/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
HJÆLP!!!!
Fra : Kasper Meldgaard


Dato : 04-02-03 17:13

Til Gruppe,

Jeg har en Kawasaki ZXR400, som har et problem!

Efter 20-25min kørsel bliver motoren for varm. Køleren kører godt nok, men
kølervæske begynder at løbe (køge) ud af overløbsslangen i kølerbeholderen,
altså den beholder man også fylder væsken i. hvad kan dette skyldes?
Når den står i topgang har den ingen problemer. står lige så fint og jævnt.
Maskinen har kørt 35000km og er fra '91.


Venligst
Kasper



 
 
Allan Nielsen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Allan Nielsen


Dato : 04-02-03 17:47

> Jeg har en Kawasaki ZXR400, som har et problem!
>
> Efter 20-25min kørsel bliver motoren for varm. Køleren kører godt nok, men
> kølervæske begynder at løbe (køge) ud af overløbsslangen i
kølerbeholderen,
> altså den beholder man også fylder væsken i. hvad kan dette skyldes?
> Når den står i topgang har den ingen problemer. står lige så fint og
jævnt.
> Maskinen har kørt 35000km og er fra '91.
>
>
> Venligst
> Kasper
>
Hej Kasper
Det kan være din termostat der er stået af, pil den ud kog den og se om den
åbner som den skal!
har selv oplevet ligende symtomer men der var det en utæt toppakning der
lavede ballade.
mvh
Allan Nielsen
RF600R



Armand (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-02-03 19:01


Allan Nielsen <abagern@hotmail.com> skrev i en
news:b1oqp6$8v7$1@sunsite.dk...
> > Jeg har en Kawasaki ZXR400, som har et problem!
> >
> > Efter 20-25min kørsel bliver motoren for varm. Køleren kører godt
nok,
> > men kølervæske begynder at løbe (køge) ud af overløbsslangen i
> > kølerbeholderen,
> > Når den står i topgang har den ingen problemer. står lige så fint og
> > jævnt.
>
> Det kan være din termostat der er stået af, pil den ud kog den og se
om
> den åbner som den skal!

"Motoren bliver for varm" !?
Er det en observans ud fra at den skyder vandet af, eller er det synligt
på termometeret??

> har selv oplevet ligende symtomer men der var det en utæt toppakning
der
> lavede ballade.

hvis ikke at termometeret viser "varm", så er det desværre nok
toppakningen der er gået således at der presses cylinderkompression
igennem til kølesystemet :-/
Lugt evt. ned i ekspansionsbeholderen - Lugter det af udstødningsgas??

Jeg har set flere tilfælde af blæst toppakning på ZXR400 nævnt, og har
overvejet om det mon skyldes at man frygter de høje omdrejningstal i
kold tilstand og derfor dødtrækker, hvlket er en sikker måde at blæse
toppakningen på! :-/

--
Armand.




Kasper Meldgaard (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Kasper Meldgaard


Dato : 04-02-03 20:31

Til Armand,

Tak for et detaljeret svar! Sandheden er egentligt at jeg er ved at købe en
maskine med dette problem og har ikke set den "live" men kun talt med
manden. Så jeg ved ikke helt om termometeret viser "varm" eller om den kun
spytter væske ud pga udstødningsgassen.

Hvad kunne du ellers forestille dig det kunne være hvis det ikke er
topparkningen?

Venligst
Kasper


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b1ovsc$o0m$3@news.cybercity.dk...
>
> Allan Nielsen <abagern@hotmail.com> skrev i en
> news:b1oqp6$8v7$1@sunsite.dk...
> > > Jeg har en Kawasaki ZXR400, som har et problem!
> > >
> > > Efter 20-25min kørsel bliver motoren for varm. Køleren kører godt
> nok,
> > > men kølervæske begynder at løbe (køge) ud af overløbsslangen i
> > > kølerbeholderen,
> > > Når den står i topgang har den ingen problemer. står lige så fint og
> > > jævnt.
> >
> > Det kan være din termostat der er stået af, pil den ud kog den og se
> om
> > den åbner som den skal!
>
> "Motoren bliver for varm" !?
> Er det en observans ud fra at den skyder vandet af, eller er det synligt
> på termometeret??
>
> > har selv oplevet ligende symtomer men der var det en utæt toppakning
> der
> > lavede ballade.
>
> hvis ikke at termometeret viser "varm", så er det desværre nok
> toppakningen der er gået således at der presses cylinderkompression
> igennem til kølesystemet :-/
> Lugt evt. ned i ekspansionsbeholderen - Lugter det af udstødningsgas??
>
> Jeg har set flere tilfælde af blæst toppakning på ZXR400 nævnt, og har
> overvejet om det mon skyldes at man frygter de høje omdrejningstal i
> kold tilstand og derfor dødtrækker, hvlket er en sikker måde at blæse
> toppakningen på! :-/
>
> --
> Armand.
>
>
>



Armand (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-03 03:39


Kasper Meldgaard <kaspermeldgaard@hotmail.com> skrev i en
news:3e4014aa$0$24691$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Til Armand,
>
> Tak for et detaljeret svar! Sandheden er egentligt at jeg er ved at
købe en
> maskine med dette problem og har ikke set den "live" men kun talt med
> manden. Så jeg ved ikke helt om termometeret viser "varm" eller om den
kun
> spytter væske ud pga udstødningsgassen.
>
> Hvad kunne du ellers forestille dig det kunne være hvis det ikke er
> topparkningen?

Kun(!) tilstoppet kølersystem (á: hængende termostat, klemt/knækket
kølerslange, udv./indv. tilstoppet køler); men de skal alle medføre at
termometeret stiger til rødt område!

Hvis overkogningen sker ved stilstand/stop'n go traffik, kan det tillige
være p.g.a. kølerblæseren ikke slår igang når vandet bliver for varmt
:-/

Men jeg tror mest på toppakningen!

Er der danske plader på, og er den meget billig?
Ellers er der ingen grund til at nærme sig den!

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 05-02-03 11:06

> Er der danske plader på, og er den meget billig?
> Ellers er der ingen grund til at nærme sig den!

Hej Armand

Den er fra DBA og står til 44K. Jeg er i gang med at vejlede et yngre medlem
af klubben, og vi har også overvejet cyklen. Vores konklusion er at den er
for dyr. En pæn i orden ZXR 400 sælges for 45K privat sådan ca. Derfor skal
denne her koste langt under 40K i mine øjne. Glem de 400 racere til over 55K
prisen er helt hen i vejret! Det bliver de aldrig solgt til. Så hellere en
CBR 600 F2 eller en FZR 600 US f.eks.

Ting der trækker ned er det originale paint job (har været væltet) Jeg er
heller ikke 100% sikker på den forlygte er original.

Læs mere om at købe MC her: http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-03 16:34


Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en
news:0r50a.64$iz2.17@news.get2net.dk...
> > Er der danske plader på, og er den meget billig?
> > Ellers er der ingen grund til at nærme sig den!
>
> Hej Armand
>
> Den er fra DBA og står til 44K. Jeg er i gang med at vejlede et yngre
> medlem af klubben, og vi har også overvejet cyklen.
> Vores konklusion er

Vi er helt på bølgelængde!
Hvad med Thomas Linnets VFR 400? Eller er han også for dyr?
Efter at han alligevel fik plads i den nye 600'er klasse fattes han
måske penge :-/

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 06-02-03 09:47

> Hvad med Thomas Linnets VFR 400? Eller er han også for dyr?
> Efter at han alligevel fik plads i den nye 600'er klasse fattes han
> måske penge :-/

Hej Armand

En VFR 400 R er en, i mine øjne, helt vildt fed MC. Jeg savler hver gang jeg
kigger på Tommy Fers der står i klubben uden tøj på. Linnets VFR er skrammet
på begge sider, og lugter noget af track day tool. Jeg synes ikke en pris på
næsten 49K holder så. Så vil jeg hellere pege på en FZR 600. De koster lidt
over 50K og har 30Hk mere og kun 8Kg ekstra. Reservedele er en leg og brugte
stumper hos huggere findes i hobetal. Kan vi til gengæld få Thomas's VFR til
44K kunne vi godt have en deal. Lige nu kigger vi på Gixxer 400 i GK73a og
GK76 versionerne. De kan fås for 35K for en GK73a og lidt over 40K for en
GK76.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-03 16:06


Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en
news:Ohp0a.18$rK1.6@news.get2net.dk...
>
> ................Lige nu kigger vi på Gixxer 400 i GK73a og GK76
versionerne.
> De kan fås for 35K for en GK73a og lidt over 40K for en GK76.

Jup!
GSXR'erne er endelig ved at være nede i pris (igen!); men har der ikke
snart været beretninger nok om at dé ikke tåler at blive mere end
halvgamle uden at man står med svære motornedbrud !?

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (07-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 07-02-03 09:13

> GSXR'erne er endelig ved at være nede i pris (igen!); men har der ikke
> snart været beretninger nok om at dé ikke tåler at blive mere end
> halvgamle uden at man står med svære motornedbrud !?

Jeg nærer et håb om at en Gixxer 400 i der ikke er slidt op, bragt i en god
servicemæssig forfatning, ordentligt justeret kan holde. Jeg har oplevet
Susannes hullede stempel på nært hold. Susannes mistede også 2.gearet lidt
senere for at føje spot til skade, så jeg ved godt de ikke har CBR 600
holdbarhed! Grunden til vi kigger på Gixxer 400 er at de har gode
køregenskaber samt laver power nok. Til en pris der tangerer det man kan
tage for en god GS 500E. Lad os nu se hvad vi ender på? Den Kixxer der
blev kigget på i går kunne ikke starte!

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Rasmus Teislev Necke~ (08-02-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Teislev Necke~


Dato : 08-02-03 19:27

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> En pæn i orden ZXR 400 sælges for 45K privat sådan ca.

Hvor finder du dem til den pris? Jeg kan kun finde dem til en mindre formue,
som min pengepung slet ikke kan klare. Derimod lyder de 45K meget mere
realistisk for mig... :) Er det bare et spørgsmål om at vente til der kommer
et godt tilbud, eller kan man fremskynde processen med noget voodoo?

--
mvh Rasmus Neckelmann



Armand (08-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-02-03 21:11


Rasmus Teislev Neckelmann <ratn0232@IGNOREbut.auc.dk> skrev i en
news:b23ici$aqn$1@news.cybercity.dk...
> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> > En pæn i orden ZXR 400 sælges for 45K privat sådan ca.
>
> Hvor finder du dem til den pris? Jeg kan kun finde dem til en mindre
formue,
> som min pengepung slet ikke kan klare. Derimod lyder de 45K meget mere
> realistisk for mig... :)
> Er det bare et spørgsmål om at vente til der kommer et godt tilbud,

JUP!
Desværre har de fleste jo et øjeblikkeligt behov for en eksakt model,
hvorved de udelukker sig fra de gode tilbud

Med noget tålmodighed og et bredere spektrum af potentielle emner kan
man hurtigt spare penge - Jo større tålmodighed, desto flere!

En af gruppens jævnlige brugere faldt på samme måde over en Fazer 600 i
samme prisleje som SV650, der fra ny har været mindst 20.000,- billigere
end Fazeren(*)!

Jeg kunne aldrig have drømt om at jeg skulle komme til at eje en af de
spændende og fede ZXR400, da de vitterligt er alt for dyre i mine øjne;
men pludseligt og samfaldende med at jeg va ved at få rejst penge til
atter at købe mig en model, stod der en tilsalg til passende pris -
endda på dk.marked.privat.mc

Hold øje med de private annoncer, idet forhandlerne forsøgher at
opretholde et vildt højt prisleje.
Ham jeg købte af hævdede at have haft sin til salg for 65.000,- og
sidenhen sænket prisen á 5.000,- jævnligt, og ikke én havde vist
interesse før jeg reagerede på seneste prissætning!!

Fazer er forøvrigt tidens hotte bud:
Restmodeller af 600'eren til 90.000,- og 1000'eren til 160.000,-!

--
Armand.










Rasmus Teislev Necke~ (09-02-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Teislev Necke~


Dato : 09-02-03 22:26

Armand wrote:
[snip]
> Desværre har de fleste jo et øjeblikkeligt behov for en eksakt model,
> hvorved de udelukker sig fra de gode tilbud
>
> Med noget tålmodighed og et bredere spektrum af potentielle emner kan
> man hurtigt spare penge - Jo større tålmodighed, desto flere!

Tja, jeg har da også en del andre mærker/modeller i søgeren, men må indrømme
at der er et eller andet ved zxr400'eren der tiltaler mig... :D -- men jeg
er alligevel åben for andre muligheder.

Men lad os nu se hvor det hele ender...

--
mvh Rasmus Neckelmann



Armand (09-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 09-02-03 23:58

>> Armand wrote:
>> [snip]
>>> Desværre har de fleste jo et øjeblikkeligt behov for en eksakt
>>> model, hvorved de udelukker sig fra de gode tilbud
>>
>> Tja, jeg har da også en del andre mærker/modeller i søgeren, men må
>> indrømme at der er et eller andet ved zxr400'eren der tiltaler mig...
>> men jeg er alligevel åben for andre muligheder.
>>
>> Men lad os nu se hvor det hele ender...

Tjaeh :-/

Jeg gik egentlig og regnede med at skulle finde mig en SRX6 syd for
grænsen, da Lillefrøen faldt i turbanen

--
Armand.





Jens Jacob Bager Jen~ (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 10-02-03 07:30

> Jeg gik egentlig og regnede med at skulle finde mig en SRX6 syd for
> grænsen, da Lillefrøen faldt i turbanen

Lad mig lige høre: Er den Bordeaux?

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Martin Sørensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-02-03 16:20

>> Jeg gik egentlig og regnede med at skulle finde mig en SRX6 syd for
>> grænsen, da Lillefrøen faldt i turbanen
> Lad mig lige høre: Er den Bordeaux?

Kig her: http://www.ordell.dk/Kawa.jpg

--
signing off.. Martin Sørensen



Mikkel Christensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 10-02-03 16:28

"Martin Sørensen" <mosREMOVE@laxity.dk> writes:

> >> Jeg gik egentlig og regnede med at skulle finde mig en SRX6 syd for
> >> grænsen, da Lillefrøen faldt i turbanen
> > Lad mig lige høre: Er den Bordeaux?
>
> Kig her: http://www.ordell.dk/Kawa.jpg

Flot model.

Og lillefrøen er da også meget nydelig

--
Mikkel
motortosse.dk - Save the Whales -- Harpoon a Honda.
Just say "NO" to drugs...

Martin Sørensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-02-03 16:43

>> Kig her: http://www.ordell.dk/Kawa.jpg
> Flot model.
> Og lillefrøen er da også meget nydelig

Ja, gad vide om hunden fulgte med frøen?

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-03 01:41


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b28fvj$29ic$1@news.cybercity.dk...
> >> Jeg gik egentlig og regnede med at skulle finde mig en SRX6 syd for
> >> grænsen, da Lillefrøen faldt i turbanen
> > Lad mig lige høre: Er den Bordeaux?
>
> Kig her: http://www.ordell.dk/Kawa.jpg

Jup!

Men hvorfor selv hoste det? Er klubbens site ikke sikker nok?

Forøvrigt ligger nyeste .pic af den glade(!) ejer+Lillefrø til beskuelse på:
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=206


--
Armand.



Denise (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 12-02-03 07:23


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:b2c54j$jer$1@news.cybercity.dk...
>
> Forøvrigt ligger nyeste .pic af den glade(!) ejer+Lillefrø til beskuelse
på:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=206
>

Hæ hæ, det har vi da opdaget, bedre sent end aldrig ))

--
Hilsen Denise



Hekto (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 12-02-03 09:51

In article <b2c54j$jer$1@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...

>
> Forøvrigt ligger nyeste .pic af den glade(!) ejer+Lillefrø til beskuelse på:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=206
>
>

Ja, du er nydelig! ... Velkommen!

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
Medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.dk.fritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Martin Sørensen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-02-03 14:21

>> Kig her: http://www.ordell.dk/Kawa.jpg
> Jup!
> Men hvorfor selv hoste det? Er klubbens site ikke sikker nok?

Jeg vidste ikke lige at den lå et andet sted..

> Forøvrigt ligger nyeste .pic af den glade(!) ejer+Lillefrø til
> beskuelse på:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=206

Jeps, jeg opdagede det også ved en tilfældighed lidt tidligere idag. Men der
er jo ikke meget dynamik over det billede. Du skal ud og lave en wheelie, så
det også ser ud af noget.

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 12-02-03 16:32


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b2dho1$1mki$1@news.cybercity.dk...
> >> Kig her: http://www.ordell.dk/Kawa.jpg
> > Jup!
> > Men hvorfor selv hoste det? Er klubbens site ikke sikker nok?
>
> Jeg vidste ikke lige at den lå et andet sted..

Skal jeg så læse imellem linierne at jeg selv har haft den på binær?
Min demens må være stærkt tiltagende

> > Forøvrigt ligger nyeste .pic af den glade(!) ejer+Lillefrø til
> > beskuelse på:
> > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=206
>
> Jeps, jeg opdagede det også ved en tilfældighed lidt tidligere idag. Men
der
> er jo ikke meget dynamik over det billede. Du skal ud og lave en wheelie,

> det også ser ud af noget.

Baaah!
Hvis jeg skal lave show-off må det ende med en stoppie!
Knæ i asfalten er jeg ikke så hård til!
Og wheelies har jeg mærkeligt nok aldrig interesseret mig for :-/

--
Armand.



Martin Sørensen (12-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 12-02-03 19:31

>>> Men hvorfor selv hoste det? Er klubbens site ikke sikker nok?
>> Jeg vidste ikke lige at den lå et andet sted..
> Skal jeg så læse imellem linierne at jeg selv har haft den på binær?
> Min demens må være stærkt tiltagende

Du sendte billedet til mig i en mail, lige efter du havde købt dyret.. Det
var den jeg lige fiskede frem.

>> Jeps, jeg opdagede det også ved en tilfældighed lidt tidligere idag.
>> Men der er jo ikke meget dynamik over det billede. Du skal ud og
>> lave en wheelie, så det også ser ud af noget.
> Baaah!
> Hvis jeg skal lave show-off må det ende med en stoppie!

En stoppie er også dynamisk nok, så det går du bare igang med.

Jeg har prøvet på at lave nogle stoppies, men har aldrig turdet at holde
hjulet oppe, efter det har løftet sig. Den bedste stoppie tror jeg foregik
på min trædecykel i regnvejr, da min forbremse åbenbart var lidt bedre end
jeg troede..

> Og wheelies har jeg mærkeligt nok aldrig interesseret mig for :-/

Jeg har lavet nogle stykker.. Men det var ufrivilligt på en offroader på en
græsmark.

--
signing off.. Martin Sørensen



Denise (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 13-02-03 10:43


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:b2c54j$jer$1@news.cybercity.dk...

> Forøvrigt ligger nyeste .pic af den glade(!) ejer+Lillefrø til beskuelse
på:
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?mode=info&id=206
>
>
> --
> Armand.
>

How, var lige inde og se alle dine tidligere MC'er, men hvorfor er DU nu
blevet væk , blev du pludselig genert

Hilsen Denise



Armand (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-03 19:57


Denise <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en
news:3e4b68a8$0$71656$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> How, var lige inde og se alle dine tidligere MC'er, men hvorfor er DU nu
> blevet væk , blev du pludselig genert

Næh da!

Jeg har selv prøveset dem et par hundrede gange (Dét må da være måden at den
MZ er blevet så meget set,. og derved måden at man får den slettet fra
forsiden igen! ), og sidenhen blot forladt siden.
Så det er ikke mig der har slettet dem hvis de ikke længere er der :-/

Det der med genert er vist heller ikke lige mig!

--
Armand.





Denise (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 13-02-03 21:03


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b2gq2i$233a$7@news.cybercity.dk...
>
> Denise <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en
> news:3e4b68a8$0$71656$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > How, var lige inde og se alle dine tidligere MC'er, men hvorfor er DU nu
> > blevet væk , blev du pludselig genert
>
> Næh da!
>
> Jeg har selv prøveset dem et par hundrede gange (Dét må da være måden at
den
> MZ er blevet så meget set,. og derved måden at man får den slettet fra
> forsiden igen! ), og sidenhen blot forladt siden.
> Så det er ikke mig der har slettet dem hvis de ikke længere er der :-/
>
> Det der med genert er vist heller ikke lige mig!
>
> --
> Armand.

Jamen billederne af MCerne er der skam da, men det er jo billedet af DIG,
der er blevet væk
Hilsen Denise



Armand (13-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-02-03 22:51


Denise <reindel*NOSPAM*@c.dk> skrev i en news:b2gtmi$n6g$1@sunsite.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:b2gq2i$233a$7@news.cybercity.dk...
> >
> > Denise <Denise.Reindel@*NOSPAM*sas.dk> skrev i en
> > news:3e4b68a8$0$71656$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >
> > > How, var lige inde og se alle dine tidligere MC'er, men hvorfor er DU
nu
> > > blevet væk , blev du pludselig genert
> > Næh da.....................................................
> > Så det er ikke mig der har slettet dem hvis de ikke længere er der :-/
>
> Jamen billederne af MCerne er der skam da, men det er jo billedet af DIG,
> der er blevet væk

Ups!

Yes, jeg fandt lige et bedre billede end det testbillede jag engang tog med
mit nyindkøbte discount-digicam - men det kiksede med at få dét lagt ind!

Jeg forsøger lige igen!
(måske man skulle lægge det i galleriet, og derigennem forsøge at få skubbet
den MZ'er væk :-/ )

--
Armand.



Denise (14-02-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 14-02-03 08:22


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:b2h5ac$2gv1$1@news.cybercity.dk...
>

> Jeg forsøger lige igen!
> (måske man skulle lægge det i galleriet, og derigennem forsøge at få
skubbet
> den MZ'er væk :-/ )
>
> --
> Armand.
>
Hi hi, gør det, du skal nok få min stemme i stedet for den grimme MZ

--
Hilsen Denise, Brøndby
XJ600S, 2002, www.dkfritidmotorcykel.dk/Denise_Reindel
Opret din profil og se andres på www.dkfritidmotorcykel.dk




Armand (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-02-03 01:15


Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
news:b2h5ac$2gv1$1@news.cybercity.dk...
>
> Yes, jeg fandt lige et bedre billede end det testbillede jag engang tog
med
> mit nyindkøbte discount-digicam - men det kiksede med at få dét lagt ind!

Sidenhen har jeg i Bellacentret mødt Dan D. fra nyhedsgruppen, og hán
forevigede mig digitalt for siden at maile mig resultatet!

Billedet er langtfra bedre, men nok noget mere virkelighedstro (incl.
"vinterskæg" og rande under øjnene), så dét har jeg så "lagt ind" istedet!

--
Armand.





Denise (17-02-2003)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 17-02-03 11:30


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:b2p9pl$gd3$1@news.cybercity.dk...
>
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
> news:b2h5ac$2gv1$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Yes, jeg fandt lige et bedre billede end det testbillede jag engang tog
> med
> > mit nyindkøbte discount-digicam - men det kiksede med at få dét lagt
ind!
>
> Sidenhen har jeg i Bellacentret mødt Dan D. fra nyhedsgruppen, og hán
> forevigede mig digitalt for siden at maile mig resultatet!
>
> Billedet er langtfra bedre, men nok noget mere virkelighedstro (incl.
> "vinterskæg" og rande under øjnene), så dét har jeg så "lagt ind" istedet!
>
> --
> Armand.
>

Har checket, smukt
Hilsen Denise




Armand (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-02-03 18:57

Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>> Jeg gik egentlig og regnede med at skulle finde mig en SRX6 syd for
>> grænsen, da Lillefrøen faldt i turbanen
>
> Lad mig lige høre: Er den Bordeaux?

Jup!

--
Armand.




Poul Dam (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Poul Dam


Dato : 10-02-03 20:48




>
> Jeg gik egentlig og regnede med at skulle finde mig en SRX6 syd for
> grænsen, da Lillefrøen faldt i turbanen
>
> --
> Armand.


Hej er det mig der er dum? hvad er en SRX6? og så tilykke med Kawaen
Armand, selv om det ikke er en HONDA.

Hygge PD CBR1100



Martin Sørensen (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 10-02-03 21:06

>> Jeg gik egentlig og regnede med at skulle finde mig en SRX6 syd for
>> grænsen, da Lillefrøen faldt i turbanen
> Hej er det mig der er dum? hvad er en SRX6?

http://www.srx6.de/
Under Download/Galerie

Jeg tror jeg har en idé om hvorfor han kiggede efter sådan en model.
http://www.srx6.de/img/galerie/bigs/srx6.jpg
Jeg synes altså at den ligner hans tidligere Honda CB450S. Når man nu ikke
vil have en Honda, så må man jo finde en der ligner.

Nej, jeg havde ikke hørt om den SRX6 før, men jeg må da indrømme at den er
en del mere spændende end en CB450S.
Er det bare mig, eller er 2 karburatorer og 2 udstødninger til en enkelt
cylinder ikke lidt meget?

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-03 02:44


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b290mb$mk$1@news.cybercity.dk...
>
> Nej, jeg havde ikke hørt om den SRX6 før, men jeg må da indrømme at
den > er en del mere spændende end en CB450S.

Huh?
Den ligner da ikke CB4½'eren en pind :-/

> Er det bare mig, eller er 2 karburatorer og 2 udstødninger til en
enkelt
> cylinder ikke lidt meget?

Motoren har kørt med dobbeltkarburator siden XT550 og det er kun
forrørene der løber seperat fra hver sin udstødningsventil.
Netop udstødningen er i mine øjne en af SRX'ens tiltalende gimmick's: En
stor potte (madkasse) under motoren og den søde korte/tykke potte
derefter - Neat!

Billedet:
http://www.srx6.de/img/galerie/bigs/srx42.jpg
Viser den originale potte bedre!

--
Armand.
(stadig lidt forelsket)



Hans Joergensen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 11-02-03 03:13

Armand wrote:
> Motoren har kørt med dobbeltkarburator siden XT550 og det er kun
> forrørene der løber seperat fra hver sin udstødningsventil.
> Netop udstødningen er i mine øjne en af SRX'ens tiltalende gimmick's: En
> stor potte (madkasse) under motoren og den søde korte/tykke potte
> derefter - Neat!

Ja den er dælme flot ... den burde komme på listen over motorcykler
jeg bør eje før jeg dør ;)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Hekto (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-02-03 03:19

In article <b29kiv$v37$1@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> Motoren har kørt med dobbeltkarburator siden XT550 og det er kun
> forrørene der løber seperat fra hver sin udstødningsventil.
> Netop udstødningen er i mine øjne en af SRX'ens tiltalende gimmick's: En
> stor potte (madkasse) under motoren og den søde korte/tykke potte
> derefter - Neat!
>
En mindre tiltalende gimmick er brugtpriserne.
Nok er den sjov; men sammenlignet med en SZR (hvis man synes at de kan
sammenlignes), der er nyere, eller andre lignende cykler, er priserne
vildt overdrevne.
Desværre genspejles dette i T&S'es fastsættelse af afgifterne! :0(
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - Who Knows?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Armand (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-03 17:19


Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
news:MPG.18b27bf218853bd989719@news.inet.tele.dk...
> In article <b29kiv$v37$1@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
> says...
>
> > Netop udstødningen er i mine øjne en af SRX'ens tiltalende gimmick's
> > - Neat!
> >
> En mindre tiltalende gimmick er brugtpriserne.

Jup!
Og jeg købte jo mig i realiteten Lillefrøen til omtrentlig samme pris!

Men til gengæld er prisen fastsat af en vis kultstatus, som ikke
pludselig vil forsvinde - Hvormed at prisen må formodes at holde sig på
samme niveau flere år frem. Og så er det jo pludselig et godt køb (især
i forhold til ham der købte sig en ny ZX9R sidste år!)!

--
Armand.






Martin Sørensen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-02-03 07:03

> Nej, jeg havde ikke hørt om den SRX6 før, men jeg må da indrømme at
> den er en del mere spændende end en CB450S.
> Huh?
> Den ligner da ikke CB4½'eren en pind :-/

På lige netop det billede jeg referede til, synes jeg at den lignede en del,
bl.a. på det lidt specielle stel.

> Billedet:
> http://www.srx6.de/img/galerie/bigs/srx42.jpg
> Viser den originale potte bedre!

Der er lidt designer over den..
Er de ikke ret sjældne i Danmark? Jeg har ihvertfald aldrig set en.

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-03 17:25


Martin Sørensen <mosREMOVE@laxity.dk> skrev i en
news:b2a3mg$18g3$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Den ligner da ikke CB4½'eren en pind :-/
>
> På lige netop det billede jeg referede til, synes jeg at den lignede
en del,
> bl.a. på det lidt specielle stel.

Tjaeh :-/
CB4½'eren har jo netop ikke (firkantede) underløbne stelrør; men
designet med at kunne se et "traditionelt" stelrør under tanken er jo
det samme:-/
Den slags er jo subjektivt, så det nytter jo ikke at diskutere: Men tag
lige et ekstra og grundigt kik på en CB4½'er igen og genvurdér så :-/
>
> > Billedet: http://www.srx6.de/img/galerie/bigs/srx42.jpg
> > Viser den originale potte bedre!
>
> Der er lidt designer over den..
> Er de ikke ret sjældne i Danmark? Jeg har ihvertfald aldrig set en.

Jup!
Yamaha fandt dem sikkert for dyre og svært sælgelige herhjemme, hvorfor
de først kom til landet fra et restlager mange år senere og derfor kun i
det begrænsede antal!

--
Armand.




Martin Sørensen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-02-03 17:41

>>> Den ligner da ikke CB4½'eren en pind :-/
>> På lige netop det billede jeg referede til, synes jeg at den lignede
>> en del, bl.a. på det lidt specielle stel.
> Den slags er jo subjektivt, så det nytter jo ikke at diskutere: Men
> tag lige et ekstra og grundigt kik på en CB4½'er igen og genvurdér så
> :-/

Tja, og jeg synes stadig de ligner, omend Yamahaen ser lidt mere fuldendt
ud..
http://www.srx6.de/img/galerie/bigs/srx6.jpg
http://business.web.at/bedus/HondaCB450S.jpg

>>> Billedet: http://www.srx6.de/img/galerie/bigs/srx42.jpg
>>> Viser den originale potte bedre!

Bagenden ligner så ikke Hondaen så meget, og da slet ikke udstødningen.

--
signing off.. Martin Sørensen



Richard (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 11-02-03 18:25

Martin Sørensen wrote:
>>>>Den ligner da ikke CB4½'eren en pind :-/
> Tja, og jeg synes stadig de ligner, omend Yamahaen ser lidt mere fuldendt
> ud..
> http://www.srx6.de/img/galerie/bigs/srx6.jpg
> http://business.web.at/bedus/HondaCB450S.jpg

Mit bud på en Honda, der ligner SRX6 mere, hvad stelbygning, tank og
saddel angår, er CB-1. Men som 4-benet er det naturligvis en helt anden
cykel:

http://www.honda.co.jp/news/1989/2890306.html
http://www.hondacb1.com/images.htm

Prismæssigt ser de dog ud til at være jævnbyrdige (på mobile.de) lige
nu, men om CB-1'en holder/får samme kultstatus er en anden sag. Der
kører et par stykker herovre på Djævleøen.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade
Paypal: https://www.paypal.com/refer/pal=2VGEY2W2TV2V2


Armand (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 11-02-03 23:05

Martin Sørensen wrote:
>>>> Den ligner da ikke CB4½'eren en pind :-/
>>> På lige netop det billede jeg referede til, synes jeg at den lignede
>>> en del, bl.a. på det lidt specielle stel.
>> Den slags er jo subjektivt, så det nytter jo ikke at diskutere: Men
>> tag lige et ekstra og grundigt kik på en CB4½'er igen og genvurdér så
> Tja, og jeg synes stadig de ligner, omend Yamahaen ser lidt mere
> fuldendt ud..
> http://www.srx6.de/img/galerie/bigs/srx6.jpg
> http://business.web.at/bedus/HondaCB450S.jpg

Hæ!
CB4½'eren ser akkurat ud som jeg husker - Og jeg(!) ser stadig ingen
fællesnævnere :-|
Men som sagt, vi må jo have hver sine forudsætninger for vurderingen af
designet :-/
Det kender jeg alt for godt når jeg taler om farver/kulører med fruen der er
malersvend

--
Armand.



Martin Sørensen (11-02-2003)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 11-02-03 23:14

>>>>> Den ligner da ikke CB4½'eren en pind :-/
>>>> På lige netop det billede jeg referede til, synes jeg at den
>>>> lignede en del, bl.a. på det lidt specielle stel.
> Hæ!
> CB4½'eren ser akkurat ud som jeg husker - Og jeg(!) ser stadig ingen
> fællesnævnere :-|
> Men som sagt, vi må jo have hver sine forudsætninger for vurderingen
> af designet :-/

Ja, når man har haft modellen på nært hold, kender man alle detaljerne, og
så skiller den sig noget mere ud end den måske ellers ville gøre. Bortset
fra det synes jeg at SRX'eren ser meget pæn ud, hvorimod jeg slet ikke synes
om CB4½'erens udseende.

Før jeg begyndte at tænke på at købe motorcykel, synes jeg også at de fleste
modeller lignede hinanden meget, f.eks. kunne jeg garanteret ikke kende
forskel på en GSXR-600 og en CB500 med kåbe.. Der er jo enorm forskel på
designet, når jeg sammenligner dem idag.

--
signing off.. Martin Sørensen



Armand (10-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 10-02-03 22:10


Poul Dam <pouldam@adslhome.dk> skrev i en
news:3e4801e9$0$11015$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Hej er det mig der er dum? hvad er en SRX6? og så tilykke med Kawaen
> Armand, selv om det ikke er en HONDA.

Tak!
SRX'en er en etcylindret Yamaha !
Prøv at søge på Mobile.de efter én og find en fotoannonce med billede !
Sød lille ting!

--
Armand.







Jens Jacob Bager Jen~ (09-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 09-02-03 13:54

> > En pæn i orden ZXR 400 sælges for 45K privat sådan ca.
>
> Hvor finder du dem til den pris? Jeg kan kun finde dem til en mindre
formue,

Hej Rasmus

Jeg er meget enig med Armand. Der er nu du skal have lidt af et handels
talent. Hvis du vil have en bestem MC model, elvt en bestemt årgang i en
bestemt farve kommer du til at betale kassen, og har måske endda kun import
fra Tyskland som mulighed.

Det jeg gør er at kigge på en 5-10 forskellige modeller, i alle de medier
jeg kan finde. Det kunne være www.dba.dk, www.mczonen.dk www.motorscout.dk
www.dmcn.dk dk.marked.privat.motorcykel, magasiner, touring-nyt o.s.v.

Husk den pris du ser dem til bladene sjældent er den pris de bliver solg
til. Jeg købte min CBR 7500kr billigere end den stod til i dba! Det er bare
ud at kigge, lære at vurdere cyklerne. Øv dig evt på et par kammerates
cykler. Lær at finde fejlene og kom med gode argumenter på hvorfor den model
du kigger på skal være billigere end i DBA.

Her er en generel brugtkøbsvejledning jeg har lavet:

Du må ikke købe den første MC du kigger på. Det er en TYPISK begynder fejl.
Man har kortet og pengene. Man finder en pæn MC man kan betale. Den har to
hjul, fire? cylindere og et sæde. Man er helt vild i bukserne nægter at se
eventuelle svagheder og advarselstegn. Jeg har selv lavet finten og kender
flere DFM skrivere der har lavet det samme trick. Jeg vil gerne komme ud og
hjælpe med at kigge modellen efter på et senere tidspunkt.

Du skal kigge på flere cykler. Gerne flere forskellige modeller. Du skal
kende netop den modellernes fordele og ulemper. Så bør man spørge på DFM og
lede på nettet efter oplysninger om præcist denne model.

Om en cykel er slidt kan man ikke kun aflæse på km standen. Det er kun et
fingerpeg. Du kan mærke det når du kører om den er slidt. Det er lidt svært
at forklare. Det er noget med om cyklen føles "løs" eller "fast". Prøv et
par cykler af samme model, så kan du måske mærke det.

Det jeg ville gøre var at kigge på en 10-20 cykler. Finde ud af hvad _DU_
synes de er værd. Hvad sælger synes de er værd står i DBA og er for sin vis
ikke interessant.
Jeg gør således: Kræv cyklen er kold når du kommer. Kontroller den er kold
før start. Undersøg cyklen grundigt, start cyklen. MC'en SKAL startes med
choker når den er kold. Fuld choker - ingen gas. Skal den have det
anderledes trænger den til en karburator justering. Snak lidt med sælger
mens cyklen varmer op. Det skal den kunne uden at man holder gassen i
hånden. Når modellen er varm, så tage en kort prøvetur. Så tager man hjem
laver en lang liste over fejl og mangler undersøger hvad det koster og
får den i en stand man vil have og så afgive et bud til sælger. Dette bud er
(selvfølgelig) under hvad den står til i DBA (man er vel krejler ). Hvis
ikke sælger vil sælge den til den pris, så prøv nogle andre cykler. Når man
har kigget på en del ved man godt hvilke der er værd at samle på og hvilke
der er alt for dyre.

Hints

Hvad man kigger efter når man går en tur rundt om cyklen:
Er bremseskiverne slidt. Der må ikke være en kant på skiverne.
Er der huller i kromen på forgaffelbenene
Er bremseklodserne slidt op?
Er bremserne bløde?
Er der rust?
Hvordan er lakken på motor, gaffelben.
Hvordan er kæden?
Hvordan er staden på kåben. Ridser, revner, manglende ting o.s.v.
Lækker pakdåserne i forgaflen?
Er lygterne hele? Der må ikke være den mindste revne.
Er der huller i olieproppen, bundskruen samt kaliberskruerne? Så har cyklen
kørt ræs
Er fælgene pæne og uden store mærker?
o.s.v.

Motoren skal spinde uden mislyde overhovedet. Den skal trække rent fra
3000rpm i 3. gear, 1500rpm hvis der er en 600cc. Ikke hårdt, men uden at
hoppe eller lyde mærkeligt i motoren. Den skal være "glad" for at komme op
på de mange omdrejninger. Kræfterne skal tiltage hele tiden. Den må ikke
tøve eller på nogen måde ikke tage gassen godt. En ZXR 400 skal storme
lige ind i det røde område. Hvis du kan fyre den af på en motorvej skal den
kunne køre minimum 215!

Spørg hvor lang den går på literen. Den skal gå minimum 16km/L. Går den
mindre er den defekt og skal til service. Det koster minimum en tudse at
reparere.

Mål spændingen over batteriet ved halvdelen af max rpm. Den skal vise max
15V regulator/omformeren går på alle cykler, især Suzuki Det koster
minimum en tudse at reparere.

Kontroller kæden. Den så ikke være rusten og have stive led. Man må ikke
kunne hive kæden mere end en ½cm ud fra det bagerste tandhjul. Kan man det
synger kæden på sidste vers. Det koster omkring en tudse at reparere.

Slip styret under motorbremse mellem 80 og 60. Den skal ikke slå i styret.
Den må ikke sige et "knæk" fra kronrøret under hård opbremsning fra 20 -> 0.
Kontroller at styret går løst og ikke "går i hak" lige ud. Kronrørslejerne
er originalt kuglelejer de skal som regel skiftes til rullelejer da folk
ikke smører dem. Det koster 500kr at reparere hvis du kan gøre det selv.

Lav en lang jævn opbremsning fra over 100km/t den må ikke pumpe i grebet
overhovedet. Gør den det, er skiverne skæve. Det koster ca. 1000kr pr skive.

Check hvornår bagsvinger og affjedringslinks samt kronrørslejer er smurt og
find ud af hvornår forgaffelolien er skiftet og ventilerne er stillet. Det
er altid forsømt. Brug det til at presse prisen. Hvis ikke du gider at
forsøge selv, koster det en herregård ved en forhandler.

Lad være med at stille dig tilfreds med gamle halvslidte dæk. Kontroller
datoen. De skal max være et par år gamle. Det skal være samme dæk for og bag
og størrelsen skal være den originale. Motoren trækker pænt,
og får som regel god holdbarhed ud af et sæt dæk.
Er du sikker på fordækket ikke er slidt op? Kig på fordækket. Fordæk slides
ikke på samme måde som bagdæk. Fordæk bliver som regel misformede og gamle
før de er slidt ned til 1mm. De skal næsten altid skiftes længe inden de er
slidt til slidmærket. Fordæk bliver kantede i profilen både på sværs og på
langs. Kører du hånden ned af dækket skal det være glat og ikke "kuperet".
Hvis du kigger ned på profilen fra oven skal det være helt rundt og ikke
være 3 eller 5-kantet.

Hvis du vil vide alderen på dækket kigger du på DOT mærket. DOT mærket
finder du på den ene side af dækket. Der står DOT xxxxxxxxxxxxx YYY eller
DOT xxxxxxxxxxxxx YYYY. X'erne er en masse bogstaver som ikke har nogen
betydning for alderen. De første to Y'er er ugen dækket er produceret i. Det
(de) sidste Y(er) er årstallet. Efter år 2000 er man begyndt at skrive 00 i
stedet for bare 0 for årstal. Står der DOT xxxxxxxxxxxxx 273 er det
produceret uge 27 i 1993 (eller 1983). Lad være med at køre med dæk der er
over 4 år gamle.

Ellers forvent komplet service historie og ingen rust. Held og lykke.
Læs mere her: http://www.clarity.net/~adam/buying-bike.html

Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt ½ Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



bo-gsx-R (04-02-2003)
Kommentar
Fra : bo-gsx-R


Dato : 04-02-03 23:04

> Jeg har en Kawasaki ZXR400, som har et problem!
> Maskinen har kørt 35000km og er fra '91.

det er ikke ret mange km. for en mc med R i navnet!

35.000 på 11-12 år.

bo-gsxR



Armand (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-03 03:35


bo-gsx-R <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:b1pd50$glh$1@sunsite.dk...
> > Jeg har en Kawasaki ZXR400, som har et problem!
> > Maskinen har kørt 35000km og er fra '91.
>
> det er ikke ret mange km. for en mc med R i navnet!

Hæ!
Min 90'er har da kun 9.000km på tælleren!

--
Armand
(der dog aldrig har troet på dét tal)



bo-gsx-R (05-02-2003)
Kommentar
Fra : bo-gsx-R


Dato : 05-02-03 05:42


> Hæ!
> Min 90'er har da kun 9.000km på tælleren!

imponerende - 800km pr. år

bo-gsxR



Armand (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-03 16:38


bo-gsx-R <gsx-r@ofir.dk> skrev i en news:b1q4fp$am3$1@sunsite.dk...
>
> > Hæ!
> > Min 90'er har da kun 9.000km på tælleren!
>
> imponerende - 800km pr. år

Enkleste metode at omgå den jap. speedometer-drosling er a afmontere
speedo-kablet!
Jeg tror at min dårligt har kørt med kablet monteret :-/

--
Armand



Per Milborg Pedersen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Per Milborg Pedersen


Dato : 05-02-03 17:19


"Kasper Meldgaard" <kaspermeldgaard@hotmail.com> wrote in message
news:3e3fe672$0$24715$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Til Gruppe,
>
> Jeg har en Kawasaki ZXR400, som har et problem!
>
> Efter 20-25min kørsel bliver motoren for varm. Køleren kører godt nok, men
> kølervæske begynder at løbe (køge) ud af overløbsslangen i
kølerbeholderen,
> altså den beholder man også fylder væsken i. hvad kan dette skyldes?
> Når den står i topgang har den ingen problemer. står lige så fint og
jævnt.
> Maskinen har kørt 35000km og er fra '91.
>
>
> Venligst
> Kasper

Afgjort toppakning. Jeg skiftede en på en lignende ZXR 400 sidste sommer.


--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste