"Biker Mike" <xxxdko12134@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:b432lc$ebl$1@news.cybercity.dk...
> Jeg har for ca 1 år siden spurgt en sysnmand det samme spørgsmål da jeg
var
> lun på en hjemmebygget Svensk trike, Hans svar var at det skulle man
> sandelig ikke regen med, fjolset var hverken til at hugge eller stikke i,
og
> lød nærmest som om at han nød at stikke mig en kæp i hjulet, han mente at
> det var deres suverene vurdering om køretøjet kunne godkendes og var ret
> ligeglad med mit argument om at en godkendelse i et EU land også var
> gældende i et andet, evt med mindre lokale ændringer så som asymmetrisk
lys
> på UK køretøjer skulle ændres til tilsvarende DK, Han ville skrup skide på
> mine argumenter og jeg blev tilsidst så arrig på ham og hans arrogante og
> uhjælpsomme holdning, at jeg kaldte ham for en masse ting som ikke egner
sig
> på tryk, så det vil jeg forskåne dig for, så indtil at der er andre som
har
> haft andre erfaringer tror jeg desværre nok at det bliver svaret. ØV !
> "g-mc" <g-mc@wanadoo.sletdette.dk> wrote in message
> news:3e650aa6$0$133$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Hej ng.
> > Jeg har liget et spørgsmål, hvordan er det lige...
> > Hvis en Mc er blevet ombygget, feks blevet svejset på stellet
..Kan
man
> > så i teorien, få den godkendt og indregistreret i feks. Sverige (der må
> man
> > jo så meget), og derefter betale afgift og få den registreret i DK???..
Pudsig måde at udtrykke sig på...
En typegodkendt motorcykel fra Sverige er umiddelbart også godkendt i DK,
dog kan der være enkelte små detaljer omkring fx. længde af bagskærm og den
slags, som stadig skal ændres for at den kan synes i DK - for uanset hvad,
så SKAL motorcyklen overholde "Detailforskrifter for motorkøretøjer" her i
DK.
De svenske ombygninger er IKKE typegodkendt i Sverige, de er enkeltgodkendt
efter et system som kun findes i Sverige. De er typisk også
"chopperforsikret" eller Chopper-reggad, altså registreret og forsikret som
et modificeret køretøj, og for dem gælder visse restriktioner og specielle
forhold. Det samme gælder svenske enduro cykler ("off-roadere"), som også er
indregistreret efter en speciel ordning, og forsikret under specielle
vilkår, og intet af dette kan umiddelbart overføres til DK, da vi ikke har
den slags "ordninger".
Lignende specielle forordninger eksisterer i et antal andre EU lande, fx.
England (for choppere) og i stort set alle andre EU lande for enduro-racere
og tjah... Rallybiler.
Rittig