"Niels (slet 3RVM3)" <nlm@3RVM3FJERNESpost4.tele.dk> wrote in message
news:10456491700.649109466264679@dtext.news.tele.dk...
> Hej
>
> Går og overvejer at købe en VFR 750 fra starten af 90'erne.
> Er der nogle bestemte modeller (årgange jeg skal vælge). Pris maks
> 60K. Hvad skal jeg være opmærksom på?
>
> Jeg er 195 cm høj og vejer 90 kg - går det eller er MC'en for lille?
> Skal jeg vælge den med almindelig vindskærm eller forhøjet?
>
> Hvor kan jeg få et fornuftigt forsikringstilbud (Har 7 års MC erfaring
> uden skader)?
Hej Niels
(Jeg kom vist til at sende svar uden kommentar lige før - sorry)
Du kan roligt købe en vfr750 med din højde og vægt.
Min kammerat er 2,00m og vejer 105 kg - og han siger han sidder perfekt.
Jeg er selv 1,89.
Der er ikke noget i vejen med nogen af modellerne.
Tværtimod - der er flere vfr'er der har gået over 200.000 km uden at være
åbnet.
Til kr. 60.000 kan du få en 88-89 (samme model) RC24 og fra 90 hedder
modellen RC36.
Væsentligste forskel er at RC36 er en enkeltsvinger (ProArm).
Ydelse og holdbarhed er der ingen forskel på.
De har tandhjulsdrevne knastaksler! - Det er både noget der holder og er
præcist.
Du kan kun få vfr'en med fuldkåbe - og den er lavet perfekt. (Du sidder godt
i læ - også med benene.)
På 88-89 modellen kan du indstille kåbeglasset i 2 positioner.
Pas på du ikke forveksler VFR med VF - sidstnævnte skal du nok holde
fingrene fra.
Den har det ikke så godt med holdbarheden i knasterne.
VFR'en er gademodellen af racerudgaven. - Da Honda havde problemer med
VF'erne på racerbanerne (holdbarhed med knasterne) - udviklede de VFR'en. -
Og så fik de succes.
Jeg giver selv kr. 2.500 pr. år med fuld kasko (jeg må også køre hele året).
- Men nu er jeg jo heller ikke helt ung mere
Forsikringsselskabet tegner kun for erhvervskunder.
Håber det kan hjælpe dig en smule.
Men du skal selvfølgelig først have en prøvetur.
Held og lykke med købet.
Jack
Medlem af VFR-Klub Danmark
www.vfr.dk
Formand for Bikers4Fun