/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Ang. Påsætning af dæk
Fra : Mads Stetter


Dato : 10-03-03 17:06

Hejsa

Kan et almindeligt bilværksetd godt skifte et dæk på en mc-fælg?

Er nemlig ved at købe dæk på reifenversand... og det ville jo være rart at
være sikker på man kunne få sat det på når man får det hjem!

MVH Mads Stetter



 
 
Torben Hansen (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Torben Hansen


Dato : 10-03-03 17:20

Hej Mads!!!

Jeg har faktisk lige forhørt mig hos hjulcenteret i Vejle, og de kan godt
skift dæk på en MC fælg, så mon ikke også de kan der hvor du bor. Det kan
vist ikke betale sig selv at begynde og bøvle med det, man kan få utrolig
mange skrammer på pølserne


Hilsen Torben


"Mads Stetter" <m_stetter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b4id56$3cc$1@sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Kan et almindeligt bilværksetd godt skifte et dæk på en mc-fælg?
>
> Er nemlig ved at købe dæk på reifenversand... og det ville jo være rart at
> være sikker på man kunne få sat det på når man får det hjem!
>
> MVH Mads Stetter
>
>



lange (11-03-2003)
Kommentar
Fra : lange


Dato : 11-03-03 15:31

> Jeg har faktisk lige forhørt mig hos hjulcenteret i Vejle, og de kan godt
> skift dæk på en MC fælg, så mon ikke også de kan der hvor du bor. Det kan
> vist ikke betale sig selv at begynde og bøvle med det, man kan få utrolig
> mange skrammer på pølserne

Kan de også afbalancere det?

Lange



Peter Hasselbalch (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Hasselbalch


Dato : 11-03-03 22:23

> Kan de også afbalancere det?

Det kan man selv gøre. Det kræver ikke mange basseører at konstruere sit
eget afbalanceringsapparat. Check hvordan på
www.hasselbalchs.dk/index.asp?x=40&y=10

Hvis man gider hente/bringe kan man låne min konstruktion gratis.
(Nordsjælland)

--
Med venlig hilsen
Peter HH
CBR600F4 - DMCN#2
Red. DMCNs Forh.- og MC-anm. sider
Privat: www.hasselbalchs.dk





Hans Olsen (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Hans Olsen


Dato : 11-03-03 22:45


"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> skrev i en meddelelse
news:3e6e539c$0$52200$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Kan de også afbalancere det?
>
> Det kan man selv gøre. Det kræver ikke mange basseører at konstruere sit
> eget afbalanceringsapparat. Check hvordan på
> www.hasselbalchs.dk/index.asp?x=40&y=10
Hej
Jeg læste lidt på siden, må igen smile lidt af alle de forslag til udmåling
af omkreds på
et forhjul
citere lidt fra siden:

Der udestår nu at finde den rette omkreds på forhjulet, som skal puttes ind
i cykelcomputeren.
Den simpleste måde er at tage et symålebånd og måle rundt om hjulet.
(simpel hmm ?)
En anden måde er at lave en kridtstreg på dæksiden og videre ned på vejen.
Tril frem indtil kridtstregen igen er i nederste position, lav en ny streg
på vejen og mål afstanden mellem de 2 streger på vejen. Det er en lidt bedre
metode, fordi du måler med dækket under belastning, hvor omkredsen er mindre
en ved metode 1.

Det nemmeste og mest nøjagtige er nu at sætte en person på cyklen, tage et
målebånd, og
måle fra vejen og op til centrum af forakslen, gange det med 2 og gange med
3,14.
det har altid passet 100% for mig, og det er nemt.

MVH
HO






Peter Hasselbalch (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Hasselbalch


Dato : 11-03-03 23:06

> Det nemmeste og mest nøjagtige er nu at sætte en person på cyklen, tage et
> målebånd, og
> måle fra vejen og op til centrum af forakslen, gange det med 2 og gange
med
> 3,14.
> det har altid passet 100% for mig, og det er nemt.

Jow-jow - det er jo fint nok - HVIS man har "en person" at sætte op på
MC'en. Jeg opererer alene, når det drejer sig om MC'en - derfor mine
"underlige" metoder.
Jeg er iøvrigt vildt imponeret over at det passer "100%" med radius ->
omkreds udregningen, idet bare en milimeters unøjagtighed i udmålingen vil
resultere i omkring 0,5% unøjagtighed i omkredsen....

Efter min bedste vurdering er det mest nøjagtige at bruge kantpælene ved
vejen som reference - og det er derfor også det jeg skriver på hjemmesiden,
at man bør afslutte justeringen med.

For de uindviede: Vi er ovre i justeringen af en cykelcomputer efter
montering af denne......


--
Med venlig hilsen
Peter HH
CBR600F4 - DMCN#2
www.hasselbalchs.dk




Mikkel Christensen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 12-03-03 09:02

"Peter Hasselbalch" <peter@hasselbalchs.dk> writes:

> > Det nemmeste og mest nøjagtige er nu at sætte en person på cyklen,
> > tage et målebånd, og måle fra vejen og op til centrum af forakslen,
> > gange det med 2 og gange med 3,14.
> > det har altid passet 100% for mig, og det er nemt.
>
> Jeg er iøvrigt vildt imponeret over at det passer "100%" med radius ->
> omkreds udregningen, idet bare en milimeters unøjagtighed i udmålingen vil
> resultere i omkring 0,5% unøjagtighed i omkredsen....

Samt hvor mange decimaler i pi man benytter til udregningen. Det kan jo
højest blive cirka 100% korrekt

Men ellers synes jeg da ikke metoden er så dum endda.

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
I said "NO" to drugs...

Ib Jakobsen (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 10-03-03 20:13

Mads Stetter wrote:

> Hejsa
>
> Kan et almindeligt bilværksetd godt skifte et dæk på en mc-fælg?
>
> Er nemlig ved at købe dæk på reifenversand... og det ville jo være rart at
> være sikker på man kunne få sat det på når man får det hjem!

De kan de fleste. De fleste anvender dækmaskiner, og de går som regel op til
20". Men et lille tricks. VVS-folk bruger pex-rør til installationer. Få
fingre i et par stumper på 40-50mm. Læg et snit i længderetningen, og du har
en god fælgkantbeskytter. Et par gode dækjern og lidt opvaskemiddel klarer
resten. En gummihammer til monteringen koster ikke mange penge.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Peter Hasselbalch (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Peter Hasselbalch


Dato : 11-03-03 22:32

Hvordan er det med MC-dæk; har de (som bildæk) en markering for
letteste/tungeste punkt, så man undgår at skulle sætte alt for mange gram
afbalanceringsklodser på bagefter?
Går og overvejer dét der med at montere dækkene selv, men er
tilbageholdende - bl.a. fordi jeg ikke aner hvor meget vold der skal til.
Er det virkelig nok med sulfovand, et sæt dækjern og en gummihammer (af
passende kaliber)?

Jeg har oplevet at autodækforhandlere ikke vil montere dæk, som man har købt
et andt sted - men kender også steder hvor det kan ske for ca 100 kr,-
Er det besværet værd at bokse med det selv?? (Bortset fra at dét med at
afbalanceringen kan være så som så, når en aut. dækmand monterer og
angiveligt afbalancerer dækkene for én)


--
Med venlig hilsen
Peter HH
CBR600F4 - DMCN#2
www.hasselbalchs.dk




Ib Jakobsen (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 11-03-03 23:36

Peter Hasselbalch wrote:

> Hvordan er det med MC-dæk; har de (som bildæk) en markering for
> letteste/tungeste punkt, så man undgår at skulle sætte alt for mange gram
> afbalanceringsklodser på bagefter?

Der bliver jeg svar skyldig. Men runder man de 30-40 gram, så ville jeg nok
prøve at dreje dækket i forhold til fælget.

> Går og overvejer dét der med at montere dækkene selv, men er
> tilbageholdende - bl.a. fordi jeg ikke aner hvor meget vold der skal til.
> Er det virkelig nok med sulfovand, et sæt dækjern og en gummihammer (af
> passende kaliber)?

Vold skal der ikke til. Men sulfovand eller brun sæbe til afmonteringen hjælper
gevaldigt. Den største fidus er at få dækket til at glide helevejen rundt på
fælget. Samt at få trykket begge sider af dækket ned i bunden af fælget modsat
hvor man angriber med dækjernene. Jeg har set et eller andet sted en reklame for
dækfedt. Om det er Biltema eller Max-import kan jeg ikke huske.

> Jeg har oplevet at autodækforhandlere ikke vil montere dæk, som man har købt
> et andt sted - men kender også steder hvor det kan ske for ca 100 kr,-

Det kan man godt opleve. Jeg ved at avancen på Michelin er 25%. Så de vil da
gerne sælge dig et dæk.

>
> Er det besværet værd at bokse med det selv?? (Bortset fra at dét med at
> afbalanceringen kan være så som så, når en aut. dækmand monterer og
> angiveligt afbalancerer dækkene for én)

Selv om jeg har mulighed for at låne en dækmaskine, så et det næsten mere besvær
at skulle smide hjulet ind i bilen, køre til værksted osv. Med hensyn til
afbalancering er der lidt langt mellem dækfirmaer, som kan spænde mc-hjul op i
deres afbalanceringsmaskiner.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-03 12:02


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3E6E64D0.3BC942C6@post.tele.dk...
> Peter Hasselbalch wrote:
>
> > Går og overvejer dét der med at montere dækkene selv, men er
> > tilbageholdende - bl.a. fordi jeg ikke aner hvor meget vold der skal
> > til. Er det virkelig nok med sulfovand, et sæt dækjern og en
gummihammer?
>
> Vold skal der ikke til. Men sulfovand eller brun sæbe til afmonteringen
> hjælper gevaldigt.

Faktisk er afmonteringen af slangeløse dæk det største problem - Hold da
kæft hvor de kan sidde fast!
Uden specialværtøj á den "spade" dækmandens maskine trykker vulsten ned med,
kan det være helt umuligt

Dernæst kommer at få det nye til at slutte så tæt at man med luft kan få
presset vulsten helt på plads:
På dækværkstederne har jeg set indtil flere opfindsomme aggregater til at
løse dette problem (som også forekommer på bilfælge), og det eneste man som
egen-montør kan gøre for at imødekomme det problem er at rense fælgens
indre(?) 100% så den er absolut glat samt smøre hele overfladen med
sulfo/dækfedt - men det giver ingen garanti !

> Jeg har set et eller andet sted en reklame for dækfedt. Om det er Biltema
> eller Max-import kan jeg ikke huske.

Jeg har købt mit hos den nærmeste bil-reservedelsforhandler (á:
"koblingsdepot"); men mon ike også at de poppede bil-butikker har det eller
tager det hjem :-/

--
Armand.






Mads Lund (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 12-03-03 14:38

> Faktisk er afmonteringen af slangeløse dæk det største problem - Hold da
> kæft hvor de kan sidde fast!
> Uden specialværtøj á den "spade" dækmandens maskine trykker vulsten ned
med,
> kan det være helt umuligt

Nej nej nej, Armand jeg trode du var gammel smed. At få dækket fri af
vulsten er da ingen problem. Man skal blot bruge en skruestik der kan gabe
over dækket (jeg har et 150mm og det kan alle slags dæk).

Man åbner kæberne og sætter hjulet op i gabet, og spænder kæberne sammen
lige under fælgen. Så klæmmes dækket lige så find fri af vulsterne. Hvis det
driller lidt kan man vride fælgen lidt omkring den lodrette akse.

Og hovedparten af slangeløse dæk (især 17" fordæk) kan man derefter rykke af
med fingrene.

Næ 18" Cross bagdæk det kan være nogle genstridige bæster, da de er smalle,
og fyldte med slanger og dækstrammere. Men de rå sidevognsfolk napper også
dem med fingrene.


> > Jeg har set et eller andet sted en reklame for dækfedt. Om det er
Biltema
> > eller Max-import kan jeg ikke huske.

Jeg bruger opvaskemiddel og det virker fint.

Mads Lund
Ninja9RT



Ib Jakobsen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 12-03-03 16:55

Mads Lund wrote:

> Næ 18" Cross bagdæk det kan være nogle genstridige bæster, da de er smalle,
> og fyldte med slanger og dækstrammere. Men de rå sidevognsfolk napper også
> dem med fingrene.

Nu du nævner slanger. Så kommer jeg i tanke om de diskussioner vi har haft her
med om man må smide en slange i et slangeløst hjul. Det udløser nærmest
ramasrig. Og det må man ikke. Men ved siden af mig stor der et nyt Michelin
130/90x17. På siden stor der: "TUBBELESS , on tube type rim fit a tube". Så det
må man altså godt.

> Jeg bruger opvaskemiddel og det virker fint.
>

Vi er flere end vi tror



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Ib Jakobsen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 12-03-03 16:48

Armand wrote:

> Faktisk er afmonteringen af slangeløse dæk det største problem - Hold da
> kæft hvor de kan sidde fast!
> Uden specialværtøj á den "spade" dækmandens maskine trykker vulsten ned med,
> kan det være helt umuligt

Fanden da stå i det. En smed på 100kg skulle nok kunne få det fri. Især hvis det
får er skud opvaskemiddel hele vejen rundt. Og man bearbejder det lidt. Ellers
kan en god stor skruestik sagtens klare det.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Armand (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-03-03 20:01


Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk> skrev i en
news:3E6F56C9.9449BEBF@post.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Faktisk er afmonteringen af slangeløse dæk det største problem - Hold da
> > kæft hvor de kan sidde fast!
> > Uden specialværtøj á den "spade" dækmandens maskine trykker vulsten ned
> > med, kan det være helt umuligt
>
> Fanden da stå i det. En smed på 100kg skulle nok kunne få det fri. Især
hvis det
> får er skud opvaskemiddel hele vejen rundt. Og man bearbejder det lidt.
Ellers
> kan en god stor skruestik sagtens klare det.

Jég er nu altså løbet træt idet
De seneste dæk jeg skiftede var på RGV'en, hvortil jeg fremstillede en
"spadepresse", som jeg forøvrigt har endnu; men den hjælper jo ikke en fis
når det nye dæk ikke vil på, og netop risikoen for at stå klokken røv og
bøvle for at få vulsten til at holde tæt, så man kan få dækket "blæst på" er
det der knækkede min lyst til den ende af hjemme-skrueriet!
Jeg havde dog et sæt ekstra fælge til 900'eren, hvorved det var anderledes
uproblematisk lige at få kastet et dæk på ved den løkale dækmand, og først
sidenhen skifte hjul når det gamle dæk ver helt færdigt, og dét kan jo have
været medvirkende til min dovenskab :-/

--
Armand.




Jens Jacob Bager Jen~ (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 12-03-03 20:31

> Jeg havde dog et sæt ekstra fælge til 900'eren, hvorved det var anderledes
> uproblematisk lige at få kastet et dæk på ved den løkale dækmand, og først
> sidenhen skifte hjul når det gamle dæk ver helt færdigt, og dét kan jo
have
> været medvirkende til min dovenskab :-/

I PMC løste vi problemet ved at købe en brugt dækmaskine til 5000kr. Den
kører fint på en billig kompressor. Afbalancerings værktøj koster ikke ret
meget, og man kan nemt lave det selv. Det er VIRKELIG en fed ting at have i
et værksted, og den har tjent sig hjem mange gange. Og nej, jeg vil ikke
skifte dæk for hele Sjælland.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Mads Lund (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-03-03 10:07

> Jég er nu altså løbet træt idet

op med næbbet gamle dreng

> De seneste dæk jeg skiftede var på RGV'en, hvortil jeg fremstillede en
> "spadepresse", som jeg forøvrigt har endnu; men den hjælper jo ikke en fis
> når det nye dæk ikke vil på, og netop risikoen for at stå klokken røv og
> bøvle for at få vulsten til at holde tæt, så man kan få dækket "blæst på"
er
> det der knækkede min lyst til den ende af hjemme-skrueriet!

Pjat, det er ingen sag at få det nye dæk til at bide. Teknikken er at man
rykker dækket hårdt mod den ene side, så den er tæt. Så presser man på
toppen af dækket, (mens det står oprejst) så vil dæksiden i bund og top
lukke tæt, og så skal der ikke meget held til før dækket bidder. Husk
desuden at man ikke har keglen i ventilen, da den jo begrændser flowet ret
kraftigt. desuden er det en fordel at have så kort og så tyk en slange til
kompressoren som mulig.


> Jeg havde dog et sæt ekstra fælge til 900'eren, hvorved det var anderledes
> uproblematisk lige at få kastet et dæk på ved den løkale dækmand, og først
> sidenhen skifte hjul når det gamle dæk ver helt færdigt, og dét kan jo
have
> været medvirkende til min dovenskab :-/

Jeg tror vi har en rekord på lige godt 5 minutter for et dækskifte

Mads Lund
Ninja9RT



Armand (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-03 11:38


Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
news:WTXba.31$G72.2@news.get2net.dk...
> > Jég er nu altså løbet træt idet
>
> op med næbbet gamle dreng
>
> > ..............og netop risikoen for at stå klokken røv og
> > bøvle for at få vulsten til at holde tæt, så man kan få dækket "blæst
på"
> > er det der knækkede min lyst til den ende af hjemme-skrueriet!
>
> Pjat, det er ingen sag at få det nye dæk til at bide. Teknikken er at man
> rykker dækket hårdt mod den ene side, så den er tæt. Så presser man på
> toppen af dækket, (mens det står oprejst) så vil dæksiden i bund og top
> lukke tæt, og så skal der ikke meget held til før dækket bidder. Husk
> desuden at man ikke har keglen i ventilen, da den jo begrændser flowet ret
> kraftigt. desuden er det en fordel at have så kort og så tyk en slange til
> kompressoren som mulig.

Mads!
JEG har prøvet at de gik på, især på RGV'en hvor de blev skiftet oftere; men
jeg har så sandelig også stået sent om aftenen og bøvlet med aviser i
sprækkerne, skraldebånd omkring dæk-omkredsen, stort luftflow, hammerslag og
hvad ved jeg - Altsammen uden held.
Jeg er glad på dine vegne at du hidtil ikke har haft bøvlet; men når min
dækmand har tre forskellige tekniske indretninger til imødekommelse af
problemet, må der jo eksistere et problem, som især rokies bør gøres
opmærksom på at de kan løbe ind i :-|

--
Armand.



Poul B-H (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 13-03-03 21:38


"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in message
news:WTXba.31$G72.2@news.get2net.dk...
> > Jég er nu altså løbet træt idet
>
> op med næbbet gamle dreng
>
> > De seneste dæk jeg skiftede var på RGV'en, hvortil jeg fremstillede en
> > "spadepresse", som jeg forøvrigt har endnu; men den hjælper jo ikke en
fis
> > når det nye dæk ikke vil på, og netop risikoen for at stå klokken røv og
> > bøvle for at få vulsten til at holde tæt, så man kan få dækket "blæst
på"
> er
> > det der knækkede min lyst til den ende af hjemme-skrueriet!
>
> Pjat, det er ingen sag at få det nye dæk til at bide. Teknikken er at man
> rykker dækket hårdt mod den ene side, så den er tæt. Så presser man på
> toppen af dækket, (mens det står oprejst) så vil dæksiden i bund og top
> lukke tæt, og så skal der ikke meget held til før dækket bidder. Husk
> desuden at man ikke har keglen i ventilen, da den jo begrændser flowet ret
> kraftigt. desuden er det en fordel at have så kort og så tyk en slange til
> kompressoren som mulig.

I forbindelse med dækskift på ekspedition i f.eks. ørkenen eller i arktis,
har jeg set omtalt at de anvender lighter benzin sprøjtet ind i dækket og så
en tændstik til. Så popper dækket fint på fælgen. Dur dog sikkert ikke til
17' dæk på 18' fælge

Poul B-H



Jens Blaabjerg \(rep~ (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Blaabjerg \(rep~


Dato : 13-03-03 21:50

Poul B-H wrote:
> I forbindelse med dækskift på ekspedition i f.eks. ørkenen eller i
> arktis, har jeg set omtalt at de anvender lighter benzin sprøjtet ind
> i dækket og så en tændstik til. Så popper dækket fint på fælgen. Dur
> dog sikkert ikke til 17' dæk på 18' fælge

Jep, diselstart. Min bror sagde at de havde prøvet det i landroverklubben.
Det kan nok være man så ønsker sig de lange tændstikker til jul...


Jens
RD - der lige har givet 100x2 for at få monteret dæk hos Søborg MC.



Soren Lindholt (14-03-2003)
Kommentar
Fra : Soren Lindholt


Dato : 14-03-03 13:27


Poul B-H <pbekkerh@mail.dk> wrote in article
<3e70ea0a$0$52153$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> I forbindelse med dækskift på ekspedition i f.eks. ørkenen eller i
arktis,
> har jeg set omtalt at de anvender lighter benzin sprøjtet ind i dækket og

> en tændstik til. Så popper dækket fint på fælgen. Dur dog sikkert ikke
til
> 17' dæk på 18' fælge
>
Jep, der har været vist på Discovery, det er bl.a. når man kører på
gletchere nødvendigt med så lavt dæktryk og bløde dæk at det ikke kan poppe
ud selv. Så lige et skvis fra spraydåsen ind i dækket, og så bruge en
ligther og spraydåse som mini-flammekaster...
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)


Poul B-H (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Poul B-H


Dato : 12-03-03 18:00

> > Peter Hasselbalch wrote:
> >
> > > Går og overvejer dét der med at montere dækkene selv, men er
> > > tilbageholdende - bl.a. fordi jeg ikke aner hvor meget vold der skal
> > > til. Er det virkelig nok med sulfovand, et sæt dækjern og en
> gummihammer?

De tales en del om gummihammer men jeg tror ikke de der siger dette,
har prøvet at skifte et slangeløst dæk på denne måde. Der skal en stor
mukkert til! Hvis man slår med en gummihammer på et gummidæk flytter
dækket sig ikke en mm på fælgen, men hammeren hopper ½ meter tilbage.
Jeg brugte 1½ time på et fordæk og var nærmest udmattet og hænder og
fingre totalt knoklede.
Jeg havde et sæt MC dækjern(alt for små) sulfo og mukkert. Jeg gør det
ihvertfald ikke mere. Hvis der nogen der gør det for en hund, skal de
f....... have lov!

Poul B-H

Michael K. S. (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 12-03-03 18:05

On 12 Mar 2003 09:00:16 -0800, pbekkerh@mail.dk (Poul B-H) wrote:


>Jeg havde et sæt MC dækjern(alt for små) sulfo og mukkert. Jeg gør det
>ihvertfald ikke mere. Hvis der nogen der gør det for en hund, skal de
>f....... have lov!

Hvis du er interesseret Poul,så får Rune og jeg sat vores dæk på hos
en dækmand ude i byen,han tager en 50,- incl. afbalancering i maskine
hvis du kommer med et løst hjul.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

Ib Jakobsen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 12-03-03 19:54

Poul B-H wrote:

> De tales en del om gummihammer men jeg tror ikke de der siger dette,
> har prøvet at skifte et slangeløst dæk på denne måde. Der skal en stor
> mukkert til! Hvis man slår med en gummihammer på et gummidæk flytter
> dækket sig ikke en mm på fælgen, men hammeren hopper ½ meter tilbage.
> Jeg brugte 1½ time på et fordæk og var nærmest udmattet og hænder og
> fingre totalt knoklede.
> Jeg havde et sæt MC dækjern(alt for små) sulfo og mukkert. Jeg gør det
> ihvertfald ikke mere. Hvis der nogen der gør det for en hund, skal de
> f....... have lov!

Det lyder som om der var basis for et aftenskolehold til vinter.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Mads Lund (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-03-03 10:08

> > De tales en del om gummihammer men jeg tror ikke de der siger dette,
> > har prøvet at skifte et slangeløst dæk på denne måde. Der skal en stor
> > mukkert til! Hvis man slår med en gummihammer på et gummidæk flytter
> > dækket sig ikke en mm på fælgen, men hammeren hopper ½ meter tilbage.
> > Jeg brugte 1½ time på et fordæk og var nærmest udmattet og hænder og
> > fingre totalt knoklede.
> > Jeg havde et sæt MC dækjern(alt for små) sulfo og mukkert. Jeg gør det
> > ihvertfald ikke mere. Hvis der nogen der gør det for en hund, skal de
> > f....... have lov!
>
> Det lyder som om der var basis for et aftenskolehold til vinter.

GRILL jeg vil med.............som tilskuer

Mads Lund, som tydeligt husker hvordan det er at skifte bagdæk på en
traktor.
Ninja9RT



Ib Jakobsen (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 13-03-03 11:57

Mads Lund wrote:

>
> Mads Lund, som tydeligt husker hvordan det er at skifte bagdæk på en
> traktor.
> Ninja9RT

Den værste jeg har været ude for var et 22 lags dæk på en gammel gummiged. Det
giver sved på panden!.



--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Mikkel Christensen (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 13-03-03 09:05

pbekkerh@mail.dk (Poul B-H) writes:

> Jeg havde et sæt MC dækjern(alt for små) sulfo og mukkert. Jeg gør det
> ihvertfald ikke mere. Hvis der nogen der gør det for en hund, skal de
> f....... have lov!

Hehe, nej jeg har det lidt på samme måde. Jeg blev dog knækket af at
prøve at sætte et 17" bagdæk på en 18" fælg...

Der var jeg vred til sidst...

Til gengæld smuttede fordækket lige på - men det var så også en 17" fælg

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
I said "NO" to drugs...

Armand (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-03-03 11:02


Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
news:kkd3clr7ku2.fsf@rrnord.dk...
> pbekkerh@mail.dk (Poul B-H) writes:
>
>
> Til gengæld smuttede fordækket lige på - men det var så også en 17" fælg


- - - - og et 17" dæk, ikke?

--
Armand.



Mikkel Christensen (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 13-03-03 11:59

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
> news:kkd3clr7ku2.fsf@rrnord.dk...
> > pbekkerh@mail.dk (Poul B-H) writes:
> >
> >
> > Til gengæld smuttede fordækket lige på - men det var så også en 17" fælg
> >
>
> - - - - og et 17" dæk, ikke?

Jo.

Jeg havde købt et sæt 17" dæk til MZens nye fælge. Det viste sig så at
bagfælgen var 18". Sælger af fælgene har været svær at få i tale om
netop denne, pinlige, sag...

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
I said "NO" to drugs...

Mads Lund (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 13-03-03 13:51

> Jeg havde købt et sæt 17" dæk til MZens nye fælge. Det viste sig så at
> bagfælgen var 18". Sælger af fælgene har været svær at få i tale om
> netop denne, pinlige, sag...

Du kan bare sagsøge ham. Så vidt jeg ved har du nemlig ingen kvitering, ha
ha ha frifundet

Mads Lund
Ninja9RT



Mikkel Christensen (13-03-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 13-03-03 14:21

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

> > Jeg havde købt et sæt 17" dæk til MZens nye fælge. Det viste sig så at
> > bagfælgen var 18". Sælger af fælgene har været svær at få i tale om
> > netop denne, pinlige, sag...
>
> Du kan bare sagsøge ham. Så vidt jeg ved har du nemlig ingen kvitering, ha
> ha ha frifundet

Grrrr.... Et sådant åbenlyst hovmod bliver straffet af guderne!
Og man kan ikke vinde over guderne - de bruger nemlig bissetricks.

Når jeg engang finder et 18" bagdæk skal det være mig en udsøgt
fornøjelse at lave en brænder i dit værksted

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
I said "NO" to drugs...

Jens Jacob Bager Jen~ (14-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 14-03-03 19:28

> Når jeg engang finder et 18" bagdæk skal det være mig en udsøgt
> fornøjelse at lave en brænder i dit værksted

Hvilken af de to lugte bliver mon værst? Udstødningen eller dækket?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Mikkel Christensen (17-03-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 17-03-03 11:12

"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> writes:

> > Når jeg engang finder et 18" bagdæk skal det være mig en udsøgt
> > fornøjelse at lave en brænder i dit værksted
>
> Hvilken af de to lugte bliver mon værst? Udstødningen eller dækket?

Jeg gætter på dækket - 2T fims lugter jo som bekendt af sejr
Men nu fandt Mads jo faktisk et bagdæk til mig på Stumpemarkedet
så det er tid til en feltundersøgelse.

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
I said "NO" to drugs...

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste