/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
ny dansk mc
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 04-02-03 03:01

Ny dansk mc klar til produktion

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=22933

Ordrer modtages. Pris endnu ukendt.

mvh Erland




 
 
Hans Joergensen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-02-03 03:53

Erland R. Nielsen wrote:
> Ny dansk mc klar til produktion
> http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=22933

Lidt for meget ducati-kopi måske :)

Og, den mangler et støtteben :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Hekto (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-03 08:41

In article <slrnb3uaon.rli.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Erland R. Nielsen wrote:
> > Ny dansk mc klar til produktion
> > http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=22933
>
> Lidt for meget ducati-kopi måske :)
>
> Og, den mangler et støtteben :)
>
> // Hans
>
Tjaaaa ... men hvorfor er der ingen dansk MC????

De fleste komponenter der indgår, købes jo alligevel ind hos
underleverandører??
Marvic fælge, Rotax motor, Oehlins afjedring, VDO/Veglia instrumenter,
Del'Orto kabs o.s.v. Hvor svært kan dét være???

Nåh, ja! Man skal selvfølgelig liiige finde en fantast, der vil skyde
penge i et projekt, hvor der er garanteret 0-afsætning på
hjemmemarkedet p.gr.a. egne afgifter. Så ka' det godt blive svært at
komme ind på markedet.

Det er dog tankevækkende, at der p.t. ikke produceres så meget som en
knallert herhjemme, hvor vi ellers har en del højteknologisk industri,
der burde kunne klare sådan en simpel sag?
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Adam Christensen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Adam Christensen


Dato : 04-02-03 09:56

Hekto wrote:
> In article <slrnb3uaon.rli.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
> server.dk says...

> Det er dog tankevækkende, at der p.t. ikke produceres så meget som en
> knallert herhjemme, hvor vi ellers har en del højteknologisk industri,
> der burde kunne klare sådan en simpel sag?

.... og høje mindstelønninger der forhindrer at det kan ske på rentabel vis


--
Adam



Hans Paulin (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Paulin


Dato : 04-02-03 11:30



Adam Christensen wrote:
>
> ... og høje mindstelønninger der forhindrer at det kan ske på
> rentabel vis

....så lige i TV, at lønningerne i Tyskland i forhold til Danmark skulle
være højere via arbejdsgiverbidrag til sygekasse - eller hvad det nu
var - så bare kom igang
--
Med venlig hilsen
Hans
Suzuki 1100 E(Z) -82



Hekto (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-03 12:41

In article <b1o4me$qfp$1@sunsite.dk>, his@it.dk says...
> - så bare kom igang
>
Jamen, vi mangler ham fantasten med pengene!!!! ;0)

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Jonas Holt (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Jonas Holt


Dato : 04-02-03 15:16

> Jamen, vi mangler ham fantasten med pengene!!!! ;0)

Jeg tror ikke jeg er fantast, så jeg dur nok ikke - men jeg vil da gerne sætte et par tusinde i projektet
alliwl

--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2



Hekto (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-03 11:16

In article <3e3f801c$0$83822$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
adam_christensenFJERN@hotmail.com says...
> ... og høje mindstelønninger der forhindrer at det kan ske på rentabel vis
>
>
Det er en skrøne!
Vi laver en hel del produkter herhjemme, som på trods af et højere
lønniveau er konkurrencedygtige, simpelthen fordi vi er mere effektive
end de er i typiske lavtløns-lande.

Det ville nok ikke blive en ny MZ, vi taler om! ;0)
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Hans Joergensen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-02-03 17:26

Hekto wrote:
> Det ville nok ikke blive en ny MZ, vi taler om! ;0)

Det skal da være noget i stil med det her..

http://venus.13x.com/roadracingworld/issues/apr00/tularis.htm

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Hekto (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-03 21:28

In article <slrnb3vqcc.rli.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Hekto wrote:
> > Det ville nok ikke blive en ny MZ, vi taler om! ;0)
>
> Det skal da være noget i stil med det her..
>
> http://venus.13x.com/roadracingworld/issues/apr00/tularis.htm
>
> // Hans
>

Nysselig, og med en genial placering af kaburatorerne ...NOT!
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Hans Joergensen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-02-03 23:50

Hekto wrote:
>> http://venus.13x.com/roadracingworld/issues/apr00/tularis.htm
> Nysselig, og med en genial placering af kaburatorerne ...NOT!

Ja den er så helt gal, måske han burde arbejde lidt mere med den ;)
Men motoren tror jeg nu er ret god.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Hans Joergensen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 05-02-03 01:49

Hans Joergensen wrote:
> Ja den er så helt gal, måske han burde arbejde lidt mere med den ;)
> Men motoren tror jeg nu er ret god.

Oh, der er komme fuldkåbe på svinet.. måske har den også fået en
lidt mere fornuftig indsugning så :)

http://www.cycleshark.com/Project_Tularis/project_tularis.html

De kunne nu godt se at få lavet noget mere ved den side.

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Erland R. Nielsen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 05-02-03 00:09


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> wrote in message
news:slrnb3vqcc.rli.haj@enterprise-server.dk...
> Hekto wrote:
> > Det ville nok ikke blive en ny MZ, vi taler om! ;0)
>
> Det skal da være noget i stil med det her..
>
> http://venus.13x.com/roadracingworld/issues/apr00/tularis.htm
>
> // Hans
> --
> http://ph33r.dk - It sucks :)
> UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Dette canadiske design er lige efter min smag. Lidt ala' Sachs vilde nøgne
showmodel fra sidste år. mvh Erland





Claus Rittig (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-02-03 17:03

"Hekto" <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.18a98d031cb27d989896fb@news.inet.tele.dk...

> Det er dog tankevækkende, at der p.t. ikke produceres så meget som en
> knallert herhjemme, hvor vi ellers har en del højteknologisk industri,
> der burde kunne klare sådan en simpel sag?

Sludder. Der produceres en 45-knallert i chopper-look.

Rittig



Hekto (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-03 17:43

In article <3e3fe32c$0$13487$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
ClausRittig@Hotmail.Com says...
> Sludder. Der produceres en 45-knallert i chopper-look.
>
OK, jeg troede den blev lavet i Taiwan? Den ligner da ihvertfald
sådan noget!
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Hans Joergensen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 04-02-03 17:10

Hekto wrote:
> Tjaaaa ... men hvorfor er der ingen dansk MC????

Så skal den også hedde Nimbus ;) (ej ok, Nimbus-gutterne bliver vrede
hvis man bygger en ny Nimbus;)

> De fleste komponenter der indgår, købes jo alligevel ind hos
> underleverandører??
> Marvic fælge, Rotax motor, Oehlins afjedring, VDO/Veglia instrumenter,
> Del'Orto kabs o.s.v. Hvor svært kan dét være???

Ikke specielt svært, faktisk.. problemet er at tjene penge på det.

> Nåh, ja! Man skal selvfølgelig liiige finde en fantast, der vil skyde
> penge i et projekt, hvor der er garanteret 0-afsætning på
> hjemmemarkedet p.gr.a. egne afgifter. Så ka' det godt blive svært at
> komme ind på markedet.

Den danske stat skal fatte ting, og fjerne afgifter på køretøjer
produceret i Danmark :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv

Armand (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-02-03 18:54


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnb3vpdp.rli.haj@enterprise-server.dk...
> Hekto wrote:
> > >
> > Nåh, ja! Man skal selvfølgelig liiige finde en fantast, der vil
skyde
> > penge i et projekt, hvor der er garanteret 0-afsætning på
> > hjemmemarkedet p.gr.a. egne afgifter. Så ka' det godt blive svært at
> > komme ind på markedet.
>
> Den danske stat skal fatte ting, og fjerne afgifter på køretøjer
> produceret i Danmark :)

Hvilket er umuligt p.g.a. EU!
Kun fordi at den havde eneplacering i branchen (= ingen konkurrence fra
andre Europæiske lande) løb det an at holde Ellerten fri for afgift!!

Til gengæld ville man sikkert kunne få masser af EU-støtte hvis man
placerede fabrikken på Anholt ell. lign!

--
Armand.



Erland R. Nielsen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 05-02-03 00:12


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:b1ovrh$o0m$2@news.cybercity.dk...
>
> Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
> news:slrnb3vpdp.rli.haj@enterprise-server.dk...
> > Hekto wrote:
> > > >
> > > Nåh, ja! Man skal selvfølgelig liiige finde en fantast, der vil
> skyde
> > > penge i et projekt, hvor der er garanteret 0-afsætning på
> > > hjemmemarkedet p.gr.a. egne afgifter. Så ka' det godt blive svært at
> > > komme ind på markedet.
> >
> > Den danske stat skal fatte ting, og fjerne afgifter på køretøjer
> > produceret i Danmark :)
>
> Hvilket er umuligt p.g.a. EU!
> Kun fordi at den havde eneplacering i branchen (= ingen konkurrence fra
> andre Europæiske lande) løb det an at holde Ellerten fri for afgift!!
>
> Til gengæld ville man sikkert kunne få masser af EU-støtte hvis man
> placerede fabrikken på Anholt ell. lign!
>
> --
> Armand.
>
Der er utroligt meget industri der får EU støtte i DK. Det projekt jeg
arbejder med nu (vi er underleverandører til tyskere) er også EU støttet.
Personligt synes jeg det er lidt vammelt at skulle have EU støtte. Men det
er jo bare med at få fingrene ned i den store kasse inden de andre tømmer
den : - (

Er der ikke mange steder (bil og mc fabrikker) hvor de ansatte kan købe
billigt. Gad vide om det kan være lovligt ift. EU reglerne.

mvh Erland



Armand (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-03 03:51


Erland R. Nielsen <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3e4048d9$0$1739$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:b1ovrh$o0m$2@news.cybercity.dk...
> >
> > Til gengæld ville man sikkert kunne få masser af EU-støtte hvis man
> > placerede fabrikken på Anholt ell. lign!
> >
> Der er utroligt meget industri der får EU støtte i DK. Det projekt jeg
> arbejder med nu (vi er underleverandører til tyskere) er også EU
støttet.
> Personligt synes jeg det er lidt vammelt at skulle have EU støtte. Men
det
> er jo bare med at få fingrene ned i den store kasse inden de andre
tømmer
> den : - (

Eller:
Blive nødt til at konkurrere på samme plan som alle andre (der får
støtte)!

--
Armand.




Erland R. Nielsen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 04-02-03 20:44

> > Lidt for meget ducati-kopi måske :)
> >
> > Og, den mangler et støtteben :)
> >
> > // Hans
> >
> Tjaaaa ... men hvorfor er der ingen dansk MC????
>
> De fleste komponenter der indgår, købes jo alligevel ind hos
> underleverandører??
> Marvic fælge, Rotax motor, Oehlins afjedring, VDO/Veglia instrumenter,
> Del'Orto kabs o.s.v. Hvor svært kan dét være???
>
> Nåh, ja! Man skal selvfølgelig liiige finde en fantast, der vil skyde
> penge i et projekt, hvor der er garanteret 0-afsætning på
> hjemmemarkedet p.gr.a. egne afgifter. Så ka' det godt blive svært at
> komme ind på markedet.
>
> Det er dog tankevækkende, at der p.t. ikke produceres så meget som en
> knallert herhjemme, hvor vi ellers har en del højteknologisk industri,
> der burde kunne klare sådan en simpel sag?
> --
> /Hekto
>
Det er rigtig at der en del højteknologisk udvikling og produktion i
Danmark, men indenfor maskiner og metalindustri vil jeg påstå det står meget
sløjt til. Det store mekka indenfor motorcykler i Europa er Norditalien med
alle de kendte mærker, MV Augusta, Aprillia, Ducati, Laverda, Moto Guzzi,
Bimota, Cagiva osv. Mange af mærkerne er slået sammen i større selskaber,
ene og alene af finanscieringmæssige årsager.
En del har forsøgt at starte ny produktion af mc'er op gennem de seneste år.
Mest kendt er vel "nye" .Triumph som nok må kaldes en succes (men det er vel
snart 15 år siden). De har jo allerede overlevet nedbrænding af et større
produktionsanlæg.
Franske Voxan er kørende i et par år nu (altså med salg). Det er jo nogle
frække anderledes V2 motorcykler, men de har også netop været igennem en
"pengekrise" men produktionen er startet op igen og skulle være sikret.
Financieringen af MV Augusta har da vist været en farce gennem de seneste
fem år, med skiftende ejere samt usikkerhed om fremtiden. Spændende hvad der
sker med Benelli og Mondial (VTR 1000 sp1 motor) med deres nye
supersportsmaskiner.
Og så er der jo de "centraleuropæiske" BMW, KTM og MZ. Disse tre mærker
stormer jo frem med deres salgstal, specielt KTM de seneste år.

Jeg har ofte overvejet at flytte fra Danmark udelukkende af den grund at
finde arbejde (ingeniør) i spændende industri. Senest har jeg besøgt en
studiekammerat i Sverige som arbejder som konsulent ved Volvo Lastvagnar. I
Gøteborg området har de sikkert lige så megen maskinindustri som i Danmark
inklusiv Grønland og Færøerne

Jeg ved ikke hvad der skal til for at gøre produktion muligt i DK. En
mulighed er at købe motorer fra en Japansk fabrik, og ellers købe en masse
komponenter rundt omkring i verden (Japan, Tyskland og Italien). Jeg er
sikker på at vi i DK kan designe og producere chassis (stel) og "bodyparts"
(kåbe mv.) af meget høj kvalitet og også konkurrencedygtigt, men prisen er
dog ikke det man skal satse på. Man skal lave ultra fede maskiner med
carbon-chassis (som Carbotech i Tyskland) men i "lille" masseproduktion så
fremstillingsprisen presses ned.

Generelt er Japanerne jo død-konservative og kedelige. De laver fede
maskiner, men hold kæft hvor de alle ligner hinanden. Mon de har kreativitet
på skemaet i den Japanske folkeskole ?? Alle mc'er har ens stel (der findes
vel tre typer i øjeblikket, hvis man ser bort fra ZX12). Japanerne kopierer
da bare hinanden og Italienerne som de jo beundrer for deres mc'er som bare
guder......

mvh Erland




Erland R. Nielsen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 04-02-03 20:50

ps.

tak for kikket på min mc inde på fotokritik.dk, jeg har da godt nok fået
mange hits (vel knap 800 nu)

Jeg vil lave nogle flere billeder og også animationer og oprette et
bibliotek på denhersens danske ftp motorcykel site

mvh Erland



Armand (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-03 04:15


Erland R. Nielsen <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3e40187a$0$24676$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> ps.
>
> tak for kikket på min mc inde på fotokritik.dk, jeg har da godt nok
fået
> mange hits (vel knap 800 nu)

Et godt tegn på den overvægt der er af anonyme* læsere på gruppen!

Om modellen:
Stellet ser støbt ud, er det af omstændigheds årsager, og bliver vægten
ikke rigeligt høj derved?

I de senere år er ultra-vægttrimning blevet et tungt emne for især de
japanske fabrikker (en firecylindret japansk R-maskine vejer ikke meget
mere end Ducati's 748'er med "kun" V2"!), hvorfor det er en teknisk og
udgiftsmæssig farlig flok at blande sig i ! :-/

(*):
Det kan ikke understreges kraftigt nok at der intet galt er i dét, og
helt anonyme er de nu heller ikke længere, efter den folketælling der
med succes blev gennemført før jul

--
Armand.






Erland R. Nielsen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Erland R. Nielsen


Dato : 05-02-03 19:34


"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:b1pvuu$224j$11@news.cybercity.dk...
>
> Erland R. Nielsen <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> news:3e40187a$0$24676$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > ps.
> >
> > tak for kikket på min mc inde på fotokritik.dk, jeg har da godt nok
> fået
> > mange hits (vel knap 800 nu)
>
> Et godt tegn på den overvægt der er af anonyme* læsere på gruppen!
>
> Om modellen:
> Stellet ser støbt ud, er det af omstændigheds årsager, og bliver vægten
> ikke rigeligt høj derved?
>
> I de senere år er ultra-vægttrimning blevet et tungt emne for især de
> japanske fabrikker (en firecylindret japansk R-maskine vejer ikke meget
> mere end Ducati's 748'er med "kun" V2"!), hvorfor det er en teknisk og
> udgiftsmæssig farlig flok at blande sig i ! :-/
>
> (*):
> Det kan ikke understreges kraftigt nok at der intet galt er i dét, og
> helt anonyme er de nu heller ikke længere, efter den folketælling der
> med succes blev gennemført før jul
>
> --
> Armand.
>
Trenden indenfor sportsmotorcykler er at støbe stel og bagsvinger mm. Man er
begyndt at lave trykstøbning af alu. hvor trykket er meget højt. Derved
muliggøres vægtykkelser ned til 2 mm uden at porøsiteter opstår. Den nye
Hnda og Yamaha 600 er gode eksempler herpå. R6'eren indeholder nu kun to
svejsesøm mellem støbte dele, CBR 6 RR har kun fem. R6'erens "bagstel" er
støbt ud i et.
Med støbning fås store frihedsgrader i formgivningen af komponenter, og da
man kan komme ned på de lave vægtykkelser, kan man lave volumniøse dele med
stor stivhed uden at vægten lider. Støbning er jo også en fin proces ved
masseproduktion, når først produktionsudstyret er klart.
Jeg overdriver altid mine designs lidt mht. dimensionerne af stel og
bagsvinger, og står ikke tilbage for at tegne noget der i praksis kan være
svært at realisere
F.eks. er bagsvingeren udført med en "tunnel" hvor den øverste kæde-bane
løber igennem.
Jeg har set (Motorrad 3/2002) en sammenligning af en BMW 650 F 650 GS
(1-cylindret) med en GSX-R 1000 motor. Vægten er henholdsvis 49,6 og 59,7 kg
for de "rå" motorer uden kølesystem osv. Ufatteligt !!!!!!!
mvh Erland




Armand (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-03 23:36


Erland R. Nielsen <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en
news:3e415917$0$2563$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
> news:b1pvuu$224j$11@news.cybercity.dk...
> >
> > Stellet ser støbt ud, er det af omstændigheds årsager, og bliver
> > vægten ikke rigeligt høj derved?
> ............................Man er begyndt
> at lave trykstøbning af alu. hvor trykket er meget højt.
> Derved muliggøres vægtykkelser ned til 2 mm uden at porøsiteter
opstår.
> Den nye Honda og Yamaha 600 er gode eksempler herpå.

> R6'eren indeholder nu kun to svejsesøm mellem støbte dele, CBR 6 RR
> har kun fem.......................Støbning er jo også en fin proces
> ved masseproduktion, når først produktionsudstyret er klart.

Jup!
Og det er i henholdtil dén økonomi at man skal vurdere antallet af
(fordyrende) svejsninger, for svejsningerne i sig selv er ikke hæmmende
for konstruktionens styrke!

> Jeg overdriver altid mine designs lidt mht. dimensionerne af stel og
> bagsvinger, og står ikke tilbage for at tegne noget der i praksis kan
> være svært at realisere
> F.eks. er bagsvingeren udført med en "tunnel" hvor den øverste
> kæde-bane løber igennem.

Smart - men måske også lidt upraktisk :-/
Jeg lagde godt mærke til voluminøsiteten af enarms-svingeren!
For lige at blive hængende i ekstremiteterne: Kunne man ikke udnytte den
på samme måde som Boss Hoss bruger stel til tank og bagsvinger til
oliesump :-/

--
Armand.






Peter Christiansen (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Peter Christiansen


Dato : 06-02-03 01:08

Armand wrote:
> For lige at blive hængende i ekstremiteterne: Kunne man ikke udnytte
> den på samme måde som Boss Hoss bruger stel til tank og bagsvinger til
> oliesump :-/

Boss Hoss.... er det ikke en Buell Firebolt?

Peter



Armand (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-03 01:50


Peter Christiansen <peter.c@oncable.dk> skrev i en
news:3e41a740$0$158$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > For lige at blive hængende i ekstremiteterne: Kunne man ikke udnytte
> > den på samme måde som Boss Hoss bruger stel til tank og bagsvinger
til
> > oliesump :-/
>
> Boss Hoss.... er det ikke en Buell Firebolt?

Jo da!
Jeg var endnu engang for hurtig på tastaturet

--
Armand.



Jens Jacob Bager Jen~ (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 06-02-03 11:41

> Jeg lagde godt mærke til voluminøsiteten af enarms-svingeren!
> For lige at blive hængende i ekstremiteterne: Kunne man ikke udnytte den
> på samme måde som Boss Hoss bruger stel til tank og bagsvinger til
> oliesump :-/

Hej Armand

Ville det ikke gå voldsomt ud over den uaffjedrede vægt, lige at have 2L
olie i den ellers ultra lette og smukt formede bagsvinger?

Buells bagsvinger ser forresten også meget kort ud i forhold til CBR600RR's
mega lange. Bemærk Honda har flyttet bagsvingerakselen så langt tilbage, for
at forlænge bagsvingeren, at de har måtte lave en "knop" på stellet for at
det kan indeholde bagsvingeren.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-02-03 18:53


Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en
news:jZq0a.27$wZ4.16@news.get2net.dk...
> > Jeg lagde godt mærke til voluminøsiteten af enarms-svingeren!
> > For lige at blive hængende i ekstremiteterne: Kunne man ikke udnytte
> > den på samme måde som Boss Hoss bruger stel til tank og bagsvinger
til
> > oliesump :-/
>
> Ville det ikke gå voldsomt ud over den uaffjedrede vægt, lige at have
2L
> olie i den ellers ultra lette og smukt formede bagsvinger?

Jo, sikkert!
Men det var mere det alternative jeg pegede på!
Hva' mæ' luftfilterkasse så??

> Buells bagsvinger ser forresten også meget kort ud i forhold til
> CBR600RR's mega lange.

..pic's please!

> Bemærk Honda har flyttet bagsvingerakselen så langt tilbage, for
> at forlænge bagsvingeren, at de har måtte lave en "knop" på stellet
for at
> det kan indeholde bagsvingeren.

"Flyttet frem" må det givetvis være :-/

--
Armand.
(der husker BMW for at have store problemer med retningstabiliteten på
én af boxerne - Dét blev ordnet med en længere bagsvinger, der ikke
reagerede så voldsomt på kardan'ens kræfter)




Jens Jacob Bager Jen~ (07-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 07-02-03 09:18

> Hva' mæ' luftfilterkasse så??
Ikke i bagsvingeren. Det tror jeg ikke du skal regne med Thorleif!

> > Buells bagsvinger ser forresten også meget kort ud i forhold til
> > CBR600RR's mega lange.
> .pic's please!

Hmm. Min scanner virker ikke under XP Jeg har dog fundet et par billeder
og smidt dem i dk.binaer.motor , men de er ikke gode til at vide hvad jeg
mener.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Armand (07-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 07-02-03 20:41


Jens Jacob Bager Jensen <news@abl1926.dk> skrev i en
news:BYJ0a.26$OD1.0@news.get2net.dk...
> > Hva' mæ' luftfilterkasse så??
> Ikke i bagsvingeren. Det tror jeg ikke du skal regne med Thorleif!
>
> > > Buells bagsvinger ser forresten også meget kort ud i forhold til
> > > CBR600RR's mega lange.
> > .pic's please!
>
> Hmm. Min scanner virker ikke under XP Jeg har dog fundet et par
billeder
> og smidt dem i dk.binaer.motor , men de er ikke gode til at vide hvad
jeg
> mener.

..b.motor påstår at beskeden allerede er udløbet

--
Armand.



Jacob Hornemann (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Jacob Hornemann


Dato : 06-02-03 16:14

Armand wrote:

> (en firecylindret japansk R-maskine vejer ikke meget
> mere end Ducati's 748'er med "kun" V2"!),

Hvis du mener komplette cykler, er de faktisk væsentlig lettere. En 748
vejer 196 kg, hvor en GSX-R1000 vejer 162 kg (fabriksopgivelser).

-Jacob





Michael K. S. (06-02-2003)
Kommentar
Fra : Michael K. S.


Dato : 06-02-03 17:18

On Thu, 06 Feb 2003 16:13:57 +0100, Jacob Hornemann
<jacobh@hotmail.com> wrote:


>Hvis du mener komplette cykler, er de faktisk væsentlig lettere. En 748
>vejer 196 kg, hvor en GSX-R1000 vejer 162 kg (fabriksopgivelser).

Ahem 162 kg er nok i underkanten....Suzuki-DK siger 168 kg tør for
2003 udgaven af GSXR-1000,1-2 kg mindre end 2002'eren,mest interessant
er dog curbsidevægten,hvor vægtforskelle tit kan udjævnes noget,men de
er givetvis stadig lidt lettere ja.

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/

Hekto (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-03 21:42

In article <3e401734$0$24701$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,
erland_refling@mail1.stofanet.dk says...
> Jeg ved ikke hvad der skal til for at gøre produktion muligt i DK. En
> mulighed er at købe motorer fra en Japansk fabrik, og ellers købe en masse
> komponenter rundt omkring i verden (Japan, Tyskland og Italien). Jeg er
> sikker på at vi i DK kan designe og producere chassis (stel) og "bodyparts"
> (kåbe mv.) af meget høj kvalitet og også konkurrencedygtigt, men prisen er
> dog ikke det man skal satse på. Man skal lave ultra fede maskiner med
> carbon-chassis (som Carbotech i Tyskland) men i "lille" masseproduktion så
> fremstillingsprisen presses ned.
>
> Generelt er Japanerne jo død-konservative og kedelige. De laver fede
> maskiner, men hold kæft hvor de alle ligner hinanden. Mon de har kreativitet
> på skemaet i den Japanske folkeskole ?? Alle mc'er har ens stel (der findes
> vel tre typer i øjeblikket, hvis man ser bort fra ZX12). Japanerne kopierer
> da bare hinanden og Italienerne som de jo beundrer for deres mc'er som bare
> guder......
>
>

Det burde være muligt at finde europæiske motorer. Det bør det være,
for ellers bliver de også bare et dødkedeligt masseprodukt med et hav
af cylindere.
Produktet skulle have egocentrikkere af een eller anden slags som
målgruppe.
Jeg ville foreslå 'ældre' mænd, med børnefri koner, som målgruppe. De
er enormt legesyge og har kronerne til det. De er færdige med at
forsørge deres koner, mens disse plejer deres yngleinstinkter, så de
kan bruge pengene og fritiden som de vil. (Undskyld piger!)

Jeg er helt enig i synspunktet om de fleste japanske cykler er
dødkedelige. Det japanske hjemmemarked bugner af sjove ting; men der
bliver kun importeret kedelige cykler, der er indsvøbt i masser af
plastik, og med mega-mange HK.
Det skyldes jo nok at kunderne ønsker det sådan! Alligevel burde der
være plads til at niche-produkt som SZR 660 F-eks.

--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste