"Arno Birch" <arno@oncable.dk> skrev
> Han kunne da i det mindste tjekke om stel nummer passer og om der er slør
i
> forgaflen.
> Jeg ved da godt at der ikke er så meget man kan tjekke på en mc men det
der
> kan tjekkes mener jeg at det bør tjekkes.
Ikke meget at chekke på en MC ?
hvad med understående, som alt har betydning for sikkerheden
- Stelnummer.
- Stel (skævt / revner -> især vigtigt ved alu-stel))
- Alle lejer, kronrør, hjul & bagsvinger
- Hjul, (skæve, revner, eger)
- Bremser (skiver + hydr. slanger + væskestand)
- Sporing
- Kæden (er den slidt, samleled, spændt korrekt)
- Lys, alt.
- Dæk
- Affejdring (funktion og tæthed)
- horn
- betj. og håndtag forsvarligt monteret.
- ect ect ect
Så kan de for min skyld glemme alt om Bagskærm forlængeren (en de få ting
der ALTID chekkes).
Bilsyn kan bare se få oplært deres medarbejder ordenligt, vi har vel krav på
at få chekket at vores MC´er i sikkerhedsmæssig forsvarlig stand når vi nu
betaler for det, det er jo ikke alle der kan/vil skrue selv.
--
mvh
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm