Bruno Lind <b_lind@post5.tele.dk> skrev i en
news:3e55ed0e$0$13244$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:b33pg2$2lq7$6@news.cybercity.dk...
> >
> >
> > Du kan forøvrigt godt gå ud fra at den matcher CBX'en i motoropbygning;
> > men det vil nok være spild at have en CBX-manual blot for en
> > adskilleses-procedure af motoren :-/
>
> Nu har vi jo ikke alle fået 10w40 i sutteflasken : )
> Jeg har b.la behov for at checke om timingen af knasterne er rigtig. Jeg
har
> faktisk en rep.bog fra en CBX750 men ifølge den står knasterne helt
> forkert....
Hæ!
Nu skal jeg så gi' dig en melding ud fra min baby-føde:
Stort set alle fabrikanter monterer deres firecylindredes knastaksler efter
samme princip:
Cylinder #1 (= den venstre set fra sædet) skal være i top efter
tændingsmærkerne og dér skal forekommende streg-mærker på knastakslernes
tandhjul flugte med topstykkets pakflade! Stregerne skal enten pege imod
hinanden eller fra hinanden - Forskellen ligger i om det er #1 eller #4 der
er i kompression!
Hvad der kan gå galt er at knasterne er bleve forbyttet; men dét er
idiotsikret qua "EX" hhv. "IN" indstøbninger på dem!
Nu vil jeg ikke tage ansvaret 100% for at det absolut er således for
CBX/Nighthawk, så du må gerne lægge et scan ind på Binær motor, hvortil jeg
kan forvisse mig om princippets benyttelse!
Prøv endvidere at kigge på linkede tegn. gældende for en ZXR 400, og
sammenlign!
Link:
http://zxr400.de/web/Technik/55.1.gif
--
Armand.