?"Krig på TV er ikke for børn"
Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-03 10:07

Denne overskrift i Politiken sektion 1 idag uddybes på mange sider i
familietillæg, så det ser helt videnskabeligt ud.

Men alle forældre har forskellig strategi mht at modne børn til
virkeligheden, og intet er klart bedre end andet.

Jeg har ladet mine børn se det værste splat så tidligt som muligt, og
forklaret til, og jeg er overbevist om at selv hvis de havde været uden min
moraliseren, havde det været utraumatisk og sundt.

Jeg mindes dem f'ørste gang den mor der havde holdt mig ud længst, var ved
at flytte og vi var i videobutikken og min 4 årige søn ville leje
Ghostbuster tegnefilm, og moderen forbød det, men vi brød siden forbuddet.
Ingen problemer.
Men han forstod at man SKULLE have lidt mareridt, så det rapporterede han
pligtskyldigst om, når han fik piratkopi af Pippis far der bliver fanget af
sørøverne. Piskescenen i Jesus Christ Superstar kunne han ikke rives væk fra
som 3 årig. At se virkelighed i TV avisen kræver kun kommentar om at
journalister klipper sensationer og ikke sandheder sammen.

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46