Hej Jon. (Mit problem barn i Odense
)
> Jeg skilte i samme ombæring det hele ad og blæste alt igennem med
trykluft,
> nu jeg alligevel havde dem ( karburatorerne ) taget af.
Lige en husker: Man kun bruger trykluft i en karburator når den er helt
adskilt!
> Nåleventilerne så ellers fine ud men for en sikkerheds skyld bliver de nu
> skiftet.
Hurra!! Spørg Tommy hvilken Suzuki den deler nåleventiler med, eller kig på
billederne i mc nøglen og se hvilke dine ligner mest. Jeg ville købe dem hos
www.louis.de der er de billigst.
> Jeg fik ikke målt svømmerhøjden, og vil lige spørge hvordan man gør ,-)
Kig i hvilken som helst haynes værkstedsmanual. Jeg har lagt karburator
delen til en CBR 400 ud på dk.binaer.motor Der står alt hvad du vil vide om
karburator sevice grundigt beskrevet. Læs den minutiøst!
> Nåleholderne er rent ud sagt noget biks... jeg er nød til at finde på
noget
> så de alle kan hænge i samme højde.. det nytter ikke at skifte de
> plastikdimser mere, for de bliver slidt i løbet af en måned eller 2. Og
det
> har de i øvrigt altid gjordt på min.
Dette har du nænt før. Det lyder fuldstændigt mystisk for mig. Kan di ikke
tage nogel godt billeder og smide den på dk.bianer.motor? Billeder der viser
hvad der er nåleholdere og hvad de slides af. Jeg er helt sat af!
> Membranen jeg har lappet er der ikke hul i men den bliver også skiftet,
den
> anden ser fin ud.
Godt! Huller i membranen er roden til meget ondt i en MC karburator. Den
korte version er at de SKAL virke optimalt.
> måske jeg bare bytter om på de 2 miderste tændrørsledninger
Byt du bare Jon
Måske er dine tændrørshætter ikke for gode? De koster
minus hos f.eks
www.louis.de. De er nemme at skifte. Pensel eller spray godt
med silikoneolie od på hætterne og tændrørene for at fjerne fugt.
> Jeg har fået min nye udstødning og den bliver sat på så hurtigt som muligt
Godt. Det er et probelm mindre. JEg ville bruge nye udstødningdpakninger når
du montere den igen. de koster 16kr stk hos
www.louis.de
> Jeg har ikke pillet ved CO-skruerne
Det ville jeg da gøre. Den kan godt trænge til at få pustet luft i hullet
den sidder i. Kig i CBR 400 manualen hvordan sådan en CO skrue ser ud. du
skal huska at få den lille o ring med op. Ellers bliver den pustet af h.
til.
Tæl hvor mange omgange de helt præcist skal skrues ind før de lige sætter
sig. De skal ikke skrues fast, bare lige røre bunden. Resultatet kan godt
være 1 5/8 omgange eller sådan noget. Hvis de sidder meget langt fra den
originale 1½ omgang ud, kunne prøve med original indstillingen bag efter og
se om det ændrer noget? BÅL OG BRAND! Du skal huske hvor mange omdrejninger
de har nu. Det er det eneste "svære" ved en karburator rebuild.
> Jo det sidste er så at finde ud af om noget af det nadet jeg har skrevet
gør
> en forskel, ellers må jeg kigge på ventilerne...
Ikke ellers! Du kan da lige så godt måle ventilerne. Jeg har beskrevet det
grundigt for dig flere gange. Du kan lige så godt forsøge. Viser det sig de
står fint, sparer du måske 1000kr på din kommende værkstedsregning?
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)