|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | den rette mc... Fra : Stefan Hansen |
Dato : 25-02-03 18:40 |
|
hej
jeg er nybegynder inden for motorsport, så mit spørgsmål går på hvilke
offroad-mcér der er "gode", Her tænker jeg mest på det mekaniske, men også
lidt på om der er "liv" i den ???. Jeg havde forestillet mig en 250-350cc,
er der noget i den klasse men helst skal holde sig fra???
hilsen stefan
| |
Claus Rittig (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 25-02-03 20:12 |
|
"Stefan Hansen" <shha02@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:b3g9p9$dj8$1@sunsite.dk...
> jeg er nybegynder inden for motorsport, så mit spørgsmål går på hvilke
> offroad-mcér der er "gode", Her tænker jeg mest på det mekaniske, men også
> lidt på om der er "liv" i den ???. Jeg havde forestillet mig en 250-350cc,
> er der noget i den klasse men helst skal holde sig fra???
Hvilken motorsport tænker du på? Enduro? Motocross? Trial?
"Off-road mc" er tit den betegnelse man bruger om indregistrerede
terrængående motorcykler (motorcyklernes "Landrover"), og dem kører man ikke
så meget motorsport på.
Mener du motocross (tillader jeg mig at gætte på, da det vist er den mest
udbredte off-road sport i Danmark), så er der ikke noget man specielt skal
holde sig fra, og forskellene på motorcyklerne er marginale - dog kører
350cc i klassen for "500cc" - som indeholder alt fra 300cc til 650cc.
Rittig
(Kører off-road, motocross og enduro på Yamaha, Honda og KTM)
| |
wheeler (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 25-02-03 21:27 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
>
> Rittig
> (Kører off-road, motocross og enduro på Yamaha, Honda og KTM)
[KLIP]
Da jeg sidste år skulle leje en MC, bad jeg om at få en Enduro-maskine og
pegede derefter på en Pigasso 650 (hedder den ikke det?). Endte dog med at
få en XT 600 leveret
Jeg holdt på, at XT'eren var en off-roader og at Enduro er en kloning mellem
en gademaskine og en off-roader-dog med hovedvægten på sidstnævnte (lav
skærm, finere dækmønster og lavere højde/anderledes gearing(?))..
Er der noget med, at betegnelsen "Enduro" har en lidt anden betydning i DK
end andre steder?
Pft.
Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65
| |
![](/images/tree/0.gif) wheeler (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 25-02-03 21:41 |
|
Rettelse:NEJ det var en Suzuki XF 650 Freewind
"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:VkQ6a.558$8N6.476@news.get2net.dk...
>
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> >
> > Rittig
> > (Kører off-road, motocross og enduro på Yamaha, Honda og KTM)
>
> [KLIP]
>
> Da jeg sidste år skulle leje en MC, bad jeg om at få en Enduro-maskine og
> pegede derefter på en Pigasso 650 (hedder den ikke det?). NEJ det var en
Suzuki XF 650 Freewind. Endte dog med at få en XT 600 leveret
>
> Jeg holdt på, at XT'eren var en off-roader og at Enduro er en kloning
mellem
> en gademaskine og en off-roader-dog med hovedvægten på sidstnævnte (lav
> skærm, finere dækmønster og lavere højde/anderledes gearing(?))..
>
> Er der noget med, at betegnelsen "Enduro" har en lidt anden betydning i DK
> end andre steder?
>
>
> Pft.
>
> Wheeler
> --
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 25-02-03 22:17 |
|
"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:VkQ6a.558$8N6.476@news.get2net.dk...
> Da jeg sidste år skulle leje en MC, bad jeg om at få en Enduro-maskine og
> pegede derefter på en Pigasso 650 (hedder den ikke det?). Endte dog med at
> få en XT 600 leveret
Tjah, Tysken har en dårlig vane med at bruge betegnelsen "Enduro" om
almindelige off-roadere, helt op til BMW GS1150 klassen, og tyske turister
findes som bekendt i rigt mål de fleste solbeskinnede steder hvor man kan
leje motorcykler. Måske er det ligemeget for en Tysker om han får udleveret
en BMW GS1150 eller en KTM EXC380, men jeg tror nu deres tilværelse må være
lidt sværere end vores.
Ovre på det krigeriske kontinent kaldes off-road motorcykler for
"Dual-sport" og enduro motorcykler for "Enduro", så den del af verden har
ikke problemet.
I Sverige kaldes de hhv. off-road og enduro ligesom i Danmark, og sådan er
det vist også i Norge.
> Jeg holdt på, at XT'eren var en off-roader og at Enduro er en kloning
mellem
> en gademaskine og en off-roader-dog med hovedvægten på sidstnævnte (lav
> skærm, finere dækmønster og lavere højde/anderledes gearing(?))..
Øh...nå?
Enduro er også betegnelsen for en motorsport der vel kan beskrives som en
slags marathon motocross på svært fremkommeligt terræn. Denne motorsports
navn stammer fra det spanske ord for udholdenhed, som vist nok er "Enduro".
Løbene kan være opbygget meget varierende, men ting man ofte finder på
enduro-baner (vi kalder det "spor", ikke baner) kan være: Væltede træer,
20-30 meter høje stejle skrænter, vandløb, grøfter, hop, meget snævre
skovspor (ofte så snævre at maksimalt styrudslag ikke rækker), svære
passager fx. mellem træer hvor der ikke er bredt nok til et motorcykelstyr,
dybt mudder og vandhuller...
Jeg gad nok se dig køre et enduro spor på en kloning mellem en gademaskine
og en off-roader... I Aalborg Enduro 2002 måtte en deltager på en Yamaha
TT350 udgå fordi han ikke kunne komme op af en af skrænterne. Den skrænt
ville man skulle være Paul Edmondson for at kunne forcere på en Pegaso. Pein
udgik af sit første Grand National efter at være kørt fast i et (stort og
ondt) mudderhul på sin DT125R - havde han kørt Pegaso, havde han stået og
rykket i den endnu.
Lidt synd at vi ikke kan bruge de samme betegnelser over hele verden, der
opstår nok let misforståelser hvis vi siger "enduro" og jeg mener EXC380 når
du mener Pegaso.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) wheeler (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 25-02-03 23:02 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
> Lidt synd at vi ikke kan bruge de samme betegnelser over hele verden, der
> opstår nok let misforståelser hvis vi siger "enduro" og jeg mener EXC380
når
> du mener Pegaso.
>
[KLIP]
Ok, jeg blev vist lidt klogere, men når jeg bladrer det meget
troværdige(= ![Aii, er det rigtigt?](images/smileys/really.gif) ) opslagsværk af MC-revyen igennem, synes jeg man konsekvent
betegner semi-offroaderne - á la Suzuki XF 650 Freewind - som
enduro-maskiner..
Benævnelsen enduro dækker vel nærmest over en (indreg.) motocrossmaskine -
og faktisk det stik modsatte af hvad jeg troede :-/
Mht. til den type af off-road/enduro-agtige MC'er med lav forskærm/gadedæk,
så henviser Martin Sørensen til betegnelsen "motard", men det er det ikke
bare "motorcykel" oversat til tysk =.-o
Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Richard (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 25-02-03 23:11 |
|
wheeler wrote:
> Ok, jeg blev vist lidt klogere, men når jeg bladrer det meget
> troværdige(= ![Aii, er det rigtigt?](images/smileys/really.gif) ) opslagsværk af MC-revyen igennem, synes jeg man konsekvent
> betegner semi-offroaderne - á la Suzuki XF 650 Freewind - som
> enduro-maskiner..
"Funduro" eller "city-duro" er andre betegnelser for den og lignenede
offroad-lignenede gadecykler. De er ret populære i storbyer som fx
London hos bl.a. kurererne, fordi de køreren sidder højt og har et godt
overblik, mens cyklen er smalt byggede og kan let komme frem mellem
rækkerne i bilkøerne. På det seneste er BMW GS1100/1150 dog set i samme
rolle - det punkterer dog argumentet om fordelen ved smalt bygget
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 25-02-03 23:25 |
|
"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:yKR6a.587$VF7.388@news.get2net.dk...
> Ok, jeg blev vist lidt klogere, men når jeg bladrer det meget
> troværdige(= ![Aii, er det rigtigt?](images/smileys/really.gif) ) opslagsværk af MC-revyen igennem, synes jeg man
konsekvent
> betegner semi-offroaderne - á la Suzuki XF 650 Freewind - som
> enduro-maskiner..
Ja, det er noget rod. Men jeg tror at MC-revuen som det eneste tidsskrift
føler sig inspireret af Tysken, her mens resten af samfundet er ved at
drukne i amerikansk superimperialisme. Det er det bedste svar jeg kan komme
op med. Nå, knep det.
> Benævnelsen enduro dækker vel nærmest over en (indreg.) motocrossmaskine -
> og faktisk det stik modsatte af hvad jeg troede :-/
Det er det ihvertfald i mit univers.
> Mht. til den type af off-road/enduro-agtige MC'er med lav
forskærm/gadedæk,
> så henviser Martin Sørensen til betegnelsen "motard", men det er det ikke
> bare "motorcykel" oversat til tysk =.-o
Nej, Motard betegnelsen kommer fra det der kaldes Super Motard, Super Moto
og mange andre ting - det er egentlig oprindelig motocross og enduro racere
monteret med gadefælge og gadebremser - men nu dækker det også over
deciderede gade-orienterede replikaer. Nåjo, Moto og Motard er vist bare ord
for Motorcykel... Så klistrede man ordet Super foran, for at signalere at
man havde opfundet en motorsport for en blanding af RR og Motocross.
Se: http://www.geocities.com/aormck/Motard.html
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Mads Lund (26-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Mads Lund |
Dato : 26-02-03 10:13 |
|
De store "enduro" cykler ala pegaso olign. kaldes også rejse-enduro, og er
nok opstået som en gren af enduro sporten, ala paris dakar løbene. her er
sporet ikke så snørklet. Derfor kan større tungere og kraftigere maskiner
anvendes, og herved kan man få flere hk, og bedre komfort = godt hvis man
lige skal 300 km på tværs af en ørken.
Mads Lund
Ninja9Rt
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) RuneR \(TDM850\) (26-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : RuneR \(TDM850\) |
Dato : 26-02-03 11:43 |
|
Mads Lund wrote:
> De store "enduro" cykler ala pegaso olign. kaldes også rejse-enduro,
> og er nok opstået som en gren af enduro sporten, ala paris dakar
> løbene. her er sporet ikke så snørklet. Derfor kan større tungere og
> kraftigere maskiner anvendes, og herved kan man få flere hk, og bedre
> komfort = godt hvis man lige skal 300 km på tværs af en ørken.
>
> Mads Lund
> Ninja9Rt
Hmm, sidder lige og kigger på MC Revyen fra 91. Yamaha TDM850 har de kaldt
en "new sports cykel". For unge motorcyklister som ikke rigtig har bestemt
sig for en retning, men som vil prøve det hele. Bare det er sjovt.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (26-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 26-02-03 12:29 |
|
"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
news:LA%6a.1098$Tb4.374@news.get2net.dk...
> De store "enduro" cykler ala pegaso olign. kaldes også rejse-enduro, og er
> nok opstået som en gren af enduro sporten, ala paris dakar løbene.
Ja, det er nok der betegnelsen stammer fra - bortset fra at de løb ikke
hedder Enduro-løb, men Rally, og ikke er en gran af enduro-sporten. De har
faktisk intet med enduro at gøre, egentlig.
> her er
> sporet ikke så snørklet. Derfor kan større tungere og kraftigere maskiner
> anvendes, og herved kan man få flere hk, og bedre komfort = godt hvis man
> lige skal 300 km på tværs af en ørken.
Og så er det nok startet som en slags misforståelse i Dyskland, hvor alt med
knopdæk kaldes for enduro...
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) Martin Sørensen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 25-02-03 22:19 |
|
> Jeg holdt på, at XT'eren var en off-roader og at Enduro er en kloning
> mellem en gademaskine og en off-roader-dog med hovedvægten på
> sidstnævnte (lav skærm, finere dækmønster og lavere højde/anderledes
> gearing(?))..
Det lyder lidt som om du mener en motard?
Som f.eks.: http://perso.club-internet.fr/litsa/lquipede/vincent/motard.jpg
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Stefan Hansen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Stefan Hansen |
Dato : 25-02-03 21:51 |
|
jeg tænkte ikke nødvendigvis på motorsport som en konkuranceform, men
nærmere som en mulighed for at få kørt lidt på en offroad motorcykel ud i
naturen. Da jeg ikke kender noget til de forskellige fabrikater og deres
modeller, ville jeg gerne høre lidt om jeres erfaringer med maskiner, og
hvad i vil anbefale.
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3e5bbed1$0$4384$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Stefan Hansen" <shha02@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> news:b3g9p9$dj8$1@sunsite.dk...
>
> > jeg er nybegynder inden for motorsport, så mit spørgsmål går på hvilke
> > offroad-mcér der er "gode", Her tænker jeg mest på det mekaniske, men
også
> > lidt på om der er "liv" i den ???. Jeg havde forestillet mig en
250-350cc,
> > er der noget i den klasse men helst skal holde sig fra???
>
> Hvilken motorsport tænker du på? Enduro? Motocross? Trial?
> "Off-road mc" er tit den betegnelse man bruger om indregistrerede
> terrængående motorcykler (motorcyklernes "Landrover"), og dem kører man
ikke
> så meget motorsport på.
> Mener du motocross (tillader jeg mig at gætte på, da det vist er den mest
> udbredte off-road sport i Danmark), så er der ikke noget man specielt skal
> holde sig fra, og forskellene på motorcyklerne er marginale - dog kører
> 350cc i klassen for "500cc" - som indeholder alt fra 300cc til 650cc.
>
> Rittig
> (Kører off-road, motocross og enduro på Yamaha, Honda og KTM)
>
>
| |
![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 25-02-03 22:02 |
|
"Stefan Hansen" <shha02@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:b3gkuv$i0j$1@sunsite.dk...
> jeg tænkte ikke nødvendigvis på motorsport som en konkuranceform, men
> nærmere som en mulighed for at få kørt lidt på en offroad motorcykel ud i
> naturen. Da jeg ikke kender noget til de forskellige fabrikater og deres
> modeller, ville jeg gerne høre lidt om jeres erfaringer med maskiner, og
> hvad i vil anbefale.
> > > jeg er nybegynder inden for motorsport, så mit spørgsmål går på hvilke
> > > offroad-mcér der er "gode", Her tænker jeg mest på det mekaniske, men
> også
> > > lidt på om der er "liv" i den ???. Jeg havde forestillet mig en
> 250-350cc,
> > > er der noget i den klasse men helst skal holde sig fra???
> > Hvilken motorsport tænker du på? Enduro? Motocross? Trial?
> > "Off-road mc" er tit den betegnelse man bruger om indregistrerede
> > terrængående motorcykler (motorcyklernes "Landrover"), og dem kører man
> ikke
> > så meget motorsport på.
Nåh...
Mange af off-roaderne har deres småfejl og stærke sider, men at nogle
generelt er så ringe at man bør gå udenom dem, kan man ikke sige.
Der er bare det problem at importørerne i mange år ikke rigtig har taget
nogle nye modeller hjem, så brugtmarkedet byder ikke på mange modeller med
2-3 somre på bagen, derfor ville jeg gå efter en cykel der er billig at
reparere på.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Tommy Hasen (26-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tommy Hasen |
Dato : 26-02-03 19:38 |
|
> Nåh...
> Mange af off-roaderne har deres småfejl og stærke sider, men at nogle
> generelt er så ringe at man bør gå udenom dem, kan man ikke sige.
> Der er bare det problem at importørerne i mange år ikke rigtig har taget
> nogle nye modeller hjem, så brugtmarkedet byder ikke på mange modeller med
> 2-3 somre på bagen, derfor ville jeg gå efter en cykel der er billig at
> reparere på.
>
> Rittig
>
Og hvad er så billigt at reparerer, jeg har selv kig på XT XL 350, måske TT
og XR
Hvad med XT XL 250 kan de trække to med 120km/t på motorvejen ?
Tommy
Tommy
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (27-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 27-02-03 19:15 |
|
"Tommy Hasen" <tommyhh@XXXtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:b3j1hv$pbu$1@sunsite.dk...
> Og hvad er så billigt at reparerer, jeg har selv kig på XT XL 350, måske
TT
> og XR
Hvis du vil køre off-road, så er der kun TT'en der dur (i det selskab)!
XR'en er naturligvis lige så god, måske endda bedre, men der er uhyre få af
dem indregistreret i DK, så prisniveau'et er ret uforudsigeligt.
Vil du mest køre asfalt, så undgå XR og TT, de er for høje
(sidevindsfølsomme) og for lidt retningsstabile.
XT350 og XL350 er lige gode, der er ikke rigtig den store forskel. Køb den
der er i bedst stand.
> Hvad med XT XL 250 kan de trække to med 120km/t på motorvejen ?
Jah, de kan godt... Bare der ikke er for meget modvind eller for mange
bakker. Sats hellere på en lidt større motor.
XT250 er yderst slidstærk, men ikke vanvittig hurtig. Den er let og letkørt
og god til daglig transport og grusveje. XL250 er en fremragende off-roader,
nok også lidt bedre til terrænkørsel end XL350 - som så til gengæld er lidt
bedre på asfalten. Begge XL'erne har det ikke-særlig-slidstærke RFVC
topstykke der er dyrt at renovere, og begge har tendens til at slide
stempler op lidt hurtigt, men det er nu ikke så slemt at det bør afholde dig
fraa modellerne.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Tommy Hasen (27-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Tommy Hasen |
Dato : 27-02-03 21:50 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3e5e546e$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
<KLIP>
> Rittig
>
>
Tak for svaret.
Tommy
| |
Brian W. (26-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Brian W. |
Dato : 26-02-03 09:59 |
|
"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3e5bbed1$0$4384$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Off-road mc" er tit den betegnelse man bruger om indregistrerede
> terrængående motorcykler (motorcyklernes "Landrover"), og dem kører man
ikke
> så meget motorsport på.
med mindre man heder Finn Villadsen. han giver den da gas på en sådan en
enstamper.... han er endda ret god oxo
| |
![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (26-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 26-02-03 12:30 |
|
"Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e5c81dc$0$2601$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > "Off-road mc" er tit den betegnelse man bruger om indregistrerede
> > terrængående motorcykler (motorcyklernes "Landrover"), og dem kører man
> ikke
> > så meget motorsport på.
>
> med mindre man heder Finn Villadsen. han giver den da gas på en sådan en
> enstamper.... han er endda ret god oxo
Nej, det er en motocross model Finn Villadsen kører på. Han har efterhånden
kørt på mange forskellige, men det er altid motocross modeller, ikke
off-roadere.
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Armand (26-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-02-03 18:43 |
|
Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3e5ca411$0$4376$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Brian W." <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e5c81dc$0$2601$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> > med mindre man heder Finn Villadsen. han giver den da gas på en sådan en
> > enstamper.... han er endda ret god oxo
>
> Nej, det er en motocross model Finn Villadsen kører på. Han har
efterhånden
> kørt på mange forskellige, men det er altid motocross modeller, ikke
> off-roadere.
Jup!
For off-roadere har ikke ydelse nok til den slags sjov :-|
Måske at misforståelsen skyldes at klassen hedder "Motard"
--
Armand.
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (27-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 27-02-03 19:18 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b3j200$137n$2@news.cybercity.dk...
> For off-roadere har ikke ydelse nok til den slags sjov :-|
Det har motocross modellerne heller ikke. FV vinder bl.a. på at han kan hive
10 hk mere ud af motorerne end de andre kan. For 7-8 år siden var Claus
Menne Nielsen med i nogle Motard løb på sin CR500 motocross som var utunet
(næsten). Han kunne ikke følge med på langsiderne.
> Måske at misforståelsen skyldes at klassen hedder "Motard"
Måske. Men Motard betegnelsen er nu opstået udfra racere. Først mange år
senere dukkede indregistrerede motard modeller op!
Rittig
(Motard-fan siden "fast" Freddie Spencer kørte med klatten)
| |
|
|