Tommy Fer <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en
news:bG5ba.117377$Hl6.10850144@news010.worldonline.dk...
>
> > Er det da ikke blot i selve koblingen at den glider??
>
> Nej, det er ikke i koblingen... Det er fordi den er designet noget så
> tåbeligt...
>
> Koblingen sidder monteret DIREKTE på krumtappen (aka at den tons tunge
> kobling køre med alle motoromdrejningerne) Den bliver monteret over en
> konus ordning, uden not og fer. Desuden er den ikke sådan til at spænde
> til....... lidt mystisk system, når men mollers koblingsskål er desværre
lidt
> revet af at den har skredet før... og nu er den skredet igen..
Konus-samlinger er skam udemærkede, hvis ellers at de samles ordentligt -
Jeg har set 70 mm bor (der er konus-fæstnet) knække ved at skæret bed i
materialet, iflg. dig skulle konusen have gledet istedet :-/
Når du erindrer at have set noter i forbindelse med konus-samling er det
ikke(!) et spørgsmål om styrke, men derimod et spørgsmål om timing (af
svinghjulstænding) - Jeg har oplevet en sådan not blive klippet p.g.a. en
dobbelt nedgearing fra max-rpm (= motoren blev tvunget hurtigere op i
omdrejninger end svinghjulets inerti tillod det at blive!) =
Fejlen er som du selv skriver at konusen på Mollers skål på et tidspunkt er
blevet jødet og derfor for længe siden skulle have været smidt ud som et
nedslidt dæk - Nu har i med stor sandsynlighed tillige ødelagt krumtappens
konus også
Er et af MZ-argumenterne ikke billige reservedele? Hvorfor så springe over
ved dét gærde og nu stå med større udgifter??
--
Armand.