/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nyt kædekit til Sv650s
Fra : Michael Kristensen


Dato : 09-03-03 15:31

Jeg kommer nok til at ofre et nyt kædekit til min sv650s på et tidspunkt i
sæsonen.

Hvad er bedst?
Originalt eller uoriginalt?
Kan det betale sig at købe i Tyskland og så få dansk værksted til at skifte?
Hvor lang tid burde det for et værksted at skifte?

mvh - Michael Kristensen (sv650s)



 
 
Thomas Hjort (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 09-03-03 17:02


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:b4fj6s$c8t$1@sunsite.dk...
> Jeg kommer nok til at ofre et nyt kædekit til min sv650s på et tidspunkt i
> sæsonen.
>
> Hvad er bedst?
> Originalt eller uoriginalt?
> Kan det betale sig at købe i Tyskland og så få dansk værksted til at
skifte?
> Hvor lang tid burde det for et værksted at skifte?


Hvor mange kilometer har du kørt?


Mvh Thomas



Michael K. S. (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 09-03-03 17:49

On Sun, 9 Mar 2003 15:30:30 +0100, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>Hvad er bedst?

Personlig opfattelse,men jeg vil sige en DID O- eller X-rings kæde
giver bedst value-for-money,om man så vil ofre f.eks Renthal tandhjul
er igen en smagssag,heller ikke nødvendigt.Bør kunne erhverves for ca.
800-1000 kr. for et std. DID-kit

>Originalt eller uoriginalt?

Uoriginalt er fuldt ud ligeså godt (sålænge man vælger en ordentlig
producent,f.eks har visse Reginakæder et dårligt ry) - Det er tit
samme producenter,men originalt oftest bare dyrere.

>Kan det betale sig at købe i Tyskland og så få dansk værksted til at skifte?

Undertiden er der et godt tilbud (men det er der så også
herhjemme),men det er som hovedregel ikke der de store penge kan
hentes,lidt har dog også ret...et par hundrede vil nok være typisk.

>Hvor lang tid burde det for et værksted at skifte ?

½ til max. en time ,de fleste værksteder vil nok tage en time,men
altså det er relativt nemt at gøre selv hvis man vælger en åben kæde
(en endeløs kræver oftest afmontering af bagsvingeren),de fleste vil
nok kunne klare et kæde-tandhjulsskift.

Louis har forøvrigt et DID-sæt på tilbud :

<http://www.louis.de/_323c9e9bf62a97f4bbb024c3fbb3bca930/shop/shop_dispatch.php?article_context=detail&grwgr=&wgr=0&origin=motobase&MARKEN_ID=13&CCM=0&typ_id=AV%2527S&total=72&page=2&back_url=.%25252Fshop_dispatch.php%25253Farticle_context%25253Dmotobase%252526grwgr%25253D%252526wgr%25253D0%252526page%25253D2%252526typ_id%25253DAV%2525252527S%252526MARKEN_ID%25253D13%252526CCM%25253D0&artnr_gr=100411>

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

Poul Dam (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Poul Dam


Dato : 10-03-03 06:41



>
> ½ til max. en time ,de fleste værksteder vil nok tage en time,men
> altså det er relativt nemt at gøre selv hvis man vælger en åben kæde
> (en endeløs kræver oftest afmontering af bagsvingeren),de fleste vil
> nok kunne klare et kæde-tandhjulsskift.

> --
> -Michael
> Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
> http://213.237.66.161/

Hej Michael

Vil du kunne afmont. dæksel over f.tandhjul, afmont. baghjul,
skilde den gamle kæde ad, af og på mont. de 2 nye tandhjul,
mont baghjulet, samle den nye kæde, juster den og mont.
dækslet igen på en ½ time?
Husk det er ikke en racer men en standart mc.

Hygge Poul Dam CBR1100 der nok vil bruge 1 time
på samme opgave.





Michael K. S. (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 10-03-03 09:45

On Mon, 10 Mar 2003 06:41:22 +0100, "Poul Dam" <pouldam@adslhome.dk>
wrote:


>Vil du kunne afmont. dæksel over f.tandhjul, afmont. baghjul,
>skilde den gamle kæde ad, af og på mont. de 2 nye tandhjul,
>mont baghjulet, samle den nye kæde, juster den og mont.
>dækslet igen på en ½ time?
>Husk det er ikke en racer men en standart mc.

Hvis det er en åben kæde med clips/nitteled,og jeg var en uddannet
mekaniker så ja måske,men som sagt de fleste vil nok bruge en
time,sidst jeg fik skiftet på et værksted tog det 45 min. præcis (jeg
ventede i mellemtiden) og de havde på forhånd sagt ca. en time
),jeg har iøvrigt selv gjort det på en ½ time på Prilleren ,som
selvom det _er_ en racer alliwl er baseret på en std-mc.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

Armand (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-03 12:14


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:dnjo6v8nn41iia7ctd4taneg0vcn9i2ikc@4ax.com...
> On Mon, 10 Mar 2003 06:41:22 +0100, "Poul Dam" <pouldam@adslhome.dk>
> wrote:
>
> >Vil du kunne afmont. dæksel over f.tandhjul, afmont. baghjul,
> >skilde den gamle kæde ad, af og på mont. de 2 nye tandhjul,
> >mont baghjulet, samle den nye kæde, juster den og mont.
> >dækslet igen på en ½ time?
> >Husk det er ikke en racer men en standart mc.
>
> .....,jeg har iøvrigt selv gjort det på en ½ time på Prilleren ,som
> selvom det _er_ en racer alliwl er baseret på en std-mc.

Mine supportere præsterede engang at skifte gearing på RGV'en på den tid det
tog mig at pakke ud og komme i læderet (til en afveksling ankommet alt for
sent til Jyllandsringen!) - at skifte en "clipset" kæde i dén forbindelse
havde vel taget endnu et minut :-/

--
Armand.




Mads Lund (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 10-03-03 14:05

Det eneste der kan være noget forfærdentligt bøvl er hvis der forreste
tandhjul sidder med en møtrik. De kan sidde helvedes godt fast. Jeg har
været udsat for at 9'eren møtrik ikke kunne løsnes med en 1/2" luftnøgle. Og
jeg derfor måtte køre forbi et lastbil værksted og låne en 1", og den kunne
klare ærterne (omend man på lyden var nærvøs for at akslen var knækket)

Derefter har jeg altid brugt blå locktite (243) når jeg skruer
kædehjulsmøtrikken på.

Desuden er det ikke nødvendigt at pille bagsvingeren af. Man skærer blot den
gamle kæde over.

Mads Lund
Ninja9RT



Michael K. S. (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 10-03-03 14:23

On Mon, 10 Mar 2003 14:05:05 +0100, "Mads Lund" <Mads.L@*nospam

>Desuden er det ikke nødvendigt at pille bagsvingeren af. Man skærer blot den
>gamle kæde over.

Hvad så når du skal ha' den nye endeløse kæde på )...ja-ja jeg ved
godt vi mest bruger clips til race...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

Mads Lund (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 11-03-03 08:35

> Hvad så når du skal ha' den nye endeløse kæde på )...ja-ja jeg ved
> godt vi mest bruger clips til race...

Ja og at endeløse kæder leveres med to ender som man samler med et nitteled.


Mads Lund
Ninja9RT



Michael K. S. (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 11-03-03 12:51

On Tue, 11 Mar 2003 08:35:16 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

>> Hvad så når du skal ha' den nye endeløse kæde på )...ja-ja jeg ved
>> godt vi mest bruger clips til race...
>
>Ja og at endeløse kæder leveres med to ender som man samler med et nitteled.
>

Mads du lever vist i et parallelt univers hva',er du sikker på at dine
endeløse kæder ikke har _3_ ender,jeg mener så er der jo en i
reserve,hvis man skulle smide en væk

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

Mads Lund (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 11-03-03 13:07

>
> Mads du lever vist i et parallelt univers hva',er du sikker på at dine
> endeløse kæder ikke har _3_ ender,jeg mener så er der jo en i
> reserve,hvis man skulle smide en væk

Nej hvis der er noget så er der 4 ender, hhv 2 hun ender på kæden og 2 han
ender på samleledet

Jeg tror ikke jeg kan finde ud af og sætte kæder på mere.

Mads Lund
Ninja9RT



Armand (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-03-03 14:57


Michael K. S. <MichaelKS@image.dk> skrev i en
news:s3jr6vsf5evrslgjae0ik6u7mrj74ahgbi@4ax.com...
> On Tue, 11 Mar 2003 08:35:16 +0100, "Mads Lund"
> <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:
>
> >Ja og at endeløse kæder leveres med to ender som man samler med et
> > nitteled.
>
> Mads du lever vist i et parallelt univers hva',er du sikker på at dine
> endeløse kæder ikke har _3_ ender,jeg mener så er der jo en i
> reserve,hvis man skulle smide en væk

GRILL

--
Armand.






Armand (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-03-03 17:53


Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
news:d50ba.1192$PE5.252@news.get2net.dk...
> Det eneste der kan være noget forfærdentligt bøvl er hvis der forreste
> tandhjul sidder med en møtrik. De kan sidde helvedes godt fast. Jeg har
> været udsat for at 9'eren møtrik ikke kunne løsnes med en 1/2" luftnøgle.
Og
> jeg derfor måtte køre forbi et lastbil værksted og låne en 1", og den
kunne
> klare ærterne (omend man på lyden var nærvøs for at akslen var knækket)
> Derefter har jeg altid brugt blå locktite (243) når jeg skruer
> kædehjulsmøtrikken på.

Øhh ???

Dét kommer tandhjulet da ikke til at sidde mindre fast af?

Sidder der ikke et låseblik (det ér sgu' noget siden jeg sidst skiftede kæde
på en Kawa', men det kommer vel)? Hvis blikket varetager låsningen var
molykote til gevindet måske bedre :-/

--
Armand.
(der til gengæld godt husker at dén møtrik kan sidde fast, og af samme grund
lige kom til at købe en 12V boltspænder i Rema i sidste uge (100,- kr i en
rest/rodekasse - Omend at jeg ikke forventer at den slår omtalte 1"-værktøj)








Mads Lund (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Lund


Dato : 11-03-03 09:16

> Øhh ???
>
> Dét kommer tandhjulet da ikke til at sidde mindre fast af?

Nej, men møtrikken er meget lettere at få løsnet igen. Fidusen ved locktite
(o lign. produkter) er at stadset smørrer når man monterer, hærder op til en
fin lim som låser under brug, og ved afmontering sikrer locktiten at man har
et kontrolleret moment. Locktiten ligger jo stadig i gevindet og har sikret
at der ikke er sket en tærring i gevindet. Og endelig kan man med mange at
locktite typerne varme dem op til 80° hvorved de bliver flydende igen.


> Sidder der ikke et låseblik (det ér sgu' noget siden jeg sidst skiftede
kæde
> på en Kawa', men det kommer vel)? Hvis blikket varetager låsningen var
> molykote til gevindet måske bedre :-/

Jow der er et låseblik. Men hvis du spekulerer lidt over den ovenstående
fremgangsmåde med locktite ses fordelen ved locktiten frem for almindelig
smørring.

> (der til gengæld godt husker at dén møtrik kan sidde fast, og af samme
grund
> lige kom til at købe en 12V boltspænder i Rema i sidste uge (100,- kr i en
> rest/rodekasse - Omend at jeg ikke forventer at den slår omtalte
1"-værktøj)

Hmm sådan en vil jeg også ha' var der flere ?

Mads Lund
Ninja9RT



Armand (11-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-03-03 14:17


Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en
news:sYgba.17$%16.11@news.get2net.dk...
> >
> > Sidder der ikke et låseblik ?
> > Hvis blikket varetager låsningen var molykote til gevindet måske bedre
:-/
>
> Jow der er et låseblik. Men hvis du spekulerer lidt over den ovenstående
> fremgangsmåde med locktite ses fordelen ved locktiten frem for almindelig
> smørring.

Jow, det er taget ad notam!
Det virkede umiddelbart blot lidt voldsomt.

Og tabte fortandhjul er ikke noget man spøger med - Spørg Per pind om det:
Han oplevede det med 150 ved Stuttgart, med fuld ferieoppakning incl.
kvindfolk og en sørgelig fraværende beklædning =

> > (der til gengæld godt husker at dén møtrik kan sidde fast, og af samme
> > grund lige kom til at købe en 12V boltspænder i Rema i sidste uge (100,-
> > kr i en rest/rodekasse - Omend at jeg ikke forventer at den slår omtalte
> > 1"-værktøj)
>
> Hmm sådan en vil jeg også ha' var der flere ?

Ikke hér (måske i den anden ende af byen :-/

Hvis jeg finder én, kan vi måske handle om det ZX9-stuff, hvorom jeg har
mailet dig privat!?

--
Armand.






Armand (06-04-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-04-03 00:51


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:b4ko1u$ldc$8@news.cybercity.dk...
>
> Mads Lund <> skrev i news:sYgba.17$%16.11@news.get2net.dk...
> > >
> > > (der til gengæld godt husker at dén møtrik kan sidde fast, og af samme
> > > grund lige kom til at købe en 12V boltspænder i Rema i sidste uge
(100,-
> > > kr i en rest/rodekasse - Omend at jeg ikke forventer at den slår
omtalte
> > > 1"-værktøj)
> >
> > Hmm sådan en vil jeg også ha' var der flere ?
>
> Ikke hér (måske i den anden ende af byen :-/

Fakta har i næste uge sådan en 12V (med ledning til
cigarettænder-stik)boltspænder-sag til salg for 175,-!!

Kig indenfor brevsprækken, eller på LINK:
http://www.fakta.dk/Content/image.asp?id=2353

--
Armand.









Erland R. Nielsen (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 09-03-03 23:28


"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message
news:b4fj6s$c8t$1@sunsite.dk...
> Jeg kommer nok til at ofre et nyt kædekit til min sv650s på et tidspunkt i
> sæsonen.
>
> Hvad er bedst?
> Originalt eller uoriginalt?
> Kan det betale sig at købe i Tyskland og så få dansk værksted til at
skifte?
> Hvor lang tid burde det for et værksted at skifte?
>
> mvh - Michael Kristensen (sv650s)
>
>
Hej, jeg så lige at man kan få DID kædekit i tre kvaliteter. Nok noget man
bør være opmærksom på.
mvh Erland




Jens Jacob Bager Jen~ (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 10-03-03 08:52

> Hvad er bedst?
> Originalt eller uoriginalt?
> Kan det betale sig at købe i Tyskland og så få dansk værksted til at
skifte?
> Hvor lang tid burde det for et værksted at skifte?

Hej Michael

Ingen grund til at købe uoriginalt. Kvaliteten er den samme for de kendte
mærker. Hvis du gerne vil af med penge, så kontakt mig privat for mit
kontonummer

En forhandler pris kan ses her ved Søborg MC:
http://www.soborgmc.dk/Kaedekit.htm De er dog i den billige ende, og tager
du hen til en af de større forhandlere kan du sikkert godt finde en der
tager 500kr mere for den samme opgave.

Du kan måske godt finde en forhandler, der vil montere dit kædekit for dig
selv om du har købt det et andet sted. Jeg synes det er lidt at tage røven
på dem. Køber du det i udlandet er det for at montere det selv.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Michael K. S. (10-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 10-03-03 09:57

On Mon, 10 Mar 2003 08:51:31 +0100, "Jens Jacob Bager Jensen"
<news@abl1926.dk> wrote:


>Du kan måske godt finde en forhandler, der vil montere dit kædekit for dig
>selv om du har købt det et andet sted. Jeg synes det er lidt at tage røven
>på dem. Køber du det i udlandet er det for at montere det selv.

Den holdning forstår jeg ikke helt,det er jo en ydelse som man betaler
værkstedet for,ikke en service som man udnytter groft,jeg synes heller
ikke man bør prøve tøj og den slags hos en dansk forhandler for
derefter at lægge sin køb udenlands,men at købe reservedele som i DK
tit er urimeligt dyre og så bede dem montere dem (hvis de vil) kan jeg
ikke se noget odiøst i - Men det er jo da også en udbredt
forhandlerholdning at man skal være totalkunde og f.eks ikke vil
skifte dæk eller sætter prisen til 300 pr. montering.Ja de skal
leve,men det bliver man sådan noget monopolistisk og rigidt noget som
sådan set kun går ud over dem der ikke kan lave service selv....

Da jeg fik skiftet kædekit på CBR'eren for et par år siden kom jeg
iøvrigt selv med et sæt Renthal-kædehjul,det kunne værkstedet ikke se
noget galt i forøvrigt...

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på :
http://213.237.66.161/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste