/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Nope stadigt ikke !
Fra : Morten Juel


Dato : 07-03-03 18:30

Nå så fik DR'en nyt benz og kaburatoren blev Igen tømt, batteriet blev taget
af og startkabler fra bilen blive sadt på MC'en ledninger (ikke på
batteriet - for ikke at dræbe mit MC batteri), og stellen til motoren blev
renset og slebet engang, så den skulle være til 13 pil op !

Nå men fuld gang på starteren men det lykkedes kun at få 3 eftertændinger i
potten ;o((
Og tændrøret er helt vådt ! !

Tændrøret giver gnist, men jeg har dog købt et nyt, som så skal prøves..

Jeg har stillet ventilerne, kan det være det der giver ballade ?
På de gamle DR skal udstødningsventilerne ha ca. .10 men på en 96'er som min
er der skal de ha over .20 altså det dobbelte!! hvorfor det ? er det mon
knasten der er lidt anderledes...

Nå men nyt søgebald er købt i biltema idag for 13,- så jeg må jo bare chekke
de ventiler igen ! ;o(

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk **som ikke vil en skid**
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



 
 
Tommy Fer (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 07-03-03 18:53


> Jeg har stillet ventilerne, kan det være det der giver ballade ?
> På de gamle DR skal udstødningsventilerne ha ca. .10 men på en 96'er som
min
> er der skal de ha over .20 altså det dobbelte!! hvorfor det ? er det mon
> knasten der er lidt anderledes...

Normalt opgives der et service interval. DVS et interval som tolerancen skal
ligge imellem. F.eks. 13 til 20 hundrede dele mm. Det optimale vil så være
midt i det interval..

Men det burde slet ikke havde noget at sige mht til at den ikke vil starte.
Dog hvis du er det mindste i tvivl, så check dem..

Som du skriver der er ikke rigtigt overbevisende gnist på røret. Jeg tror
det er der..

mvh Tommy Fer



Armand (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-03 23:05


Tommy Fer <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en
news:p%4aa.114210$Hl6.10430824@news010.worldonline.dk...
>
> > Jeg har stillet ventilerne, kan det være det der giver ballade ?
> > På de gamle DR skal udstødningsventilerne ha ca. .10 men på en 96'er som
> > min er der skal de ha over .20 altså det dobbelte!! hvorfor det ? er det
mon
> > knasten der er lidt anderledes...
>
> Normalt opgives der et service interval. DVS et interval som tolerancen
skal
> ligge imellem. F.eks. 13 til 20 hundrede dele mm. Det optimale vil så være
> midt i det interval..

Når opgivelsen er med et interval, er det når justeringen er v.h.a. shims,
som jo kun kan justeres indenfor de 5/100 som shims'ene springer i
størrelse. Men DR'eren er da med stilleskruer, ikke?

--
Armand.






Tommy Fer (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 07-03-03 23:19


>
> Når opgivelsen er med et interval, er det når justeringen er v.h.a. shims,
> som jo kun kan justeres indenfor de 5/100 som shims'ene springer i
> størrelse. Men DR'eren er da med stilleskruer, ikke?

Når man nu køre Honda er intervallerne så 2,5/100mm

Men mener da bestemt at en Bandit 1200 også har et interval opgivet.... som
har stilleskruer?

mvh Tommy Fer



Morten Juel (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 08-03-03 00:19

> > Når opgivelsen er med et interval, er det når justeringen er v.h.a.
shims,
> > som jo kun kan justeres indenfor de 5/100 som shims'ene springer i
> > størrelse. Men DR'eren er da med stilleskruer, ikke?


DR'en har stilleskruer ) og jow der er interval

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Armand (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-03 09:56


Tommy Fer <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en
news:JV8aa.114695$Hl6.10454778@news010.worldonline.dk...
>
> >
> > Når opgivelsen er med et interval, er det når justeringen er v.h.a.
> > shims, som jo kun kan justeres indenfor de 5/100 som shims'ene springer
i
> > størrelse. Men DR'eren er da med stilleskruer, ikke?
>
> Når man nu køre Honda er intervallerne så 2,5/100mm

Alle nyere modeller deler shim-diameter, hvorved at springene i tykkelsen er
ens for alle: 5/100!

> Men mener da bestemt at en Bandit 1200 også har et interval opgivet....
> som har stilleskruer?

Det kan Dennis sikkert snart forklare os noget om (man køber da ikke en
oliekølet motor uden at kigge engang på knasterned tilstand)

Jeg har ikke selv noteret mig forekomsten deraf; men det kan tænkes at shims
efterhånden er den oftest forekommende ventiljustering og at angivelsen
derfor langsomt er blevet adopteret som mådén at opgive på :-/
En anden ting er at jeg f.eks. gik meget op i at justere vippearme så snert
på målet som muligt på mine tidligste motorcykler ; men i forhold til
shims-justeringens "indenfor 5/100 er godt nok", er det indlysende at så
præcis behøver man ikke at være medmindre man mener at der forekommer
ventilstøj derved - Så en lidt mere "lemfældig" opgivelse er altså ikke til
nogen skade!

--
Armand.




Freddy Lang (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 07-03-03 20:19

Morten Juel wrote:

> Jeg har stillet ventilerne, kan det være det der giver ballade ?
> På de gamle DR skal udstødningsventilerne ha ca. .10 men på en 96'er
> som min er der skal de ha over .20 altså det dobbelte!! hvorfor det ?
> er det mon knasten der er lidt anderledes...
>
> Nå men nyt søgebald er købt i biltema idag for 13,- så jeg må jo bare
> chekke de ventiler igen ! ;o(

En mekaniker (!!) lavede engang en fejl på en bil, jeg havde... han skulle
stille mine ventiler, og vi fandt et eller andet sted de rigtige tal, og han
gik så i gang. Han fik godt nok justeret ventilerne, men da han var færdig,
gik skidtet faktisk værre, end inden han startede... Jeg kiggede så lidt på
det hele, efter han var taget afsted, og det viste sig, at han havde brugt
søgeblade med tommes-mål... og tallene vi havde fået opgivet, var
naturligvis metriske... Sådanne petitesser er faktisk temmelig betydende for
det endelige resultat, skulle jeg lige hilse og sige.

Såeh... er det de rigtige søgeblade, du bruger?

Mvh
Freddy



Morten Juel (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 07-03-03 20:27

> Såeh... er det de rigtige søgeblade, du bruger?
Hehe den fejl var jeg ved at lave i biltema idag da jeg skulle købe
søgeblad, den anden havde jo meget bedre inddeling )) men så det efter
1mins

Det er sikkert det gamle søgeblad jeg har der er noget crap.. mit gode er
blevet væk så jeg brugte det gamle, og man kan ikke se tal, så det er efter
hvilken en er nemmest og bøje efter den tyeste metoden

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Anders Thorup (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 07-03-03 20:41

Morten Juel wrote:
> Nå så fik DR'en nyt benz og kaburatoren blev Igen tømt, batteriet
> blev taget af og startkabler fra bilen blive sadt på MC'en ledninger
> (ikke på batteriet - for ikke at dræbe mit MC batteri), og stellen
> til motoren blev renset og slebet engang, så den skulle være til 13
> pil op !
>
> Nå men fuld gang på starteren men det lykkedes kun at få 3
> eftertændinger i potten ;o((
> Og tændrøret er helt vådt ! !

Bare en idé, det batteri der sidder på cyklen er det helt ladet op?
Jeg havde samme problem med ikke at kunne starte, på trods af at jeg havde
smidt et 88AH båd-batteri på med startkabler(ikke direkte til batteriet, men
til det nærmeste sted hvor jeg kunne finde plus, og en solid møtrik på
motoren til minus). På trods af at der jo skulle være rigeligt strøm at tage
af, kunne den ikke starte selvom startmotoren snurrede lystigt rundt. Det
blev kun til et enkelt knald i potten. Det viste sig at være pga. det
batteri der sad på cyklen var fladt. Så snart jeg fik det ladet op, forsøgte
jeg igen efter ovenstående fremgangsmåde. Den snurrede 3 gange og så
startede den som en mis(Sådan næsten da, den kørte nemlig kun på den venstre
cylinder de første 2min. så kom den højre også med).

Håbe denne smørre giver mening, ellers skriv hvis der er noget du er i tvivl
om.

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Morten Juel (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 07-03-03 21:01

> Bare en idé, det batteri der sidder på cyklen er det helt ladet op?
Øhh det sidder slet ikke på, der er sat et bilbatterie på via start kabler !

> motoren til minus). På trods af at der jo skulle være rigeligt strøm at
tage
> af, kunne den ikke starte selvom startmotoren snurrede lystigt rundt. Det
> blev kun til et enkelt knald i potten.
Det giver da ingen mening ! ;o(

Det viste sig at være pga. det batteri der sad på cyklen var fladt. Så snart
jeg fik det ladet op, forsøgte
> jeg igen efter ovenstående fremgangsmåde. Den snurrede 3 gange og så
> startede den som en mis(Sådan næsten da, den kørte nemlig kun på den
venstre
> cylinder de første 2min. så kom den højre også med).
>
> Håbe denne smørre giver mening, ellers skriv hvis der er noget du er i
tvivl
> om.
Det lyder da underligt i mine øre !

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Anders Thorup (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 07-03-03 21:05

Morten Juel wrote:
>> Bare en idé, det batteri der sidder på cyklen er det helt ladet op?
> Øhh det sidder slet ikke på, der er sat et bilbatterie på via start
> kabler !

Oki, så har jeg misforstået det du skrev, troede MC'ens batteri var monteret
samtidigt!!

Men mon ikke det så skyldes at forbindelsen igennem startkablerne ikke er
god nok? umiddelbart skal der jo trækkes en temmelig stor strøm når cyklen
skal startes, og det kræves en meget god forbindelse.
Jeg ville prøve at monteret et frisk opladet MC-batteri, og så udover det
give starthjælp med bilbatteriet. Det var nemlig hvad jeg gjorde, og det
virkede

>> motoren til minus). På trods af at der jo skulle være rigeligt strøm
>> at tage af, kunne den ikke starte selvom startmotoren snurrede
>> lystigt rundt. Det blev kun til et enkelt knald i potten.
> Det giver da ingen mening ! ;o(

Nææh, jeg synes også selv det virkede mystisk, umiddelbart vil jeg tro at
det flade batteri der sad på cyklen nærmest fungerede som en ekstra
strømsluger, men jeg ved det ikke.

>
> Det viste sig at være pga. det batteri der sad på cyklen var fladt.
> Så snart jeg fik det ladet op, forsøgte
>> jeg igen efter ovenstående fremgangsmåde. Den snurrede 3 gange og så
>> startede den som en mis(Sådan næsten da, den kørte nemlig kun på den
>> venstre cylinder de første 2min. så kom den højre også med).
>>
>> Håbe denne smørre giver mening, ellers skriv hvis der er noget du er
>> i tvivl om.
> Det lyder da underligt i mine øre !

Tjaae, men uanset så virkede det altså

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Morten Juel (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 07-03-03 21:14

> Jeg ville prøve at monteret et frisk opladet MC-batteri, og så udover det
> give starthjælp med bilbatteriet. Det var nemlig hvad jeg gjorde, og det
> virkede
HuH er der ikke chance for at dræbe til batt, hvis man sætter bil batteriet
til !!

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Anders Thorup (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 07-03-03 22:32

Morten Juel wrote:
>> Jeg ville prøve at monteret et frisk opladet MC-batteri, og så
>> udover det give starthjælp med bilbatteriet. Det var nemlig hvad jeg
>> gjorde, og det virkede
> HuH er der ikke chance for at dræbe til batt, hvis man sætter bil
> batteriet til !!

Det tror jeg ikke umiddelbart, da det jo stadig er 12V man bruger. Og hvis
MC-batteriet er fuldt opladet, er der jo praktisk taget ingen
spændings-forskel mellem det, og bil-batteriet, og derfor ingen
strømoverførsel. Hvis MC-batteriet derimod er fladt, vil det svare til at
sætte en meget kraftig oplader til det, og hvis det i forvejen er dårligt,
vil det måske falde sammen, men det er jo kun i ganske kort tid det drejer
sig om, og jeg vil ikke mene det umiddelbart vil give anledning til at dræbe
MC-batteriet.
--
MVH/Best Regards
Anders Thorup
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Armand (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-03 23:21


Anders Thorup <nospam@it.dk> skrev i en
news:b4b349$1bi5$1@news.cybercity.dk...
> Morten Juel wrote:
> >> > > HuH er der ikke chance for at dræbe til batt, hvis man sætter bil
> > batteriet til !!
>
> Det tror jeg ikke umiddelbart, da det jo stadig er 12V man bruger
> .............Hvis MC-batteriet derimod er fladt, vil det svare til at
> sætte en meget kraftig oplader til det, og hvis det i forvejen er dårligt,
> vil det måske falde sammen,

Autoladere og køretøjets egen ladesystem lader med mere end 14 V for
overhovedet at kunne stoppe noget i akkumulatoren og så høj en spænding er
der ikke på et nok så friskt opladet batteri :-|
Ergo: Man kan ikke oplade ét 12V's batteri med et andet -
Spændingsforskellen er for lille!!
Selv med generator-understøtning på "donor-akkumulatoren" (á høje
omdrejninger på den bil der giver starthjælp), kan der højest ske det at man
qua større spænding (14V) kan lade lidt på mc-akkumulatoren; men det er
forsvindende i forhold til det forbrug der er p.g.a. startforsøgene!!

--
Armand.



Anders Thorup (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Thorup


Dato : 07-03-03 23:51

Armand wrote:
> Anders Thorup <nospam@it.dk> skrev i en
> news:b4b349$1bi5$1@news.cybercity.dk...
>> Morten Juel wrote:
>>>>>> HuH er der ikke chance for at dræbe til batt, hvis man sætter
>>>>>> bil batteriet til !!
>>
>> Det tror jeg ikke umiddelbart, da det jo stadig er 12V man bruger
>> .............Hvis MC-batteriet derimod er fladt, vil det svare til at
>> sætte en meget kraftig oplader til det, og hvis det i forvejen er
>> dårligt, vil det måske falde sammen,
>
> Autoladere og køretøjets egen ladesystem lader med mere end 14 V for
> overhovedet at kunne stoppe noget i akkumulatoren og så høj en
> spænding er der ikke på et nok så friskt opladet batteri :-|
> Ergo: Man kan ikke oplade ét 12V's batteri med et andet -
> Spændingsforskellen er for lille!!

Det har du jo selvfølgelig ret i. Min fysik undervisning ligger vist for
langt tilbage til at jeg husker helt klart .
Men anyway, så fik vi da afgjort, at man ikke kan dræbe sit MC-batteri ved
at sætte et bil(båd)-batteri til og som sådan, kan forsøget vel ikke
skade!!

--
MVH/Best Regards
Anders Thorup
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Anders_Thorup



Jakob D (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 07-03-03 22:22



"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> wrote in message
news:b4aknv$h2j$1@sunsite.dk...
> Nå så fik DR'en nyt benz og kaburatoren blev Igen
tømt......................
> Nå men fuld gang på starteren men det lykkedes kun at få 3 eftertændinger
i
> potten ;o((
> Og tændrøret er helt vådt ! !

Hvis alt andet er iorden, kan lige netop det symptom være
en karburator hvis indsugningsgummi/ fastspænding eller whatever
mellemstykke
du har, er utæt eller bare ikke "trykket" helt fast
sammen....................

Ohøj og held og lykke

Jakob D



Morten Juel (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 07-03-03 22:29

> du har, er utæt eller bare ikke "trykket" helt fast
> sammen....................

Tjaa det er jo kun et lille meget fast stykke, og det er ikke utæt, men jeg
må lige lure det for en sikkerheds skyld,, men jeg chekkede det da motoren
blev samlet !

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Armand (07-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-03-03 23:04


Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:b4aknv$h2j$1@sunsite.dk...
> Nå så fik DR'en nyt benz og kaburatoren blev Igen tømt, batteriet blev
> taget af og startkabler fra bilen blive sadt på MC'en ledninger (ikke på
> batteriet - for ikke at dræbe mit MC batteri),

Hvad er nu det for en knallert-opfattelse af forholdet imellem to 12V
akkumulatorer ???

> Jeg har stillet ventilerne, kan det være det der giver ballade ?
> På de gamle DR skal udstødningsventilerne ha ca. .10 men på en 96'er som
> min er der skal de ha over .20 altså det dobbelte!! hvorfor det ? er det
mon
> knasten der er lidt anderledes...

Spillerummet er plads hvori ventilen kan udvide sig i længden ved
opvarmning, så er der blot et mindstemål af spillerum er dét nok til den
kolde motor :-|
Fordoblingen af målet kan skyldes ren erfaring (á brændte ventiler på
forserien); men også en modificering á et andet topstykke med længere
ventiler, som følgelig udvider sig mere (så langt som en jernbaneskinne kan
nok ikke nøjes med endnu en dobbelt-op til .40mm selv blot under
solopvarmning!!)

> Nå men nyt søgebald er købt i biltema idag for 13,- så jeg må jo bare
> chekke de ventiler igen ! ;o(

Ligger knasten rigtigt?
Tænder tændingen korrekt (strobo-kontrol)?
Lorte NGK'er??

--
Armand.






Morten Juel (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 08-03-03 00:43

> > Nå så fik DR'en nyt benz og kaburatoren blev Igen tømt, batteriet blev
> > taget af og startkabler fra bilen blive sadt på MC'en ledninger (ikke på
> > batteriet - for ikke at dræbe mit MC batteri),
>
> Hvad er nu det for en knallert-opfattelse af forholdet imellem to 12V
> akkumulatorer ???

Hehe det er jo fordi jeg ikke var sikker på hvor meget power der var på det
nye, og jeg ville ikke dræbe det !
Better safe than sorry !

> Spillerummet er plads hvori ventilen kan udvide sig i længden ved
> opvarmning, så er der blot et mindstemål af spillerum er dét nok til den
> kolde motor :-|
> Fordoblingen af målet kan skyldes ren erfaring (á brændte ventiler på
> forserien); men også en modificering á et andet topstykke med længere
> ventiler, som følgelig udvider sig mere (så langt som en jernbaneskinne
kan
> nok ikke nøjes med endnu en dobbelt-op til .40mm selv blot under
> solopvarmning!!)

Dvs det har intet med ventil justeringen at gøre at jeg ikke kan starte ?!

> Ligger knasten rigtigt?
Ja den er jeg ret sikker på, men jeg vil self chekke det igen !

> Tænder tændingen korrekt (strobo-kontrol)?
Hmm det må jeg lige lure engang, men det var det jo inden jeg skilte det ad
og den har jo ikke platiner !

> Lorte NGK'er??
Sikkert, jeg har købt et nyt idag 99,- ;o((

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Armand (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-03 11:32


Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:b4baj8$isn$1@sunsite.dk...
> > >
> > Spillerummet er plads hvori ventilen kan udvide sig i længden ved
> > opvarmning, så er der blot et mindstemål af spillerum er dét nok til den
> > kolde motor :-|
>
> Dvs det har intet med ventil justeringen at gøre at jeg ikke kan starte ?!

Ikke hvis der blot er et mindstemål af spillerum tilstede (hvorved man er
sikker på at ventilen ligger til i sædet!)!

> > Ligger knasten rigtigt?
> Ja den er jeg ret sikker på, men jeg vil self chekke det igen !

- Hvis den ligger forkert og du bruger tændingsmærker på krumtappen som
indikation for hvor der skal stilles ventiler, kan det jo også medføre et
forkert mål.
Men kun til den "gode" side á: for løst!
- Ligger den forkert matcher den dårligt med stempelgangen!
- Ligger den helt forkert vil stempel og ventiler kunne komme i
karambolage - Måske at dét alerede er sket og at du derved har bukket en
ventil => kæmpe utæthed => nul kompression!

> > Lorte NGK'er??
> Sikkert, jeg har købt et nyt idag 99,- ;o((

Hvis du regner en sølle hund for en sørgelig udgift, kan jeg godt forstå
hvis dine projekter halter når du har haft fingrene i dem :-|

Sidste bud:
Er der kompression på den (ved tråd på kickstarter, eller skubben i gear)?

--
Armand.
(der tillige husker Rittig for at udtale at der kun er én måde at starte en
DR(400?) på)





Morten Juel (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 08-03-03 14:23

> Ikke hvis der blot er et mindstemål af spillerum tilstede (hvorved man er
> sikker på at ventilen ligger til i sædet!)!

Oki

> - Ligger den helt forkert vil stempel og ventiler kunne komme i
> karambolage - Måske at dét alerede er sket og at du derved har bukket en
> ventil => kæmpe utæthed => nul kompression!

Da jeg samlede den drejede jeg den med hånden uden tændrør i og der var
ingen modstand, og den har RIGELIGT med kompression )

> > > Lorte NGK'er??
> > Sikkert, jeg har købt et nyt idag 99,- ;o((
>
> Hvis du regner en sølle hund for en sørgelig udgift, kan jeg godt forstå
> hvis dine projekter halter når du har haft fingrene i dem :-|

Hehe jeg har ikke sparet på udgifter til DR'en den skal bare virke 100%, men
99 for et tændrør synes jeg er lidt vildt, Ole ude hos SPH studsede også
lidt da han så prisen !

> Sidste bud:
> Er der kompression på den (ved tråd på kickstarter, eller skubben i gear)?

Yeps, der skal noget power til at tvinge den afsted når man løber i gear med
den )

> Armand.
> (der tillige husker Rittig for at udtale at der kun er én måde at starte
en
> DR(400?) på)

Og det er ?

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Tommy Fer (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 08-03-03 15:44


> Hehe jeg har ikke sparet på udgifter til DR'en den skal bare virke 100%,
men
> 99 for et tændrør synes jeg er lidt vildt, Ole ude hos SPH studsede også
> lidt da han så prisen !
>

Prøv at skifte tændrør opå en VFR400R.. det koster så ca 190 kr... GANGE
4!!!! 760 bobs... så kan du lære det!

mvh Tommy Fer



Mads Stetter (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Mads Stetter


Dato : 08-03-03 16:35

Tommy Fer wrote:
>> Hehe jeg har ikke sparet på udgifter til DR'en den skal bare virke
>> 100%, men 99 for et tændrør synes jeg er lidt vildt, Ole ude hos SPH
>> studsede også lidt da han så prisen !
>>
>
> Prøv at skifte tændrør opå en VFR400R.. det koster så ca 190 kr...
> GANGE 4!!!! 760 bobs... så kan du lære det!
>
> mvh Tommy Fer

Okay... hva er det lige for nogle tændrør? 8-O

MVH Mads Stetter
RF400R (Som bruger tændrør til 70kr stk)



Tommy Fer (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 08-03-03 16:42


> Okay... hva er det lige for nogle tændrør? 8-O

Standart NGK ikke noget fancy der... det er bare den eneste model der
benytter dette rør (der er meget lille!)

tag din mcnøgle find det dyreste rør... så har du det

mvh Tommy Fer



Claus Rittig (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-03-03 17:06

"Tommy Fer" <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en meddelelse
news:lboaa.115628$Hl6.10532243@news010.worldonline.dk...
>
> > Okay... hva er det lige for nogle tændrør? 8-O
>
> Standart NGK ikke noget fancy der... det er bare den eneste model der
> benytter dette rør (der er meget lille!)
>
> tag din mcnøgle find det dyreste rør... så har du det

Så står det sikkert tæt på røret til KTM EXC380. Det er også et ganske
almindeligt rør, det er bare lidt kortere end de almindelige. Op til 160kr.
har jeg set det til, men nu har jeg fundet dem til 65/stk ved 10 stk køb (så
jeg fandt en af splejse med).

Rittig



Armand (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-03 20:53


Tommy Fer <Tommy@fernet.ELLERNOGETDERSKALVÆKdk> skrev i en
news:lboaa.115628$Hl6.10532243@news010.worldonline.dk...
>
> > Okay... hva er det lige for nogle tændrør? 8-O
>
> Standart NGK ikke noget fancy der... det er bare den eneste model der
> benytter dette rør (der er meget lille!)

=
Til den pris tager du vel ikke chancen med NGK??

--
Armand.





Claus Rittig (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-03-03 17:04

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b4ch76$7l6$6@news.cybercity.dk...

> (der tillige husker Rittig for at udtale at der kun er én måde at starte
en
> DR(400?) på)

DR350.

Her er vist ikke tale om en DR350, er der? Jeg mener, den har jo tøseknap.

Rittig



Morten Juel (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 08-03-03 17:35

> DR350.
>
> Her er vist ikke tale om en DR350, er der? Jeg mener, den har jo tøseknap.

Hehe den har en kickstart nede på siden og en indbygget i en knap på styret
)) man er vel magelig

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8999,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Armand (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-03 22:05


Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en news:b4d5tr$t41$1@sunsite.dk...
> > DR350.
> >
> > Her er vist ikke tale om en DR350, er der? Jeg mener, den har jo
tøseknap.
>
> Hehe den har en kickstart nede på siden og en indbygget i en knap på
styret
> )) man er vel magelig

Der hvor Rittig vil hen, er om det så vitterligt ér en 3½'er, eller hvad :-/

--
Armand.



Claus Rittig (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-03-03 23:01

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b4dn2a$1obl$2@news.cybercity.dk...

> > > Her er vist ikke tale om en DR350, er der? Jeg mener, den har jo
> tøseknap.
> >
> > Hehe den har en kickstart nede på siden og en indbygget i en knap på
> styret
> > )) man er vel magelig
>
> Der hvor Rittig vil hen, er om det så vitterligt ér en 3½'er, eller hvad
:-/

DR350 er ikke solgt i DK med elstart. Men det er måske en importeret DR350?

Rittig



Morten Juel (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 08-03-03 23:06

> DR350 er ikke solgt i DK med elstart. Men det er måske en importeret
DR350?

Den er ikke hvad ?!?! det kan du tro den er suzuki har solgt 2stk i dk, den
ene dog uden afgift ved jeg for det er den jeg har stellet stående til, men
det er ikke parrallel import den er godt nok Rittig. det er en DR350SET fra
'96 jeg har endda Suzuki's egne tillægs papirere for netop denne model.
At det hele så nu sidder på et '93'er stel er jo noget helt andet ))

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8750,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-



Claus Rittig (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 08-03-03 23:13

"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
news:b4dpa4$3b5$1@sunsite.dk...
> > DR350 er ikke solgt i DK med elstart. Men det er måske en importeret
> DR350?
>
> Den er ikke hvad ?!?! det kan du tro den er suzuki har solgt 2stk i dk,
den
> ene dog uden afgift ved jeg for det er den jeg har stellet stående til,
men
> det er ikke parrallel import den er godt nok Rittig. det er en DR350SET
fra
> '96 jeg har endda Suzuki's egne tillægs papirere for netop denne model.
> At det hele så nu sidder på et '93'er stel er jo noget helt andet ))

Det var faens, har de lusket hele TO cykler forbi mit røntgensyn?
Nå, okay. Jeg skal gerne give dig et lynkursus i DR350 start en dag, hvis du
synes der er behov, men det involverer IKKE tøseknapper, for den er meget
lettere at starte med kickstarteren.

Rittig



Morten Juel (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Morten Juel


Dato : 08-03-03 23:19

> Det var faens, har de lusket hele TO cykler forbi mit røntgensyn?
hehe så ka du lære det, men ok.. ham jeg købte den af havde en bror hos
Suzuki
Men jeg fik at vide at de havde hevet 2 til landet !

> Nå, okay. Jeg skal gerne give dig et lynkursus i DR350 start en dag, hvis
du
> synes der er behov, men det involverer IKKE tøseknapper, for den er meget
> lettere at starte med kickstarteren.
Hehe det vil jeg da altid gerne, man skal jo lytte hvis nogle der ved noget
snakker
Men den har jo ikke manuel ventilløfter, den er automatisk, så jeg ved ikke
engang om man kan bruge kickstart på den, men nu har jeg monteret den når
jeg nu havde maskinen skildt ad anyway !

--
Mvh
Morten --- http://StarChild.dk
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i
Nissan Micra 1.2 Aut. <- Til salg Nysynet 8750,-
DR350SET --- http://DR350.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-




Jesper Hedegaard (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegaard


Dato : 08-03-03 23:16

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev:
>"Morten Juel" <MP@stofanet.invalid>
>skrev i en meddelelse
>news:b4dpa4$3b5$1@sunsite.dk...
>> > DR350 er ikke solgt i DK med
>> >elstart. Men det er måske en importeret
>> DR350?
>>
>> Den er ikke hvad ?!?! det kan du
>>tro den er suzuki har solgt 2stk i dk,
>den
>> ene dog uden afgift ved jeg for det
>>er den jeg har stellet stående til,
>men
>> det er ikke parrallel import den er
>>godt nok Rittig. det er en DR350SET
>fra
>> '96 jeg har endda Suzuki's egne
>>tillægs papirere for netop denne model.
>> At det hele så nu sidder på et
>>'93'er stel er jo noget helt andet ))
>
>Det var faens, har de lusket hele TO
>cykler forbi mit røntgensyn?
>Nå, okay. Jeg skal gerne give dig et
>lynkursus i DR350 start en dag, hvis du
>synes der er behov, men det
>involverer IKKE tøseknapper, for den er meget
>lettere at starte med kickstarteren.
>
>Rittig

Måske på tide med et par (røngtgen)briller ? )

Jesper


Pede Larsen (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Pede Larsen


Dato : 09-03-03 03:02

Jeg er meget villig til at lytte til dig Riggig :)
Je ghar en "gammel dags" DR350 uden handicap knap på styret :9 he he
jeg ved godt hvordan man starter den når den er kold, men jeg har mine
problemer hvis den lige har stået i en smøgss tid, altså ca 10 minuter :(
SÅ kan jeg godt få sved på panden af det :( nogle gange trædt ca 20 til 25
gange :(
Nogle gange 1 gang :(
Efter de 10 min er den som regl helt gal :(
Jeg tror nu jeg er ved at lure den af :) da den jo har manuel veltil lyfter,
så er jeg begyndt at lege med at bare lade ventil lyfteren stå helt åben når
jeg træder ned i kicken :) så er min forstilling at det meste af benzin
dampene kommer hurtigere ud ( jeg tror nemlig at det er fordi der er
fordampet benzin ind i cylenderen. Som så ikke er fodampet, derfor svær at
starte efer 10min)
Men det er jo sjællent at jeg lader maskinen stå 10 minuter, så jeg får ikke
så mange forsøg om ugen he he

Men jeg ville gerne lytte til gode råd om hvordan :) man starter den nemmere
:)


MVH..........
Pede larsen (Næstved)
En 2 takter har 2 takter for lidt.
www.pedelarsen.dk en side om MC.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=219
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3e6a69a2$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Morten Juel" <MP@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> news:b4dpa4$3b5$1@sunsite.dk...
> > > DR350 er ikke solgt i DK med elstart. Men det er måske en importeret
> > DR350?
> >
> > Den er ikke hvad ?!?! det kan du tro den er suzuki har solgt 2stk i dk,
> den
> > ene dog uden afgift ved jeg for det er den jeg har stellet stående til,
> men
> > det er ikke parrallel import den er godt nok Rittig. det er en DR350SET
> fra
> > '96 jeg har endda Suzuki's egne tillægs papirere for netop denne model.
> > At det hele så nu sidder på et '93'er stel er jo noget helt andet ))
>
> Det var faens, har de lusket hele TO cykler forbi mit røntgensyn?
> Nå, okay. Jeg skal gerne give dig et lynkursus i DR350 start en dag, hvis
du
> synes der er behov, men det involverer IKKE tøseknapper, for den er meget
> lettere at starte med kickstarteren.
>
> Rittig
>
>



Pede Larsen (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Pede Larsen


Dato : 09-03-03 12:39

Jeg var vist ikke helt vågen da jeg skrev før lol

SORRY CLAUS RITTIG
SORRY CLAUS RITTIG
Det var mig der ikke lige kunne stave kl 3 om morgenen sorry :)

--

MVH..........
Pede larsen (Næstved)
En 2 takter har 2 takter for lidt.
www.pedelarsen.dk en side om MC.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=219



Claus Rittig (09-03-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 09-03-03 15:03

"Pede Larsen" <pede@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e6aa08f$0$4349$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg er meget villig til at lytte til dig Rittig :)
> Jeg har en "gammel dags" DR350 uden handicap knap på styret

> > > > DR350 er ikke solgt i DK med elstart. Men det er måske en importeret
> > > DR350?

> > > Den er ikke hvad ?!?! det kan du tro den er suzuki har solgt 2stk i
dk,
> > den
> > > ene dog uden afgift ved jeg for det er den jeg har stellet stående
til,
> > men
> > > det er ikke parrallel import den er godt nok Rittig.

> > Det var faens, har de lusket hele TO cykler forbi mit røntgensyn?
> > Nå, okay. Jeg skal gerne give dig et lynkursus i DR350 start en dag,
hvis
> du
> > synes der er behov, men det involverer IKKE tøseknapper, for den er
meget
> > lettere at starte med kickstarteren.

Tjah, nu har jeg jo et princip omkring mine svar på forkert citerede
indlæg...
Men jeg vil strække mig så langt at hvis vi ses en dag, så får du et kursus
så du aldrig glemmer det (i startteknik, altså).

Rittig



GERT BO THORGERSEN (08-03-2003)
Kommentar
Fra : GERT BO THORGERSEN


Dato : 08-03-03 01:46


Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
news:b4b5df$1eb1$3@news.cybercity.dk...
>
> Morten Juel <MP@stofanet.invalid> skrev i en
news:b4aknv$h2j$1@sunsite.dk...
>
> > Jeg har stillet ventilerne, kan det være det der giver ballade ?
> > På de gamle DR skal udstødningsventilerne ha ca. .10 men på en 96'er som
> > min er der skal de ha over .20 altså det dobbelte!! hvorfor det ? er det
> mon
> > knasten der er lidt anderledes...
>
> Spillerummet er plads hvori ventilen kan udvide sig i længden ved
> opvarmning, så er der blot et mindstemål af spillerum er dét nok til den
> kolde motor :-|
> Fordoblingen af målet kan skyldes ren erfaring (á brændte ventiler på
> forserien); men også en modificering á et andet topstykke med længere
> ventiler, som følgelig udvider sig mere (så langt som en jernbaneskinne
kan
> nok ikke nøjes med endnu en dobbelt-op til .40mm selv blot under
> solopvarmning!!)
>
> Armand.
>
Som Armand skriver kan spillerums ændringen skyldes erfaring eller
ændringer. Jeg har tidligere
nævnt at jeg på min BMW R100S motor gik de 5/100 dele ned i ventil tolerance
som de nyere
værkstedsbøger viste, men at dette resulterede i tilkoksede ventiler.
Ændringerne i værkstedshåndbøger kan skyldes at BMW havde ændret materialer
i motordele og så udregnet at tolerancen skulle være mindre, men at dette så
ikke har været rigtigt i praksis, eller at min BMW bliver lidt varmere end
normalt. Men vedr. det med materiale udvidelse så havde BMWérne fra 1957 -
1969 støbejerns cylindre og kørte også med tolerancerne 0,15 og 0,20, men
skiftede man til de uoriginale aluminiumscylindre fra det tyske
tuningsfirma, så stod der på papiret dertil at man skulle stille ventilerne
0 og 0 ved kold motor!

Det med udvidelser og sammentrækninger af jernbaneskinner - og elledninger
hængende i det fri - ytrer sig ved at lægning og sammensvejsning af
jernbaneskinner skal ske når temperaturen ligger inde for hvilke grænser,
idet man har udregnet hvor store kræfter udvidelse og sammentrækning resulte
rer i ved de forskellige temperaturer.

Gert Thorgersen



Armand (08-03-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-03-03 11:33


GERT BO THORGERSEN <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en
news:b4bh8u$csc$1@news.loxinfo.co.th...
>
> Det med udvidelser og sammentrækninger af jernbaneskinner - og elledninger
> hængende i det fri - ytrer sig ved at lægning og sammensvejsning af
> jernbaneskinner skal ske når temperaturen ligger inde for hvilke grænser,
> idet man har udregnet hvor store kræfter udvidelse og sammentrækning
> resulterer i ved de forskellige temperaturer.

Det var nu mere for at udpensle at en længere ting vil udvide sig mere end
en kortere ting, og at længere ventiler derfor kan behøve større spillerum!!

Og lige omkring dét med beregninger: Det er ikke så alvorligt opfattet et
ord herhjemme, efter at taget på ballerup arena kollapsede fordi en spurv
landede på'ed

--
Armand.





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste