"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com
Ps. mit indlæg forudsætter naturligvis, at dækket som sådan er i balance
dvs. uden VÆSENTLIGE støbefejl. Med det udgangspunkt kan en videre (positiv)
dialog med forhandleren indledes/fortsættes(?)
> > "aprilia Per" <aprilia@fleinert.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mange gram??
> Efter at have fået monteret et nyt fordæk på min Pegaso 650, prøver
> forhandleren at bilde mig ind at de 120 gram der nu skal til for at
> afballancere - ikke er usædvanligt ! Det tidligere dæk klarede sig med 30
> gram. Fælgen er selv 20 gram skæv, og jeg har bedt ham smide dækket
tilbage
> til importøren. MEN - hvad skal man max. acceptere af gram i alt og er der
> "regler" for dette område. Som kunde har jeg ikke rigtig argumenter
overfor
> en "fagmand". Håber I har et par vise ord på området.
> (- og nu skal vi meget snart ud igen
![Blink](images/smileys/wink.gif)
)
> Hilsen Per
>
> [KLIP]
> Kender problemet fra mine unge dage som dæk-mand - dog primært inden for
> landbrugskøretøjer
> Men selv nye alufælge til mange tusinde kroner kan drille.
>
> Hvis dækket ikke er smuttet helt på plads, er det noget skidt. De fleste
> gange er der dog alene tale om et kosmetisk "problem"(?) forbundet med de
> store blyklodser.
>
> Recepten er imidlertid klar
![Blink](images/smileys/wink.gif)
->den hedder "Forfra" (dækket skal ikke
af,
> blot "løsnes" fra fælgkanten, have en ny gang sæbe, drejes en 1/4 omgang
> e.lign og så ellers have en ordentlig gang overtryk).
>
> Du skriver at fælgen er 30 g. skæv....slår den sig, så det er synligt,
eller
> er der blot tale om "normal" ubalance..? det er vigtigt at skelne mellem
> disse to ting, idet en decideret skævhed i fælgen vil betyde, at der skal
> bruges temmeligt meget bly i kompensation
>
> Wheeler
> --
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65
>
>