13-03-03 01:40

Tobias Møller Larsen wrote:
> Jeg vil også gerne modtage forslag til andre maskiner i samme gruppe.
> Dvs. en mc der kan bruges til daglig transport, den skal have fuld
> eller 3/4 kåbe, den skal kunne drosles til lille kort, og prisen skal
> helst kunne holdes under 50.000-60.000kr.

Det med daglig transport er det måske så som så med, men køb dog en RS125,
den behøver du ikke drosle, og du få da noget der er meget federe for
pengene. Det er måske ikke lige sådan en her du får, men bare for at give en
smagsprøve: http://www.apriliaforum.com/news/RS125project1/final/left2.jpg
Nu er der nok mange der vil sige at det ikke er en begynder cykel, at den
går i stykker hele tiden og 2T det lugter... det har de måske ret i, men
motorcykler er noget med kærlighed og stil. Så måske du skulle prøve en og
se om du ikke bliver forelsket, for en RS125 har sku stil. Skal du kun have
den i 2 år, til du får stort kort, så ville jeg overveje det...

Længe leve den blå røg.

Jens
RD - Forstår stadig ikke hvorfor de andre åbner vinduerne når jeg starter
den inde på værkstedet



Michael K. S. (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 13-03-03 02:10

On Thu, 13 Mar 2003 01:40:15 +0100, "Jens Blaabjerg \(replace xxx with
newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> wrote:

>Nu er der nok mange der vil sige at det ikke er en begynder cykel, at den
>går i stykker hele tiden og 2T det lugter... det har de måske ret i, men
>motorcykler er noget med kærlighed og stil.

Okay hvis det er med den på nu,så vil jeg foreslå en CBR600F2 årg.
92-94 ,den kan fås droslet til ca. de 60 kkr,den kan køre daglig
transport,race,touring ja faktisk alt...eneste lille ulempe,det er
heller ikke nogen god begynder (nåh ja og så koster den en mindre
formue i forsikring for en rookie) .....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

Jens Blaabjerg \(rep~ (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 13-03-03 02:19

Michael K. S. wrote:
> Okay hvis det er med den på nu,så vil jeg foreslå en CBR600F2 årg.
> 92-94 ,den kan fås droslet til ca. de 60 kkr,den kan køre daglig
> transport,race,touring ja faktisk alt...eneste lille ulempe,det er
> heller ikke nogen god begynder (nåh ja og så koster den en mindre
> formue i forsikring for en rookie) .....

Jammen det var da en god ide, den kan Tobias jo købe om 2 år, når han sælger
RS'en igen...
Mit forslag var faktisk sådan lidt alvorligt, men ok vi behøver jo ikke være
enige.

Jens
RD



Michael K. S. (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 13-03-03 02:32

On Thu, 13 Mar 2003 02:19:07 +0100, "Jens Blaabjerg \(replace xxx with
newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> wrote:


>Jammen det var da en god ide, den kan Tobias jo købe om 2 år, når han sælger
>RS'en igen...

Næh - nu og så uddrosle den om 2 år og vupti så har han en cykel som
han allerede er fortrolig med og som kan alt...

>Mit forslag var faktisk sådan lidt alvorligt

Mit var derimod meget lidt alvorligt - men muligt

>, men ok vi behøver jo ikke være
>enige.

Næh,det gør vi jo ikke,en RS'er uanset om det er en 125 eller 250'er
kan IMO kun opfylde et meget snævert behov som yderst få har og det
synes ikke umiddelbart at være det behov der skal opfyldes her ).

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

J.C.Kløve (11-03-2003)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 11-03-03 23:45


"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3e6e552d$0$52199$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg er begyndt at kigge på hvilken mc jeg skal vælge når pappet er i
hus om
> et par måneder. Jeg har i dag været ude og se hvad der står hos et
par
> forhandlere i Aalborg. Den ene havde ene havde både en Yamaha XJ600S
med
> fuldkåbe, og en Kawsaki GPZ500S, begge maskiner kunnne ifølge
forhandleren
> drosles til lille kort. Jeg har også kiget lidt på en GS500E med
fuldkåbe,
> men syntes man får for lidt for sine penge, de falder jo ikke ret
meget
> selvom de er 4-5 år gamle og har gået over 20.000.
> Hvilken af de overstående maskiner ville i anbefale, og hvad skal
jeg være
> opmærksom på, hvis jeg handler privat?
>
> Mvh Tobias Larsen

Well... det kommer an på hvad du vil med din MC

XJ - en klippe stabil hverdags transporter - motor nærmest
uopslidelig, men der er alt andet lige ikke meget sport/racer i den -
med eller uden bundkåbe monteret!

Så vil du toure DK / EU rundt, og bruge den til daglig transport - et
udmærket valg.

GPZ - en fix lille sag - der er lidt mere sport i den - af de tre i
hvert fald - jeg tvivler på at JEG ville køre til spanien på den, med
fuld oppakning (smags sag jeg ved det - så når det er sagt spares NG
vel for ca 2-3 "hade" kommentarer for den betragtning.)

GS - et glimrende valg til at lære at køre MC på, gammelkendt
teknologi, bliver dog hurtigt "for lille" og ja den ser ud til at
holde bemærkelsesværdigt godt på pengene - men det gælder jo oxo
hvis/når du skal af med den igen..!

Så svaret må være . . . hvad skal du bruge den til ?

Når behov er klarlagt - søg info her og på nettet i almindelighed,
(MCTC har testet og anmeldt de fleste MC, og hos dem kan man bestille
disse anmeldelser)

Privat køb - pas på restgæld - men det kan undersøges via stelnummer
og "bilbogen"
Hvis du ikke kender noget til MC-teknik - så find en du kan slæbe med
der har dette kendskab, så du ikke køber noget - hmmmm lort -
(hvilket der selvfølgeligt ikke er nogen MC'ister der kan finde på at
sælge . .jeg ved det, men alligevel) Denne person kan også forhindre
at man "forkøber sig" når man falder over drømmedyret og savlet står i
kaskader om kæberne på en - i den situation kan man nemt "overtales"
til at bruge af pengene til sikkerhedsudstyret (for du har
naturligvis husket at der skal mere end en kværn til)

Held og lykke med jagten

Dun@nt
XJ 600 51J
Der kører til Aalborg hver dag for at skrabe ussel mammon til sig -
desværre i et akvarie i tiden




Kristoffer Lippert (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 12-03-03 11:30

[snip]

> GPZ - en fix lille sag - der er lidt mere sport i den - af de tre i
> hvert fald - jeg tvivler på at JEG ville køre til spanien på den, med
> fuld oppakning (smags sag jeg ved det - så når det er sagt spares NG
> vel for ca 2-3 "hade" kommentarer for den betragtning.)

Hehe.. Ja, jeg har formået at kører 1250km på den på en dag, med passager på
de 950 første km, og det er dælme hårdt.
Men man kan jo meget, hvis viljen er der... - Generelt til dagligdags
transport fungerer den fint, og den har alt andet lige, noget mere attityde
end gs500'eren. Jeg er egenligt meget godt tilfreds med min, men jeg har
heller ikke kørt længe nok til rigtigt at være kræsen.

> GS - et glimrende valg til at lære at køre MC på, gammelkendt
> teknologi, bliver dog hurtigt "for lille" og ja den ser ud til at
> holde bemærkelsesværdigt godt på pengene - men det gælder jo oxo
> hvis/når du skal af med den igen..!

Mit personlige tip, må være at finde en gs'er der allerede er droslet, og så
leve med den indtil du bliver gammel nok.
Så ved du også meget mere om hvad du vil og hvad du kan forvente af de
forskellige mc'er.


Mvh
Kristoffer



Armand (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-03 13:23


Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
news:3e6f09e6$0$7656$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [snip]
>
> Mit personlige tip, må være at finde en gs'er der allerede er droslet, og

> leve med den indtil du bliver gammel nok.
> Så ved du også meget mere om hvad du vil og hvad du kan forvente af de
> forskellige mc'er.

- - - - og garanteret er tændt på mere og andet end blot en afdrosling af
den model man har haft i 2-3 år :-|

--
Armand



Armand (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-03 11:57


J.C.Kløve <Dunant@mail.tele.dk> skrev i en
news:3e6e66fe$0$52158$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> en fix lille sag - der er lidt mere sport i den -
> - jeg tvivler på at JEG ville køre til spanien på den, med
> fuld oppakning (smags sag jeg ved det - så når det er sagt spares NG
> vel for ca 2-3 "hade" kommentarer for den betragtning.)

Hæ!
Og hvis jeg skal undlade at komme med "hade-kommentarer" til dét, så kunne
jeg istedet godt tænke mig at vi snart fik en optælling på hvor mange
herinde der overhovedet har været i Spanien på deres motorcykel!?

--
Armand.
(siden '77 kun(!): München i '82 på 750 Sei; Barcelona i '84 på 750 Sei;
Marseilles (Bol d'Or) + svip til Andorra i '87 på XS1100; Skotske grænse
(via kanalen) i '96 på GPZ900R!)








J.C.Kløve (12-03-2003)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 12-03-03 21:15


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b4n58e$1e7$10@news.cybercity.dk...
>
> J.C.Kløve <Dunant@mail.tele.dk> skrev i en
> news:3e6e66fe$0$52158$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > en fix lille sag - der er lidt mere sport i den -
> > - jeg tvivler på at JEG ville køre til spanien på den, med
> > fuld oppakning (smags sag jeg ved det - så når det er sagt spares
NG
> > vel for ca 2-3 "hade" kommentarer for den betragtning.)
>
> Hæ!
> Og hvis jeg skal undlade at komme med "hade-kommentarer" til dét, så
kunne
> jeg istedet godt tænke mig at vi snart fik en optælling på hvor
mange
> herinde der overhovedet har været i Spanien på deres motorcykel!?

>
> --
> Armand.
> (siden '77 kun(!): München i '82 på 750 Sei; Barcelona i '84 på 750
Sei;
> Marseilles (Bol d'Or) + svip til Andorra i '87 på XS1100; Skotske
grænse
> (via kanalen) i '96 på GPZ900R!)
>

Ja du har ret - en opgørelse ville være interessant -

Personligt kan jeg fortælle mange og lange historier om mine ture
rundt i europa - men hvis jeg påstod det var på MC ville jeg være fuld
af løgn !

Med en bedaget 51J med 82k km på tælleren og en ludfattig rytter på
nakken (er lige blevet flået for 11k kr til badekaret, der dog stadig
har samme sæder og nr. plade efter rep.) ville det være et
interessant ekspiriment at køre en tur til Andorra. Da kaskoen er
sparet væk (det kan jo betale en tilsvarende yamse på 3 år) så er der
langt at trække hjem når (hvis) den mister pusten.....puha

nææ jeg holder mig til danmark - evt. en enkelt smuttur til sjælland

*g*

Men når jeg bliver rig ( sikkert når pensionsopsparingen udbatales)
vil jeg have en ordentlig tourer og så skal europa undersøges påny
denne gang på MC

PS er der nogen der har et par 100k kr de ikke kan bruge til noget så
send dem endelig til mig så ryger XJ'eren på pension i stuen (på
vægen) som minde om een barndomsdrøm der alt andet lige gik i
opfykdelse :)





Ole Baun (19-03-2003)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 19-03-03 23:03


"J.C.Kløve" skrev i en meddelelse
news:3e6f9570$0$52162$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> "Armand" skrev i en meddelelse
> news:b4n58e$1e7$10@news.cybercity.dk...
> >
> > J.C.Kløve <Dunant@mail.tele.dk> skrev i en
> > news:3e6e66fe$0$52158$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > >
> > > en fix lille sag - der er lidt mere sport i den -
> > > - jeg tvivler på at JEG ville køre til spanien på den, med
> > > fuld oppakning (smags sag jeg ved det - så når det er sagt spares
> NG
> > > vel for ca 2-3 "hade" kommentarer for den betragtning.)
> >
> > Hæ!
> > Og hvis jeg skal undlade at komme med "hade-kommentarer" til dét, så
> kunne
> > jeg istedet godt tænke mig at vi snart fik en optælling på hvor
> mange
> > herinde der overhovedet har været i Spanien på deres motorcykel!?
>
>
> Ja du har ret - en opgørelse ville være interessant -

Det vælter ikke ligefrem ind med folk der vil tælles. Men jeg vil da gerne
med på listen. Vi var godt nok "kun" i Pyrenæerne, men var dog i Spanien en
dags tid. Der var flot, men vådt, så vi ændrede lidt i rejseplanerne og
fandt tørre bjergveje i Alperne.

Ole Baun
CB 500, ´96, 108 kkm



Armand (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-03-03 00:51


Ole Baun <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:b5aphf$7pr$1@sunsite.dk...
>
> > > så kunne jeg istedet godt tænke mig at vi snart fik en optælling på
hvor
> > > mange herinde der overhovedet har været i Spanien på deres
motorcykel!?
>
> Det vælter ikke ligefrem ind med folk der vil tælles. Men jeg vil da gerne
> med på listen. Vi var godt nok "kun" i Pyrenæerne, men var dog i Spanien
en
> dags tid. Der var flot, men vådt, så vi ændrede lidt i rejseplanerne og
> fandt tørre bjergveje i Alperne.

Godt nok!
Ikke mindst fordi du samtidig bekræfter at man faktisk godt kan køre til
Spanien på en 500'er!

En lærling på en tidligere arbejdsplads benyttede sit svendebrev til at
melde sig som arbejdssøgende i Spanien, og kørte derefter derned på sin
185'er off-roader

--
Armand.





Henrik Steen Larsen (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 20-03-03 01:19

> En lærling på en tidligere arbejdsplads benyttede sit svendebrev til at
> melde sig som arbejdssøgende i Spanien, og kørte derefter derned på sin
> 185'er off-roader

Jeg kender en gut, som kørte til Portugal på en off roader sammen med sin
kæreste . Hvilken størrelse det var, er jeg ikke bekendt med.



schlæger (20-03-2003)
Kommentar
Fra : schlæger


Dato : 20-03-03 07:15


> Jeg kender en gut, som kørte til Portugal på en off roader sammen med sin
> kæreste . Hvilken størrelse det var, er jeg ikke bekendt med.

.........Hmmmmmmmm.............
Kæresten eller off-roader'en ??

Mvh Schlæger


Hans Joergensen (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 20-03-03 10:32

Henrik Steen Larsen wrote:
>> En lærling på en tidligere arbejdsplads benyttede sit svendebrev til at
>> melde sig som arbejdssøgende i Spanien, og kørte derefter derned på sin
>> 185'er off-roader
> Jeg kender en gut, som kørte til Portugal på en off roader sammen med sin
> kæreste . Hvilken størrelse det var, er jeg ikke bekendt med.

Der var jo også det her program med de her 4(?) englændere der kørte
til det østlige rusland (hvor var det nu de skulle hen?) på en flok
350cc offroadere.. de var blevet rådet til 5-600cc, men mente 350cc
var bedre pga. vægten.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Ole Baun (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 20-03-03 17:33


"Armand" skrev i en meddelelse news:b5avla$omd$5@news.cybercity.dk...

- snip -
>
> Godt nok!
> Ikke mindst fordi du samtidig bekræfter at man faktisk godt kan køre til
> Spanien på en 500'er!

Jep det kan sagtens lade sig gøre. Den har jeg efterhånden været rundt i det
meste af Europa på. De fleste gange, (også i Spanien i øvrigt), i følge med
min bror der kører GS 500. Den fik han dog først i ´97, så i ´96 brugte han
sin MZ 251 til ferieturen til Central Massivet (Frankrig), og et smut til
Middelhavet. Det var mit 1. år på mc, så tempoet var OK til mig, men han
voksede vist fra den på tur

>
> En lærling på en tidligere arbejdsplads benyttede sit svendebrev til at
> melde sig som arbejdssøgende i Spanien, og kørte derefter derned på sin
> 185'er off-roader

Hvilket vel viser at chaufførens alder og (manglende) økonomisk formåen
spiller en langt større rolle end mc´ens størrelse

Ole Baun
CB 500, ´96, 108 kkm



Armand (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-03-03 22:19


Ole Baun <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:b5cqhj$t16$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" skrev i en meddelelse news:b5avla$omd$5@news.cybercity.dk...
>
> > En lærling på en tidligere arbejdsplads benyttede sit svendebrev til at
> > melde sig som arbejdssøgende i Spanien, og kørte derefter derned på sin
> > 185'er off-roader
>
> Hvilket vel viser at chaufførens alder og (manglende) økonomisk formåen
> spiller en langt større rolle end mc´ens størrelse

Og/eller at der er mange der spiiilder dyrt tjente penge på en vild 600+'er
ud fra en selvforblændelse af at man end ikke kan køre landet på tværs på
noget mindre - For derefter at "gro fast" på sin egen side af bæltet, hvis
ikke endda alene på "Algade"
:-/

--
Armand.



Martin Sørensen (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 20-03-03 18:20

> Ikke mindst fordi du samtidig bekræfter at man faktisk godt kan køre
> til Spanien på en 500'er!

En af mine venner har i de sidste to sommerferier kørt til Italien på sin
CB500. Han købte den også først for 2½ år siden.

Der er eftermonteret fuldkåbe, så han har ikke nogle problemer med at holde
en marchhastighed på 180km/t på speedo. Tophastigheden siger han ligger på
ca. 210km/t på speedometret, og det er da fint til en tur sydpå.

På den sidste tur gik der et speedometerdrev og en pære i stykker, så det
var jo også ret begrænset med udgifter til reservedele.

--
signing off.. Martin Sørensen



Claus Rittig (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-03-03 18:43

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:b5ct8e$l26$1@news.cybercity.dk...
> > Ikke mindst fordi du samtidig bekræfter at man faktisk godt kan køre
> > til Spanien på en 500'er!
>
> En af mine venner har i de sidste to sommerferier kørt til Italien på sin
> CB500. Han købte den også først for 2½ år siden.

En af mine veninder kørte herop (til Aalborg) til mit bryllup på CB500 med
sin mor bagpå. Og så tourede vi lidt i DK i en uges tid, så de kunne få set
det der er at se, før de trillede hjemad igen (over Sverige, for de skulle
lige se det land også).

Rittig



Armand (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 20-03-03 22:50


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3e79fc6c$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en meddelelse
> news:b5ct8e$l26$1@news.cybercity.dk...
> > > Ikke mindst fordi du samtidig bekræfter at man faktisk godt kan køre
> > > til Spanien på en 500'er!
> >
> > En af mine venner har i de sidste to sommerferier kørt til Italien på
sin
> > CB500. Han købte den også først for 2½ år siden.
>
> En af mine veninder kørte herop (til Aalborg) til mit bryllup på CB500 med
> sin mor bagpå. Og så tourede vi lidt i DK i en uges tid, så de kunne få
set
> det der er at se, før de trillede hjemad igen (over Sverige, for de skulle
> lige se det land også).

Nu er der ikke lige hende fra Flensborg at du taler om, vel?

--
Armand.
(der til nød lige kan læse imellem linierne at de var fra .es)





Claus Rittig (20-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 20-03-03 23:25

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b5dd2u$1anm$5@news.cybercity.dk...

> > En af mine veninder kørte herop (til Aalborg) til mit bryllup på CB500
med
> > sin mor bagpå. Og så tourede vi lidt i DK i en uges tid, så de kunne få
> set
> > det der er at se, før de trillede hjemad igen (over Sverige, for de
skulle
> > lige se det land også).
>
> Nu er der ikke lige hende fra Flensborg at du taler om, vel?

Arh, knep, jeg glemte helt at nævne at det var fra Rom. Altså Rom i Italien,
ikke Rom ovre ved Lemvig.

Rittig



J.C.Kløve (12-03-2003)
Kommentar
Fra : J.C.Kløve


Dato : 12-03-03 23:14


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b4n58e$1e7$10@news.cybercity.dk...
>
> J.C.Kløve <Dunant@mail.tele.dk> skrev i en
> news:3e6e66fe$0$52158$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> >
> > en fix lille sag - der er lidt mere sport i den -
> > - jeg tvivler på at JEG ville køre til spanien på den, med
> > fuld oppakning (smags sag jeg ved det - så når det er sagt spares
NG
> > vel for ca 2-3 "hade" kommentarer for den betragtning.)
>
> Hæ!
> Og hvis jeg skal undlade at komme med "hade-kommentarer" til dét, så
kunne
> jeg istedet godt tænke mig at vi snart fik en optælling på hvor
mange
> herinde der overhovedet har været i Spanien på deres motorcykel!?

>
> --
> Armand.
> (siden '77 kun(!): München i '82 på 750 Sei; Barcelona i '84 på 750
Sei;
> Marseilles (Bol d'Or) + svip til Andorra i '87 på XS1100; Skotske
grænse
> (via kanalen) i '96 på GPZ900R!)
>
Ja du har ret - en opgørelse ville være interessant -

Personligt kan jeg fortælle mange og lange historier om mine ture
rundt i europa - men hvis jeg påstod det var på MC ville jeg være fuld
af løgn !

Med en bedaget 51J med 82k km på tælleren og en ludfattig rytter på
nakken (er lige blevet flået for 11k kr til badekaret, der dog stadig
har samme sæder og nr. plade efter rep.) ville det være et
interessant ekspiriment at køre en tur til Andorra. Da kaskoen er
sparet væk (det kan jo betale en tilsvarende yamse på 3 år) så er der
langt at trække hjem når (hvis) den mister pusten.....puha

nææ jeg holder mig til danmark - evt. en enkelt smuttur til sjælland

*g*

Men når jeg bliver rig ( sikkert når pensionsopsparingen udbatales)
vil jeg have en ordentlig tourer og så skal europa undersøges påny
denne gang på MC

PS er der nogen der har et par 100k kr de ikke kan bruge til noget så
send dem endelig til mig så ryger XJ'eren på pension i stuen (på
vægen) som minde om een barndomsdrøm der alt andet lige gik i
opfykdelse :)







Lars M (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Lars M


Dato : 13-03-03 20:42

Tjek forsikringsprisen. Det gjorde jeg. Og valgte en GS500 for ca. et halvt
år siden. Fik den i privat handel for 39.000, den havde kørt 5300 km, og
var1½ år gammel, så der var stadig ½ års garanti... det kunne næsten ikke gå
galt, og det gjorde det heller ikke - jeg er rigtig glad for den... så ta'r
den jo heller ikke magten fra sådan en gammel begynder som mig... 42 år.


Læs evt. bogen "Gebraucht Motorräder" af Michael Allner. ´Den har en omtale
på 1-2 sider af hver af 130 gængse brugte MC'er, samt nogen gode generelle
råd, fx om prøvekørsel.
Bogen er ganske vist på tysk og handler om tyske forhold, men alligevel. Jeg
syn's selv jeg blev klogere af at læse i den. Købt i en tysk boghandel for
16 Euro. De har den vist også hos Louis.de

mvh
Lars



Henrik Nielsen - Rap~ (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 12-03-03 08:17

"XJ6000"

Er nok lige stor nok for en nybegynder. Hvor mange cylindrer har sådan en
egentlig

Men en XJ600 er ganske glimrende. Jeg startede selv på sådan en.

Ku' ikke lige la' vær'

--
Mvh.
Henrik
http://RaptorMC.dk

Fjern X ved svar på mail.






Jake (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 12-03-03 08:55

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:b4mmu9$g36$1@news.loxinfo.co.th...
> "XJ6000"
>
> Er nok lige stor nok for en nybegynder. Hvor mange cylindrer har sådan en
> egentlig

Det er en række 40'er

/Jake



Henrik Nielsen - Rap~ (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 12-03-03 09:27

Hrrallo Jake.

"Række 40"

LOL, det er nok derfor den model ikke fås hernede i Thailand, hernede er de
ikke store nok til at have sådan i motor mellem benene

Har du fået dyret ud

--
Mvh.
Henrik (som snart vender tilbage til DK, nu hvor frosten er ved at være væk)
http://RaptorMC.dk

Fjern X ved svar på mail.




Jake (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 12-03-03 12:33

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> wrote in message
news:b4mr47$h96$1@news.loxinfo.co.th...
>"Række 40"

Gad vide hvor mange udstødninger sådan en har?

> Har du fået dyret ud

Har været ude en enkelt gang (det var rimeligt koldt). Pt er cyklen adskildt
fordi jeg er ved at male
nogle af delene op. Har desværre knækket en bolt til ventildækslet da jeg
var inde og checke ventiler
(de stod perfekt) så den skal jeg lige have boret ud.

/Jake



Peter Sjong (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Sjong


Dato : 12-03-03 08:48

Tobias Møller Larsen wrote:

> Jeg er begyndt at kigge på hvilken mc jeg skal vælge når pappet er i hus om
> et par måneder. Jeg har i dag været ude og se hvad der står hos et par
> forhandlere i Aalborg. Den ene havde ene havde både en Yamaha XJ600S med
> fuldkåbe, og en Kawsaki GPZ500S, begge maskiner kunnne ifølge forhandleren
> drosles til lille kort. Jeg har også kiget lidt på en GS500E med fuldkåbe,
> men syntes man får for lidt for sine penge, de falder jo ikke ret meget
> selvom de er 4-5 år gamle og har gået over 20.000.
> Hvilken af de overstående maskiner ville i anbefale, og hvad skal jeg være
> opmærksom på, hvis jeg handler privat?

> Mvh Tobias Larsen


Husk lige at undersøge pris ved forsikringsselskaberne.
Jeg havde undersøgt ved Top Danmark på Virago 1100 pris ca 4000,-
Købte en BMWK 100 rs (troede at det var ca. det samme ) pris 12000,-
Chok !! Det lykkedes at komme ned men kun fordi madkassen med
elitestatus kunne flyttes.
Mvh Sjong


Armand (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-03 12:17


Tobias Møller Larsen <tobber@wanadoo.dk> skrev i en
news:3e6e552d$0$52199$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg er begyndt at kigge på hvilken mc jeg skal vælge når pappet er i hus
om
> et par måneder. Jeg har i dag været ude og se hvad der står hos et par
> forhandlere i Aalborg. Den ene havde ene havde både en Yamaha XJ600S med
> fuldkåbe, og en Kawsaki GPZ500S, begge maskiner kunnne ifølge forhandleren
> drosles til lille kort. Jeg har også kiget lidt på en GS500E med fuldkåbe,

Alene ud fra at du skal have en droslet, vil jeg sige at du skal focusere på
GS500'eren!
GS'eren er en folkevogn på godt og ondt, og der kører mange droslede rundt,
hvorved det ikke bør være et problem at finde en der allerede er droslet!

Forsikrings-anliggendet er en helt anden alvorlig sag, så prøv endvidere at
forhøre dig på præmien for de hér nævnte (+Honda CB500) ved et par af
selskaberne, og find derved dels ud af hvor (sørgelig) stor dén udgift er,
dels hvilken af pågældende der måtte være markant billigere at forsikre!

> men syntes man får for lidt for sine penge, de falder jo ikke ret meget
> selvom de er 4-5 år gamle og har gået over 20.000.

Lige dét er en af motorcyklens store fordele:
Hvor meget har en Ford Escort fra '91 tabt i værdi?
En Honda CBR 600 med samme alder, har tabt ca. 25.000,-kr !!

> ...hvad skal jeg være opmærksom på, hvis jeg handler privat?

Restgæld, restgæld og: restgæld!!!

--
Armand.




Tobias Møller Larsen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Tobias Møller Larsen


Dato : 12-03-03 20:26

Var ude og kigge igen i dag. Jeg besøgte Bikes And Parts i Aalborg, og fik
en god snak med ejeren. Han havde en Kawasaki ER-5 stående, han foreslog at
jeg kunne købe sådan en og montere en kåbe, det ville koste ca 8.000 for en
kåbe, og ved at vælge ER-5 istedet for GPZ500s, ville jeg kunne spare 10.000
om året i forsikring, trods det at det er den samme motor.
Ha havde også er suzuki GSX 550 ESD stående, denne model er jeg faldet lidt
for, da den var billig i anskaffelse og (ifølge sælgeren) var en
driftsstabil og solid motor.
Hvordan ser det ud med disse to modeller, hvad er der af plusser og
minusser?

Tobias Larsen
"Tobias Møller Larsen" <tobber@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
news:3e6e552d$0$52199$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg er begyndt at kigge på hvilken mc jeg skal vælge når pappet er i hus
om
> et par måneder. Jeg har i dag været ude og se hvad der står hos et par
> forhandlere i Aalborg. Den ene havde ene havde både en Yamaha XJ600S med
> fuldkåbe, og en Kawsaki GPZ500S, begge maskiner kunnne ifølge forhandleren
> drosles til lille kort. Jeg har også kiget lidt på en GS500E med fuldkåbe,
> men syntes man får for lidt for sine penge, de falder jo ikke ret meget
> selvom de er 4-5 år gamle og har gået over 20.000.
> Hvilken af de overstående maskiner ville i anbefale, og hvad skal jeg være
> opmærksom på, hvis jeg handler privat?
>
> Mvh Tobias Larsen
>
>



Martin Sørensen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-03-03 21:16

> Var ude og kigge igen i dag. Jeg besøgte Bikes And Parts i Aalborg,
> og fik en god snak med ejeren. Han havde en Kawasaki ER-5 stående,
> han foreslog at jeg kunne købe sådan en og montere en kåbe, det ville
> koste ca 8.000 for en kåbe, og ved at vælge ER-5 istedet for GPZ500s,
> ville jeg kunne spare 10.000 om året i forsikring, trods det at det
> er den samme motor.

Det er det så ikke helt. De har videreudviklet på motoren fra GPZ500S og
givet den 10 færre heste. ER-5 har 50HK, og GPZ500S har 60HK. ER-5 har til
gengæld lidt mere bundtræk. Man kan nok sætte det lidt på spidsen og sige at
GPZ500S er beregnet til at køre hurtigere end ER-5. Ved bykørsel er ER-5 nok
mere behagelig.

ER-5 har desuden tromlebremser bagpå, hvor GPZ500S har skive. Heller ikke
uvæsentligt.

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-03 21:56


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b4o4i7$1960$1@news.cybercity.dk...
> >
> > ...............og ved at vælge ER-5 istedet for GPZ500s,
> > ville jeg kunne spare 10.000 om året i forsikring, trods det at det
> > er den samme motor.
>
> Det er det så ikke helt. De har videreudviklet på motoren fra GPZ500S og
> givet den 10 færre heste. ER-5 har 50HK, og GPZ500S har 60HK. ER-5 har til
> gengæld lidt mere bundtræk. Man kan nok sætte det lidt på spidsen og sige
at
> GPZ500S er beregnet til at køre hurtigere end ER-5. Ved bykørsel er ER-5
nok
> mere behagelig.

Jeg husker tydeligt alle blades skuffelse over ER-5'en i forhold til GPZ'en
ved de første tests!

ER-5 er en helt anderledes "folkevogns"-cykel end GPZ'en:
Den er droslet til 50Hk for at tækkes det store tyske marked af
fornuftskøbere i forsikringsklassen op til 50Hk, Hvorfor man bl.a. ikke har
behøvet at
koncentrere sig om sportsligheden. Og derudover er udstyret skrabet af til
benet for at kunne konkurrere på prisen i den ikke ubetydelige tyske klasse


Når dét er sagt, så er den vel ikke ringere end en GS500 :-/

--
Armand.





Michael K. S. (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 12-03-03 22:11

On Wed, 12 Mar 2003 21:56:05 +0100, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Når dét er sagt, så er den vel ikke ringere end en GS500 :-/

Næh,men det er der vel heller ikke så meget der er .

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

Kristoffer Lippert (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 13-03-03 00:28


> Det er det så ikke helt. De har videreudviklet på motoren fra GPZ500S og
> givet den 10 færre heste. ER-5 har 50HK, og GPZ500S har 60HK. ER-5 har til
> gengæld lidt mere bundtræk. Man kan nok sætte det lidt på spidsen og sige
at
> GPZ500S er beregnet til at køre hurtigere end ER-5. Ved bykørsel er ER-5
nok
> mere behagelig.

Hvis cyklen alligevel skal drosles, er det vel ligemeget om originalen havde
50 eller 60 HK. Hvis man skal se lidt realistisk på det, så er ER5'eren nok
billigere at tippe end GPZ'eren, hvis den nu smutter... Jeg tror som armand
siger, så er den nok hverken værre eller bedre end GS500'eren, bortset fra
at den er vandkølet.

> ER-5 har desuden tromlebremser bagpå, hvor GPZ500S har skive. Heller ikke
> uvæsentligt.

Ow, ja, de gamle gpz'ere (før '95) havde også tromle bagpå, og der er
skivemodellen altså at foretrække.
Lidt trælst at de ikke har ført skiven med over på ER'eren.

Nå, men næste skridt, er at ringe rundt til nogle forsikringsselskaber, og
hører nogle priser på ansvar og/eller kasko på de to-tre cykler du lurer på.

Mvh
/Kristoffer



Armand (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-03 11:15


Kristoffer Lippert <krl@imv.au.dk> skrev i en
news:3e6fc030$0$7587$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> ... Jeg tror som armand siger, så er den nok hverken værre eller bedre end
> GS500'eren, bortset fra at den er vandkølet.

Hov!
Mine udtalelser relateret til GS'eren, var nu mere rettet mod
køreegenskaberne; men omkring holdbarheden har du ganske ret i at vandkøling
generelt kan regnes for at trumfe luftkøling når det kommer til holdbarhed.
GS'eren har noget med et, omend begrænset olieforbrg, som jeg ikke mindes
nævnt om GPZ / ER / CB!

Nu begynder GS'eren at lyde som en DON'T; men prisen er altså også derefter.
For slet ikke at tale om udvalget!
Og der vil altid være en køber til sådan en billig droslet GS'er.

--
Armand.






Kristoffer Lippert (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Kristoffer Lippert


Dato : 13-03-03 11:57

> > ... Jeg tror som armand siger, så er den nok hverken værre eller bedre
end
> > GS500'eren, bortset fra at den er vandkølet.
>
> Hov!
> Mine udtalelser relateret til GS'eren, var nu mere rettet mod
> køreegenskaberne; men omkring holdbarheden har du ganske ret i at
vandkøling
> generelt kan regnes for at trumfe luftkøling når det kommer til
holdbarhed.
> GS'eren har noget med et, omend begrænset olieforbrg, som jeg ikke mindes
> nævnt om GPZ / ER / CB!
>
> Nu begynder GS'eren at lyde som en DON'T; men prisen er altså også
derefter.
> For slet ikke at tale om udvalget!
> Og der vil altid være en køber til sådan en billig droslet GS'er.

Enig. - Mht. olieforbrug, så æder min Gpz'er (ikke dermed at alle gør det)
lidt under 1 liter pr. 3000km hvis den får lov at bestille noget.
Men det er nu da til at overse. Jeg tror anyway det alt i alt kommer an på
en prøve, for at finde ud af hvad der passer bedst til temperament m.v.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste