|
| Baghjuls kørsel Fra : B727 |
Dato : 06-03-03 23:38 |
|
Hej alle
Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg er blevet taget for at
køre på baghjulet.
Derfor skriver jeg for at høre om der er nogle der har sluppet med en
bøde, hvis dette er tilfældet må i meget gerne skrive eller sende en
mail til min e-mail: bergmanjensen@hotmail.com
Da jeg skal køre en sag om det, hvis jeg vinder er det en fordel for os
alle der har været så uheldige.
Efter min opfattelse og mange andre er det en helt urimelig straf, er
det fordi politiet har et horn i siden på MC'er?
Hvis man eksempeltvis køre bil i glat føre og skrider ud, er der ingen
kontrol overhoved og burde takseres mindst på samme måde.
Jeg har tideligere læst om en der slap med 500kr i bøde sitat:
"Har lige fået en bøde på 500.- for at køre "mindst 300m på et hjul" som
der
står. Betjenten sagde godt nok at jeg mistede kortet, men ringede et par
dage senere, og fortalte at det ikke gik så galt alligevel. Der var
ingen
trafik, og ingen sideveje. Det må vist siges at være billig sluppet.
Hilsen xxxx
Honda CBR 900 Fireblade årg. 2000
"Nicolai" <nfnf@c.dk> skrev i en meddelelse"
Vedkomende der har skrevet dette mo meget gerne skrive, jeg har slættet
navnet i indlæget, og vil gøre det samme i en retsag hvis det er i
vedkommendes interesse.
Jeg håber at i er villige og intereseret i at hjælpe mig og jer andre så
vi kan få ryddet ud i de urimelighedder der gang på gang går ud over os
der kører MC.
MVH B727
--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"
| |
Armand (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-03-03 00:33 |
|
B727 <B727.news@kandu.dk> skrev i en
news:3e67ce16$0$131$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle
>
> Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg er blevet taget for at
> køre på baghjulet.
> Da jeg skal køre en sag om det, hvis jeg vinder er det en fordel for os
> alle der har været så uheldige.
Tjaeh :-/
Hvis f.eks ikke at idioten under mc-kortegen i Esbjerg forrige år havde
mistet kontrollen og kørte lige ud i kødranden, var focus på baghjulskørsel
nok ikke så stor :-/
Personligt synes jeg at wheelies er nogle dumme drengestreger som kun
høster point blandt ganske få tilskuere; men jeg kan nu ikke forstå at det
kan
gøres så ulovligt når registreringsattesten under "aksler" angiver: "en
eller to" :-/
--
Armand.
| |
-oxxxxxo- (07-03-2003)
| Kommentar Fra : -oxxxxxo- |
Dato : 07-03-03 20:22 |
|
"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse > Tjaeh :-/
> Hvis f.eks ikke at idioten under mc-kortegen i Esbjerg forrige år havde
> mistet kontrollen og kørte lige ud i kødranden, var focus på
baghjulskørsel
> nok ikke så stor :-/
Er der nogen som kan huske hvad der skete med de stakkels implicerede
personer, som blev ramt af "baghjulsraketten"? Noget rigtig alvorligt eller
hva'?
Mvh.
Henrik, Aalborg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=161
| |
Armand (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 07-03-03 23:00 |
|
-oxxxxxo- <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:3e68f180$0$7624$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse > Tjaeh :-/
> > Hvis f.eks ikke at idioten under mc-kortegen i Esbjerg forrige år havde
> > mistet kontrollen og kørte lige ud i kødranden, var focus på
> > baghjulskørsel nok ikke så stor :-/
>
> Er der nogen som kan huske hvad der skete med de stakkels implicerede
> personer, som blev ramt af "baghjulsraketten"? Noget rigtig alvorligt
> eller hva'?
Så vidt jeg husker: Et brækket ben og knubs til yderligere 2-3 stykker!!
--
Armand.
| |
Claus Rittig (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 07-03-03 01:43 |
|
"B727" <B727.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e67ce16$0$131$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg er blevet taget for at
> køre på baghjulet.
Jeg føler med dig.
> Efter min opfattelse og mange andre er det en helt urimelig straf, er
> det fordi politiet har et horn i siden på MC'er?
Nej, det er fordi der står noget i færdselsloven om agtpågivenhed og noget
om at man skal kunne manøvrere køretøjet sikkert. Jeg kan ikke huske den
præcise ordlyd, men antagelsen er, at mens du kører på baghjulet, kan du
ikke styre og bremse. Dermed er du let til gene eller ulempe for de øvrige
trafikanter, og det må man typisk ikke være. Sker det i et område med andre
trafikanter, er det ikke nogen urimelig straf, men sker det i et øde område,
så er den godtnok hård.
> Hvis man eksempeltvis køre bil i glat føre og skrider ud, er der ingen
> kontrol overhoved og burde takseres mindst på samme måde.
Ja, hvis det er en bevidst handling fra bilistens side - det er det jo
sjældent. Din wheelie er en bevidst handling.
Rittig
| |
Mads Lund (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 07-03-03 09:39 |
|
> Ja, hvis det er en bevidst handling fra bilistens side - det er det jo
> sjældent. Din wheelie er en bevidst handling.
Se det er jo det sjove. Hvad hvis nu man laver en ubevist wheelie. Drejer
jeg håndtaget på 9'eren i 1-3 gear så acclererer den så hårdt at forhjulet
løfter sig. Det samme gør WR'en i 1. og 426,eren i 1-3. og så nu den type
cykler lovligt kan indregistres så forekommer det jo lidt underligt at man
så kan få en bøde for at acclerere det som cyklerne kan. Jeg har da også
fået en påtale (men ingen bøde) for at fyre WR'en af fra et kryds. Og
betjenten delte umiddelbart ikke mit syn om at jeg ikke bevidst kørte på
baghjulet (Og jeg havde ikke engang lagt mærke til at jeg kørte på baghjul).
Men ellers har jeg af flere betjente fået at vide at de såmænd er ligeglad
med lidt baghjulskørsel uden for byerne og uden traffik. Men napper man den
på ét hjul mellem 2 kryds midt i Århus, så er det 2 år ubetinget.
Mads Lund
Ninja9RT
| |
Jens Didriksen (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 07-03-03 10:20 |
|
Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke kan få ondt i røven af, t folk der
bevidst køre som en brækket arm på deres potensforlænger af en mc får et
slag med et baseball bat af myndighederne!
Hvad er formålet med det pis?
Forsøger man at spare på fordækket, er man i tvivl om man evner at holde
ballancen ordentligt eller har man så dårlige formuleringsegenskaber på det
lokale diskotek at man er nødsaget til at ty til andre metoder?
Uanset hvad så må man accepter at de fleste mennesker som laver disse stunts
ikke har meget kontrol over dyret når de krudter den af - og da slet ikke i
bymæssig bebyggelse hvor det vrimler med børn...
Så hvorfor skal NG'en lægge øre til dit klynk? Du har helt bevist kvajet dig
og modtager nu din straf. Er det så svært at forstå?
Er der bare 10% balls i dig, så accepter at du har brudt loven og tag din
straf.
At det andet piveri er for ynkeligt - især fra personer som åbentlys gerne
vil være seje på deres mc!
Didrik
- der aldrig bliver færdig med at undre sig over dobbeltmoral...
| |
Brian Olesen (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Brian Olesen |
Dato : 07-03-03 11:21 |
|
Nu skrive han jo ikke hvor han blev stoppet. Det er vel ikke lige meget om
du køre på baghjulet inde i byen i myldre trafikken, eller du gør det ud på
landet, hvor der ingen sideveje eller huse er i nærheden. Jeg er også af den
mening at man uden problemer kan køre på baghjulet hvis forholdene er der.
Det skal lige siges at jeg heller ikke har noget til overs for dem der
mister kortet, for at ligge og blære sig i krydsene til stor fare for dem
selv, og ikke mindst andre.
"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3e686422$1$14517$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke kan få ondt i røven af, t folk der
> bevidst køre som en brækket arm på deres potensforlænger af en mc får et
> slag med et baseball bat af myndighederne!
>
> Hvad er formålet med det pis?
>
> Forsøger man at spare på fordækket, er man i tvivl om man evner at holde
> ballancen ordentligt eller har man så dårlige formuleringsegenskaber på
det
> lokale diskotek at man er nødsaget til at ty til andre metoder?
>
> Uanset hvad så må man accepter at de fleste mennesker som laver disse
stunts
> ikke har meget kontrol over dyret når de krudter den af - og da slet ikke
i
> bymæssig bebyggelse hvor det vrimler med børn...
>
> Så hvorfor skal NG'en lægge øre til dit klynk? Du har helt bevist kvajet
dig
> og modtager nu din straf. Er det så svært at forstå?
>
> Er der bare 10% balls i dig, så accepter at du har brudt loven og tag din
> straf.
>
> At det andet piveri er for ynkeligt - især fra personer som åbentlys gerne
> vil være seje på deres mc!
>
> Didrik
> - der aldrig bliver færdig med at undre sig over dobbeltmoral...
>
>
>
>
>
| |
Bjarke Skjernaa (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Bjarke Skjernaa |
Dato : 07-03-03 15:01 |
|
"Brian Olesen" <cobo@mail.dk> writes:
> Nu skrive han jo ikke hvor han blev stoppet. Det er vel ikke lige meget om
> du køre på baghjulet inde i byen i myldre trafikken, eller du gør det ud på
> landet, hvor der ingen sideveje eller huse er i nærheden. Jeg er også af den
> mening at man uden problemer kan køre på baghjulet hvis forholdene er der.
> Det skal lige siges at jeg heller ikke har noget til overs for dem der
> mister kortet, for at ligge og blære sig i krydsene til stor fare for dem
> selv, og ikke mindst andre.
Hvis man bliver stoppet for det kan man i hvert fald konkludere at det
var et sted hvor der var andre trafikanter
/Bjarke (der er i fuld gang med at kigge på mc)
| |
Claus Rittig (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 07-03-03 16:46 |
|
"Bjarke Skjernaa" <skjernaa@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
news:xv5u1efqnry.fsf@amigo.daimi.au.dk...
> > Jeg er også af den
> > mening at man uden problemer kan køre på baghjulet hvis forholdene er
der.
Spørg 10 mand, og du får 10 meninger. Der er derfor vi har love til at
sammenfatte hvad man MÅ og hvad man IKKE MÅ.
> Hvis man bliver stoppet for det kan man i hvert fald konkludere at det
> var et sted hvor der var andre trafikanter
Ja, det er jo en kedeligt udiskuterbar kendsgerning.
Rittig
(Som kører meget på baghjulet - og det bærer straffen i sig selv)
| |
-oxxxxxo- (07-03-2003)
| Kommentar Fra : -oxxxxxo- |
Dato : 07-03-03 20:26 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3e68bd6e$0$252
> (Som kører meget på baghjulet - og det bærer straffen i sig selv)
Koster det mange penge i nye kåbedele og sidespejle?
| |
Claus Rittig (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 07-03-03 21:08 |
|
"-oxxxxxo-" <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:3e68f280$0$7583$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> news:3e68bd6e$0$252
> > (Som kører meget på baghjulet - og det bærer straffen i sig selv)
>
>
> Koster det mange penge i nye kåbedele og sidespejle?
Ikke på de cykler jeg kører på, jeg har nemlig kun én med spejle og kåbe, og
den må jeg ikke køre på baghjulet med, siger Ann.
Nej, på off-roadere/enduro/motocross er det dælme billigt i stumper. Men det
koster nogle fæle udslet en gang imellem, og uanset hvad folk fortæller, så
er de der rigtig slemme hudafskrabninger altså rigtig, rigtig træls at rende
rundt med. Hvis du ikke rigtig kan sætte dig ind i hvad jeg taler om, så
prøv at sætte dig bag på en kammerats motorcykel en dag, og hop af med
100km/t. Selvom hjelm, handsker og kluns kun har ubetydelige huller
bagefter, så kan man let have 20 hudafskrabninger jævnt fordelt på alle
udstikkende kropsdele bagefter, og med lidt uheld er nogle af dem af den der
dybe slags der tager en krig om at gro sammen igen. Der var en video på
nathue med en gut der havde kikset en wheelie, han ligner en skrællet tomat.
Okay, han var lidt underfrankeret i beskyttelsesafdelingen, men han er nu en
god illustration af hvordan man har det efter en kikser. Og kiksere, dem kan
man ikke slippe for.
Rittig
| |
Jes Vestervang (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 07-03-03 12:37 |
|
Jens Didriksen wrote:
> Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke kan få ondt i røven af, t folk der
> bevidst køre som en brækket arm på deres potensforlænger af en mc får et
> slag med et baseball bat af myndighederne!
.....
> Så hvorfor skal NG'en lægge øre til dit klynk? Du har helt bevist kvajet
> dig og modtager nu din straf. Er det så svært at forstå?
Tør øjnene og spis en kiks, du aner jo ikke hvor hr. B727 har kørt på
baghulet henne af, og som Mads L. siger, så forekommer ubevidste
forhjulsløft på 5-10 cm ret let på de fleste offroadere og hurtigere
gadecykler.
Selv min lille mtx'er kan være svær at holde forhjulet nede på, hvis man
glemmer at slække på gassen når den når 7k rpm! Derunder er fuld gas jo
nærmest påkrævet for at få den i gang.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
< http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
| |
Claus Rittig (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 07-03-03 16:47 |
|
"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:0rcmj-bl.ln1@vissen.vandhane...
> ...og som Mads L. siger, så forekommer ubevidste
> forhjulsløft på 5-10 cm ret let på de fleste offroadere og hurtigere
> gadecykler.
Det er jo bare ikke spor bedre i en retssal, for så har du demonstreret at
du ikke er i stand til at føre køretøjet forsvarligt, og så bliver du
istedet straffet for det.
Rittig
(Som har flere venner og bekendte der er kommet i fedtefadet efter wheelies)
| |
Jens Didriksen (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 07-03-03 19:36 |
|
Claus Rittig wrote:
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:0rcmj-bl.ln1@vissen.vandhane...
>
>> ...og som Mads L. siger, så forekommer ubevidste
>> forhjulsløft på 5-10 cm ret let på de fleste offroadere og hurtigere
>> gadecykler.
>
> Det er jo bare ikke spor bedre i en retssal, for så har du
> demonstreret at du ikke er i stand til at føre køretøjet forsvarligt,
> og så bliver du istedet straffet for det.
>
> Rittig
Tak for det. Så slap jeg for at skrive at han slet ikke er egnet til at være
fører på sådan en maskine...
Didrik
| |
Claus Rittig (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 07-03-03 20:05 |
|
"Jens Didriksen" <jens@didriksen.dk> skrev i en meddelelse
news:3e68e9f0$0$14503$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> >> ...og som Mads L. siger, så forekommer ubevidste
> >> forhjulsløft på 5-10 cm ret let på de fleste offroadere og hurtigere
> >> gadecykler.
> >
> > Det er jo bare ikke spor bedre i en retssal, for så har du
> > demonstreret at du ikke er i stand til at føre køretøjet forsvarligt,
> > og så bliver du istedet straffet for det.
> Tak for det. Så slap jeg for at skrive at han slet ikke er egnet til at
være
> fører på sådan en maskine...
Hmmm...
Det var nu ikke helt det, jeg mente.
Rittig
| |
Jes Vestervang (08-03-2003)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 08-03-03 19:31 |
|
Jens Didriksen wrote:
> Så slap jeg for at skrive at han slet ikke er egnet til at
> være fører på sådan en maskine...
Fordi jeg ikke altid kan mærke om forhjulet er nogle få cm over vejen eller
netop lige rører asfalten?
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
< http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
| |
Jes Vestervang (08-03-2003)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 08-03-03 19:29 |
|
Claus Rittig wrote:
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i:
>
>> ...og som Mads L. siger, så forekommer ubevidste
>> forhjulsløft på 5-10 cm ret let på de fleste offroadere og hurtigere
>> gadecykler.
>
> Det er jo bare ikke spor bedre i en retssal, for så har du demonstreret at
> du ikke er i stand til at føre køretøjet forsvarligt, og så bliver du
> istedet straffet for det.
Nej, det kan der jo så være noget om. Men risikoen for forhjulsløft
regulerer man jo selv på gashåndtaget, så forhjulsløft kommer nu aldrig som
en overraskelse for mig
Men personligt gider jeg da slet ikke at prøve på at køre på baghjul hvor
der er andre i nærheden, men når nu et lidt løftet forhjul ikke gør så
meget, så plejer at bare at give hondaen noget at leve af alligevel
Yamahaen går ikke på baghul af sig selv med mig på
> Rittig
> (Som har flere venner og bekendte der er kommet i fedtefadet efter
> wheelies)
Men de har jo næsten per definition ikke været foretaget på øde steder, da
betjenten jo alt andet lige må have været i nærheden
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
< http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
| |
Jens Didriksen (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Jens Didriksen |
Dato : 07-03-03 19:51 |
|
> Tør øjnene og spis en kiks, du aner jo ikke hvor hr. B727 har kørt på
> baghulet henne af,
Med mindre det er på privat eller afspæret område (hvad jeg tvivler på idet
betjenten så ikke har haft ret til at give et bødeforlæg) har jeg svært ved
at se hvor henne loven foreskriver at denne form for kørsel er tilladt, men
det er jeg overbevist om at du kan vise mig.
og som Mads L. siger, så forekommer ubevidste
> forhjulsløft på 5-10 cm ret let på de fleste offroadere og hurtigere
> gadecykler.
Jeg har selv kørt flere off-road mc gennem årene lige fra Suzi 185, Yam 125
dt r, Yam 600 og til BMW 800. Jeg har aldrig haft problemer med at køre
normalt og uden forhjulsløft på offentlig vej, så mon ikke du enten skulle
få smurt dit gaskabel eller tilmelde dig et køreteknisk kursus.
Det andet pip giver jeg ikke en døjt for. det er nemlig aldrig motorcyklens
skyld at føreren og andre bliver slået ihjel. Det er ALTID kørerens
manglende kunnen og/eller lyst til at spille smart-ass der skaber
problemerne. Og det må du gerne citerer mig for!
> Selv min lille mtx'er kan være svær at holde forhjulet nede på, hvis
> man glemmer at slække på gassen når den når 7k rpm! Derunder er fuld
> gas jo nærmest påkrævet for at få den i gang.
Hverken ukendskab til loven eller hukommelsestab fritager for ansvar. Hvis
du ikke kan eller vil overholde loven, er det mindste man kan gøre at stå
til ansvar for sine handlinger uden at jamre dig offentligt. Hvad er det du
ikke forstår her?
Jeg kan sagtens forstå at du og andre har det hyleskægt med at køre på
baghjul og andre narrestreger og ikke et ondt ord om det (bortset fra jeg
ikke selv gider).
Men mon ikke det er menneskeligt muligt at blive fri for jeres ynkelige
forsøg på medlidenhed og retsmæssig straf når I en sjælden gang bliver
snuppet...?
Didrik
- der altid selv bliver pissesur når han får en pakeringsbøde, men betaler
den uden yderliger øf og klynk på en NG.
| |
Søren Lindholt (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Søren Lindholt |
Dato : 07-03-03 21:23 |
|
> Det andet pip giver jeg ikke en døjt for. det er nemlig aldrig
> motorcyklens skyld at føreren og andre bliver slået ihjel. Det er
> ALTID kørerens manglende kunnen og/eller lyst til at spille smart-ass
> der skaber problemerne. Og det må du gerne citerer mig for!
Tjo det er jo ikke helt forkert, men der er jo lige den % del som skyldes
tekniske defekter. Og nu har jeg prøvet at styrte med 100+ fordi gaskablet
satte sig fast og mine 2*320 ikke vandt over turbo motoren. (og uagtet min
relativt tunge erfaring nåde jeg ikke at tænke klart før forhjulet
blokerede). Desuden er det jo et ikek ulamindelig fænomen at ryge af på
crossbanen som resultat af et fast siddende gasspjæld.
> Hverken ukendskab til loven eller hukommelsestab fritager for ansvar.
> Hvis du ikke kan eller vil overholde loven, er det mindste man kan
> gøre at stå til ansvar for sine handlinger uden at jamre dig
> offentligt. Hvad er det du ikke forstår her?
Jamre og jamre, det er jo noget med at verden ikke er sort og hvid. Jeg
synes nu det er et ganske fin princip at vi har love, men det fritager ikke
folk fra at skulle og have lov til at tænke selv.
Mads Lund
Ninja9RT
| |
Jes Vestervang (08-03-2003)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 08-03-03 19:24 |
|
Jens Didriksen wrote:
>> Tør øjnene og spis en kiks, du aner jo ikke hvor hr. B727 har kørt på
>> baghulet henne af,
>
> Med mindre det er på privat eller afspæret område (hvad jeg tvivler på
> idet betjenten så ikke har haft ret til at give et bødeforlæg) har jeg
> svært ved at se hvor henne loven foreskriver at denne form for kørsel er
> tilladt, men det er jeg overbevist om at du kan vise mig.
Jeg har overhovedet ikke sagt noget om at det var tilladt, men jeg tiltede
lidt over dit sure opstød omkring det at "køre som en brækket arm på deres
potensforlænger". Mange steder er der jo intet uforsvarligt i at køre lidt
på baghjulet. Der er ingen herinde der aner hvor hr. B727 har kørt på
baghjulet henne, så imo er det ret upassende med sådan en arrig
moralprædiken.
Og lige for at du ikke skal være i tvivl, så vil jeg altså heller aldrig
køre på baghjul på andet end øde veje (og offroad :). Selv på de øde veje
plejer jeg lige at se efter om der er et evt. publikum i form af en
landmand på en mark eller sådan noget, for så finder jeg et andet sted at
tosse rundt
> og som Mads L. siger, så forekommer ubevidste
>> forhjulsløft på 5-10 cm ret let på de fleste offroadere og hurtigere
>> gadecykler.
>
> Jeg har selv kørt flere off-road mc gennem årene lige fra Suzi 185, Yam
> 125 dt r, Yam 600 og til BMW 800. Jeg har aldrig haft problemer med at
> køre normalt og uden forhjulsløft på offentlig vej, så mon ikke du enten
> skulle få smurt dit gaskabel eller tilmelde dig et køreteknisk kursus.
Under kraftig acceleration vil forhjulet altid have let ved at løfte sig på
offroadere og hurtige gadecykler og man lægger imo ikke meget mærke til om
forhjulet tynger med 1 kg eller -1 kg. Selvfølgelig kan man bare give lidt
mindre gas, men jeg har nu ikke noget imod små forhjulsløft så længe det
ikke går ud over sikkerheden alligevel.
>> Selv min lille mtx'er kan være svær at holde forhjulet nede på, hvis
>> man glemmer at slække på gassen når den når 7k rpm! Derunder er fuld
>> gas jo nærmest påkrævet for at få den i gang.
>
> Hverken ukendskab til loven eller hukommelsestab fritager for ansvar.
Næh, men er det uansvarligt at køre med forhjulet 1 cm over asfalten. Om
forhjulet lige netop rører asfalten gør jo ingen forskel.
> Hvis
> du ikke kan eller vil overholde loven, er det mindste man kan gøre at stå
> til ansvar for sine handlinger uden at jamre dig offentligt.
Selvfølgelig skal man stå til ansvar for sine handlinger, men imo er der
ikke noget kriminelt i et forhjul der er løftet 5 cm over asfalten i et
sekund eller to.
> Hvad er det du ikke forstår her?
Din tilsyneladende manglende føling for forskellen på en 300 meter wheelie
ned ad Vesterbro, samme på en øde landevej og et 5 cm løftet forhjul på
offroaderen når lyset skifter til grønt.
> Jeg kan sagtens forstå at du og andre har det hyleskægt med at køre på
> baghjul og andre narrestreger og ikke et ondt ord om det (bortset fra jeg
> ikke selv gider).
> Men mon ikke det er menneskeligt muligt at blive fri for jeres ynkelige
> forsøg på medlidenhed og retsmæssig straf når I en sjælden gang bliver
> snuppet...?
Hvis man er blevet taget for en uskyldig wheelie på en øde landevej, så er
der da intet galt i at forhøre sig om hvad risikoen er for at pappet ryger.
Du synes åbenbart at B727's indlæg er et ynkeligt forsøg på medlidenhed.
Hvordan du kan læse det sådan forstår jeg ikke, men det kan da være at det
skyldes forårslængsel
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
< http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
| |
Thomas Veber (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Veber |
Dato : 07-03-03 11:04 |
|
"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in message
news:2WY9a.20$Hc3.15@news.get2net.dk...
> Se det er jo det sjove. Hvad hvis nu man laver en ubevist wheelie. Drejer
> jeg håndtaget på 9'eren i 1-3 gear så acclererer den så hårdt at forhjulet
> løfter sig. Det samme gør WR'en i 1. og 426,eren i 1-3. og så nu den type
Men du er nok også kun et eller to sekunder om at opdage det, slippe gassen
og få hjulet ned igen. Man kører vel ikke 300 m på baghjulet ubevidst?
Hilsen Thomas
Cagiva Mito
| |
Brian W. (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Brian W. |
Dato : 07-03-03 11:39 |
|
Har man ikke oxo brudt fartgrænsen efter 300 meter???
--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman
"Thomas Veber" <mail@ThomasVeberRemoveThis.dk> skrev i en meddelelse
news:3e687059$0$31969$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in message
> news:2WY9a.20$Hc3.15@news.get2net.dk...
>
> > Se det er jo det sjove. Hvad hvis nu man laver en ubevist wheelie.
Drejer
> > jeg håndtaget på 9'eren i 1-3 gear så acclererer den så hårdt at
forhjulet
> > løfter sig. Det samme gør WR'en i 1. og 426,eren i 1-3. og så nu den
type
>
> Men du er nok også kun et eller to sekunder om at opdage det, slippe
gassen
> og få hjulet ned igen. Man kører vel ikke 300 m på baghjulet ubevidst?
>
> Hilsen Thomas
> Cagiva Mito
>
>
| |
Mads Lund (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 07-03-03 11:42 |
|
> Har man ikke oxo brudt fartgrænsen efter 300 meter???
Jeg har kørt 1 km på baghjul med en lovlig puch maxi, så man behøver ikke
bryde fartgrænsen.
Mads Lund
Ninja9RT
| |
Brian W. (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Brian W. |
Dato : 07-03-03 11:55 |
|
"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:wJ_9a.37$B64.26@news.get2net.dk...
> > Har man ikke oxo brudt fartgrænsen efter 300 meter???
>
> Jeg har kørt 1 km på baghjul med en lovlig puch maxi, så man behøver ikke
> bryde fartgrænsen.
>
> Mads Lund
> Ninja9RT
>
Hehe ja se hvis nu bergmanjensen havde kørt på en puch, meeenn det gjorde
han jo vidst ikke. Hvis jeg skal løfte bullerbassens næse skaljeg altså op
omkring de 7kilo før der sker noget og så skal jeg voldtage min kobling, med
indre jeg acc. ud af et sving. Se der har jeg jo allerede brudt fartgrænsen
i de fleste lande..
--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman
| |
Claus Rittig (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 07-03-03 16:49 |
|
"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e687a7a$0$14516$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hvis jeg skal løfte bullerbassens næse skaljeg altså op
> omkring de 7kilo før der sker noget og så skal jeg voldtage min kobling,
med
> indre jeg acc. ud af et sving. Se der har jeg jo allerede brudt
fartgrænsen
> i de fleste lande..
Du skal bare øve dig noget mere, så kan du gøre det uden at bryde lige
nøjagtig fartgrænserne. Men straffrit bliver det nu aldrig.
Rittig
| |
Brian Olesen (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Brian Olesen |
Dato : 07-03-03 09:25 |
|
Jeg har prøvet at maile til dig privat, men får den retur. Du kan sende mig
en mail privat,så kan vi tales ved.
Hilsen
Honda CBR 900RR
"B727" <B727.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e67ce16$0$131$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle
>
> Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg er blevet taget for at
> køre på baghjulet.
> Derfor skriver jeg for at høre om der er nogle der har sluppet med en
> bøde, hvis dette er tilfældet må i meget gerne skrive eller sende en
> mail til min e-mail: bergmanjensen@hotmail.com
> Da jeg skal køre en sag om det, hvis jeg vinder er det en fordel for os
> alle der har været så uheldige.
> Efter min opfattelse og mange andre er det en helt urimelig straf, er
> det fordi politiet har et horn i siden på MC'er?
> Hvis man eksempeltvis køre bil i glat føre og skrider ud, er der ingen
> kontrol overhoved og burde takseres mindst på samme måde.
>
> Jeg har tideligere læst om en der slap med 500kr i bøde sitat:
>
> "Har lige fået en bøde på 500.- for at køre "mindst 300m på et hjul" som
> der
> står. Betjenten sagde godt nok at jeg mistede kortet, men ringede et par
> dage senere, og fortalte at det ikke gik så galt alligevel. Der var
> ingen
> trafik, og ingen sideveje. Det må vist siges at være billig sluppet.
>
> Hilsen xxxx
> Honda CBR 900 Fireblade årg. 2000
> "Nicolai" <nfnf@c.dk> skrev i en meddelelse"
>
> Vedkomende der har skrevet dette mo meget gerne skrive, jeg har slættet
> navnet i indlæget, og vil gøre det samme i en retsag hvis det er i
> vedkommendes interesse.
>
> Jeg håber at i er villige og intereseret i at hjælpe mig og jer andre så
> vi kan få ryddet ud i de urimelighedder der gang på gang går ud over os
> der kører MC.
>
> MVH B727
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
| |
Ove Jakobsen (07-03-2003)
| Kommentar Fra : Ove Jakobsen |
Dato : 07-03-03 13:26 |
|
Damm det var jeg ikke klar over at det er så ulovligt.
Den håber jeg gonok at du vinder.
Ove B894 som syntes det er rigtig sjovt at spare på fordæket.
"B727" <B727.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e67ce16$0$131$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej alle
>
> Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg er blevet taget for at
> køre på baghjulet.
> Derfor skriver jeg for at høre om der er nogle der har sluppet med en
> bøde, hvis dette er tilfældet må i meget gerne skrive eller sende en
> mail til min e-mail: bergmanjensen@hotmail.com
> Da jeg skal køre en sag om det, hvis jeg vinder er det en fordel for os
> alle der har været så uheldige.
> Efter min opfattelse og mange andre er det en helt urimelig straf, er
> det fordi politiet har et horn i siden på MC'er?
> Hvis man eksempeltvis køre bil i glat føre og skrider ud, er der ingen
> kontrol overhoved og burde takseres mindst på samme måde.
>
> Jeg har tideligere læst om en der slap med 500kr i bøde sitat:
>
> "Har lige fået en bøde på 500.- for at køre "mindst 300m på et hjul" som
> der
> står. Betjenten sagde godt nok at jeg mistede kortet, men ringede et par
> dage senere, og fortalte at det ikke gik så galt alligevel. Der var
> ingen
> trafik, og ingen sideveje. Det må vist siges at være billig sluppet.
>
> Hilsen xxxx
> Honda CBR 900 Fireblade årg. 2000
> "Nicolai" <nfnf@c.dk> skrev i en meddelelse"
>
> Vedkomende der har skrevet dette mo meget gerne skrive, jeg har slættet
> navnet i indlæget, og vil gøre det samme i en retsag hvis det er i
> vedkommendes interesse.
>
> Jeg håber at i er villige og intereseret i at hjælpe mig og jer andre så
> vi kan få ryddet ud i de urimelighedder der gang på gang går ud over os
> der kører MC.
>
> MVH B727
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
| |
Erland R. Nielsen (08-03-2003)
| Kommentar Fra : Erland R. Nielsen |
Dato : 08-03-03 01:47 |
|
"Ove Jakobsen" <ovejakobsen@oncableDOTdk> wrote in message
news:3e688fd6$0$87790$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Damm det var jeg ikke klar over at det er så ulovligt.
> Den håber jeg gonok at du vinder.
>
> Ove B894 som syntes det er rigtig sjovt at spare på fordæket.
>
> "B727" <B727.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e67ce16$0$131$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Det slider da mere på fordækket når man sætter det ned igen, og bagdækket
belastes (slides) voldsomt under den nødvendige acceleration.
mvh Erland
(der helst skal have middelhurtige motorcykler der ikke hele tiden går på
baghjulet, for ellers bliver det sku' nok en dårlig vane)
| |
|
|