|
| Afmonteret benzinhane Fra : Ole Fisker |
Dato : 23-02-03 18:27 |
|
Hej
Jeg mener en gang at have hørt at når man har afmonteret sin benzinhane for
at slibe og
male tank, så skal man opbevare benzinhanen i væske for at pakningen ikke
tører ud.
Er det rigtigt og er det ok bare at smide den i det gamle olie fra forgaflen
????
MVH
Ole Fisker
| |
Danteknik (23-02-2003)
| Kommentar Fra : Danteknik |
Dato : 23-02-03 20:06 |
|
"Ole Fisker" <daddy@daddysduo.dk> skrev i en meddelelse
news:3e590464$0$52177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg mener en gang at have hørt at når man har afmonteret sin benzinhane
for
> at slibe og
> male tank, så skal man opbevare benzinhanen i væske for at pakningen ikke
> tører ud.
>
> Er det rigtigt og er det ok bare at smide den i det gamle olie fra
forgaflen
> ????
>
> MVH
> Ole Fisker
Hej Ole.
Det er vist ikke nødvendigt. Hvis pakningerne ikke kan holde til at tørre,
så skal de nok skiftes alligevel.
Det er under alle omstændigheder en dårlig idé at lægge den i snavset olie.
Mvh
KD Bandit 600 S.
| |
Thomas Buus Andersen (23-02-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 23-02-03 20:49 |
|
"Ole Fisker" <daddy@daddysduo.dk> skrev i en meddelelse
news:3e590464$0$52177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg mener en gang at have hørt at når man har afmonteret sin benzinhane
for
> at slibe og
> male tank, så skal man opbevare benzinhanen i væske for at pakningen ikke
> tører ud.
>
> Er det rigtigt og er det ok bare at smide den i det gamle olie fra
forgaflen
> ????
Hvad med en sjat benzin, til at smide dem i? Jeg ville ikke smide en hane i
forgaffelolie, hvis det er lige så grumset, og klamt, som det der var i min
gaffel.
Uha uha det lugtede fælt.
>
> MVH
> Ole Fisker
/Thomas
| |
Jens Jessen (24-02-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jessen |
Dato : 24-02-03 08:44 |
|
Det var de gamle benzinhaner med kork der skulle lægges i benzin.
--
Med venlig hilsen
Journalist Jens Jessen (DJf)
Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
Mobil 2073 7471
E-mail: jens.jessen@get2net.dk
"Ole Fisker" <daddy@daddysduo.dk> skrev i en meddelelse
news:3e590464$0$52177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg mener en gang at have hørt at når man har afmonteret sin benzinhane
for
> at slibe og
> male tank, så skal man opbevare benzinhanen i væske for at pakningen ikke
> tører ud.
>
> Er det rigtigt og er det ok bare at smide den i det gamle olie fra
forgaflen
> ????
>
> MVH
> Ole Fisker
>
>
| |
Ole Fisker (24-02-2003)
| Kommentar Fra : Ole Fisker |
Dato : 24-02-03 09:30 |
|
Hej
Jeg ved ikke om der er kork i den, det er fra en BMW 75/5 årg. 1971
Men jeg havde engang en BMW fra 1969 og der blev benzinhanen ødelagt ved at
være afmonteret,
og der mener jeg at en eller anden fortalte mig at hvis jeg havde opbevaret
den i væske
var det ikke sket.
MVH
Ole fisker
"Jens Jessen" <jens.jessen@get2net.dk> wrote in message
news:3e59cb83$0$206$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det var de gamle benzinhaner med kork der skulle lægges i benzin.
>
>
> --
> Med venlig hilsen
> Journalist Jens Jessen (DJf)
> Skanderborgvej 140, 8660 Skanderborg
> Tlf. + 45 8657 7201 Fax. + 45 8657 7204
> Mobil 2073 7471
> E-mail: jens.jessen@get2net.dk
>
> "Ole Fisker" <daddy@daddysduo.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e590464$0$52177$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Jeg mener en gang at have hørt at når man har afmonteret sin benzinhane
> for
> > at slibe og
> > male tank, så skal man opbevare benzinhanen i væske for at pakningen
ikke
> > tører ud.
> >
> > Er det rigtigt og er det ok bare at smide den i det gamle olie fra
> forgaflen
> > ????
> >
> > MVH
> > Ole Fisker
> >
> >
>
>
| |
Armand (24-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 24-02-03 16:49 |
|
Jens Jessen <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en
news:3e59cb83$0$206$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Det var de gamle benzinhaner med kork der skulle lægges i benzin.
Hæ!
Endnu en af branchens mange reminiscenser
--
Armand.
(der elsker at fortælle bilmekanikere at motorcykler har fire(!)
karburatorer - "Det kommer de aaaaldrig til at køre ordentligt med", plejer
indstillingen at være)
| |
Ib Jakobsen (24-02-2003)
| Kommentar Fra : Ib Jakobsen |
Dato : 24-02-03 22:32 |
|
Armand wrote:
> Jens Jessen <jens.jessen@get2net.dk> skrev i en
> news:3e59cb83$0$206$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> > Det var de gamle benzinhaner med kork der skulle lægges i benzin.
>
> Hæ!
>
> Endnu en af branchens mange reminiscenser
Ligesom den syrefri olie. Man har vist ikke brugt syre i raffineringen siden
halvtredserne.
--
Med venlig hilsen
Ib Jakobsen
| |
Henning (25-02-2003)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 25-02-03 16:10 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:b3do0f$24d2$2@news.cybercity.dk...
> Endnu en af branchens mange reminiscenser
Nu ved jeg ikke helt hvad du mener, men gummi (ny eller gammel) i benzinhaner og karburatorer, som har været udsat for benzin, kan ikke lide at blive tørret.
--
Who, what, where: http://move.to/henning
| |
|
|