|
| Min Offroader kan ikke køre Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 08-02-03 09:07 |
|
Hej DFM
Jeg vil lige selv benytte mig af muligheden for at få lidt hjælp.
Min offroader begyndte på følgende en morgen jeg skulle starte den:
Den er helt kold. Tomgangsskruen er skruet så højt op at den ville gå med
minimum 6000rpm i tomgang på en normal dag. Jeg sparker den i gang ret let.
3-4 jok. Den tager omdrejninger og kører med høj tomgang. Den vil ikke
rigtigt tage gassen. Efter 10-20 sekunder begynder den at sætte ud på
enkelte stempelslag. Efter et par sekunder til dør den. Så kan man ikke
starte den i nogle minutter. Der er nu ikke gnist på de nye tændrør der er
ret sorte og våde. Efter et stykke tid kommer der gnist igen og den kan
starte igen og laver samme trick om igen.
Jeg synes det lyder som en klassisk drukningssag.
Jeg har en alm. 38mm CV karburator.
Jeg kender ikke svømmehøjden, da jeg har en USA version af DR600 som har en
anden karburator. Tappen man justerer svømmehøjden med er dog sat sådan at
benzin standen i karburatoren burde være lav, og modvirke drukning.
Svømmehusnålen er fra i sommers. Der er et mikro mærke i den. Jeg har
bestilt en ny. Den koster 50kr. Who cares?
Der er ikke benzin i svømmeren når man piller den ud. Hmm. man kan godt nok
høre noget der rasler rundt inden i den når man ryster den. Jeg må lige
prøve at dyppe den i noget sprit og se om den kan flyde. Det kan jo være der
er så stort et hul i den at det når at flyde ud af den igen før jeg får
skidtet skilt ad. Hvor almindeligt er det at en drukningsfejl skyldes utæt
svømmer?
Batteriet er godt.
Jeg har mange tændrør at bytte rundt med.
Jeg har tømt svømmehuset en "milliard" gange. Der er meget lidt skidt og
ingen vand.
Jeg har adskilt karburatoren og renset den. De mange timer offroad har godt
nok sat sine spor. Den var meget beskidt! Der er ingen tegn på defekter på
karburatoren.
Min plan:
Skifte svømmehus nålen
Kontrollere svømmeren for utætheder
Har i andre bud?
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Kim Hansen (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Kim Hansen |
Dato : 08-02-03 09:27 |
|
Kan det være din membran der er et lille hul i?
Så vil spjældet jo nok falde ned, og så får den for fed blanding.
Vådt tændrør.
Jeg har samme problem med min lille DR 250, men jeg henter en 34mm
god gammel Delorto karburator om en times tid, uden gummimembran i.
Jeg er så heldig at en fra en speedway maskine passer på, og dem
ligger der nogle stk af rundt omkr.
Men prøv at tjække din membran, hvis du ikke har gjort det.
M.v.h.
Kim Hansen
Fyn
Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 08-02-03 09:41 |
|
> Jeg har samme problem med min lille DR 250, men jeg henter en 34mm
> god gammel Delorto karburator om en times tid, uden gummimembran i.
> Jeg er så heldig at en fra en speedway maskine passer på, og dem
> ligger der nogle stk af rundt omkr.
> Men prøv at tjække din membran, hvis du ikke har gjort det.
Hej Kim
Min membran er perfekt. Min benzinhane virker. Min luftfilter er nyrenset og
olieret let med filterolie. Jeg kan ikke starte den uden luftfilter.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Kim Hansen (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Kim Hansen |
Dato : 08-02-03 09:33 |
|
Kan det være din membran der er et lille hul i?
Så vil spjældet jo nok falde ned, og så får den for fed blanding.
Vådt tændrør.
Det var da vist noget sludder jeg fik sagt der, den må da få for mager
blanding eller hvad?
Jeg har samme problem med min lille DR 250, men jeg henter en 34mm
god gammel Delorto karburator om en times tid, uden gummimembran i.
Den er der hul i, og den kan ikke skaffes uoriginalt, en ny kst 1000.-
Jeg er så heldig at en fra en speedway maskine passer på, og dem
ligger der nogle stk af rundt omkr.
Men prøv at tjække din membran, hvis du ikke har gjort det.
M.v.h.
Kim Hansen
Fyn
Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S
| |
Asger Steffensen (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 08-02-03 11:05 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
news:BU21a.7$TV1.6@news.get2net.dk...
Hej Jens
> Jeg vil lige selv benytte mig af muligheden for at få lidt hjælp.
>
> Min offroader begyndte på følgende en morgen jeg skulle starte den:
> Den er helt kold. Tomgangsskruen er skruet så højt op at den ville gå med
> minimum 6000rpm i tomgang på en normal dag.
Hvorfor er den det??
Der er nu ikke gnist på de nye tændrør der er
> ret sorte og våde. Efter et stykke tid kommer der gnist igen og den kan
> starte igen og laver samme trick om igen.
At tændrørene er våde passer jo meget godt med at der ikke er nogen gnist =>
benzinen forbrændes ikke.
Hvorfor er der ikke nogen gnist? Det lyder da som en (periodisk?)
tændingsfejl.
>
> Min plan:
> Skifte svømmehus nålen
> Kontrollere svømmeren for utætheder
> Har i andre bud?
Tjek tændingsanlægget.
Asger
ZX-10
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 08-02-03 11:29 |
|
> > Tomgangsskruen er skruet så højt op at den ville gå med
> > minimum 6000rpm i tomgang på en normal dag.
> Hvorfor er den det??
Fordi ellers kan jeg ikke starte den.
> Der er nu ikke gnist på de nye tændrør der er
> > ret sorte og våde. Efter et stykke tid kommer der gnist igen og den kan
> > starte igen og laver samme trick om igen.
> Hvorfor er der ikke nogen gnist? Det lyder da som en (periodisk?)
> tændingsfejl.
Jeg tog det som om at tændrørene ikke gnistede fordi de var druknede. Når de
har ligget et par minutter gnistrer de blåt igen?
> Tjek tændingsanlægget.
Jeg har gået alle ledninger og stik igennem, renset dem med kontaktspray og
fyldt dem med vaseline. Ledningsnettet på min DR er generelt i meget godt
stand. På nær hornet der ikke virker Jeg har prøvet et montere et andet
og over dobbelt så kraftigt batteri uden forskel. Jeg har ikke udmålt
tændspolen, men jeg kan altid starte den kold, så jeg kigger i retning af
noget med fed blanding i stedet. CO. skruerne står på to omgange ud. Det har
den kørt fint med 3000km.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Armand (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-02-03 15:14 |
|
Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en
news:7_41a.20$SH2.4@news.get2net.dk...
> > > Tomgangsskruen er skruet så højt op at den ville gå med
> > > minimum 6000rpm i tomgang på en normal dag.
> > Hvorfor er den det??
> Fordi ellers kan jeg ikke starte den.
Hmnnn :-/
Mon ikke at Rittig skulle træde ind med rette opstartstrick her!?
Jeg husker at han har blameret sig med at vide det helt rigtige trick
til DR350'ere, som jvf. ham kan drille selv langvarige ejere !!
--
Armand.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 08-02-03 15:41 |
|
> > > > Tomgangsskruen er skruet højt op
> > Fordi ellers kan jeg ikke starte den.
> Mon ikke at Rittig skulle træde ind med rette opstartstrick her!?
> Jeg husker at han har blameret sig med at vide det helt rigtige trick
> til DR350'ere, som jvf. ham kan drille selv langvarige ejere !!
Jeg kan altså godt starte den til daglig. Det er kun nu hvor problemet er
opstået den skal have justeret tomgangen så højt op. Skruer man tomgangen
ned, går den ud.
Jeg er på vej ud i klubben for at teste min "utæt svømmer" teori. Wish me
luck!
Derefter stå den på Dakar aften i Ténéré klubben. I Ténéré klubben er jeg
naturligvis stor Suzuki fan da jeg jo kører på klubbens (måske) eneste
Suzuki. De fleste kører XT 600 i forskellige afskygninger. Her praler jeg
med hvor overlegen dobbelt-tændrørssystemet er og hvordan min DR'er kan
vægtoptimere sig selv under kørslen. Sidste tur tabte jeg halvdelen af
bagskærmen med nummerplade og nummerpladelys på en skov vej i et sted i
Sverige. Vi fandt den igen.
I PMC kører jeg mest på min CBR, og så er er Suzuki pludselig det onde selv
En ventil shim til Suzuki koster f.eks. 90Kr. En ventil brik til Honda
koster 60kr! Sådan kan jeg blive ved en hel aften. Alle børnene var ud at
more sig. På nær Palle. Han var hjemme og male stellet på sin GS 500 E
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Tommy Fer (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 08-02-03 16:29 |
|
>
> I PMC kører jeg mest på min CBR, og så er er Suzuki pludselig det onde
selv
> En ventil shim til Suzuki koster f.eks. 90Kr. En ventil brik til Honda
> koster 60kr! Sådan kan jeg blive ved en hel aften. Alle børnene var ud at
> more sig. På nær Palle. Han var hjemme og male stellet på sin GS 500 E
Sammen med bager, der var hjemme at male sine forrør og bagsvinger... ...
mens der var en der nød sin VFR
Mvh Tommy Fer
VFR400R
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 08-02-03 16:39 |
|
> > Alle børnene var ud at
> > more sig. På nær Palle. Han var hjemme og male stellet på sin GS 500 E
>
> Sammen med bager, der var hjemme at male sine forrør og bagsvinger...
...
> mens der var en der nød sin VFR
Alle børnene var normale, på nær Tommy. Han var sådan en popdreng, af han
skulle have sig en monobagsvinger, selv om den var tungere end en god CBR
600 stålsag.
Glem alt om alu stel og bagsvinger. CBR 600 F2 giver jern på!
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Armand (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-02-03 17:59 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>>
> ...............på nær Tommy. Han var sådan en popdreng, at han
> skulle have sig en monobagsvinger, selv om den var tungere end en
> god CBR 600 stålsag.
Q:
Hvorfor ser den bagsvinger sådan ud??
A:
For at man nemmere/hurtigere kan komme til at skifte baghjulet!
Q:
Hvorfor skal man have baghjulet af? - Jeg mener: Så vælter den jo ned
af sidestøttebenet!!
--
Armand.
(Hondahader)
| |
Armand (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-02-03 17:30 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>>>> Tomgangsskruen er skruet højt op
>>> Fordi ellers kan jeg ikke starte den.
>
>> Mon ikke at Rittig skulle træde ind med rette opstartstrick her!?
>> Jeg husker at han har blameret sig med at vide det helt rigtige trick
>> til DR350'ere, som jvf. ham kan drille selv langvarige ejere !!
>
> Jeg kan altså godt starte den til daglig. Det er kun nu hvor
> problemet er opstået den skal have justeret tomgangen så højt op.
> Skruer man tomgangen ned, går den ud.
>
> Jeg er på vej ud i klubben for at teste min "utæt svømmer" teori.
> Wish me luck!
>
> Derefter stå den på Dakar aften i Ténéré klubben. I Ténéré klubben er
> jeg naturligvis stor Suzuki fan da jeg jo kører på klubbens (måske)
> eneste Suzuki. De fleste kører XT 600 i forskellige afskygninger. Her
> praler jeg med hvor overlegen dobbelt-tændrørssystemet er og hvordan
> min DR'er kan vægtoptimere sig selv under kørslen. Sidste tur tabte
> jeg halvdelen af bagskærmen med nummerplade og nummerpladelys på en
> skov vej i et sted i Sverige. Vi fandt den igen.
>
> I PMC kører jeg mest på min CBR, og så er er Suzuki pludselig det
> onde selv En ventil shim til Suzuki koster f.eks. 90Kr. En ventil
> brik til Honda koster 60kr! Sådan kan jeg blive ved en hel aften.
> Alle børnene var ud at more sig. På nær Palle. Han var hjemme og male
> stellet på sin GS 500 E
| |
Claus Rittig (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 08-02-03 18:15 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
news:aG81a.372$X05.304@news.get2net.dk...
> I PMC kører jeg mest på min CBR, og så er er Suzuki pludselig det onde
selv
> En ventil shim til Suzuki koster f.eks. 90Kr. En ventil brik til Honda
> koster 60kr!
Ventil-brik? Er det ikke en off-roader du har? En rigtig off-roader har sgi
da ikke ventil-brikker, det er for tøset, den har justerskruer. De kan
justeres flere hundrede gange uden at det koster noget.
Rittig
(Med rigtige off-roadere. Nope! Ingen Suzukier.)
| |
RacerNiels (09-02-2003)
| Kommentar Fra : RacerNiels |
Dato : 09-02-03 22:01 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
news:aG81a.372$X05.304@news.get2net.dk...
> > > > > Tomgangsskruen er skruet højt op
> > > Fordi ellers kan jeg ikke starte den.
[SNIP]
> Jeg kan altså godt starte den til daglig. Det er kun nu hvor problemet er
> opstået den skal have justeret tomgangen så højt op. Skruer man tomgangen
> ned, går den ud.
[SNAP]
Allerede hér er den jo gal! Det nytter vel ikke noget at at man skal skrue
tomgangen op til det uendelige... så er det jo ikke tændrørene der er
problemet. Hvis den skal have så meget tomgangsbenzin for at starte skulle
man måske hellere kigge på chokerfunktionen og se om den er defekt eller
hyr.
> Jeg er på vej ud i klubben for at teste min "utæt svømmer" teori. Wish me
> luck!
Jeg kan godt se at det er noget skidt hvis svømmeren synker, men hvordan
skulle den kunne være kommet ovenpå igen til startforsøget nogle minutter
senere...??
> I PMC kører jeg mest på min CBR, og så er er Suzuki pludselig det onde
selv
> En ventil shim til Suzuki koster f.eks. 90Kr. En ventil brik til Honda
> koster 60kr! Sådan kan jeg blive ved en hel aften. Alle børnene var ud at
> more sig. På nær Palle. Han var hjemme og male stellet på sin GS 500 E
HH - HomoHonda
SS - ScoreSuzuki
Need I say more...??
/Niels
S FAU sexfumzig
| |
Hans Joergensen (09-02-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 09-02-03 23:54 |
| | |
Armand (09-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-02-03 23:56 |
|
>> "Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> wrote in message
>> news:aG81a.372$X05.304@news.get2net.dk...
>>
>>> Jeg er på vej ud i klubben for at teste min "utæt svømmer" teori.
>>> Wish me luck!
>>
>> Jeg kan godt se at det er noget skidt hvis svømmeren synker, men
>> hvordan skulle den kunne være kommet ovenpå igen til startforsøget
>> nogle minutter senere...??
En kold motor kan bedre kapere en fed bensinblanding - Tænk blot på
koldstart v.h.a. choker!
--
Armand.
| |
Armand (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 08-02-03 11:31 |
|
Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en
news:BU21a.7$TV1.6@news.get2net.dk...
>
> Der er ikke benzin i svømmeren når man piller den ud. Hmm. man kan
> godt nok høre noget der rasler rundt inden i den når man ryster den.
Jeg
> må lige prøve at dyppe den i noget sprit og se om den kan flyde.
Heeey!
Simpel men sikkert virkningsfuld metode!
Egentlig kunne fabrikanterne godt angive en vædskelinie, som en frit
flydende svømmer skulle matche i f.eks. vand, og hvormed man ville kunne
konstantere om svømmeren var tungere end meningen er :-/
> Hvor almindeligt er det at en drukningsfejl skyldes utæt svømmer?
Ikke særligt almindeligt; men ikke desto mindre dog en mulighed.
Jeg vil dog ike udelukke at forekomsten kan være en reminiscens fra
dengang da svømmere var sammenloddede af to ½-skåle i messing-blik og
lodningen kunne briste p.g.a. vibrationer :-/
> Jeg har mange tændrør at bytte rundt med.
Vær blot sikker på at de vitterligt kan gniste effektivt inden
montering - NGK-tændrør kan være følsomme overfor drukning, så hvis det
er sådanne så er der grund til ekstra skepsis overfor dem inden at du
skille hele motoren ad!
> Jeg har tømt svømmehuset en "milliard" gange. Der er meget lidt skidt
> og ingen vand.
Er der ikke en decideret stuts på svømmerhusets bundskrue?
Ved at bruge en klar plastslange sat på denne kan man vurdere hvor høj
at svømmerstanden er ved at holde slangen op på siden af svømmerhuset og
åbne for bundskruen!
Dét kan være et værktøj til fremover at kunne konstantere svømmerhøjden
når motoren svigter!
Udgangsreplik:
Hvorfor står tomgangsskruen så højt?
--
Armand.
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 08-02-03 12:03 |
|
> > Hvor almindeligt er det at en drukningsfejl skyldes utæt svømmer?
> Ikke særligt almindeligt; men ikke desto mindre dog en mulighed.
> Jeg vil dog ike udelukke at forekomsten kan være en reminiscens fra
> dengang da svømmere var sammenloddede af to ½-skåle i messing-blik og
> lodningen kunne briste p.g.a. vibrationer :-/
Hep. Har du set min svømmer fra 85? Det ligner netop sådan en lavet af
messingskåle. Min DR har også kørt uden balanceaksler et stykke tid, så den
er blevet rystet MEGET. Den rystede så meget at det kildede i næsen at køre
100, fordi næsehårene sad og vippede! En montering af en not mellem krumtap
og balanceakselkæde-drivhjulet, og den var fixet. Nu ryster den bare, men
fint inden for hvad der kan tolereres.
Svømmeren og svømmeophænget på min CBR er lavet i plastik. Passer
svømmehøjden ikke, skal man ifølge Haynes købe en ny svømmer og ophæng .
Det har dog passet 96.600km nu.
> Vær blot sikker på at de vitterligt kan gniste effektivt inden
> montering.
De gnistrer fint blåt før montering, og den starter også prompte. Jo mere
jeg lukker /er konservativ/ med benzin hanen, jo længere tid kan den køre.
Det er bare svært at styre svømmehus-benzinstanden på benzinhanen, så glæden
varer kort.
> Er der ikke en decideret stuts på svømmerhusets bundskrue?
Nix. Ingen studs. Det er mega irriterende, da der på min CBR sidder studser,
og skal man tømme svømmehuset, kan det gøres elegant men en slange ned i en
beholder. På DR'eren fjerner man en skrue, og selv med plastikposer o.l.
bliver det noget værre plaskeri. Der for køb Honda i stedet for Skruzuki
> Hvorfor står tomgangsskruen så højt?
Ellers kan den ikke starte.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
M. G. Nielsen. (08-02-2003)
| Kommentar Fra : M. G. Nielsen. |
Dato : 08-02-03 12:41 |
|
> > Hvorfor står tomgangsskruen så højt?
> Ellers kan den ikke starte.
Er du nu helt sikker på at det er tomgangsskruen og ikke skruen for
blandingsforhold du skruer på (begge påvirker tomgangen).
For mig lyder det som om, at det også kan være at gnisten mangler når
tændrør og hætte er monteret. Nogle gange kan der være en dårlig forbindelse
når delener er monteret og forbundet. Når man så vrider lidt i det, kan der
pludselig være forbindelse... perhaps :)
Mvh.
Morten NX650 (stadig i 1000 stykker)
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 08-02-03 13:01 |
|
> Er du nu helt sikker på at det er tomgangsskruen og ikke skruen for
> blandingsforhold du skruer på (begge påvirker tomgangen).
> For mig lyder det som om, at det også kan være at gnisten mangler når
> tændrør og hætte er monteret. Nogle gange kan der være en dårlig
forbindelse
Hej Morten
CO. skruen er sat til 2 omgange ud. Der har den kørt fint med siden
sommerferien. Tomgangsskruen drejer direkte på gasspjældet. Den er skruet
næsten i bund.
En Suzuki DR motor har to tændrør til en cylinder. Selv om den kun kørte på
et tændrør ville den stadig køre, bare ikke særlig godt. Jeg har for nylig
givet den to nye tændrørshætter, snittet 1cm af tændspolekablet og pladret
det hele godt ind i silikoneolie. Der burde være forbindelse nok, men vil
jeg selvfølgelig prøve at måle forbindelsen gennem tændrørshætten.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Martin Sørensen (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 08-02-03 12:43 |
|
>> Er der ikke en decideret stuts på svømmerhusets bundskrue?
> Nix. Ingen studs. Det er mega irriterende, da der på min CBR sidder
> studser, og skal man tømme svømmehuset, kan det gøres elegant men en
> slange ned i en beholder. På DR'eren fjerner man en skrue, og selv
> med plastikposer o.l. bliver det noget værre plaskeri. Der for køb
> Honda i stedet for Skruzuki
Karburatorerne på min Seca har heller ingen studs, men bare et hul, hvor
benzinen fra svømmerhuset kan løbe ud.
Jeg har så taget en benzinslange og snittet den spids i enden. Den kan fint
mases ind i hullet, så den sidder rimeligt fast og også slutter tæt.
Montér evt. en gennemsigtig plastslange på svømmerhuset på den måde og
overvåg benzinstanden efter den er startet. Så kan du se om den stiger eller
falder når cyklen kører..
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 08-02-03 12:54 |
|
> Karburatorerne på min Seca har heller ingen studs, men bare et hul, hvor
> benzinen fra svømmerhuset kan løbe ud.
Hej Martin
Tak for din forsøg på at hjælpe. Jeg har været utydelig i min beskrivelse af
min mulighed at aftappe svømmehuset på mit øg af en MC. Det eneste der
sidder i bunden af svømmehuset er et gevind, hvori der sidder en kort M5
skruen med en o-ring omkring. Løsner man skruen render benzinen ud omkring
skruen, ikke ud af et hul ved siden af skruen.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Kenneth T (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Kenneth T |
Dato : 08-02-03 13:52 |
|
> Tak for din forsøg på at hjælpe. Jeg har været utydelig i min beskrivelse
af
> min mulighed at aftappe svømmehuset på mit øg af en MC. Det eneste der
> sidder i bunden af svømmehuset er et gevind, hvori der sidder en kort M5
> skruen med en o-ring omkring. Løsner man skruen render benzinen ud omkring
> skruen, ikke ud af et hul ved siden af skruen.
Så køb en studs med 5mm gevind, og sæt slangen derpå.
(den slags vi bruger når der skal synkroniseres karburarorer evt.)
--
MVH
Kenneth T
ZX9R
www.dkfritidmotorcykel.dk/kenneth_t
| |
klaus nielsen (08-02-2003)
| Kommentar Fra : klaus nielsen |
Dato : 08-02-03 17:34 |
|
hej
prøv at lukke for benzinen. start den og se om den på et tidspunkt går pænt
inden den tømmer karburatorene for benz. på den måde får man prøvet
resultaten af flere forskellige benzinhøjder kort efter hinanden. alle
højder fra det den var i med den nuværende svømmer og ned til nul.
svømmer test: kold svømmer. (evt fra køleskabet) hold den derefter under
varmt vant i et glas eller lign. luften i svømmeren vil da udvide sig og det
vil så boble hvis den er utæt
--
klaus nielsen
klaus_nielsen@tdcspace.dk
vfr750 og xl600r
| |
Claus Rittig (08-02-2003)
| Kommentar Fra : Claus Rittig |
Dato : 08-02-03 18:26 |
|
"Jens Jacob Bager Jensen" <news@abl1926.dk> skrev i en meddelelse
news:BU21a.7$TV1.6@news.get2net.dk...
> Min offroader begyndte på følgende en morgen jeg skulle starte den:
> Den er helt kold. Tomgangsskruen er skruet så højt op at den ville gå med
> minimum 6000rpm i tomgang på en normal dag. Jeg sparker den i gang ret
let.
> 3-4 jok. Den tager omdrejninger og kører med høj tomgang. Den vil ikke
> rigtigt tage gassen. Efter 10-20 sekunder begynder den at sætte ud på
> enkelte stempelslag. Efter et par sekunder til dør den. Så kan man ikke
> starte den i nogle minutter. Der er nu ikke gnist på de nye tændrør der er
> ret sorte og våde. Efter et stykke tid kommer der gnist igen og den kan
> starte igen og laver samme trick om igen.
Det her kan skyldes _mange_ forskellige ting, men det ved du sikkert godt.
Jeg ville nu nok kontrollere tændingen lidt grundigere, især da det nu _er_
en Suzuki. Måske er det pick-up'en der bliver defekt når den bliver varmet
op? (Den sidder jo inde i motoren). ... Æh, der er da pick-up på de der DR
fossiler, ikke?
Falsk luft? Langt ude, symptomerne tager i betragtning, men prøv lige at
sprøjte WD-40 omkring karburatoren når der er liv i skidtet.
CV karburatorer er noget fanden har skabt, møgbesværlige at kontrollere. Når
nu dimsen gå i stå, er der så bensin i svømmerhuset? Det er ikke noget
tilstoppet-udluftning-undertryk-i-tanken noget, vel? Tag tankdækslet af og
prøv igen.
Nej, det må sgu være en karburatorfejl. Kan du ikke låne dig til en rimeligt
passende karburator, så vi ihvertfald kan få konstateret om det er den det
er galt med?
> Hvor almindeligt er det at en drukningsfejl skyldes utæt
> svømmer?
Meget sjældent.
> Batteriet er godt.
Batteri? Luksusdyr!
> Jeg har mange tændrør at bytte rundt med.
Jah, når man har haft Suzuki i længere tid...
> Min plan:
> Skifte svømmehus nålen
> Kontrollere svømmeren for utætheder
> Har i andre bud?
Jah, jeg kender en der har en Honda til salg...
Rittig
| |
D@n Dethlefsen (09-02-2003)
| Kommentar Fra : D@n Dethlefsen |
Dato : 09-02-03 15:47 |
| | |
|
|