/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Road Racing vs. Offroad?
Fra : Emil Gundersen


Dato : 02-02-03 14:16

Hejsa

Jeg går meget og spekulere på om jeg skal begynde til Road Racing, eller
noget Offroad.

Hvad er priserne på sådan noget?

Road Racing:
Dragt, Hjælm, Støvler, Hansker, Rygskjold, Mc og RR licens?
Priser?
7-10k for dragt
3k For hjælm,
2k for støvler
1,5k for hansker
?? Rygskjold
Aprilia RS125 f.eks? 10-20k?
Licens?

Hvad med Offroad?
Hvordan ligger det med det?


Hvad vil i anbefale?

Mvh Emil
(Ja, jeger bare en ung knejt røv, der skal have det lidt sjovt...)
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26


 
 
SLP/JM (02-02-2003)
Kommentar
Fra : SLP/JM


Dato : 02-02-03 14:57


"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev >
> Hvad er priserne på sådan noget?
> Road Racing:
> Aprilia RS125 f.eks? 10-20k?

For 20k burde man kunne få en ret ny 125'er.

> Licens?

I 2003 var prisen for en licens 1100 kr. Dertil kommer så, at man skal være
medlem af en RR-klub for at tegne licens - regn med ca. 500 kr. for
medlemskab.

Det ser ud til, at du har glemt udgifterne til transport til og fra
træning/løb og gebyrer for deltagelse i træning/løb. Transportudgifterne er
nok den tungeste post, når man kører RR.

Hvor meget man skal regne med der afhænger jo af, hvor tit og hvor henne man
vil køre, om man kører alene, eller har nogen at dele udgifterne med, og om
man selv køber en kassebil eller lejer en, så det er svært at give et klart
svar.

Så vidt jeg husker, bor du i Jylland, og RR Herning har regelmæssig træning
for 125 std. Se mere på deres hjemmeside: http://www.rrherning.dk/ omend de
endnu ikke har offentliggjort noget for 2003. Træningsgebyret for deltagelse
i samtlige træninger var sidste år på 1000 kr. for kører over 16 år.

Der afholdes også træning på Vandel, som RR Fyn står for.

Priserne for at deltage i løb varierer afhængig af banen, der køres på. Jeg
kan ikke huske de nøjagtige priser, men jeg mener, jeg gav ca. 1800 kr. for
at køre i to klasser på Knutstorp. Nogle steder skal man også betale for
strøm, på Knutstorp kostede det vist 300 kr. pr. team, på Vandel kostede det
50 kr.

Og så skal man jo også regne med benzin, olie, reservedele etc. Et styrt kan
også blive en dyr affære.

Håber ikke, det tager modet fra dig, men RR er en dyr sport.

--
Mvh Susanne






Pein (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Pein


Dato : 02-02-03 15:50

"Emil Gundersen" skrev ...
>
> Jeg går meget og spekulere på om jeg skal begynde til Road Racing,
> eller noget Offroad.
>
> Hvad er priserne på sådan noget?
>
Jeg skal ikke gøre mig klog på hvad der er sjovest, men offroad i form
af Enduro eller Motocross er i hvert fald ret sjovt, og det kan gøres
billigt.

Men kig lidt på hjemmesiden for Danmarks Motor Union:
http://www.dmusport.dk
Der kan du læse om både Road Racing, Speedway, Motocross, Enduro og BMX
(tja, BMX kommer også ind under Danmarks Motor Union).

Og her er nogle licenspriser:
http://www.dmusport.dk/dmu/Licens03.pdf (456 Kb pdf fil)

Eller hvis du ikke har en stærk internetforbindelse:
En html-version af priserne for kørerlicenser:
http://www.pein.dk/enduro/licenspriser.htm

Som du kan se; Motocross eller Road Racing; samme pris; 1150, Enduro er
300 kr. billigere (mindre farligt).

Dertil kommer medlemskab af DMU; 200 kr. pr. år, samt medlemskab af en
klub, som vel varierer mellem 250 - 400 kr. pr. år.

Maskine, vedligeholdelse og transport er det der koster, så licens mm.
er egentlig småpenge. Men Motocross vil altså typisk koste omkring 1700
i klub+DMU+licens for at få lov til at køre. Jeg ved ikke hvad RR
klubber koster i klubkontingent, med det er nok det samme, og Enduro
koster 1300 gennem Dansk Enduro Klub.
Enduro kræver til gengæld en _indregistreret_ maskine velegnet til
teknisk svært offroad (ikke en stor tung ørkenræser), så enduro er dyrt
på maskin-siden (man kommer ikke langt for 20k).

Jeg vil tro Motocross er det der giver mest sjov for færrest penge.
Personligt foretrækker jeg Enduro, men har aldrig prøvet Road Racing.

Mvh. Niels



Claus Rittig (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 02-02-03 17:56

"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3E3D1A1B.5020104@tdcadsl.dk...

> Jeg går meget og spekulere på om jeg skal begynde til Road Racing, eller
> noget Offroad.

Off-road? Mener du motocross (ren banekørsel) eller mener du faktisk
off-road (for sjov kørsel på indregistreret off-road motorcykel på mark- og
skovveje)? Og så er der også enduro, som er en slags mellemting på dne hårde
måde.

> Hvad er priserne på sådan noget?
> Road Racing:
> Dragt, Hjælm, Støvler, Hansker, Rygskjold, Mc og RR licens?
> Priser?

Motocross...

> 7-10k for dragt
Ca. 1,3k for knæbeskyttere, trøje og bukser

> 3k For hjælm,
Omkring 1,5k for hjelm.

> 2k for støvler
Cirka det samme for cross støvler.

> 1,5k for hansker
Urhg! Motocross handsker kotster ca. 400kr.

> ?? Rygskjold
Hedder panser til motocross, men prisen er omkring den samme: knap 1K.

> Aprilia RS125 f.eks? 10-20k?
125cc eller 250cc motocross racer: 10-30k.

> Licens?
Priser er ens for motocross og RR.

> Hvad med Offroad?
> Hvordan ligger det med det?
> Hvad vil i anbefale?

Motocross er klart billigere end RR, og der er klart bedst muligheder for at
komme ud at køre. Der er nok 50 motocross baner i landet, og kun 2-3 RR
baner og så et par køretekniske anlæg. Man kan godt træne RR rimeligt her i
jylland, men man kommer ikke til at køre på ret mange forskellige baner uden
at drage udenlands (og det er jo lidt dyrt), og træning er for det meste en
gang om ugen.
Motocross giver mulighed for træning stort set så tit man gider. Jeg kan
træne på baner indenfor 60km radius mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og
lørdag (Omkring Aalborg). I år satser jeg på at køre "budget-race", så jeg
kører DMC cup - en løbsserie med vistnok 5-6 løb i den nordlige halvdel af
jylland, så er udgifter til transport og ophold ikke ret store. Typisk er
tilmeldingsgebyret til RR løb mere end 3 gange så dyrt for RR som for
motocross (hvor jeg giver omkring 100kr for et motocross løb og 175 for et
enduro. Flere enduro'er kan køres på motocross cykel).

Vil du køre billigt, så er motocross sagen. Vil du køre meget, så er
motocross sagen. Vil du køre hele året, så er motocross sagen. Vil du køre
med slicks, så er motocross noget bæ.

Vi er en pæn flok herindefra der kommer til at køre mod hinanden på
motocross banerne i år(Aalborg Off-Road MC Klub og Team Sneglefart), og du
skal være meget velkommen til at dyste med.

Se også: http://www.geocities.com/aormck/Race.html for en kort beskrivelse
af forskellene på off-road, motocross og enduro.

Rittig
(Motocross: KTM SX 250 '02 i Lunderbjerg Motocross Klub -
http://www.lmc.nordjyskeklubber.dk/.
Enduro: KTM EXC 380 '99 i Dansk Enduro Klub - www.enduro.dk)



Emil Gundersen (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Emil Gundersen


Dato : 02-02-03 21:12

Hejsa

> Off-road? Mener du motocross (ren banekørsel) eller mener du faktisk
> off-road (for sjov kørsel på indregistreret off-road motorcykel på mark- og
> skovveje)? Og så er der også enduro, som er en slags mellemting på dne hårde
> måde.

Tja... Lidt af begge dele.

> Ca. 1,3k for knæbeskyttere, trøje og bukser
> Omkring 1,5k for hjelm.
>>2k for støvler
> Urhg! Motocross handsker kotster ca. 400kr.
> Hedder panser til motocross, men prisen er omkring den samme: knap 1K.
> 125cc eller 250cc motocross racer: 10-30k.
>>Licens?
> Priser er ens for motocross og RR.

Hm... Så bliver det Offroad/motocross.

> Motocross er klart billigere end RR, og der er klart bedst muligheder for at
> komme ud at køre. Der er nok 50 motocross baner i landet, og kun 2-3 RR
> baner og så et par køretekniske anlæg. Man kan godt træne RR rimeligt her i
> jylland, men man kommer ikke til at køre på ret mange forskellige baner uden
> at drage udenlands (og det er jo lidt dyrt), og træning er for det meste en
> gang om ugen.

Jeg troede faktisk at der var meget bedre mulighed for at køre RR i
Danmark, men ak nej. Med så få muligheder for at køre, så gider jeg
ikke! Det var min plan, hvis det skulle være RR at kunne køre et par
gange om ugen, eller lign. (Hvis vejr'et var til det, og lign.)

Med så få muligheder, kan man da ikke have en jorddisk chance for at
vinde mesterskaber og lign. Hvis man først skal lære at styre en
baneræser, og så få den til at yde noget, så er der jo gået flere år!
(ODFF*)

> Motocross giver mulighed for træning stort set så tit man gider. Jeg kan
> træne på baner indenfor 60km radius mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og
> lørdag (Omkring Aalborg). I år satser jeg på at køre "budget-race", så jeg
> kører DMC cup - en løbsserie med vistnok 5-6 løb i den nordlige halvdel af
> jylland, så er udgifter til transport og ophold ikke ret store. Typisk er
> tilmeldingsgebyret til RR løb mere end 3 gange så dyrt for RR som for
> motocross (hvor jeg giver omkring 100kr for et motocross løb og 175 for et
> enduro. Flere enduro'er kan køres på motocross cykel).

Se det var måske noget....

> Vil du køre billigt, så er motocross sagen. Vil du køre meget, så er
> motocross sagen. Vil du køre hele året, så er motocross sagen. Vil du køre
> med slicks, så er motocross noget bæ.

Jeg ville gerne køre med slicks, men det er da godtnok for dyrt!

> Vi er en pæn flok herindefra der kommer til at køre mod hinanden på
> motocross banerne i år(Aalborg Off-Road MC Klub og Team Sneglefart), og du
> skal være meget velkommen til at dyste med.

Det vil jeg da overveje! Hvilke maskiner køres der oftest på? (for at
udnersøge markedet)
Hvilke kan anbefales, til en begynder i faget?


Hvad nu hvis man bare holder sig til Offroad med almindelige gade
cykler? (DT175, XL250, XL350 eller lign?)
Hvordan ligger det med regler for kørsel Offroad? Nabo'en har da nok en
pløjmark jeg må lege lidt på, men hvad ellers? Må man køre i skove,
sumpområder, moser og lign?

Jeg bor selv lige op ad en Mose, der nok kunne være egnet til formålet,
men må man det?

Hvilken maskine vil kunne klare opgaven tilfredsstilenden?

Mvh Emil

* = OverDrivelse Fremmer Forståelsen!
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26


Claus Rittig (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-02-03 17:34

"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3E3D7B96.9080005@tdcadsl.dk...

> Jeg troede faktisk at der var meget bedre mulighed for at køre RR i
> Danmark, men ak nej. Med så få muligheder for at køre, så gider jeg
> ikke! Det var min plan, hvis det skulle være RR at kunne køre et par
> gange om ugen, eller lign. (Hvis vejr'et var til det, og lign.)

Nej, RR er absolut ikke blevet forkælet med baneanlæg! Gudskelov er der da
noget på vej i omegnen af Padborg, og Vandel er også kommet i brug.

> Med så få muligheder, kan man da ikke have en jorddisk chance for at
> vinde mesterskaber og lign. Hvis man først skal lære at styre en
> baneræser, og så få den til at yde noget, så er der jo gået flere år!
> (ODFF*)

Ja, jeg forstår heller ikke at RR-folket lever under de vilkår. Jeg kan være
4-5 træningsdage om at sætte en motocross cykel ordentligt op, og det skal
jo gerne være på plads inden sæsonens første løb.

> > Vil du køre billigt, så er motocross sagen. Vil du køre meget, så er
> > motocross sagen. Vil du køre hele året, så er motocross sagen. Vil du
køre
> > med slicks, så er motocross noget bæ.
>
> Jeg ville gerne køre med slicks, men det er da godtnok for dyrt!

Ja, det er sgu sørgeligt. Jeg ville gerne køre det hele, men RR er fravalgt
af økonomiske årsager (Motard ligeledes).

> > Vi er en pæn flok herindefra der kommer til at køre mod hinanden på
> > motocross banerne i år(Aalborg Off-Road MC Klub og Team Sneglefart), og
du
> > skal være meget velkommen til at dyste med.
>
> Det vil jeg da overveje! Hvilke maskiner køres der oftest på? (for at
> udnersøge markedet)
> Hvilke kan anbefales, til en begynder i faget?

I Team Sneglefart kører man mest 600cc Husqvarna 4-taktere, og i AORMCK
køres der pt. 2x Suzuki RM125, Yamaha YZ250, Honda CR500, Husaberg FE600,
KTM SX250, 2xYamaha YZ426 plus det løse - en meget blandet landhandel.

Til motocross vil jeg anbefale en 125'er til at begynde på, de er lette at
styre og trækker ikke armene af folk på få omgange.

> Hvad nu hvis man bare holder sig til Offroad med almindelige gade
> cykler? (DT175, XL250, XL350 eller lign?)

DT175 er ikke blandt de bedste, det er en konstruktion fra 70'erne. Ellers
er de bedste nok Suz DR350, Yam TT350, Hon XR-modeller og Yamaha DT125R.
Hondas XL modeller og Yamahas XT og Suzukis DR modeller er alle fine
off-roadere, men til hård terrænkørsel er de knap så kompetente.

> Hvordan ligger det med regler for kørsel Offroad? Nabo'en har da nok en
> pløjmark jeg må lege lidt på, men hvad ellers? Må man køre i skove,
> sumpområder, moser og lign?

Her ville jeg gerne at Mads Lund svarede, for han har noget interessant
insiderviden...
Tager man hensyn til skovens øvrige gæster og lodsejere og den slags, kan
man nu køre de fleste steder.

> Hvilken maskine vil kunne klare opgaven tilfredsstilenden?

Du er nødt til at vælge!
En off-roader er ikke god til enduro (selvom XR, TT og DR350 nu er gode
nok), og den er totalt håbløs til motocross.
En enduro racer er dyr (fordi den skal være indregistreret), men kan bruges
til både off-road, enduro og motocross - jeg har kørt et par motocross løb
på min KTM EXC380.
En motocross racer kan kun bruges på bane, så den dur kun til motocross - og
så til de 3-5 enduroløb der er motocross klasse til.
Hvis økonomien er en af de større parametre, vil jeg råde dig til at
fravælge enduro, og så vælge mellem enten off-road eller motocross. Er du
til hyggeture, eller er du til race?

Personligt (som du måske har læst) startede jeg med hyggeture og bevægede
mig langsomt over i noget konkurrence. Idag kører jeg da hyggeture af og til
(på min lav-budget DT'er til en værdi af omkring 6.000), men jeg er klart
mest til race. Jeg træner motoX 1-2 gange om ugen og kører motocross og
enduro løb et par gange om måneden i højsæsonen. Mit første løb i denne
sæson er et motocross i Herning midt i April, og min sæson i år slutter med
et enduro i sønderjylland i starten af November. Okay, egentlig starter jeg
med AORMCK's berømte 3-timers løb midt i Marts, men det er et hyggeløb for
off-roadere. Alle interesserede er iøvrigt velkomne!

Rittig



Ronni Kristensen (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Ronni Kristensen


Dato : 03-02-03 21:22


> I Team Sneglefart kører man mest 600cc Husqvarna 4-taktere, og i AORMCK
> køres der pt. 2x Suzuki RM125, Yamaha YZ250, Honda CR500, Husaberg FE600,
> KTM SX250, 2xYamaha YZ426 plus det løse - en meget blandet landhandel.

Vi i Team Sneglefart har da osgå en blandet landhandel. Lars har to
Husqvarna'er, en 125 og en 610 samt en Yamaha 125 og en 250 fra starten af
firserne. Jeg selv har en Husqvarna 250 og en 610, samt en Suzuki 400cc
quad.

Mvh Ronni
www.team-sneglefart.dk



Claus Rittig (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-02-03 22:46

"Ronni Kristensen" <ronni@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3e3ecf6b$0$166$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> > I Team Sneglefart kører man mest 600cc Husqvarna 4-taktere, og i AORMCK
> > køres der pt. 2x Suzuki RM125, Yamaha YZ250, Honda CR500, Husaberg
FE600,
> > KTM SX250, 2xYamaha YZ426 plus det løse - en meget blandet landhandel.
>
> Vi i Team Sneglefart har da osgå en blandet landhandel. Lars har to
> Husqvarna'er, en 125 og en 610 samt en Yamaha 125 og en 250 fra starten af
> firserne. Jeg selv har en Husqvarna 250 og en 610, samt en Suzuki 400cc
> quad.

Nå for hulen, jeg var ikke klar over I var så velekviperede!
Menæh... Lars på en 125'er?
Den der Quad, hvad er det for en? Er den med DR400Z motoren?

Rittig



Ronni Kristensen (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Ronni Kristensen


Dato : 04-02-03 16:34

> > Vi i Team Sneglefart har da osgå en blandet landhandel. Lars har to
> > Husqvarna'er, en 125 og en 610 samt en Yamaha 125 og en 250 fra starten
af
> > firserne. Jeg selv har en Husqvarna 250 og en 610, samt en Suzuki 400cc
> > quad.
>
> Nå for hulen, jeg var ikke klar over I var så velekviperede!
> Menæh... Lars på en 125'er?

Ja, den kører han faktist hurtigere på en 610'eren.

> Den der Quad, hvad er det for en? Er den med DR400Z motoren?

Nej. Det er en gammel motor fra en RM 400 crosser.

Mvh Ronni
www.team-sneglefart.dk



Mikkel Christensen (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 03-02-03 09:18

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:

> "Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3E3D1A1B.5020104@tdcadsl.dk...
>
> > Jeg går meget og spekulere på om jeg skal begynde til Road Racing, eller
> > noget Offroad.
>
> Motocross...
>
> > 7-10k for dragt
> Ca. 1,3k for knæbeskyttere, trøje og bukser
>
> > 3k For hjælm,
> Omkring 1,5k for hjelm.
>
> > 2k for støvler
> Cirka det samme for cross støvler.
>
> > 1,5k for hansker
> Urhg! Motocross handsker kotster ca. 400kr.
>
> > ?? Rygskjold
> Hedder panser til motocross, men prisen er omkring den samme: knap 1K.
>
> > Aprilia RS125 f.eks? 10-20k?
> 125cc eller 250cc motocross racer: 10-30k.
>
> > Licens?
> Priser er ens for motocross og RR.
>
> > Hvad med Offroad?
> > Hvordan ligger det med det?
> > Hvad vil i anbefale?
>
> Motocross er klart billigere end RR,

Mnjae, nu er ovenstående priser vist også lige høje nok. Man kan f.eks.
nok godt for en dragt til under det halve af den pris Emil nævner.
Motocross er stadig billigere, men ikke langt billigere

> og der er klart bedst muligheder for at komme ud at køre.
> Der er nok 50 motocross baner i landet, og kun 2-3 RR

Ja, og det er nok her den virkelige forskel skal findes.
Der er uendelig dårlige muligheder for at køre RR i Danmark. Kombineret
med at man typisk skal køre langt for at komme frem til anlæggene gør
det rigtig dyrt.
Enhver by med respekt for sig selv har jo en crossbane...

--
Mikkel
motortosse.dk - Just say "NO!" to drugs...

Armand (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 03-02-03 16:42


Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en
news:kkdu1fl7p6k.fsf@rrnord.dk...
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> writes:
>
> .... Kombineret med at man typisk skal køre langt

- - - - - og ofte med enten færgen eller broerne - - - - - -

> for at komme frem til anlæggene

- - - - - - Der i flere tilfælde befinder sig i Skåne, hvis ikke
ligefrem det er Anderstorp ved Värnamo

> - - - - -gør det rigtig dyrt.

Surt men sandt!

Har man beklædningen i orden fra sin gadekørsel, så er man til gengæld
dét foran i økonomi-beregningerne!
Men sigter man efter "ikke std.-klasserne", er der ingen ende på
udgifterne til tuningsstumper og smarte stumper!!!

--
Armand.






Lars Henrik (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 03-02-03 18:47



Claus Rittig wrote:

> "Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:3E3D1A1B.5020104@tdcadsl.dk...
>
> > Jeg går meget og spekulere på om jeg skal begynde til Road Racing, eller
> > noget Offroad.
>
> Off-road? Mener du motocross (ren banekørsel) eller mener du faktisk
> off-road (for sjov kørsel på indregistreret off-road motorcykel på mark- og
> skovveje)? Og så er der også enduro, som er en slags mellemting på dne hårde
> måde.
>
> > Hvad er priserne på sådan noget?
> > Road Racing:
> > Dragt, Hjælm, Støvler, Hansker, Rygskjold, Mc og RR licens?
> > Priser?
>
> Motocross...
>
> > 7-10k for dragt
> Ca. 1,3k for knæbeskyttere, trøje og bukser
>
> > 3k For hjælm,
> Omkring 1,5k for hjelm.
>
> > 2k for støvler
> Cirka det samme for cross støvler.
>
> > 1,5k for hansker
> Urhg! Motocross handsker kotster ca. 400kr.
>
> > ?? Rygskjold
> Hedder panser til motocross, men prisen er omkring den samme: knap 1K.
>
> > Aprilia RS125 f.eks? 10-20k?
> 125cc eller 250cc motocross racer: 10-30k.
>
> > Licens?
> Priser er ens for motocross og RR.
>
> > Hvad med Offroad?
> > Hvordan ligger det med det?
> > Hvad vil i anbefale?
>
> Motocross er klart billigere end RR, og der er klart bedst muligheder for at
> komme ud at køre. Der er nok 50 motocross baner i landet, og kun 2-3 RR
> baner og så et par køretekniske anlæg. Man kan godt træne RR rimeligt her i
> jylland, men man kommer ikke til at køre på ret mange forskellige baner uden
> at drage udenlands (og det er jo lidt dyrt), og træning er for det meste en
> gang om ugen.
> Motocross giver mulighed for træning stort set så tit man gider. Jeg kan
> træne på baner indenfor 60km radius mandag, tirsdag, onsdag, torsdag og
> lørdag (Omkring Aalborg). I år satser jeg på at køre "budget-race", så jeg
> kører DMC cup - en løbsserie med vistnok 5-6 løb i den nordlige halvdel af
> jylland, så er udgifter til transport og ophold ikke ret store. Typisk er
> tilmeldingsgebyret til RR løb mere end 3 gange så dyrt for RR som for
> motocross (hvor jeg giver omkring 100kr for et motocross løb og 175 for et
> enduro. Flere enduro'er kan køres på motocross cykel).
>
> Vil du køre billigt, så er motocross sagen. Vil du køre meget, så er
> motocross sagen. Vil du køre hele året, så er motocross sagen. Vil du køre
> med slicks, så er motocross noget bæ.
>
> Vi er en pæn flok herindefra der kommer til at køre mod hinanden på
> motocross banerne i år(Aalborg Off-Road MC Klub og Team Sneglefart), og du
> skal være meget velkommen til at dyste med.
>
> Se også: http://www.geocities.com/aormck/Race.html for en kort beskrivelse
> af forskellene på off-road, motocross og enduro.
>
> Rittig
> (Motocross: KTM SX 250 '02 i Lunderbjerg Motocross Klub -
> http://www.lmc.nordjyskeklubber.dk/.
> Enduro: KTM EXC 380 '99 i Dansk Enduro Klub - www.enduro.dk)

enig...enig...enig...enig....men husk nu på at Team Sneglefart kun er 2
kørere......imod en hel klub = David mod Goliat
hvor har de åbent Mandag ??

Lars Henrik team-sneglefart.dk



Claus Rittig (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 03-02-03 20:34

"Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse
news:3E3EAB0A.B8D549E7@team-sneglefart.dk...

> enig...enig...enig...enig....men husk nu på at Team Sneglefart kun er 2
> kørere......imod en hel klub = David mod Goliat

Nåja, 2 STORE kørere, og kun mod en halv klub, for halvdelen af AORMCK kører
ikke motocross.
Næh, vi konkurrerer skam på lige vilkår, selvom vi som regel banker jer...
(Men Gamle Ole har fået så mange børn at jeg ikke er sikker på hvor meget
han kører næste år, og så er det muligt jeg skal til at oppe mig for at
holde statistikken).

> hvor har de åbent Mandag ??

LMC. Lunderbjerg Motocross Club ved Dronninglund. Det er faktisk en af de
væsentligste grunde til at jeg er skiftet fra Aalborg Motor Klub til LMC, at
de træner om mandagen. Jeg dyrker nemlig lidt terrænskydning om onsdagen som
også er træningsdag i Aalmk, og det er ikke befordrende for et roligt sigte
at køre 2 timers motocross først.

Rittig
(High Standard Victor .22 og snart også Heckler&Koch USP Expert 9mm)



Lars Henrik (03-02-2003)
Kommentar
Fra : Lars Henrik


Dato : 03-02-03 22:42



Claus Rittig wrote:

> "Lars Henrik" <lars-h@team-sneglefart.dk> skrev i en meddelelse
> news:3E3EAB0A.B8D549E7@team-sneglefart.dk...
>
> > enig...enig...enig...enig....men husk nu på at Team Sneglefart kun er 2
> > kørere......imod en hel klub = David mod Goliat
>
> Nåja, 2 STORE kørere, og kun mod en halv klub, for halvdelen af AORMCK kører
> ikke motocross.
> Næh, vi konkurrerer skam på lige vilkår, selvom vi som regel banker jer...
> (Men Gamle Ole har fået så mange børn at jeg ikke er sikker på hvor meget
> han kører næste år, og så er det muligt jeg skal til at oppe mig for at
> holde statistikken).
>
> > hvor har de åbent Mandag ??
>
> LMC. Lunderbjerg Motocross Club ved Dronninglund. Det er faktisk en af de
> væsentligste grunde til at jeg er skiftet fra Aalborg Motor Klub til LMC, at
> de træner om mandagen. Jeg dyrker nemlig lidt terrænskydning om onsdagen som
> også er træningsdag i Aalmk, og det er ikke befordrende for et roligt sigte
> at køre 2 timers motocross først.
>
> Rittig
> (High Standard Victor .22 og snart også Heckler&Koch USP Expert 9mm)

> terrænkørsel.....terrænskydning....hmm........if you can't beat them.....shoot
> them ????

Dronninglund er lidt langt væk men måske i forb. med et familiebesøg ??

Lars Henrik team-sneglefart.dk




Armand (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 04-02-03 17:05


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3e3ec2fc$0$13484$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> >
> (High Standard Victor .22 og snart også Heckler&Koch USP Expert 9mm)

Hvor får du lov at bruge H&K'en?

--
Armand.
(der nøjes med at låne firma-sportsklubben's .22'ere)





Claus Rittig (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 04-02-03 20:49

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b1ool8$dta$2@news.cybercity.dk...
>
> > (High Standard Victor .22 og snart også Heckler&Koch USP Expert 9mm)
>
> Hvor får du lov at bruge H&K'en?

Ja, ja, ja, lad mig nu lige få købt den først. Den er sgisme ikke gratis.

> (der nøjes med at låne firma-sportsklubben's .22'ere)

Hvad er det for nogle?
Vi har Smith&Wesson, og de er noget værre lort.

Rittig



Armand (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-02-03 04:17


Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
news:3e4017f9$0$13486$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:b1ool8$dta$2@news.cybercity.dk...
> >
> > > (High Standard Victor .22 og snart også Heckler&Koch USP Expert
> > > 9mm)
> >
> > Hvor får du lov at bruge H&K'en?
>
> Ja, ja, ja, lad mig nu lige få købt den først. Den er sgisme ikke
> gratis.
>
> > (der nøjes med at låne firma-sportsklubben's .22'ere)
>
> Hvad er det for nogle?
> Vi har Smith&Wesson, og de er noget værre lort.

De lange er fra Otterup, og jeg har sgu'tte hængt mig i hvad de korte og
larmende er for no'en :-/

Men tilbage til 9mm: Hvorhenne??

--
Armand.
(der er klogere efter torsdag)





Søren Lindholt (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Søren Lindholt


Dato : 05-02-03 10:00


Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in article
<b1pvv5$224j$12@news.cybercity.dk>...
> De lange er fra Otterup, og jeg har sgu'tte hængt mig i hvad de korte og
> larmende er for no'en :-/
>
> Men tilbage til 9mm: Hvorhenne??
>
I skytteklubben, i aften, efter halvnitiden. I øvrigt HVER onsdag aften...
Jeg skal med ind for at genopfriske, mine scorer ligne noget man ville være
glad fori bowling...
--
Søren
http://motortosse.dk
Besøg os 15.3 på Herning Stumpemarked, bliv snydt og fornærmet på samme
tid.
Se også film med de glade motortosser (gratis), og Jes Snapsevang (entré)


Jens Jacob Bager Jen~ (02-02-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 02-02-03 19:01

> Priser?
> 7-10k for dragt
> 3k For hjælm,
> 2k for støvler
> 1,5k for hansker
> ?? Rygskjold

Hej Emil

De tøjpriser er meget ved siden af.
Prøv at chek
www.louis.de
http://www.polo-motorrad.de/
http://www.hein-gericke.de/index-e.html

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 samt Suzuki DR 600
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Michael (04-02-2003)
Kommentar
Fra : Michael


Dato : 04-02-03 19:48

Hvis nu man gerne ville prøve Road Racing i nærheden af Aalborg, hvad gør man så ??
MVH/Michael

Mikkel Christensen (05-02-2003)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 05-02-03 08:55

mjn@jubiipost.dk (Michael) writes:

> Hvis nu man gerne ville prøve Road Racing i nærheden af Aalborg,
> hvad gør man så ??

Så giver man op... :-/

Hvis du bare vil prøve dine grænser af på en bane er en trackday nok
det bedste bud.
Se f.eks. http://www.sports-mc.dk, der udbyder en del trackdays i
Sverige.

Hvis det vitterligt er RR du vil prøve må du den tunge gang til Århus,
eller måske endnu bedre Herning. RR Herning har ugentlige træninger på
80cc og 125 std det meste af sommeren, og det skulle da være muligt at
tigge sig til en prøvetur.

Det fedeste ville være være hvis du kunne stable en RR klub på benene
nord for fjorden Interessen fra potentielle medlemmer er der, men
myndighederne har et nærmest religøst had til motorsport :-/

--
Mikkel
motortosse.dk - Just say "NO!" to drugs...

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste