|
| Valg af klassisk engelsk MC Fra : Henrik |
Dato : 13-02-03 15:22 |
|
Jeg står over for at skulle vælge imellem 3 klassiske MCer og jeg vil gerne
gøre det mest fornuftige.
Kan nogen hjælpe ???
BSA B40 1967, 350ccm. Næsten samlet, tanke og skærme skal males.
Afgift er betalt.
13000,-
BSA B31 1954, 350ccm. Adskilt, motor er dog samlet.
Nye dele; sæde, udstødning, styr, greb mm. medfølger.
Afgift skal betales.
13500,-
Triumph Tiger 100ss år?, 500ccm. Adskilt, motor er dog samlet. Forgaffelrør,
sliddele (kæde, skruer, kabler) skal skiftes ellers komplet.
Afgift er betalt.
14000,-
| |
Ken Madsen (13-02-2003)
| Kommentar Fra : Ken Madsen |
Dato : 13-02-03 15:51 |
|
"Henrik" <egaa91@hotmail.com> wrote in message
news:3e4baa02$0$71623$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg står over for at skulle vælge imellem 3 klassiske MCer og jeg vil
gerne
> gøre det mest fornuftige.
>
> Kan nogen hjælpe ???
>
> BSA B40 1967, 350ccm. Næsten samlet, tanke og skærme skal males.
> Afgift er betalt.
> 13000,-
>
> BSA B31 1954, 350ccm. Adskilt, motor er dog samlet.
> Nye dele; sæde, udstødning, styr, greb mm. medfølger.
> Afgift skal betales.
> 13500,-
>
> Triumph Tiger 100ss år?, 500ccm. Adskilt, motor er dog samlet.
Forgaffelrør,
> sliddele (kæde, skruer, kabler) skal skiftes ellers komplet.
> Afgift er betalt.
> 14000,-
Hej Henrik,
Lige precis sådan noget handler vist mere om følelser end om fornuft. Jeg
har det selv sådan med guzzier fra 80'erne. Svært at sige, men skule jeg
vælge, ville det blive den jeg kunne komme ud og køre på inden tålmodigheden
slap op. Men jeg er jo heller ikke noget teknisk geni!
Venlig hilsen Ken Madsen
ps. der er lidt flere lækkerier her!
http://www.motorscout.dk/?visannonce=350
http://www.motorscout.dk/?visannonce=161
http://www.motorscout.dk/?visannonce=199
http://www.motorscout.dk/?visannonce=148
http://www.motorscout.dk/?visannonce=515
og hvad er mere klasisk end en roual enfield
http://www.motorscout.dk/?visannonce=291
| |
Claus Rittig (13-02-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 13-02-03 19:06 |
|
"Henrik" <egaa91@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e4baa02$0$71623$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg står over for at skulle vælge imellem 3 klassiske MCer og jeg vil
gerne
> gøre det mest fornuftige.
> Kan nogen hjælpe ???
>
> BSA B40 1967, 350ccm. Næsten samlet, tanke og skærme skal males.
> Afgift er betalt.
> 13000,-
>
> BSA B31 1954, 350ccm. Adskilt, motor er dog samlet.
> Nye dele; sæde, udstødning, styr, greb mm. medfølger.
> Afgift skal betales.
> 13500,-
>
> Triumph Tiger 100ss år?, 500ccm. Adskilt, motor er dog samlet.
Forgaffelrør,
> sliddele (kæde, skruer, kabler) skal skiftes ellers komplet.
> Afgift er betalt.
> 14000,-
Jeg ville vælge Triumph'en.
Den er 2-cylindret og lidt større end de to BSA'er, og det giver lidt mere
power i håndtaget, især fra bunden.
Jeg har kørt i en motocross klub hvor der var en del classic kørere, og der
er BSA'erne i høj kurs fordi de er lette, men til gadebrug ville jeg se
stort på vægten og vælge noget med råstyrke.
Rittig
| |
Hans Joergensen (13-02-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 13-02-03 19:31 |
|
Claus Rittig wrote:
> Jeg ville vælge Triumph'en.
> Den er 2-cylindret og lidt større end de to BSA'er, og det giver lidt mere
> power i håndtaget, især fra bunden.
> Jeg har kørt i en motocross klub hvor der var en del classic kørere, og der
> er BSA'erne i høj kurs fordi de er lette, men til gadebrug ville jeg se
> stort på vægten og vælge noget med råstyrke.
Hvad med en AJS 500cc?
Jeg husker dengang jeg som ung motorbølle hver dag ventede på bussen
ved en landevej hvor den her syge gammel gut med langt gråt skæg,
læderhjelm (det var vist ikke helt lovligt;) og motorbriller kom
forbi for fuld skrue på hans AJS .. meget god måde at vågne på.. :)
Gætter på at den kunne køre ca. 120 eller sådan, og den larmede
satme meget..
// Hans, http://rd350.nathue.dk
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Uffe R. B. Andersen (13-02-2003)
| Kommentar Fra : Uffe R. B. Andersen |
Dato : 13-02-03 22:09 |
|
On Thu, 13 Feb 2003 19:06:25 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:
>"Henrik" <egaa91@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>news:3e4baa02$0$71623$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>Jeg står over for at skulle vælge imellem 3 klassiske MCer og jeg vil
>>gerne gøre det mest fornuftige.
>>Kan nogen hjælpe ???
>>
>>BSA B40 1967, 350ccm. Næsten samlet, tanke og skærme skal males.
>>Afgift er betalt.
>>13000,-
>>
>>BSA B31 1954, 350ccm. Adskilt, motor er dog samlet.
>>Nye dele; sæde, udstødning, styr, greb mm. medfølger.
>>Afgift skal betales.
>>13500,-
>>
>>Triumph Tiger 100ss år?, 500ccm. Adskilt, motor er dog samlet.
>>Forgaffelrør, sliddele (kæde, skruer, kabler) skal skiftes ellers komplet.
>>Afgift er betalt.
>>14000,-
>
>Jeg ville vælge Triumph'en.
>Den er 2-cylindret og lidt større end de to BSA'er, og det giver lidt mere
>power i håndtaget, især fra bunden.
>Jeg har kørt i en motocross klub hvor der var en del classic kørere, og der
>er BSA'erne i høj kurs fordi de er lette, men til gadebrug ville jeg se
>stort på vægten og vælge noget med råstyrke.
Jeg har selv haft B40, siden 1987. Det er en dejlig lille
begyndermotorcykel, men til de angivne priser vil - som Rittig - klart
vælge Triumphen. Den vil holde sin værdi bedre og er nok en anelse
robust i mekanikken, end BSA'en (ikke at min nu egentlig har svigtet
mig, når det gjaldt .
I dag ville jeg nok købe en Guzzi istedet
--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:urb@twe.net
http://www.twe.net/
'Wer bremst, hat Angst!' - Werner Beinhart
| |
Steen Gruby (13-02-2003)
| Kommentar Fra : Steen Gruby |
Dato : 13-02-03 21:49 |
|
On Thu, 13 Feb 2003 15:21:57 +0100, "Henrik" <egaa91@hotmail.com>
wrote:
Hej Henrik.
>
>Triumph Tiger 100ss år?, 500ccm. Adskilt, motor er dog samlet. Forgaffelrør,
>sliddele (kæde, skruer, kabler) skal skiftes ellers komplet.
>Afgift er betalt.
>14000,-
>
Jeg ville tage Triumph'en.
Det er en lidt mere moderne maskine end de to andre.
Motor og gearkasse er sammenbygget, den har vekselstrømsgenerator,
motoren er overkvadratisk to cyl. , og den har stadig et klasisk look.
Cyklen er så vidt jeg husker produceret fra 1964 og nogle år frem.
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk
| |
Jan A Barstad (14-02-2003)
| Kommentar Fra : Jan A Barstad |
Dato : 14-02-03 00:04 |
|
Henrik wrote:
> Jeg står over for at skulle vælge imellem 3 klassiske MCer og jeg vil
> gerne gøre det mest fornuftige.
>
> Kan nogen hjælpe ???
>
> BSA B40 1967, 350ccm. Næsten samlet, tanke og skærme skal males.
> Afgift er betalt.
> 13000,-
>
> BSA B31 1954, 350ccm. Adskilt, motor er dog samlet.
> Nye dele; sæde, udstødning, styr, greb mm. medfølger.
> Afgift skal betales.
> 13500,-
>
> Triumph Tiger 100ss år?, 500ccm. Adskilt, motor er dog samlet.
> Forgaffelrør, sliddele (kæde, skruer, kabler) skal skiftes ellers
> komplet. Afgift er betalt.
> 14000,-
For meg ville valget vært enkelt:
Triumph
--
Jan A Barstad
www.barstad.net
T25T TR5T TR5MX T120 T140 T160 Trophy4
| |
Søren Lindholt (14-02-2003)
| Kommentar Fra : Søren Lindholt |
Dato : 14-02-03 08:57 |
|
Henrik <egaa91@hotmail.com> wrote in article
<3e4baa02$0$71623$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Jeg står over for at skulle vælge imellem 3 klassiske MCer og jeg vil
gerne
> gøre det mest fornuftige.
>
> Kan nogen hjælpe ???
>
Triumphen er en sportsmaskine!! Og så book tur til herning stumpemarked 13.
marts... der finder du det du lige mangler i accessories, reservedel og
snak
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)
| |
Arne Lorenzen (14-02-2003)
| Kommentar Fra : Arne Lorenzen |
Dato : 14-02-03 11:01 |
|
Søren Lindholt
skrev i news:01c2d3fe$af489a40$f20b12ac@pc4148
> Henrik <egaa91@hotmail.com> wrote in article
> <3e4baa02$0$71623$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>> Jeg står over for at skulle vælge imellem 3 klassiske MCer og jeg
>> vil gerne gøre det mest fornuftige.
>>
>> Kan nogen hjælpe ???
>>
>
> Triumphen er en sportsmaskine!! Og så book tur til herning
> stumpemarked 13. marts... der finder du det du lige mangler i
> accessories, reservedel og snak
HERNING STUMPEMARKED
Lørdag den 15.marts 2003
Fra kl. 8.00 - 16.00
http://www.stumpemarked-herning.dk/Default.asp?ID=1
--
Mvh - Arne Lorenzen - FZS 600
MC Touring West Senior 98 ( www.senior98.dk)
DMCN# 626 / www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183
| |
Søren Lindholt (14-02-2003)
| Kommentar Fra : Søren Lindholt |
Dato : 14-02-03 13:53 |
|
Arne Lorenzen <alonospam@esenet.dk> wrote in article
<3e4cbe37$0$164$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
>
>
> HERNING STUMPEMARKED
> Lørdag den 15.marts 2003
> Fra kl. 8.00 - 16.00
> http://www.stumpemarked-herning.dk/Default.asp?ID=1
Damn, det smuttede lige med datoen. Men vi starter i hvert fald med at
fylde bilen den 13.... kører ned og sætter op fredag. Det er der de gode
handler gøres
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)
| |
Birger Poulsen (14-02-2003)
| Kommentar Fra : Birger Poulsen |
Dato : 14-02-03 15:07 |
|
>
> Triumph Tiger 100ss år?, 500ccm. Adskilt, motor er dog samlet.
Forgaffelrør,
> sliddele (kæde, skruer, kabler) skal skiftes ellers komplet.
> Afgift er betalt.
> 14000,-
>
Jeg vil også vælge Triumph'en.
Fed maskine, med den helt rigtige parallel twin lyd, og rystelser i
tilgift.
Send en note hvis du ikke køber den. Jeg er måske interesseret.
Birger
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=141
| |
|
|