Tommy Hasen wrote:
> Hej
> Jeg er ved at gøre en MZér forårsklar for en kammerat, han har haft
> den på værksted, hvor han blev oplyst at den var utæt ved
> krumtaphuset. Da jeg fik kigget på den, viste det sig at top og
> bundpakninig var færdig, ligesom den var utæt mellem cylinder og
> karburatoren, så jeg har ikke meget fidus til værkstedets dom.
> Men kan man se det på olien hvis den er utæt ved krumtaphuset, hvis ja
> hvordan ser olien så ud ?
Hvis den er utæt ved krumtapshuset (de 2 mega store grønne pakdåser) vil
du se det lige så snart du starter... jo mere sort røg, der kommer ud, jo
mere utæt er den, eftersom der kommer olie ind i benzinen... om der kommer
benzin i olien, det skal du ik være bange for, jeg har både haft vand, store
rust klumper, og diverse andet.. uden de store problemer.
På den anden side, det er ik være at skifte de 2 pakdåser ind til
krumtapshuset, end 1 dags arbejde første gang man åbner en MZ, og kan gøres
på under 1 time, mens motoren sider på, anden gang man skal :) så ring til
Ole fra MZ klubben, han har de pakdåser, samt det andet du skal bruge, og
modsat rødmoses pakdåser, så holder Ole's også til at blive brugt.
VH
Lars Molnit
P.S. Hvis du bor i KBH's området, har jeg en motor der er åbnet, så du
kan se hvor de pakninger sider, og derved letter kan se hvor let det er :)
>
> Tommy
--
Best Regards
Lars Molnit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=86