|
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Ombygning af offroader? (sig mig bliver de~ Fra : Hans Joergensen |
Dato : 24-02-03 00:41 |
|
Halløj,
Ja jeg tror sgu ikke det er sundt, kombinationen af langt til min
MC, og at være arbejdsløs..
Jeg har fået den her gale ide, at det kunne være sjovt at bygge en
Café Racer/Norton Manx-agtighed eller lign. ud af en offroader..
Naturligvis er det stadig rent teoretisk, men er nu alligevel meget
sjovt at tænke over :)
Faktisk er iden noget i stil med dette:
En DR800 BIG (fordi den er stor, 1-cylindret og ifølge hvad man
hører alligevel ikke specielt god når den ikke er på en vej)
strippet så der kun er motor/stel tilbage, forgaffel+baggaffel+affjedring
skiftet ud med noget mere gaderacer-agtigt, alt løst metal skiftet
ud med aludele (glasblæst alutank, mam;) og så'n ...
Jeg har efter noget efterforskning på DR800 fundet dette billed:
http://dfm.nathue.dk/Hajen/Singles/sten2.jpg og de næste to.
Det er sådan nogenlunde iden, bortset fra at den maskine er for høj,
og for grim ;)
Stilen skal nok nærmere være noget alá denne:
http://dfm.nathue.dk/Hajen/Singles/More/hedlund_dohc_500_1.jpg
Men, hvad mon en synshal vil sige til til at man skifter både for og
bagaffjedring ud med kraftigere gadedele ?
Faktisk, skifter alt hvad der ikke er stel/motor ud.
Er der monstro andre der har bygget offroadere om til gadecykler?
Nåh, dette burde være nok til at få en diskution igang
Hvis der iøvrigt skulle være nogle der har nogle detalje-billeder af
en DR800 uden plastik og skold og ting, må de godt lige forklare mig
det.... :)
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 24-02-03 07:20 |
|
In article <slrnb5in08.4as.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Ja jeg tror sgu ikke det er sundt, kombinationen af langt til min
> MC, og at være arbejdsløs..
>
> Jeg har fået den her gale ide, at det kunne være sjovt at bygge en
> Café Racer/Norton Manx-agtighed eller lign. ud af en offroader..
>
> Naturligvis er det stadig rent teoretisk, men er nu alligevel meget
> sjovt at tænke over :)
>
>
Jaaa, tanken er vel faldet nogen ind, før?
Problemet er nok størst med forgaflen, og kronrørvinklen. Hvis man
sætter en normal gaffel på, så kommer stellet nok til at 'hænge med
næsen'.
Man munne tage et andet udgangspunkt, som måske hurtigere ville give
reultater. En Honda CB250, i den 'grimme' udgave rød/blå. I den
monterer man så en min. 350cc motor fra x-maskinen. Så fremskafer man
en tank fra en suzuki GS450, af den firkantede type, og så laver man
resten selv.
Faktisk er Suzuki's GS-modeller nogle af de få der er til at opdrive
med et 'klassisk' udseende, og som samtidig kan betales med penge.
Prøv at padle lidt rundt på indernettet efter noget i retning af
'vintage race' eller 'retro race'.
http://www.motorbyte.com/mmm/pages/cafe/cafe43.htm
http://home.i-plus.net/sundial/
En GS450 med en T500 2T-motor, og så en håndfuld stumper fra en GS500!!
.... Herligt! :
http://home.i-plus.net/sundial/Photos4.htm
http://home.i-plus.net/sundial/photos.htm
Gør det selv:
http://www.race-uscra.com/links-4.html
http://www.motorcycleshopper.com/articles/hondacb350/foreword.htm
.... Så bare gå igang, Hans! - bekæmp 'stang-cyklerne' til 200KKR!!;0)
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 24-02-03 10:50 |
|
Hekto wrote:
> Jaaa, tanken er vel faldet nogen ind, før?
> Problemet er nok størst med forgaflen, og kronrørvinklen. Hvis man
> sætter en normal gaffel på, så kommer stellet nok til at 'hænge med
> næsen'.
Du mener lissom på den dér grønne ombygning? :)
> Man munne tage et andet udgangspunkt, som måske hurtigere ville give
> reultater. En Honda CB250, i den 'grimme' udgave rød/blå. I den
> monterer man så en min. 350cc motor fra x-maskinen. Så fremskafer man
> en tank fra en suzuki GS450, af den firkantede type, og så laver man
> resten selv.
En vigtig del af konceptet er jo en kæmpe 4T en-stamper med en
passende fiskekutter-lyd ;)
Også helst +50hk, det er jo ikke nogen trafiksinker der skal bygges her :)
En DR750/800 eller en anden stor luftkølet enstamper kan man vel så sætte i et
passende let og stabilt stel, men mon sådan noget er nemt at få godkendt?
> Faktisk er Suzuki's GS-modeller nogle af de få der er til at opdrive
> med et 'klassisk' udseende, og som samtidig kan betales med penge.
Det er den jo faktisk, noget i retningen af en tidlig 80'er-model
burde være god at starte med, og hvis man starter med en model der i
forvejen har omkring 50hk så burde man vel ikke få de største
problemer med at få godkendt en udskiftning af motoren til en helt
anden.
> Prøv at padle lidt rundt på indernettet efter noget i retning af
> 'vintage race' eller 'retro race'.
Jeg vil straks grave videre. :)
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) Richard (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 24-02-03 12:12 |
|
Hans Joergensen wrote:
>>Jaaa, tanken er vel faldet nogen ind, før?
Ja da, både Yamaha SR500 og Honda FT500 og XBR500 er født ud af
offrødder, men mest ektremt i din retning er vel Y.'s SRX6 og Honda
GB500 Clubman som min egen. Se evt:
www.srx6.de
www.gb500.de
Det billigste udgangspunkt for en mere personlig cykel er formentlig en
XBR500, som i D handles for helt ned under EUR 1.000 i god stand og som
herhjemme koster 14-16.000 kr i reg. På www.xbr.de i Berichte, Das
Einzylindereintopftreffen 2002 er der midt på siden et billede af en
heftigt ombygget XBR500. Ejeren/byggeren hedder Peer-Ole Hanwahr,
Berlin, e-mail: hanwahr@yahoo.de
> En vigtig del af konceptet er jo en kæmpe 4T en-stamper med en
> passende fiskekutter-lyd ;)
> Også helst +50hk, det er jo ikke nogen trafiksinker der skal bygges her :)
Yderst forståeligt, grænsen sætter du selv. Honda's 500-650 RFVC-motor
kan bores op til 700-710 cc, Yamahas 660'er vist nogenlunde det samme -
se evt. www.egu-motoren.de
Thumper Pages har et godt overblik og FAQ'er på mange store singler - og
billeder af ombygninger til inspiration på bl.a.
www.thumperpage.com/mcpics.html
> En DR750/800 eller en anden stor luftkølet enstamper kan man vel så sætte i et
> passende let og stabilt stel, men mon sådan noget er nemt at få godkendt?
Hvis du vil have de sidste cc med og kan leve med en Suzuki-motor, kunne
du jo undersøge, om Freewind's stel er lavere end DR800 Big's, men stor
nok til at holde motoren.
> Det er den jo faktisk, noget i retningen af en tidlig 80'er-model
> burde være god at starte med, og hvis man starter med en model der i
> forvejen har omkring 50hk så burde man vel ikke få de største
> problemer med at få godkendt en udskiftning af motoren til en helt
> anden.
I Japan har Suzuki solgt en en-stamper med retro-look, Suzuki Tempter,
som ser ud til at have en 400cc-udgave af motoren i chopperen LS650 -
den kunne måske være et udgangspunkt? Ved ikke, hvor meget den kan bores
op eller om DR800-dele kan bruges på den - blot en idé.
(Du behøver jo ikke fortælle nogen, at du tog udgangspunkt i en chopper,
vel ;)
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
| |
![](/images/tree/0.gif) Hekto (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 24-02-03 12:18 |
|
In article <slrnb5jqmq.4as.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> En vigtig del af konceptet er jo en kæmpe 4T en-stamper med en
> passende fiskekutter-lyd ;)
> Også helst +50hk, det er jo ikke nogen trafiksinker der skal bygges her :)
>
> En DR750/800 eller en anden stor luftkølet enstamper kan man vel så sætte i et
> passende let og stabilt stel, men mon sådan noget er nemt at få godkendt?
>
Ja, men der er ikke så mange af dem! Jeg tror at et bedre alternativ,
der kan fremskaffes til en rimelig penge, er en LS650 (savage) motor.
Måske man kunne dumpe sådan een i et GS450-stel.
En helt udrangeret GS'er kan fås til næsten ingen penge, og savage-
motorer burde kunne skaffes fra tyskland, hvor de er helt fjollede med
enstampere.
En anden mulighed er Yam's SR500 der er noget billigere end SRX o.s.v.
Den kunne godt laves til noget sjovt.
>
> Jeg vil straks grave videre. :)
>
Det er nemt at få idéer, og skaffe stumperne; men det danske system er
lidt vrangvilligt! ;0(
--
Brian/Hekto ... der er ved at skaffe stumper til sit project! Clip-
on'er og den slags!
LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Carsten Eilersen (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Carsten Eilersen |
Dato : 24-02-03 15:29 |
|
"Hekto" <bs@hektoMAPSON.dk> wrote in message
news:MPG.18c41dc6c73c284a9897e4@news.uunet.dk...
> In article <slrnb5jqmq.4as.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
> server.dk says...
> > En vigtig del af konceptet er jo en kæmpe 4T en-stamper med en
> > passende fiskekutter-lyd ;)
> > Også helst +50hk, det er jo ikke nogen trafiksinker der skal bygges her
:)
> >
> > En DR750/800 eller en anden stor luftkølet enstamper kan man vel så
sætte i et
> > passende let og stabilt stel, men mon sådan noget er nemt at få
godkendt?
> >
>
> Ja, men der er ikke så mange af dem!
SNIP
Jeg erindrer for nylig at have set en DR BIG (vist nok 750) stående til salg
hos:
Jens Munkedal Motorcykler
Jyllingevej 18
2720 Vanløse
Tlf. 38 79 24 15.
Mvh.
Carsten
BMW K 1200 RS
Suzuki DR 250 S
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 24-02-03 17:48 |
|
Hekto wrote:
> Ja, men der er ikke så mange af dem! Jeg tror at et bedre alternativ,
> der kan fremskaffes til en rimelig penge, er en LS650 (savage) motor.
> Måske man kunne dumpe sådan een i et GS450-stel.
Hmm, hvor meget mon man kan få en Savage-motor til at yde, hvis den
samtidlig skal være stabil?
Det skulle helst være noget der kommer til at have et optræk der
ikke er så satans meget langsommere end RD'ens.. hvad er der sjovt
ved en café racer der ikke er hurtigere end gennemsnits bil? ;)
Iøvrigt, kunne en DR650 også bruges som motordonor, den findes også
i lidt større antal end DR750/800.. og iøvrigt yder tæt på de 50hk.
> En helt udrangeret GS'er kan fås til næsten ingen penge, og savage-
> motorer burde kunne skaffes fra tyskland, hvor de er helt fjollede med
> enstampere.
en GS'er ser faktisk rigtig god ud, og det er også bedst med et
konvertionelt dæmper-setup bagi' istedet for DR'ens monodæmper.. det
giver det rigtige look :)
Og med en GS'er burde det være noget nemmere, da man ikke behøver
ændre så meget på de bærende dele.
Et motorskift kan sgu ikke være så svært at få godkendt... :)
> En anden mulighed er Yam's SR500 der er noget billigere end SRX o.s.v.
> Den kunne godt laves til noget sjovt.
Jeg tvivler bare stadig på et SR500-motoren kan komme til at yde
helt så godt som den helst skal i den maskine jeg har i tankerne..
:) der findes folk der påstår at en DR800-maskine kan yde næsten
90hk stabilt (men de lyver sgu nok en del;)
>> Jeg vil straks grave videre. :)
> Det er nemt at få idéer, og skaffe stumperne; men det danske system er
> lidt vrangvilligt! ;0(
Jeg er faktisk lige startet med at undersøge henholdsvist told&skat
og synshallernes evne til at besvare email
// Hans, der straks vil grave videre... for helve' jeg mangler
penge, værksted, svejseværk, og ting og sager lige nu :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Richard (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 24-02-03 18:06 |
|
Hans Joergensen wrote:
>>En anden mulighed er Yam's SR500 der er noget billigere end SRX o.s.v.
>>Den kunne godt laves til noget sjovt.
>
> Jeg tvivler bare stadig på et SR500-motoren kan komme til at yde
> helt så godt som den helst skal i den maskine jeg har i tankerne..
> :) der findes folk der påstår at en DR800-maskine kan yde næsten
> 90hk stabilt (men de lyver sgu nok en del;)
Du har sikkert ret - den tyske SR500-guru Miles Motors indbygger
gennemgående stag fra krumtaphus til topstykke i deres 690-700cc-version
og alligevel presser de "ikke mere" end 55 HK / 6,4 Kgm ud af den. Pris
komplet med Mikuni TM40 mv EUR 5.790 med 24 mdr garanti; men det er flot
arbejde - se evt. her:
www.miles-motors.de/
Der er også billeder af flere SR500-ombygninger.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 24-02-03 18:14 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Richard (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 24-02-03 18:28 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 24-02-03 18:49 |
|
Richard wrote:
> komplet med Mikuni TM40 mv EUR 5.790 med 24 mdr garanti; men det er flot
> arbejde - se evt. her:
*av* :) og mig som tænker på at det skal koste ca. 30k med det hele
;)
> Der er også billeder af flere SR500-ombygninger.
Ja man kan jo sige meget, men de er sgu flotte :)
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-02-03 01:29 |
|
Hans Joergensen wrote:
>> Der er også billeder af flere SR500-ombygninger.
> Ja man kan jo sige meget, men de er sgu flotte :)
Hmm ... kan en luftkølet XT600-motor (4 ventiler, 45hk) mon sidde
i et SR500-stel uden de store krumspring?
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Claus Rittig (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 25-02-03 13:38 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb5le6f.4qa.haj@enterprise-server.dk...
> Hans Joergensen wrote:
> >> Der er også billeder af flere SR500-ombygninger.
> > Ja man kan jo sige meget, men de er sgu flotte :)
>
> Hmm ... kan en luftkølet XT600-motor (4 ventiler, 45hk) mon sidde
> i et SR500-stel uden de store krumspring?
Nej.
Tjek lige først om den overhovedet kan være der i højden.
Rittig
(Som kører med superdyre tændrør på sin KTM EXC380 fordi 380cc motoren er en
anelse højere end 250cc motoren)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Soren Lindholt (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Soren Lindholt |
Dato : 25-02-03 14:58 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in article
<slrnb5le6f.4qa.haj@enterprise-server.dk>...
> Hmm ... kan en luftkølet XT600-motor (4 ventiler, 45hk) mon sidde
> i et SR500-stel uden de store krumspring?
>
Jeg vil også sige nej. Så ville den nemlig sidde i mange af de der tyske
maskiner....
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-02-03 10:15 |
|
In article <slrnb5kj6g.4o6.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Hmm, hvor meget mon man kan få en Savage-motor til at yde, hvis den
> samtidlig skal være stabil?
>
>
>
Tjaaa, jeg ved det ikke. Den leverer 34 HK med en max. på 6.500 omdr.
Trækket er helt fornuftigt.
Jeg har set billeder af en der var sat i et Norton stel.
Mere interessant er den japanske hjemmemarkedsmodel Suzuki Tempter.
I 80'erne var det en 2-cyl. 650'er; men den sidste udgave er med
Savage-motor og tromlebremser! Sikkert svaret på alle dine drømme!
http://www.kisc.meiji.ac.jp/~ea90541/tempter/010723m1.jpg
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-02-03 13:43 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-02-03 20:19 |
|
Hekto wrote:
> Mere interessant er den japanske hjemmemarkedsmodel Suzuki Tempter.
> I 80'erne var det en 2-cyl. 650'er; men den sidste udgave er med
> Savage-motor og tromlebremser! Sikkert svaret på alle dine drømme!
> http://www.kisc.meiji.ac.jp/~ea90541/tempter/010723m1.jpg
Stilen er god nok :) men stadig vil jeg nok gå efter en så kraftig
og stor single som muligt.. :)
Man kan i tyskland købe en DR800-maskine der er renoveret + tunet til
ca. 58-65 hk for (ok, en formue) 2200 euro...
Så skal man bare finde en passende MC fra omkring 80'erne med et
godt let stel hvor DR-maskinen kan være i, og hvor orginal-maskinen
yder ca. en 45-50 hk. Burde ikke være umuligt at få godkendt.
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Soren Lindholt (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Soren Lindholt |
Dato : 24-02-03 11:15 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> wrote in article
<slrnb5in08.4as.haj@enterprise-server.dk>...
>
> Er der monstro andre der har bygget offroadere om til gadecykler?
>
Ja, Yamaha byggede jo en SR500 ud af XT500 i sin tid...
Det lyder ganske fint og motortosset det du går i gang med. Pvøv at tjekke
tyskerne, de er vilde med at bygge caferacerere ud af SR500, det var nok
lettere at starte der, og f.eks. wunderlich.de og kedo.de har katalgoer med
herlige billeder af caferacere i den engelske stil...
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)
| |
Anders Majland \(Rep~ (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Anders Majland \(Rep~ |
Dato : 24-02-03 11:43 |
|
> Det lyder ganske fint og motortosset det du går i gang med. Pvøv at
tjekke
> tyskerne
Måske det ville være en ide at importere en tysker, der er lavet
nogenlunde efter H.J. smag og så bygge videre efter syn.
Jeg tror ihvertfald at det vil blive overordenligt svært at få synet en
maskine der stort set kun har stellet tilbage der svarer til dets
papirer (og der skal helt sikkert svares ny afgift da den har mistet
indentitet)
/A
| |
Hans Joergensen (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 24-02-03 12:23 |
|
Soren Lindholt wrote:
>> Er der monstro andre der har bygget offroadere om til gadecykler?
> Ja, Yamaha byggede jo en SR500 ud af XT500 i sin tid...
> Det lyder ganske fint og motortosset det du går i gang med. Pvøv at tjekke
> tyskerne, de er vilde med at bygge caferacerere ud af SR500, det var nok
> lettere at starte der, og f.eks. wunderlich.de og kedo.de har katalgoer med
> herlige billeder af caferacere i den engelske stil...
Tak for tippet ... :)
Jeg fandt faktisk en del SR-billeder her igår.
http://dfm.nathue.dk/Hajen/Singles/More2/Meine_SR.JPG
http://dfm.nathue.dk/Hajen/Singles/More2/Unbekannte_SR_1.jpg
SR-motoren virker dog en kende for svag (ihvertfald til en
'racer'?:) , fordelen ved Suzuki's maskiner til det her er jo
at de er temmelig moderne og højtydende, samtidlig med at de
ser 'gammeldaws' ud pga. deres luftkøling.
Går i gang er nu nok så meget sagt, jeg skal nok lige holde op med
at bo i en lejlighed, og få mig et hus med et tilhørende værksted..
:)
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) Richard (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 24-02-03 12:47 |
|
Hans Joergensen wrote:
> SR-motoren virker dog en kende for svag (ihvertfald til en
> 'racer'?:) , fordelen ved Suzuki's maskiner til det her er jo
> at de er temmelig moderne og højtydende, samtidlig med at de
> ser 'gammeldaws' ud pga. deres luftkøling.
Andre har haft samme tanke - se www.dr800.de under Sounds&Pics - meget
motard-præget, men god inspiration.
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2
| |
![](/images/tree/0.gif) Hekto (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 24-02-03 12:27 |
| | |
Armand (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-02-03 02:44 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnb5in08.4as.haj@enterprise-server.dk...
>
> Jeg har fået den her gale ide, at det kunne være sjovt at bygge en
> Café Racer/Norton Manx-agtighed eller lign. ud af en offroader..
> Faktisk er iden noget i stil med dette:
> En DR800 BIG (fordi den er stor, 1-cylindret og ifølge hvad man
> hører alligevel ikke specielt god når den ikke er på en vej)
> strippet så der kun er motor/stel tilbage, forgaffel+baggaffel+affjedring
> skiftet ud med noget mere gaderacer-agtigt, alt løst metal skiftet
> ud med aludele (glasblæst alutank, mam;) og så'n ...
> Det er sådan nogenlunde iden, bortset fra at den maskine er for høj,
> og for grim ;)
> Men, hvad mon en synshal vil sige til til at man skifter både for og
> bagaffjedring ud med kraftigere gadedele ?
> Faktisk, skifter alt hvad der ikke er stel/motor ud.
Jeg har faktisk filosoferet over samme emne; men ud fra at bygge em motor
over i et i forvejen komplet stel/motorcykel!
Til lejligheden har jeg både CB4½, RGV og for den sags skyld Benelli Sei
stående!
Jeg kan ikke længere huske 800'erens ydelse, men den overstiger som jeg
erindrer 4½'erens effekt med mere end de tilladte 20%, hvorfor det mindst
skal være RGV'en af de to at man påbygger motoren. RGV'en er også mere
"nutidig" i stel, bremse og dæk -dimensioner :-|
--
Armand.
| |
Hans Joergensen (24-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 24-02-03 17:53 |
|
Armand wrote:
> Jeg kan ikke længere huske 800'erens ydelse, men den overstiger som jeg
> erindrer 4½'erens effekt med mere end de tilladte 20%, hvorfor det mindst
> skal være RGV'en af de to at man påbygger motoren. RGV'en er også mere
> "nutidig" i stel, bremse og dæk -dimensioner :-|
DR800 yder ca. 50-52 hk, hvilket faktisk passer meget godt med hvad
en GS550 yder, og motoren kan næsten kun være mere kompakt end
GS-maskinen.
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) Armand (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-02-03 01:19 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnb5kjf3.4o6.haj@enterprise-server.dk...
> Armand wrote:
> > Jeg kan ikke længere huske 800'erens ydelse, men den overstiger som jeg
> > erindrer 4½'erens effekt med mere end de tilladte 20%, hvorfor det
mindst
> > skal være RGV'en af de to at man påbygger motoren. RGV'en er også mere
> > "nutidig" i stel, bremse og dæk -dimensioner :-|
>
> DR800 yder ca. 50-52 hk, hvilket faktisk passer meget godt med hvad
> en GS550 yder,
Hvis den ikke(!) er opgivet så højt som 52Hk, så passer den indenfor de 20%
oveni en CB4½'ers 43Hk, hvorved at T&S ikke burde rynke på næsen selv ved
nyindregistrering :-/
Efterfølgende kunne man jo poppe f.eks de kedelige fælgdimensioner lidt op!?
--
Armand.
(klar med en materiel-mæssig ½-part til et projekt og måske rede til at
stoppe halvdelen af afgiften i enden - Hvem har motoren og den sidste
halvdel af de 14.000,- som T&S vil have?)
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-02-03 01:49 |
|
Armand wrote:
>> DR800 yder ca. 50-52 hk, hvilket faktisk passer meget godt med hvad
>> en GS550 yder,
> Hvis den ikke(!) er opgivet så højt som 52Hk, så passer den indenfor de 20%
> oveni en CB4½'ers 43Hk, hvorved at T&S ikke burde rynke på næsen selv ved
> nyindregistrering :-/
> Efterfølgende kunne man jo poppe f.eks de kedelige fælgdimensioner lidt op!?
Jow deet ... :)
Det er herrebelastende at jeg ikke har noget at skrue i lige nu
ihvertfald :)
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-02-03 08:36 |
|
In article <slrnb5lfbq.4qa.haj@enterprise-server.dk>, Hans Joergensen
says...
> Jow deet ... :)
> Det er herrebelastende at jeg ikke har noget at skrue i lige nu
> ihvertfald :)
>
????????
..... Jamen du kører da 2T'er???????
Det er da ligesom at have hus og have! .... Der er altid noget at lave!
(ORV! Det rimer sq!)
Bre lige i flæng:
Kaburator rensning, tømme olitank for vand, kontrollere/udskifte
olieslanger, Kontrollere oliepmpe/dosering, afkokse udstødning o.s.v
o.s.v!
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah - Yamaha SZR
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-02-03 09:32 |
|
Hekto wrote:
> ????????
> .... Jamen du kører da 2T'er???????
> Det er da ligesom at have hus og have! .... Der er altid noget at lave!
> (ORV! Det rimer sq!)
> Bre lige i flæng:
> Kaburator rensning, tømme olitank for vand, kontrollere/udskifte
> olieslanger, Kontrollere oliepmpe/dosering, afkokse udstødning o.s.v
> o.s.v!
Det er nu mest udstødningerne der skal laves lige nu ... :)
Problemet ligger jo mest i at der er 105km til værkstedet og at jeg
ikke har en bil ;)
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-02-03 10:18 |
|
In article <slrnb5mag9.4qa.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Det er nu mest udstødningerne der skal laves lige nu ... :)
>
> Problemet ligger jo mest i at der er 105km til værkstedet og at jeg
> ikke har en bil ;)
>
Den første solskinsdag, hanen i bund for første gang, det første
'stramme' sving, og så var der vand i 2T-olien .... HVIIIIIII - KLONK!
Det var den sæson på RD350!
Måske er jeg overforsigtig, eller endog sortseer; men .....
Tag nu og gå den igennem for en sikkerhedsskyld!
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-02-03 20:37 |
|
Hekto wrote:
> Måske er jeg overforsigtig, eller endog sortseer; men .....
> Tag nu og gå den igennem for en sikkerhedsskyld!
Det må jeg jo hellere gøre så ... :)
Yamaha'en kommer iøvrigt nok på gaden allerede på lørdag, da jeg nok
ikke kommer på landet igen før bakkeåbningen.
Det bliver vist noget med at bade den i WD40 udsatte steder (hvis
der ikke findes bedre midler?) give den en god spuler ofte og så
undlade at køre på dage med vådt vejr..
Dropper det med at male udstødningerne indtil videre, det må sgu
vente til det bliver mere varmt.
// Hans, der faktisk gerne ville vente, men jeg skal da åbne bakken
;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Richard (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 25-02-03 21:13 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Det bliver vist noget med at bade den i WD40 udsatte steder (hvis
> der ikke findes bedre midler?)
Motorex Protect&Shine (vintervoks) - det sprøjter du på den rene cykel
nu og pudser det af igen, når du vil køre. Så står den helt blank. Du
kan også vaske P&S'en af, men det er vel også gerne undvære vasken, ikke ;)
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-02-03 21:52 |
|
Richard wrote:
>> Det bliver vist noget med at bade den i WD40 udsatte steder (hvis
>> der ikke findes bedre midler?)
> Motorex Protect&Shine (vintervoks) - det sprøjter du på den rene cykel
Hvad koster sådan noget halløj mon ?
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Richard (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Richard |
Dato : 25-02-03 22:19 |
|
Hans Joergensen wrote:
>>Motorex Protect&Shine 645 (vintervoks) - det sprøjter du på
>>den rene cykel
>
> Hvad koster sådan noget halløj mon ?
Ca 85 kr for en ½l dåse - rækker til en gang vinterkonservering +
tørvask det meste af sommeren hos mig. Sparer altså en del i vand
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-02-03 22:38 |
|
Richard wrote:
> Ca 85 kr for en ½l dåse - rækker til en gang vinterkonservering +
> tørvask det meste af sommeren hos mig. Sparer altså en del i vand
Det burde jeg jo gå på jagt efter, hvis jeg når det ...
Skal til jobsamtale både imorgen og torsdag .. :)
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 25-02-03 23:39 |
| | |
Jacob Bunk Nielsen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 25-02-03 23:17 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:
> Skal til jobsamtale både imorgen og torsdag .. :)
Held og lykke.
Hvis du får jobbet, så husk lige at sende en mail, hvis I får brug for
en Unix-fætter til at besætte en godt betalt studiejob
--
Jacob - www.bunk.cc
Preserve wildlife -- pickle a squirrel today!
| |
![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-02-03 23:22 |
|
Jacob Bunk Nielsen wrote:
>> Skal til jobsamtale både imorgen og torsdag .. :)
> Hvis du får jobbet, så husk lige at sende en mail, hvis I får brug for
> en Unix-fætter til at besætte en godt betalt studiejob
Tak, jeg skulle gerne få det, hvis den her teoretiske nyre-banker skal
realiseres ;)
// Hans, der dog har en aftale med sin kæreste om at købe en
Ural/Dnepr først ;)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Claus Ruglund Jakobs~ (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Ruglund Jakobs~ |
Dato : 25-02-03 14:43 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Halløj,
>
> Ja jeg tror sgu ikke det er sundt, kombinationen af langt til min
> MC, og at være arbejdsløs..
>
> Jeg har fået den her gale ide, at det kunne være sjovt at bygge en
> Café Racer/Norton Manx-agtighed eller lign. ud af en offroader..
>
> Naturligvis er det stadig rent teoretisk, men er nu alligevel meget
> sjovt at tænke over :)
Det er nu rart at høre at man ikke er den eneste med sådanne ideer, min far
og jeg pusler stadig med tanken om en speedway motor i et gammel cb400 four
eller lignende
--
mvh Claus
(cb750f2 ´77 - næsten forårsklar + Maico crossere i forskelllige størrelser
, meget adskilte )
| |
Claus Rittig (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 25-02-03 15:39 |
|
"Claus Ruglund Jakobsen" <claus_ruglund*nospam*@jakobsen.tdcadsl.dk> skrev i
en meddelelse news:b3frsm$81i$1@sunsite.dk...
> Hans Joergensen wrote:
> > Halløj,
> >
> > Ja jeg tror sgu ikke det er sundt, kombinationen af langt til min
> > MC, og at være arbejdsløs..
> >
> > Jeg har fået den her gale ide, at det kunne være sjovt at bygge en
> > Café Racer/Norton Manx-agtighed eller lign. ud af en offroader..
> >
> > Naturligvis er det stadig rent teoretisk, men er nu alligevel meget
> > sjovt at tænke over :)
>
> Det er nu rart at høre at man ikke er den eneste med sådanne ideer, min
far
> og jeg pusler stadig med tanken om en speedway motor i et gammel cb400
four
> eller lignende
>
> --
> mvh Claus
> (cb750f2 ´77 - næsten forårsklar + Maico crossere i forskelllige
størrelser
> , meget adskilte )
Ja, der er sgisme ideer nok derude!
Og nu talen kommer på speedway motorer i gadecykler, så er det jo ikke
ualmindeligt at bruge ældre Jawa motorer sammen med ældre engelske
gearkasser i Classic Motocross, dem kører der flere af (bl.a. i Aalborg
Motor Klub), men toppen er alligevel Gunnar Sørensen:
http://www.motorfun.dk/MFD-Mc-Mekanik/Dane_1000/dane_1000.html
Ja, han har bygget en gadecykel med V2 motor ud af 2 speedway-motorer.
Han har også sin egen side, hvor projektet omtales mere detaljeret, men der
er så meget sjovt på motorfun...
Rittig
| |
![](/images/tree/0.gif) Claus Ruglund Jakobs~ (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Claus Ruglund Jakobs~ |
Dato : 25-02-03 17:55 |
|
Claus Rittig wrote:
> Ja, der er sgisme ideer nok derude!
> Og nu talen kommer på speedway motorer i gadecykler, så er det jo ikke
> ualmindeligt at bruge ældre Jawa motorer sammen med ældre engelske
> gearkasser i Classic Motocross, dem kører der flere af (bl.a. i
> Aalborg Motor Klub), men toppen er alligevel Gunnar Sørensen:
> http://www.motorfun.dk/MFD-Mc-Mekanik/Dane_1000/dane_1000.html
> Ja, han har bygget en gadecykel med V2 motor ud af 2 speedway-motorer.
>
> Han har også sin egen side, hvor projektet omtales mere detaljeret,
> men der er så meget sjovt på motorfun...
Ham har jeg nok læst om, hans Tribsa er heller ikke uden evner, bare det at
man askiller krumtappen og drejer den 90 grader for at få en mere jævn og
vibrationsfri motorgang viser noget om ens kunnen...
--
Mvh Claus
( der nøjes med at renovere sin gamle bambusræser )
>
> Rittig
| |
Jesper Hedegaard (25-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 25-02-03 19:22 |
|
Jah - det ser ud til at i snart ikke kan tåle aat vente længere på
foråret.....det kan jeg heller ikke !
Se evt. dette link; en "moderne" GS500E'er kan også bruges til lidt
sjov: http://www.bikepower.net/gs500e-power/gs500e-power.htm
Se under pictures -> Tuning Galleries -> Gallery 1 og forstør så nr
3 i 4. række.
Ka' det blive mere japser-engelsk ?
Jesper
-hvis mere almindelige GS500E'er under "Bikes only/Gallery 3"....
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev:
>Halløj,
>
>Ja jeg tror sgu ikke det er sundt,
>kombinationen af langt til min
>MC, og at være arbejdsløs..
>
>Jeg har fået den her gale ide, at
>det kunne være sjovt at bygge en
>Café Racer/Norton Manx-agtighed
>eller lign. ud af en offroader..
>
>Naturligvis er det stadig rent
>teoretisk, men er nu alligevel meget
>sjovt at tænke over :)
>
>Faktisk er iden noget i stil med dette:
>En DR800 BIG (fordi den er stor,
>1-cylindret og ifølge hvad man
>hører alligevel ikke specielt god
>når den ikke er på en vej)
>
>strippet så der kun er motor/stel
>tilbage,
>forgaffel baggaffel affjedring
>skiftet ud med noget mere
>gaderacer-agtigt, alt løst metal skiftet
>ud med aludele (glasblæst alutank,
>mam;) og så'n ...
>
>Jeg har efter noget efterforskning
>på DR800 fundet dette billed:
> http://dfm.nathue.dk/Hajen/Singles/s
>ten2.jpg og de næste to.
>
>Det er sådan nogenlunde iden,
>bortset fra at den maskine er for høj,
>og for grim ;)
>
>Stilen skal nok nærmere være noget alá denne:
> http://dfm.nathue.dk/Hajen/Singles/M
>ore/hedlund_dohc_500_1.jpg
>
>Men, hvad mon en synshal vil sige
>til til at man skifter både for og
>bagaffjedring ud med kraftigere gadedele ?
>Faktisk, skifter alt hvad der ikke
>er stel/motor ud.
>
>Er der monstro andre der har bygget
>offroadere om til gadecykler?
>
>Nåh, dette burde være nok til at få
>en diskution igang
>
>Hvis der iøvrigt skulle være nogle
>der har nogle detalje-billeder af
>en DR800 uden plastik og skold og
>ting, må de godt lige forklare mig
>det.... :)
>
>// Hans
>--
> http://ph33r.dk - It sucks :)
>UNIX Admin søger arbejde
> http://www.nathue.dk/?page
| |
Morten dahl (26-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Morten dahl |
Dato : 26-02-03 11:14 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) Hekto (26-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 26-02-03 12:17 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (27-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-02-03 08:41 |
| | |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (27-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 27-02-03 14:11 |
|
Hekto wrote:
> Hvorfor ikke tage skridtet fuldt ud, og lave GS'eren om til en
> Triumph???? *LOL*
Så vil jeg nu stadig hellere finde en gammel model og en
DR800-maskine og bygge det om til en Norton Manx(lookalike;)
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hekto (27-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-02-03 14:40 |
|
In article <slrnb5s3iu.4qa.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Så vil jeg nu stadig hellere finde en gammel model og en
> DR800-maskine og bygge det om til en Norton Manx(lookalike;)
>
Du kan da købe den ægte vare!
http://www.manxnorton.co.uk/
Der findes også en anden der bygger en replica www.manxman.com; men
den side er p.t. nede.
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-2 * ??? GS450 m 2-1 ???
Drømmecykel: Ducati 500 SL Pantah
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) ![](/images/tree/0.gif) Hans Joergensen (27-02-2003)
![](/App_Themes/Normal/images/Window/Backgrounds/news.gif) | Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 27-02-03 18:22 |
|
Hekto wrote:
>> Så vil jeg nu stadig hellere finde en gammel model og en
>> DR800-maskine og bygge det om til en Norton Manx(lookalike;)
> Du kan da købe den ægte vare!
Men så har jeg jo ikke bygget den ? :)
Iøvrigt fås den ikke med helt så kraftig motor som DR800'eren har.
// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
|
|