SLP/JM <madcat@c.dk> skrev i en news:b49epm$2m9$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i > Grunden til at jeg har
> holdt mig tilbage overfor Susannes spørgsmål, er at
> > jeg har tænkt at det omkring diameteren måtte dreje sig om boringen i
> > broerne og eftersom at vi hér taler om en USD-gaffel er det jo
yder-rørets
> > diameter som vedrører fæstet i broerne
>
> Mnjah, jeg skrev egentligt forkert, men fik det ikke rettet - det er
> fjederens diameter og længde, jeg er interesseret i, da vi mangler nogle
> hårdere fjedre til en RGV 250-forgaffel. Den er sat på en SV 650, så vi
har
> brug for nogle hårdere fjedre til at klare den ekstra vægt, den nu skal
> bære, og tænkte, at GSX-R 750 måske kunne bruges.
Hva' mæ' en simpel vurdering ud fra de ydre mål á: aksel - top af teleskop
på de respektive gafler :-/
Jeg vil tro at Suzuki's USD'ere fra samme periode er rimelige ens i de
primære mål, og at det faktisk kun er den indre bestykning der ændres fra
model(vægt) til model :-/
I den forbindelse skal du være opmærksom på at en strammere fjeder kommer
til at kræve en hårdere expansions-dæmpning, og blot at gå op i
olieviskositet for at mødekomme dette sikkert ikke er løsningen derved at
også kompressions-dæmpningen vil øges upraktisk i takt dermed !!
--
Armand.