Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
news:MPG.18ae42f7d139fce998970b@news.inet.tele.dk...
> In article <b2123t$umv$2@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
> says...
> > Når det er sagt, så har jeg stået og set hvorledes man tester
> > samlebånds-friske Ducatier på fabrikken, samt hvorledes der bliver kørt
> > Toyota'er i land fra bilskibene i Fredericia havn. Tilsyneladende er det
> > spild at betjene motoren med finfølelse blot én meter
> >
> Mon ikke instuktionsbogens anvisninger, udelukkende tjener til at give
> importøren et minimum af gode undskyldninger for at droppe
> garantisager?
> For som du siger, er der jo ingen nåde, når de lige starter og justerer
> ind, efter samlebåndet!
> --
> /Hekto
>
> Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
>
Jeg har da selv kørt biler i land i Frihavnen og Færgehavn Nord, hvor jeg
arbejdede før maskiningeniøruddannelsen, og kender altså til hvordan de blev
behandlet.
Men problemet vedr. tilførselen, grunden til den er jo også at dele i
motorerne skal tilslides ved variende omdrejningstal under ikke for stor
belastning, for ikke at der kun senere skal være "balance" (vibrationsfri
osv.) ved et fast omdrejningstal, som det står i bøgerne. Og
tilslidningen/fintilslidningen sker jo ikke over de få km motorerne før kørt
før de bliver solgt. Og ligeledes har jo jo også altid givet mine
motorcykler 1.000 - 2.000 km tilkørsel efter at have fået boret cylindre/nye
stempler.
Gert Thorgersen