I øvrigt Dan, hvis Du ikke allerede kender adressen, kan Du på denne hente
reservedelskatalog på Din 748'er
http://www.ducati.com/bikes/catalogs.jhtml?MY=2000
Undskyld - den var lidt ved siden af tråden - men ....
M.v.h.
Thomas
"T.T.Toft" <ttoft@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3e63c9fc$0$52203$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Umiddelbart har Du måske ret, men problemet med de nye rustfri skriver er,
> at de oftere slår sig (= bliver ubrugelige) hvis de bliver rigtigt hårdt
> belastet/varmet op, end støbejernsskiver gør ved tilsvarende belastning.
>
> Og med hensyn til Brembo, så laver de somend stadig væk støbejernsskiver,
> som de beskrives "Cast iron brakediscs full-floating.
> Better heat resistence and more powerful grip in extreme situations.
Racing
> stuff!"
>
> Bl.a. til Ducati'er anvendes ofte bremsetuning ved hjælp af
støbejernsskiver
> (som dog også koster omkring 30-50% mere end rustfri skiver). Se f.eks.
>
http://www.ducati-kaemna.de/uk/katalog/Brakes.html
>
> Så vidt jeg husker bliver både SPS og R model Duc'erne leveret med
> støbejernsskiver som standard fra fabrikken. (748-916-996-998-999)
>
> M.v.h.
> Thomas
>
>
>
> "D@n Dethlefsen" <sotaFJERN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e63bc8c$0$144$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "T.T.Toft" <ttoft@mail.dk> skrev
> >
> > > Kevlar og andre 'organiske' klodser er typisk valget hvis MC'en har
> > monteret
> > > støbejernsskiver. (Hvilket faktisk ofte er tilfældet på store
> > sportscykler,
> > > hvor man ombygger til helflydende støbejernsskiver for at få optimal
> > > bremseeffekt).
> > >
> > > Sintret Metal klodser er beregnet til standard rustfri skiver uanset
> > hvilken
> > > type og størrelse MC man nu har.
> > >
> >
> > Det er rigtigt at man skal anvende organiske klodser til
> støbejerns-skiver,
> > bremseeffekten med sinteretmetal klodser kan være direkte dårlig sammen
> med
> > støbejerns-skiver.
> >
> > Men at man anvender ombygger til støbejernsskiver på store sportmaskiner
> for
> > at få den mest optimale bremseeffekt, var hvis kun korrekt indtil et par
> år
> > siden, da bremseeffekten af rustfri-skiver (sammen med de rigtige
klodser)
> > er fuldt på høje (eller bedre) end støbejerns-skiver. Jeg mener enda at
> > havde læst at Brembo er holdt op med at producere støbejerns-skiver.
> >
> >
> > Min erfaring ang. holdbarhed at mellem kevlar & sinteret metal klodser
er
> > at, kevlar klodser er dem der holder kortest tid, men det er jo også de
> > blødste.
> >
> > --
> > mvh
> > Dan - DMCN#561
> > (Ducati 748 + MZ TS250/2)
> > Harro læderdragt i størrelse 58 til salg, :
> >
http://www.dethlefsens.dk/salg_mc/laedertoej/harro.htm
> >
> >
> >
>
>