/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
XJ600 ´86 ?? på godt og ondt.
Fra : Kent Sørensen


Dato : 16-02-03 17:05

Hej NG.

Jeg overvejer at anskaffe mig en ældre XJ600 fra ´86-´90 .
Jeg har i mange år kørt XJ900 og kender deres fejl og mangler, samtidig med
jeg ved hvor solide og driftsikre de er.
Men jeg kender ikke meget til lillesøsteren ?
Er der nogen kritisk km grænse man skal holde sig under, dem jeg har set
ligger vel på ca. 50000km, men det havde ikke været noget problem hvis det
var 900´ern, men hvordan med den lille.

Alle tips og erfaringer modtages med tak.

Mvh.
Kent Sørensen
CBR1000



 
 
Jake (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Jake


Dato : 16-02-03 23:35

"Kent Sørensen" <keso@esenet.dk> wrote in message
news:3e4fb6b6$0$159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg overvejer at anskaffe mig en ældre XJ600 fra ´86-´90 .
> Jeg har i mange år kørt XJ900 og kender deres fejl og mangler, samtidig
med
> jeg ved hvor solide og driftsikre de er.
> Men jeg kender ikke meget til lillesøsteren ?
> Er der nogen kritisk km grænse man skal holde sig under, dem jeg har set
> ligger vel på ca. 50000km, men det havde ikke været noget problem hvis det
> var 900´ern, men hvordan med den lille.

Hej!
Jeg er den lykkelige ejer af en XJ600 fra 88'.
Den har ikke så meget bundtræk som 900'eren i de lave omdrejninger.
Til gengæld har den et ordentligt ryk omkring de 6-7000 omdrejninger hvor
den for alvor lægger fra land.
Den har et gear mere end 900'eren (6). Med hensyn til driftsikkerhed så har
jeg sjældent problemer med at starte (dog kan det være lidt trægt når
temperaturen er under 0 grader). Det med kilometergrænsen er meget et
spørgsmål om hvor godt motoren er blevet plejet. Min har gået ca 66000 og
går rigtig godt.
Cyklen er en lille smule mindre end 900'eren. Den oprindelige kvart kåbe
giver en udemærket beskyttelse op til omkring 130 km/t på trods af at jeg
er 1.94. Vær opmærksom på om bagophænget går som det skal (det er ikke smurt
ordentligt fra fabrikken og tager en helvedes tid at skille ad).

/Jake XJ600 88'




Armand (16-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 16-02-03 23:58


Kent Sørensen <keso@esenet.dk> skrev i en
news:3e4fb6b6$0$159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg overvejer at anskaffe mig en ældre XJ600 fra ´86-´90 .
> Jeg har i mange år kørt XJ900 og kender deres fejl og mangler, samtidig
med
> jeg ved hvor solide og driftsikre de er.
> Men jeg kender ikke meget til lillesøsteren ?
> Er der nogen kritisk km grænse man skal holde sig under, dem jeg har set
> ligger vel på ca. 50000km, men det havde ikke været noget problem hvis det
> var 900´ern, men hvordan med den lille.

Jeg er tidligere blevet imodsagt af fornærmede ejere; men ikke desto mindre
er jeg sikker i min sag:
I modsætning til de senere XJ600'ere med de markant fremadhældende cylindre,
er den tidlige XJ600 ikke den mest holdbare - Jeg har oplevet et par stykker
der i bund og grund var færdige omkring 70.000 km, og dét tåler slet ikke
sammenligning med 900'eren, og for den sags skyld 650'eren!!

Der MÅ være et passende alternativ i samme prisklasse :-/

--
Armand.





Brian Wendelbo (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 17-02-03 07:20

Hej Kent.

Hm det er da vidst et lille skridt tilbage. Jeg har en kammerat som har en
xj600 af ældre årgang ( 1986 ).. han er glad for hans men har desværre ofret
en del på den. nye støddæmper, genrator, osv...
Mon ikke der kan findes noget mere driftsikkert i samme pris klasse som
Armand oxo skriver..???

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155
"Kent Sørensen" <keso@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e4fb6b6$0$159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Jeg overvejer at anskaffe mig en ældre XJ600 fra ´86-´90 .
> Jeg har i mange år kørt XJ900 og kender deres fejl og mangler, samtidig
med
> jeg ved hvor solide og driftsikre de er.
> Men jeg kender ikke meget til lillesøsteren ?
> Er der nogen kritisk km grænse man skal holde sig under, dem jeg har set
> ligger vel på ca. 50000km, men det havde ikke været noget problem hvis det
> var 900´ern, men hvordan med den lille.
>
> Alle tips og erfaringer modtages med tak.
>
> Mvh.
> Kent Sørensen
> CBR1000
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste