Daginstitution/kvadratmeter pr. barn
Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 17-02-03 22:31

Findes der regler for, hvor mange kvadratmeter der skal være pr. barn
i en daginstution?

Hjerteligst
Dorte

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 18-02-03 10:25

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholm@get2net.dk>
> Findes der regler for, hvor mange kvadratmeter der skal være pr. barn
> i en daginstution?

Af kapitel 4.4.2 i bygningsreglementet for 1995 står der:

...Opholdsrum i dag- og døgninstitutioner for pasning af børn skal mindst
have et frit gulvareal på 3 kvadratmeter pr. barn i vuggestuer og på 2
kvadratmeter pr. barn i børnehaver....

Mvh. Lars

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 18-02-03 22:49

"Lars Lienhøft Larsen" wrote:

> [...]
>
> ..Opholdsrum i dag- og døgninstitutioner for pasning af børn skal mindst
> have et frit gulvareal på 3 kvadratmeter pr. barn i vuggestuer og på 2

Fnys. Større børn, der løber mere omkring, har brug for mindre plads?
Jeg lærer aldrig at forstå logikken i disse ting.

Kristian Damm Jensen | Feed the hungry at www.thehungersite.com
kristian-damm.jensen@cgey.com | Two wrongs doesn't make a right,
ICQ# 146728724 | but three lefts do.

Fra : Lykke

Dato : 18-02-03 11:35

BURBØRN
har du mulighed for det, så vælg en skovbørnehave.
en skov har rigtig meget plads.
der findes også alternativer som busbørnehaver og bondegårdsbørnehaver.
det er ikke nok at ha´mere en 2 m2 pr barn, det gælder også om, at der højt
til "loftet".
jeg har nu det tredje barn i skovbørnehave, det er fantastisk hvad de små
ved om naturen, da den er en del af deres hverdag, til gengæld får vi nogle
meget snavsede, men glade og rødkindet børn med hjem.