/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
fald i værdi over tid.
Fra : Nels Wolf


Dato : 10-02-03 18:39

Hej.
Nogle af mine venner har diskuteret følgende spørgsmål, som gruppen måske kan svare på. Bemærk, det går ikke på hvad der BURDE ske- men HVAD der rent faktisk sker i praksis!

1#
En forhandler har en ny mc stående i sin udstilling i f.eks. tre år og får så endeligt solgt den til fuld pris (altså den' pris den altid har kostet)
Den bliver så indregistreret og udleveret til den nye ejer- som kører ganske få kilometer på den og sælger den igen efter 1 år.
Spørgsmålet er så, hvad får ejeren for den/hvad er værditabet ? Er det eet års værditab regnet fra indregistreringen som han skal regne med -eller- er hans motorcykel nu pludseligt en 4 år gammel slæde med ditto 4 års værditab ?


2#
En populær mc model til ca 200.000 kr bliver solgt brugt til typisk ca 180.000 kr. Så kommer den en mkII model- i forbindelse hermed brænder importøren inde med nogle få eksemplarer af den gamle model som han fyrer af med rabat til (tadaaa..) 180.000 kr . Der står altså mange brugte og nogle få nye til samme pris rundt omkring hos forhandlerne (men nok ikke i samme vindue..)
Spørgsmål A: Falder salgsprisen nu så på de brugte incl dem dem der ER i butikkerne?
Spørgsmål B. Når en kunder der glad har købt en mc på tilbud nogle år senere sælger den igen, regnes så den pris han får for den ud fra prislisteprisen for det år modellen er fra (200.000) , eller regnes der ud fra en pris i indregistreringsåret og nåh jo den var jo på tilbud.. (altså ud fra 180.000) ?


3# Endeligt kan man kombinere problematikken fra 1 og 2 i et enkelt spørgsmål: Er der nogen langsigtet ide i at købe en "ny" 3 år gammel model og med rabat ? Eller forsvinder enhver fordel i det øjeblik man vil sælge igen, for da er værditabet det' større fordi det er "en gammel model som desuden var nedsat meget"?


Nels Wolf


 
 
Claus Rittig (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 10-02-03 18:59

"Nels Wolf" <nelsolewolf@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e47e40a$0$235$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Spørgsmålet er så, hvad får ejeren for den/hvad er værditabet ? Er det
eet års værditab regnet fra indregistreringen som han skal regne med -eller-
er hans motorcykel nu pludseligt en 4 år gammel slæde med ditto 4 års
værditab ?
----------

Hvis det er en motocross ellere enduro racer, så bliver værditabet meget tæt
på det samme som hvis cyklen havde kørt race i alle sine 4 år. I køberes
øjne er kun de nyeste modeller hurtige nok. Udvikling, kalder de det, men vi
der ved bedre kan så af og til gøre en god handel.

3# Endeligt kan man kombinere problematikken fra 1 og 2 i et enkelt
spørgsmål: Er der nogen langsigtet ide i at købe en "ny" 3 år gammel model
og med rabat ?
-----------

Ja, hvis det er den cykel du gerne vil have!
Ligefrem at "spekulere" i motorcyklen er risikabelt, nærmest lige så
risikabelt som at spekulere i aktier.

Rittig
(Som kender nogle der blev fanget da de skulle sælge den 1 år gamle model,
og importøren sænkede nyprisen)



Charlie (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Charlie


Dato : 10-02-03 18:59

Prøv at vende den om. Ville du tro på at min 5 år gamle mc kun have kørt 2
år ? Hvis jeg så oven i har kørt meget ? Det er alt andet lige nemmere at få
nye dele til en 2 år gammel mc end til en 5 år. Det bliver ikke lettere med
tiden. Den vil nok (hvis du kan finde den rette køber ) være lidt dyrere end
en normal 5 år gammel, men meget langt fra en normal 2 år gammel.

2# tror jeg ikke vil ske.

Charlie

Nels Wolf <nelsolewolf@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e47e40a$0$235$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
Hej.
Nogle af mine venner har diskuteret følgende spørgsmål, som gruppen måske
kan svare på. Bemærk, det går ikke på hvad der BURDE ske- men HVAD der
rent faktisk sker i praksis!

1#
En forhandler har en ny mc stående i sin udstilling i f.eks. tre år og får
så endeligt solgt den til fuld pris (altså den' pris den altid har kostet)
Den bliver så indregistreret og udleveret til den nye ejer- som kører
ganske få kilometer på den og sælger den igen efter 1 år.
Spørgsmålet er så, hvad får ejeren for den/hvad er værditabet ? Er det
eet års værditab regnet fra indregistreringen som han skal regne med -eller-
er hans motorcykel nu pludseligt en 4 år gammel slæde med ditto 4 års
værditab ?


2#
En populær mc model til ca 200.000 kr bliver solgt brugt til typisk ca
180.000 kr. Så kommer den en mkII model- i forbindelse hermed brænder
importøren inde med nogle få eksemplarer af den gamle model som han fyrer af
med rabat til (tadaaa..) 180.000 kr . Der står altså mange brugte og nogle
få nye til samme pris rundt omkring hos forhandlerne (men nok ikke i samme
vindue..)
Spørgsmål A: Falder salgsprisen nu så på de brugte incl dem dem der ER i
butikkerne?
Spørgsmål B. Når en kunder der glad har købt en mc på tilbud nogle år
senere sælger den igen, regnes så den pris han får for den ud fra
prislisteprisen for det år modellen er fra (200.000) , eller regnes der ud
fra en pris i indregistreringsåret og nåh jo den var jo på tilbud.. (altså
ud fra 180.000) ?


3# Endeligt kan man kombinere problematikken fra 1 og 2 i et enkelt
spørgsmål: Er der nogen langsigtet ide i at købe en "ny" 3 år gammel model
og med rabat ? Eller forsvinder enhver fordel i det øjeblik man vil sælge
igen, for da er værditabet det' større fordi det er "en gammel model som
desuden var nedsat meget"?


Nels Wolf




Brian Wendelbo (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 10-02-03 20:53

hmm njaaaa
Fakta: kawasaki zx9r 2001 er i øjeblikket på tilbud til 169.999. det er den
gamle model. Impotøren er jo brændt inde med nogen, og skal nu have solgt
dem. Den nye model koster jo 210.000 ( tror jeg nok). Men 2001 modellen er
jo i teorien ikke ringere end den nye pris på 210.000. Du kan bare ikke
sælge den til den pris, den 2003 modellen koster det.
Så njaaa du kan nok ikke sælge en gammel model til en fordelagtig pris. Hvad
koster eks. en zx9r årgang 2000 brugt idag???? kontra en ny gammel model
2001 til 169.999..???? Du sparer 40.000, og måske er du heldig 3-4 år efter
at kunne sælge den til måske en god brugtpris udfra at 2001 var standard
pris 210.000, og ikke 169.999.? hvem ved?

Ducati lavede samme nummer med deres 900ss. kostede i april 2002 174.995, og
idag er den nedsat til 144.995, ca.... hold da k... jeg ville føle mig snydt
af forhandler hvis det var min duacti, eller kawasaki.
Dit værditab er enormt!!!



--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155


"Nels Wolf" <nelsolewolf@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e47e40a$0$235$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
Hej.
Nogle af mine venner har diskuteret følgende spørgsmål, som gruppen måske
kan svare på. Bemærk, det går ikke på hvad der BURDE ske- men HVAD der
rent faktisk sker i praksis!

1#
En forhandler har en ny mc stående i sin udstilling i f.eks. tre år og får
så endeligt solgt den til fuld pris (altså den' pris den altid har kostet)
Den bliver så indregistreret og udleveret til den nye ejer- som kører
ganske få kilometer på den og sælger den igen efter 1 år.
Spørgsmålet er så, hvad får ejeren for den/hvad er værditabet ? Er det
eet års værditab regnet fra indregistreringen som han skal regne med -eller-
er hans motorcykel nu pludseligt en 4 år gammel slæde med ditto 4 års
værditab ?


2#
En populær mc model til ca 200.000 kr bliver solgt brugt til typisk ca
180.000 kr. Så kommer den en mkII model- i forbindelse hermed brænder
importøren inde med nogle få eksemplarer af den gamle model som han fyrer af
med rabat til (tadaaa..) 180.000 kr . Der står altså mange brugte og nogle
få nye til samme pris rundt omkring hos forhandlerne (men nok ikke i samme
vindue..)
Spørgsmål A: Falder salgsprisen nu så på de brugte incl dem dem der ER i
butikkerne?
Spørgsmål B. Når en kunder der glad har købt en mc på tilbud nogle år
senere sælger den igen, regnes så den pris han får for den ud fra
prislisteprisen for det år modellen er fra (200.000) , eller regnes der ud
fra en pris i indregistreringsåret og nåh jo den var jo på tilbud.. (altså
ud fra 180.000) ?


3# Endeligt kan man kombinere problematikken fra 1 og 2 i et enkelt
spørgsmål: Er der nogen langsigtet ide i at købe en "ny" 3 år gammel model
og med rabat ? Eller forsvinder enhver fordel i det øjeblik man vil sælge
igen, for da er værditabet det' større fordi det er "en gammel model som
desuden var nedsat meget"?


Nels Wolf




Per Emborg (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Emborg


Dato : 10-02-03 22:28




"Brian Wendelbo" <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3e480325$0$2549$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> hmm njaaaa
> Fakta: kawasaki zx9r 2001 er i øjeblikket på tilbud til 169.999. det er
den
> gamle model. Impotøren er jo brændt inde med nogen, og skal nu have solgt
> dem. Den nye model koster jo 210.000 ( tror jeg nok). Men 2001 modellen er
> jo i teorien ikke ringere end den nye pris på 210.000. Du kan bare ikke
> sælge den til den pris, den 2003 modellen koster det.
> Så njaaa du kan nok ikke sælge en gammel model til en fordelagtig pris.
Hvad
> koster eks. en zx9r årgang 2000 brugt idag???? kontra en ny gammel model
> 2001 til 169.999..???? Du sparer 40.000, og måske er du heldig 3-4 år
efter
> at kunne sælge den til måske en god brugtpris udfra at 2001 var standard
> pris 210.000, og ikke 169.999.? hvem ved?
>
> Ducati lavede samme nummer med deres 900ss. kostede i april 2002 174.995,
og
> idag er den nedsat til 144.995, ca.... hold da k... jeg ville føle mig
snydt
> af forhandler hvis det var min duacti, eller kawasaki.
> Dit værditab er enormt!!!
>
>
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Brian Laursen
>
> http://dfm.divvy.dk/?id=155

Hej Brian

Ja skide ØV

Jeg købte en ZX9R til konen sidste år da den blev sat ned fra 230k til 215k
og så blev den sat ned til 189 k og nu 169k om jeg føler mig snydt
................. ikke endnu men når jeg skal sælge den så tror jeg nok Kawa
kommer på den sorte liste lige som Honda , Yamaha , Suki og alle de andre

Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk
www.skanderborgmc.dk



Megas (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Megas


Dato : 11-02-03 02:26

> Jeg købte en ZX9R til konen sidste år da den blev sat ned fra 230k
> til 215k og så blev den sat ned til 189 k og nu 169k om jeg føler mig
> snydt ................ ikke endnu men når jeg skal sælge den så tror
> jeg nok Kawa kommer på den sorte liste lige som Honda , Yamaha , Suki
> og alle de andre
>
> Per Emborg


Købte en ZX9 til KONEN.????? Hvad kører du selv på så.?




--
Megas (Hvis kæreste højst får lov at låne Sierraen).

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra ;-D



Per Emborg (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Emborg


Dato : 11-02-03 17:50


Honda Selvølgelig
X-Eleven
Der også får lov til at låne koneens når der skal tankes op
Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk
Denne mail er testet af Norton Antivirus



Brian Wendelbo (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian Wendelbo


Dato : 12-02-03 10:57

og hvis den falder endnu mere i pris så køber jeg sku oxo sådan en fætter.

--
Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://dfm.divvy.dk/?id=155
"Per Emborg" <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en meddelelse
news:b295kg$baq$1@sunsite.dk...
>
>
>
> "Brian Wendelbo" <Brian.wX@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> news:3e480325$0$2549$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> > hmm njaaaa
> > Fakta: kawasaki zx9r 2001 er i øjeblikket på tilbud til 169.999. det er
> den
> > gamle model. Impotøren er jo brændt inde med nogen, og skal nu have
solgt
> > dem. Den nye model koster jo 210.000 ( tror jeg nok). Men 2001 modellen
er
> > jo i teorien ikke ringere end den nye pris på 210.000. Du kan bare ikke
> > sælge den til den pris, den 2003 modellen koster det.
> > Så njaaa du kan nok ikke sælge en gammel model til en fordelagtig pris.
> Hvad
> > koster eks. en zx9r årgang 2000 brugt idag???? kontra en ny gammel model
> > 2001 til 169.999..???? Du sparer 40.000, og måske er du heldig 3-4 år
> efter
> > at kunne sælge den til måske en god brugtpris udfra at 2001 var standard
> > pris 210.000, og ikke 169.999.? hvem ved?
> >
> > Ducati lavede samme nummer med deres 900ss. kostede i april 2002
174.995,
> og
> > idag er den nedsat til 144.995, ca.... hold da k... jeg ville føle mig
> snydt
> > af forhandler hvis det var min duacti, eller kawasaki.
> > Dit værditab er enormt!!!
> >
> >
> >
> > --
> > Med Venlig Hilsen
> > Brian Laursen
> >
> > http://dfm.divvy.dk/?id=155
>
> Hej Brian
>
> Ja skide ØV
>
> Jeg købte en ZX9R til konen sidste år da den blev sat ned fra 230k til
215k
> og så blev den sat ned til 189 k og nu 169k om jeg føler mig snydt
> ................ ikke endnu men når jeg skal sælge den så tror jeg nok
Kawa
> kommer på den sorte liste lige som Honda , Yamaha , Suki og alle de andre
>
> Per Emborg
> x112kvik4u@dotcomprik.dk
> www.skanderborgmc.dk
>
>



Brian Lænø (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Brian Lænø


Dato : 10-02-03 20:58


"Nels Wolf" skrev
>Hej.
>Nogle af mine venner har diskuteret følgende spørgsmål, som gruppen måske
kan svare på. Bemærk, det går >ikke på hvad der BURDE ske- men HVAD der
rent faktisk sker i praksis!

>1#
>En forhandler har en ny mc stående i sin udstilling i f.eks. tre år og får
så endeligt solgt den til fuld pris (altså >den' pris den altid har kostet)
>Den bliver så indregistreret og udleveret til den nye ejer- som kører
ganske få kilometer på den og sælger den >igen efter 1 år.
> Spørgsmålet er så, hvad får ejeren for den/hvad er værditabet ? Er det
eet års værditab regnet fra >indregistreringen som han skal regne
med -eller- er hans motorcykel nu pludseligt en 4 år gammel slæde med
>ditto 4 års værditab ?

Man går efter registrerings året, altså efter 1 år er den 1 år gammel.
Men hvis der sker udvilkning på modellen de år forhandleren har den stående,
så vil den falde lidt i mere i værdi.

>2#
>En populær mc model til ca 200.000 kr bliver solgt brugt til typisk ca
180.000 kr. Så kommer den en mkII >model- i forbindelse hermed brænder
importøren inde med nogle få eksemplarer af den gamle model som han >fyrer
af med rabat til (tadaaa..) 180.000 kr . Der står altså mange brugte og
nogle få nye til samme pris rundt >omkring hos forhandlerne (men nok ikke i
samme vindue..)
>Spørgsmål A: Falder salgsprisen nu så på de brugte incl dem dem der ER i
butikkerne?
> Spørgsmål B. Når en kunder der glad har købt en mc på tilbud nogle år
senere sælger den igen, regnes så den >pris han får for den ud fra
prislisteprisen for det år modellen er fra (200.000) , eller regnes der ud
fra en pris i >indregistreringsåret og nåh jo den var jo på tilbud.. (altså
ud fra 180.000) ?

Sælgeren vil nok gå efter de 200.000, mens køber bør gå efter de 180.000.

>3# Endeligt kan man kombinere problematikken fra 1 og 2 i et enkelt
spørgsmål: Er der nogen langsigtet ide i at >købe en "ny" 3 år gammel model
og med rabat ? Eller forsvinder enhver fordel i det øjeblik man vil sælge
igen, >for da er værditabet det' større fordi det er "en gammel model som
desuden var nedsat meget"?
>
>Nels Wolf

Det kan nok bedst betale sig at købe en der lige har overstået første
service eftersyn.
Den vil nok være sat forholdsvis meget ned, da den skal konkurrerer med en
ny model.
Samtidig sparre man pengene på første eftersyn.
En der sælger sin mc så tidligt, har lavet et fejl køb, eller mangler penge.
Sådan en sælger kan sikkert presses lidt ekstra i prisen.
Generelt vil sælger nok altid forlange for meget, der skal jo være noget at
handle med.

--
Brian
Cagiva Elefant 750



Asger Steffensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Asger Steffensen


Dato : 10-02-03 23:04


"Nels Wolf" <nelsolewolf@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e47e40a$0$235$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
Hej.
Nogle af mine venner har diskuteret følgende spørgsmål, som gruppen måske
kan svare på. Bemærk, det går ikke på hvad der BURDE ske- men HVAD der
rent faktisk sker i praksis!

1#
En forhandler har en ny mc stående i sin udstilling i f.eks. tre år og får
så endeligt solgt den til fuld pris (altså den' pris den altid har kostet)
Den bliver så indregistreret og udleveret til den nye ejer- som kører
ganske få kilometer på den og sælger den igen efter 1 år.
Spørgsmålet er så, hvad får ejeren for den/hvad er værditabet ? Er det
eet års værditab regnet fra indregistreringen som han skal regne med -eller-
er hans motorcykel nu pludseligt en 4 år gammel slæde med ditto 4 års
værditab ?
---
Ad #1: Et sted midt i mellem vil jeg tro. Sælger har en "ældre" model, men i
forholdsvis fin stand (få km, meget lidt slidt). Sælger kan antageligvis
sælge den lidt dyrere end en tilsvarende (ca. samme km stand) der er 4 år
gammel. Skal vi sige ca. 3 års reelt værditab, da det jo stadig er en
"ældre" model.
Hvis vi, lidt teoretisk, holder km og slid udenfor regnestykket, vil jeg
mene at MC'en regnes som en nyere model, sfa det senere
registreringstidspunkt, og derfor kan oppebære en lidt højere brugtpris, men
da det stadig er en lidt "ældre" model, vil der stadig være et forholdsvist
stort værditab. Altså igen ca. 3 års tab.

2#
En populær mc model til ca 200.000 kr bliver solgt brugt til typisk ca
180.000 kr. Så kommer den en mkII model- i forbindelse hermed brænder
importøren inde med nogle få eksemplarer af den gamle model som han fyrer af
med rabat til (tadaaa..) 180.000 kr . Der står altså mange brugte og nogle
få nye til samme pris rundt omkring hos forhandlerne (men nok ikke i samme
vindue..)
Spørgsmål A: Falder salgsprisen nu så på de brugte incl dem dem der ER i
butikkerne?
Spørgsmål B. Når en kunder der glad har købt en mc på tilbud nogle år
senere sælger den igen, regnes så den pris han får for den ud fra
prislisteprisen for det år modellen er fra (200.000) , eller regnes der ud
fra en pris i indregistreringsåret og nåh jo den var jo på tilbud.. (altså
ud fra 180.000) ?
---
Ad #2 A.: Hehe, her er vi inde på et spørgsmål om "ens information", dvs.
har sælger og køber samme information til rådighed, dvs. VED køber, der er
ved at købe en brugt MC til 180k, at der findes spritnye eksemplarer til
samme pris? Hvis ja, vil han naturligvis ikke give 180k for en brugt og
presser derfor prisen ned, med større afskrivning for sælger til følge. Hvis
nej anser han det for et reelt tilbud, dvs. til markedsprisen og køber den
brugte til 180k.

Ad #2 B: Hvis vi forudsætter at informationen på markedet er lige, dvs. alle
aktører (køber og sælger)har lige meget information ("ja-situationen"
ovenfor): I det øjeblik at prisen på Mk I modellen sænkes, presses prisen på
brugtmarkedet, så alle Mk I modeller falder i værdi. Det medfører så også at
når kunden der har købt MC'en fra ny på "tilbud" vil sælge den igen, er
prisen faldet tilsvarende.


3# Endeligt kan man kombinere problematikken fra 1 og 2 i et enkelt
spørgsmål: Er der nogen langsigtet ide i at købe en "ny" 3 år gammel model
og med rabat ? Eller forsvinder enhver fordel i det øjeblik man vil sælge
igen, for da er værditabet det' større fordi det er "en gammel model som
desuden var nedsat meget"?
---
Ad #3: I "ad #1" lærte vi at brugtprisen er en smule højere end ellers,
fordi modellen er indregistreret senere, og dermed ikke har været så længe
"på vejen". Men hvis modellen sættes på tilbud ved vi fra "ad #2B" at
brugtmarkedet presses prismæssigt nedad, og her forsvinder så noget af
gevindsten (om ikke det hele). Der er altså tale om to modsatrettede
effekter, hvor meget de udligner hinanden kan man, hvis man sætter det hele
på matematisk/økonomiske formler, regne sig frem til, (men det skal jeg
skåne jer for).


Bortset fra det, så handler det at køre/købe MC jo ikke om ren pekuniær sund
fornuft, snarere tværtimod. (Men desværre er man jo i DK nødsaget til at
tænke lidt over økonomien, da man betaler for tre MC'er hver gang man køber
en)

Asger
ZX-10



Armand (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-03 02:37


Asger Steffensen <astNOSPAM@get2net.dk> skrev i en
news:3e4821e1$0$136$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Nels Wolf" <nelsolewolf@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3e47e40a$0$235$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> 1#
> En forhandler har en ny mc stående i sin udstilling i f.eks. tre år og
> får så endeligt solgt den til fuld pris (altså den' pris den altid har
> kostet)
> Den bliver så indregistreret og udleveret til den nye ejer- som kører
> ganske få kilometer på den og sælger den igen efter 1 år.
> Spørgsmålet er så, hvad får ejeren for den/hvad er værditabet ? Er det
> eet års værditab regnet fra indregistreringen som han skal regne
> med -eller- er hans motorcykel nu pludseligt en 4 år gammel slæde med
> ditto 4 års værditab ?
> ---
> Ad #1: Et sted midt i mellem vil jeg tro. Sælger har en "ældre" model,
> men i forholdsvis fin stand (få km, meget lidt slidt). Sælger kan
> antageligvis sælge den lidt dyrere end en tilsvarende (ca. samme km
> stand) der er 4 år gammel. Skal vi sige ca. 3 års reelt værditab, da
det jo
> stadig er en "ældre" model.
> Hvis vi, lidt teoretisk, holder km og slid udenfor regnestykket, vil
> jeg mene at MC'en regnes som en nyere model, sfa det senere
> registreringstidspunkt, og derfor kan oppebære en lidt højere
> brugtpris, men da det stadig er en lidt "ældre" model, vil der stadig
> være et forholdsvist stort værditab. Altså igen ca. 3 års tab.

På et tidspunkt havde Yamaha tre eller flere årgange af XJ900 på listen;
men de stod af indlysende grunde (hvis man skal gøre sig forhåbninger om
at sælge den ældre skal den være billigere end den nyere!) til
forskellige priser.
Og sådan vil det givetvis være for de fleste lignende tilfælde - Bl.a.
nævnes den "ældre" KawaZX9R for at være sat voldsomt ned i år!
Den lavere ny-salgspris vil samtidig følge modellens brugtpris i nogle
år frem inden at differencen fortaber sig i køberernes erindring - For
det er jo købers betalingslyst der sætter brugtpriserne!!

> 2#
> En populær mc model til ca 200.000 kr bliver solgt brugt til typisk ca
> 180.000 kr. Så kommer den en mkII model- i forbindelse hermed brænder
> importøren inde med nogle få eksemplarer af den gamle model som han
> fyrer af med rabat til (tadaaa..) 180.000 kr . Der står altså mange
> brugte og nogle få nye til samme pris rundt omkring hos forhandlerne
>
> Ad #2 A.: Hehe, her er vi inde på et spørgsmål om "ens information",
> dvs. har sælger og køber samme information til rådighed, dvs. VED
> køber, der er ved at købe en brugt MC til 180k, at der findes spritnye
> eksemplarer til samme pris?
> Ad #2 B: Hvis vi forudsætter at informationen på markedet er lige,
> dvs. alle aktører (køber og sælger)har lige meget information:
> I det øjeblik at prisen på Mk I modellen sænkes, presses prisen på
> brugtmarkedet, så alle Mk I modeller falder i værdi. Det medfører så
> også at når kunden der har købt MC'en fra ny på "tilbud" vil sælge den
> igen, er prisen faldet tilsvarende.

Det kan også virke modsat:
En af mine sjællandske bekendte var igang med at ville sælge sin model,
men kunne ikke få som forventet alene af den grund at pågældende model
stod for en prissænkning
På forhandlerens råd tog han forbi den konkurrerende forretning (der
ikke var aut. forhandler af pågældende mærke og derfor sikkert ikke
kendte til det forestående prisfald!), og fik dér lidt mindre end
oprindeligt forventet; men absolut en god pris eftersom at omtalte
prisfald blev en realitet indenfor en måneds tid

> 3# Endeligt kan man kombinere problematikken fra 1 og 2 i et enkelt
> spørgsmål: Er der nogen langsigtet ide i at købe en "ny" 3 år gammel
> model og med rabat ? Eller forsvinder enhver fordel i det øjeblik man
> vil sælge igen, for da er værditabet det' større fordi det er "en
gammel
> model som desuden var nedsat meget"?

Nu bruger vi ZX9'eren som eksempel, ikke!?
Jeg tror ikke at man indenfor de næste tre år vil kunne tabe så meget på
den nedsatte, som på den dyre 2003'er (som sikkert er dén der om to år
bliver sat ned!?) - Dette hverken i kroner og ører, eller rent
procentielt !!

Netop på denne tid af året har hver af importørerne sine restlagre at
skulle af med, og derfor kan man finde sig nogle passende tilbud ved at
surfe rundt i prislisterne!
Et af mine persolige favorit-tilbud er at Yamaha har nogle Fazer 600 til
90.000,- og dét er samme pris som da den kom på markedet i sin tid

Men argumenterne er mange og følelserne tunge, så der ér sgu' svært at
skulle overskue branchen faktuelt.
For min part hælder jeg til min svogers opfattelse, som han gav udtryk
for den under "Forever Two Wheels"-udstillingen: De nye 600'er-priser
taget i betragtning var det nok et bedre køb med en brugt R1'er til
samme pris!

--
Armand.








Asger (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Asger


Dato : 11-02-03 09:41


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:b29k60$ut0$3@news.cybercity.dk...
>
> Det kan også virke modsat:
> En af mine sjællandske bekendte var igang med at ville sælge sin model,
> men kunne ikke få som forventet alene af den grund at pågældende model
> stod for en prissænkning
> På forhandlerens råd tog han forbi den konkurrerende forretning (der
> ikke var aut. forhandler af pågældende mærke og derfor sikkert ikke
> kendte til det forestående prisfald!), og fik dér lidt mindre end
> oprindeligt forventet; men absolut en god pris eftersom at omtalte
> prisfald blev en realitet indenfor en måneds tid
>
Jamen, det er jo netop et tilfælde hvor informationen på markedet er uens!

Asger



Jonas Holt (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 11-02-03 09:09

Asger Steffensen wrote:

Hej Asger
Kan du ikke sætte din newsreader til at indsætte et '>' i starten af hver quotet linie? Det vil gøre dine
indlæg majjet nemmere at læse fordi man skal bruge (lang) tid på at finde ud af hvad du skriver og hvad
du kommenterer.
Hvis du bruger OE: Funktioner - Indstillinger - Send og derefter knappen 'Indstillinger for almindelig
tekst' under punktet 'Format for afsendelse af nyheder'.

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Asger (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Asger


Dato : 11-02-03 09:44


"Jonas Holt" <jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk> wrote in message
news:3e48b10a$0$139$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>
> Hej Asger
> Kan du ikke sætte din newsreader til at indsætte et '>' i starten af hver
quotet linie? Det vil gøre dine
> indlæg majjet nemmere at læse fordi man skal bruge (lang) tid på at finde
ud af hvad du skriver og hvad
> du kommenterer.
> Hvis du bruger OE: Funktioner - Indstillinger - Send og derefter knappen
'Indstillinger for almindelig
> tekst' under punktet 'Format for afsendelse af nyheder'.
>

Det gør den allerede, jeg ved ikke hvorfor det fejlede på lige det indlæg.
Men jeg kan se længere oppe i tråden at også andre har det problem.

Asger



Jes Vestervang (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-02-03 16:50

Nels Wolf wrote:
....lange linjer...

Hej Niels. Der er noget galt med linjeombrydningen, hvilket gør dit indlæg
ret besværligt at læse, ligesom outlook heller ikke kan overskue at
indsætte quotetegn i besvarelserne.
Linjeombrydningen skal helst være sat til omkring 76 tegn.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Nels Wolf (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Nels Wolf


Dato : 11-02-03 19:31


"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:pminh-5h.ln1@vissen.vandhane...
> Nels Wolf wrote:
> ...lange linjer...
>
> Hej Niels. Der er noget galt med linjeombrydningen, hvilket gør dit indlæg
> ret besværligt at læse, ligesom outlook heller ikke kan overskue at
> indsætte quotetegn i besvarelserne.
> Linjeombrydningen skal helst være sat til omkring 76 tegn.
>
>
Øhh- det er den da også ..

Nels Wolf



Jes Vestervang (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-02-03 19:57

Nels Wolf wrote:

>
> "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> news:pminh-5h.ln1@vissen.vandhane...
>> Nels Wolf wrote:
>> ...lange linjer...
>>
>> Hej Niels. Der er noget galt med linjeombrydningen, hvilket gør dit
>> indlæg ret besværligt at læse, ligesom outlook heller ikke kan overskue
>> at indsætte quotetegn i besvarelserne.
>> Linjeombrydningen skal helst være sat til omkring 76 tegn.
>>
> Øhh- det er den da også ..

Muligvis, men der mangler mange linjeskift i din oprindelige post. Andres
newsreadere ombryder måske selv teksten, men det burde ikke være
nødvendigt, når nu retningslinjerne siger 76 tegn (eller er det 80?).
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Rune D. Jørgensen (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Rune D. Jørgensen


Dato : 13-02-03 22:01

Det var smuk og solrig dag da Jes Vestervang skrev
news:1ktnh-vp.ln1@vissen.vandhane i dk.fritid.motorcykel:

> Muligvis, men der mangler mange linjeskift i din oprindelige post.
> Andres newsreadere ombryder måske selv teksten, men det burde ikke
> være nødvendigt, når nu retningslinjerne siger 76 tegn (eller er det
> 80?).

76 tegn vil jeg tro, det er ihvertfald hvad X-news bruger, og jeg tror fast
på at den overholder standarden.

--
Rune D. Jørgensen

Richard (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 11-02-03 19:41

Jes Vestervang wrote:
> Hej Niels. Der er noget galt med linjeombrydningen, hvilket gør dit indlæg
> ret besværligt at læse, ligesom outlook heller ikke kan overskue at
> indsætte quotetegn i besvarelserne.

Ingen problemer i Netscape 7.01 - heller ikke med Asgers svar - en ren
M$-fejl? ;-<

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Jes Vestervang (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-02-03 20:04

Richard wrote:

> Jes Vestervang wrote:
>> Hej Niels. Der er noget galt med linjeombrydningen, hvilket gør dit
>> indlæg ret besværligt at læse, ligesom outlook heller ikke kan overskue
>> at indsætte quotetegn i besvarelserne.
>
> Ingen problemer i Netscape 7.01

Så er det fordi den selv ombryder teksten.

> - heller ikke med Asgers svar

Quotetegnene mangler da!

> - en ren M$-fejl? ;-<

Selvfølgelig
Det er ihvertfald et problem at linjerne ikke på forhånd er ombrudte, det
er jo det der forvirrer oe til at glemme at indsætte citationstegn og gør
at jeg skal scrolle vandret for hver eneste linje.

--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Richard (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 11-02-03 21:16

Jes Vestervang wrote:
>>>Hej Niels. Der er noget galt med linjeombrydningen, hvilket gør dit
>>>indlæg ret besværligt at læse, ligesom outlook heller ikke kan overskue
>>>at indsætte quotetegn i besvarelserne.
>>
>>Ingen problemer i Netscape 7.01
>
> Så er det fordi den selv ombryder teksten.

Ja, den er dygtig, ikke ;)

>>- heller ikke med Asgers svar
>
> Quotetegnene mangler da!

Ja, men teksten er ikke garblet ombrudt, som i de fleste andre svar på
den oprindelige besked. Ikke i min N7.01-læser, i det mindste.

>>- en ren M$-fejl? ;-<
> Selvfølgelig

Den behøver jeg ikke kommentere; en skam de er så dårlige til dansk - og
bruger-/betjeningsvenlig sw - henne i Redmond, når de nu som en anden
gøgeunge har skubbet de andre ud af markedet... Troede de


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Jes Vestervang (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 11-02-03 23:09

Richard wrote:

> Jes Vestervang wrote:
>>>>Hej Niels. Der er noget galt med linjeombrydningen, hvilket gør dit
>>>>indlæg ret besværligt at læse, ligesom outlook heller ikke kan overskue
>>>>at indsætte quotetegn i besvarelserne.
>>>
>>>Ingen problemer i Netscape 7.01
>>
>> Så er det fordi den selv ombryder teksten.
>
> Ja, den er dygtig, ikke ;)

Tjaeh, det kommer vel an på hvordan den bærer sig ad, hvis den ombryder et
link.

>>>- heller ikke med Asgers svar
>>
>> Quotetegnene mangler da!
>
> Ja, men teksten er ikke garblet ombrudt, som i de fleste andre svar på
> den oprindelige besked. Ikke i min N7.01-læser, i det mindste.

Nånej, men aliwl.

>>>- en ren M$-fejl? ;-<
>> Selvfølgelig
>
> Den behøver jeg ikke kommentere; en skam de er så dårlige til dansk - og
> bruger-/betjeningsvenlig sw - henne i Redmond, når de nu som en anden
> gøgeunge har skubbet de andre ud af markedet... Troede de

Hæ, jeps Netscape er nu ingen fed browser, men nogle af de andre
mozilla-afledte er kanont gode Af newsreadere foretrækker jeg indtil
videre Knode, som vist kun fåes til unix.
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
<http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste