Kasper Meldgaard <kaspermeldgaard@hotmail.com> skrev i en
news:3e3ffe35$0$24689$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Nogen specielle ting man skal være opmærksom på ved køb af denne mc
> brugt?
- De er alt for dyre!!!
Jeg købte kun min fordi den pludselig stod til den rigtige(!!!) pris, så
vid at de privat sælges til langt under de 60-65.000, som forhandlerne
vil have for dem!
- Selvom det "kun" er en 400'er, medfører især det sportslige design at
den er temmelig dyr at forsikre
- Vær sikker på a have kørt en god tur på en før køb!
Man skal ikke have særlig lange ben førend at man formedelst skal
krølles på plads
Min 30" skridtlængde går lige an, men kunne sagtens være mindre!
- Hvis speedometeret kun går til 180 er det en japansk import, der er
droslet elektrisk til ikke at køre hurtigere.
En sindssyg høj gearing er tilsyneladende en gængs metode til at få den
til at runde 200 før droslingen slår til, men det tager unægteligt noget
af gnisten af den lille motor.
Ligeledes kan speedometerkablet afmonteres; men dét er heller ikke
optimalt at skulle undvære
- Tilsyneladende skal de rasle/snerre i visse omdrejningsområder under
kørsel :-/
- Støddæmperen på min 90'er var 100% færdig!
- Reservedels situationen i almindelighed :-/
90'eren (ZXR400L - efterfølgende modeller hedder L1 - L5!) deler
bremseklodser med snart set alle samtidige modeller der bruger
4-stemplede calibere, hvorimod de senere har helt sin egen
caliber/bremseklods! SBS laver dog klodser til de senere; hvorved genen
qua det mindre udvalg af fabrianter med klodser til denne model er
behersket!)
--
Armand.