/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Whu hu :) MZ'en fik nyt stempel og det hel~
Fra : Moller


Dato : 10-03-03 16:27

Heysa,
Efter en go dag i går med at montere nyboret cyll. + stempel osv... på
MZ, så virker den igen med alle 3 gear... Cyll. har det rigtige
udstødningsmontering (251 motorblok) så udstødningen ikke skraber i
forskærmen mere... osv. :)

Men som sagt gik det ik helt som vi ville :( Koblingen vil ik som vi
vil, og da Mini Armand køre afsted på den, viser det sig at den fedter som
en sindsyg, når den for bare en lille smule gas :( æv æv...

Så nu står vi med det problem at vi skal ha påsat den kobling bedst
muligt, men uden at den ryger af/fedter... og derved ønske der goe råd
omkring rette montering af denne ???

På planen er der følgende :

1. Opvarmning af koblingshus, så det tager bedre fast om krumtappen...
2. Super Lim. ??? prøvet før, men kan ik huske hva slags lim vi brugte
:)
3.. ??? andre go råd, erfaringer ønskes :)


VH
Lars Molnit
P.S. Lad aldrig medlemmer fra pmc male ens tank *GGG*... billeder følger
når de er taget.



 
 
Ole Lelund (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Ole Lelund


Dato : 10-03-03 16:52

> På planen er der følgende :
>
> 1. Opvarmning af koblingshus, så det tager bedre fast om krumtappen...
> 2. Super Lim. ??? prøvet før, men kan ik huske hva slags lim vi brugte
> :)
> 3.. ??? andre go råd, erfaringer ønskes :)


Hej Lars

Ja et godt råd
Kig her http://members.tripod.com/~roedmose/mzartik.htm

det virkede på min MZ

Hilsen Ole



Armand (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-03 18:58


Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:3e6caee4$0$246$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> Men som sagt gik det ik helt som vi ville :( Koblingen vil ik som vi
> vil, og da Mini Armand køre afsted på den, viser det sig at den fedter som
> en sindsyg, når den for bare en lille smule gas :( æv æv...
> Så nu står vi med det problem at vi skal ha påsat den kobling bedst
> muligt, men uden at den ryger af/fedter... og derved ønske der goe råd
> omkring rette montering af denne ???
> 1. Opvarmning af koblingshus, så det tager bedre fast om krumtappen...
> 2. Super Lim. ??? prøvet før, men kan ik huske hva slags lim vi brugte
> 3.. ??? andre go råd, erfaringer ønskes :)

Er det da ikke blot i selve koblingen at den glider??

--
Armand.






Tommy Fer (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 10-03-03 20:27


> Er det da ikke blot i selve koblingen at den glider??

Nej, det er ikke i koblingen... Det er fordi den er designet noget så
tåbeligt...

Koblingen sidder monteret DIREKTE på krumtappen (aka at den tons tunge
kobling køre med alle motoromdrejningerne) Den bliver monteret over en konus
ordning, uden not og fer. Desuden er den ikke sådan til at spænde til...
lidt mystisk system, når men mollers koblingsskål er desværre lidt revet af
at den har skredet før... og nu er den skredet igen..


mvh Tommy Fer



Armand (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-03-03 03:37


Tommy Fer <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en
news:bG5ba.117377$Hl6.10850144@news010.worldonline.dk...
>
> > Er det da ikke blot i selve koblingen at den glider??
>
> Nej, det er ikke i koblingen... Det er fordi den er designet noget så
> tåbeligt...
>
> Koblingen sidder monteret DIREKTE på krumtappen (aka at den tons tunge
> kobling køre med alle motoromdrejningerne) Den bliver monteret over en
> konus ordning, uden not og fer. Desuden er den ikke sådan til at spænde
> til....... lidt mystisk system, når men mollers koblingsskål er desværre
lidt
> revet af at den har skredet før... og nu er den skredet igen..

Konus-samlinger er skam udemærkede, hvis ellers at de samles ordentligt -
Jeg har set 70 mm bor (der er konus-fæstnet) knække ved at skæret bed i
materialet, iflg. dig skulle konusen have gledet istedet :-/

Når du erindrer at have set noter i forbindelse med konus-samling er det
ikke(!) et spørgsmål om styrke, men derimod et spørgsmål om timing (af
svinghjulstænding) - Jeg har oplevet en sådan not blive klippet p.g.a. en
dobbelt nedgearing fra max-rpm (= motoren blev tvunget hurtigere op i
omdrejninger end svinghjulets inerti tillod det at blive!) =

Fejlen er som du selv skriver at konusen på Mollers skål på et tidspunkt er
blevet jødet og derfor for længe siden skulle have været smidt ud som et
nedslidt dæk - Nu har i med stor sandsynlighed tillige ødelagt krumtappens
konus også
Er et af MZ-argumenterne ikke billige reservedele? Hvorfor så springe over
ved dét gærde og nu stå med større udgifter??

--
Armand.






Jacob Bunk Nielsen (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 10-03-03 20:18

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> P.S. Lad aldrig medlemmer fra pmc male ens tank *GGG*... billeder følger
> når de er taget.

Jeg synes da at den blev meget federe end den gule farve den havde
før. Den er jo blevet totalt vild

Jeg fik i øvrigt ordnet bremser på min Bandit i går, jeg fik dem
pillet helt fra hinanden, og rengjort dem. Tak til Bager, Moller og
Fer for stor hjælp til den operation, det var meget lærerigt. Nu er
jeg til gengæld nogenlunde overbevist om at den også kan bremse
(specielt når jeg får sat nye klodser på bagbremsen :).

--
Jacob - www.bunk.cc
Did I say 2? I lied.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste