Pwh wrote:
> Eftersom at en Honda NTV650 er begyndt at
> indgå i mine overvejelser som min næste mc.
> Ville jeg sætte stor pris på nogle input omkring denne mc.
En god cykel til daglig transport og langtur, slidstærk som bare pokker.
Den er ret smalt bygget, og fremtoningen er ikke just karismatisk -
det er måske dens største ulempe.
Motoren skifter karakter ved 3 - 3.5kRPM - under er den sejtrækkende som
en traditionel encylindret, over er den omdrejningsvillig som en
flercylindret. Motoren er også lavet i mere eller mindre identiske
udgaver på 400, 500, 600, 750, 750 og 800 cc, som Honda bruger i
choppere og terræncykler - den regnes for noget af det mest sejlivede i dag.
Du skal være opmærksom på, at motorens topydelse blev sat ned ad et par
gange igennem modellens levetid (1988-97) - du ser både 61, 57, 53 og 50
Hk afhængig af årgangen foruden droslede udgaver på 27 og 34 til lille kort.
> Og hvis der er nogen der ved hvad forskellene mellem
> den dansk importerede NTV650 og en NT650 HAWK er.
> Ville det også værer rart at få at vide.
Som nævnt er Hawk mere sportsprtæget, den er også lavere/miondre - føles
i hvertfald sådan, når man sidder på den. Hawk'en (US-model) hed Bros i
østen og fandtes derfor også som 400cc'er. Dem er der et pas stykker af
herhjemme, ligesom de også findes i UK og fx Grækenland.
Jens U har en side, der beklageligvis er nede nu i aften:
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/
Hvis du læser tysk, kan jeg sende dig en god brugkøbsartikel, der
beskriver dens gode og svage sider, men filen fylder - den kvæler en
modemlinie, skulle jeg sige fra Jens U, der vist af samme grund vist har
fået den lagt op endnu ;)
Skriv direkte - sæt blot . i stedet for PUNKTUM
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info:
http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal:
https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2