|
| Var: Tænding på RD'er... Slut prut finale Fra : Ole Larsen |
Dato : 25-01-03 17:56 |
|
Hej i NG'en.
Som i husker skulle jeg prøvekøre RD'eren idag. Den ville overhovedet ikke
starte, eller så meget som at slå en lille prut ud af røret..
Jeg er osse kommet til fornuft, jeg bytter ikke, og i arbejdsiver ( læs:
kørekuller ) har jeg faktisk samlet så meget af gixxeren at jeg nu kun
mangler at reppe udstødningen og får sat den på, samt køler og kåbe
naturligvis...
Det tog kun ca 2.50 time at samle gixxeren ( og nej.. der er ingen skruer
eller andet i overskud !! ;- )
Så foreløbig beholder jeg gixxeren, så kæresten kan få noget rutine, og så
må vi se når jeg forhåbentlig finder et arbejde, hvad der kan blive råd til.
Hygge derude og håber snart jeg kan komme på vejen igen med den lille gixxer
MVH.
Jon Larsen.
| |
wheeler (25-01-2003)
| Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 25-01-03 18:11 |
|
Ok...
Tror du han er interesseret i at sælge den, som den står?
Afhængig af stand har en RD'er fra 84 som ikke kan starte vel højest en
markedsværdi på 3- 4 tusinde...markedet bugner af defekte RD'ere
Bor sælger på Sjælland?
Wheeler
| |
Hans Joergensen (25-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-01-03 20:33 |
|
wheeler wrote:
> Tror du han er interesseret i at sælge den, som den står?
> Afhængig af stand har en RD'er fra 84 som ikke kan starte vel højest en
> markedsværdi på 3- 4 tusinde...markedet bugner af defekte RD'ere
Hmm, jeg burde også finde en, skal dog bruge en 57V eller 1JF-ting.
Jeg har dog slet ikke kunnet finde nogle til salg for rimelige penge.
Iøvrigt fik den tidligere tråd hvor der pludselig stod at en LC2 ikke
er født med clip-on fik mig til at grave lidt i historien :)
Ved nærmere gennemsyn af stelnummer->haynes er min jo faktisk en 1JF
med eftermonteret kåbe fra en 57V, og ikke som jeg tidligere har skrevet
en 31K aka LC2.
Brian: Æh, ved du noget om hvornår den kåbe er eftermonteret? eller
er det også nyt for dig ? Det må jo siges at være meget pænt gjort,
og jeg vil heller ikke have det anderledes
// Hans, Yamaha RD350 YPVS 1JF, der er vældig herlig :)
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Jens Blaabjerg \(rep~ (25-01-2003)
| Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ |
Dato : 25-01-03 22:53 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Iøvrigt fik den tidligere tråd hvor der pludselig stod at en LC2 ikke
> er født med clip-on fik mig til at grave lidt i historien :)
Lidt af en Aha oplevelse.
> Ved nærmere gennemsyn af stelnummer->haynes er min jo faktisk en 1JF
> med eftermonteret kåbe fra en 57V, og ikke som jeg tidligere har
> skrevet en 31K aka LC2.
Det samme her.
Jeg nåede at købe bøs til forgaflen i tyskland, før jeg fandt ud af at jeg
ikke bare kunne sige 31K til at jeg ville have(Kan være det går bedre hvis
jeg prøver med 42... Heldigvis er næste det hele identisk, jeg bestilte
for ca. 4000 og det var kun teflonbøsne i forgaflen jeg ikke kunne bruge.
Jens
RD Nogen der vil købe teflonbøs til forgaflen på en RD350 LCII?
| |
Armand (25-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-01-03 23:32 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnb35pis.i1e.haj@enterprise-server.dk...
> >
> Iøvrigt fik den tidligere tråd hvor der pludselig stod at en LC2 ikke
> er født med clip-on fik mig til at grave lidt i historien :)
> Ved nærmere gennemsyn af stelnummer->haynes er min jo faktisk en 1JF
> med eftermonteret kåbe fra en 57V, og ikke som jeg tidligere har
skrevet
> en 31K aka LC2.
Hæ!
En helt ny vinkel på RD3½'eres forskruethed!
--
Armand.
| |
Hans Joergensen (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 26-01-03 02:24 |
|
Armand wrote:
>> Ved nærmere gennemsyn af stelnummer->haynes er min jo faktisk en 1JF
>> med eftermonteret kåbe fra en 57V, og ikke som jeg tidligere har
>> skrevet
>> en 31K aka LC2.
> Hæ!
> En helt ny vinkel på RD3½'eres forskruethed!
Det var vist mest mig der var forskruet, årgangen passer jo ikke engang
med LC2.
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 26-01-03 01:24 |
|
In article <slrnb35pis.i1e.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Brian: Æh, ved du noget om hvornår den kåbe er eftermonteret? eller
> er det også nyt for dig ? Det må jo siges at være meget pænt gjort,
> og jeg vil heller ikke have det anderledes
>
>
Hvad jeg ved om den:
Den havde haft samme ejer i 12 år. D.v.s. fra 1990.
Cyklen havde de sidste par år været lånt ud til en søster; men stod nu
og kedede sig i skuret, og kunne derfor lige så godt kapitaliseres.
Den har iøvrigt gjort turen til race i Assen og tilbage igen.
Stel- og motornummer passer sammen, og starter med 31K-
Når det kommer til kåben, er det en smule forvirrende!
Staferingerne på de to '85 modeller er forskellige, 'N'-eren har de
staferinger der svinger opad, som der er på cyklen; men det kan jo bare
være plastiken der er belevet skiftet. Er den ikke, er det en 'N' der
har fået kåbe på.
Kåben er lavet i glasfiber, hvilket faktisk kan være originalt, for
årgangen. Kåben er lakkeret med staferinger der passer til originalen,
og i originale farver (sammenlign selv med tanken). De mørke striber er
ikke sorte; men faktisk nærmest lilla/brune. Så min konklution er at
kåben et eller andet sted er original, da hverken den eller cyklen ser
hjemmelakkeret ud.
Kåbebelsagene ser en smule hjemmesmedede ud, og håndbøjlen til
bagsædet, er på nydeligvis forsynet med en hjemmelavet bagagebærer.
Kåbebeslagene er i samme dimention som denne 'bagagebærer'. Det skal
dog bemærkes at lygten (firkantet) er overordentligt nydeligt og
korrekt monteret i kåbebeslaget!
Den årgang blev ikke leveret med spejle; men et par 'originale' RD-
spejle passede, uden at støde på kåben.
Man kunne tro at historien er, at den er født som 'N', og at den er
eftermonteret med en original kåbe, påsat nogle meget nydelige, måske
hjemmelavede, beslag.
En enkelt forvirrende detalje er dog, hvorfor den så skulle være
forsynet med beslag på stellet til kåben??? Det er en 'N' ikke!!
Forvirret??? ... læs videre i næste afsnit! ;0)
.... og så lige een over næsen til Armand!!
Det er muligt at der findes forskruede RD'ere i hobetal; men der er
stadig gode og reelle eksemplarer! At det er en RD'er indebærer ikke
automatisk, at den egentlig bare burde stilles ud til skraldemanden.
Det er en sjov cykel, og man kan stadig få stumper, og masser af sjov.
Nogen har stadig glæde af at holde liv i den slags, i stedet for bare
at gå hen og købe en plastik-indhyldet, kønsløs, 4-cylindret, 4-takter,
af KawaSukiYama-oprindelse, som det ene år leveres med runde lygter og
det næste med firkantede. Jo dyrere = jo flere HK = jo stærkere kan jeg
køre end naboen ... og sidst men ikke mindst, en overordentlig
støjende, helt unødvendig potte til 5-7.000 kr.!!!
Se DÉT er da et par fordomme der er til at tage og føle på!!!
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 26-01-03 02:23 |
|
Hekto wrote:
> Når det kommer til kåben, er det en smule forvirrende!
Det er det nemlig :)
> Staferingerne på de to '85 modeller er forskellige, 'N'-eren har de
> staferinger der svinger opad, som der er på cyklen; men det kan jo bare
> være plastiken der er belevet skiftet. Er den ikke, er det en 'N' der
> har fået kåbe på.
Prøv at sammenligne,
http://www.ifrance.com/rd-rz350lc/page1JF85.htm
med
http://gallery.nathue.dk/arkivkat/Motorcykler/2002-08-08/PICT1271.JPG
Nu hænger hjelmen lidt i vejen ;)
Men altså .. nu hvor jeg kigger efter, 'yamaha' på kåben ser lidt
underligt ud, der er ikke de for kåbeudgaven orginale sidespejle,
dem her sidder jo på styret.
Kåben ligner dog den orgianle så meget, at det vil jeg tro den er.
Og iøvrigt, så er det jo som sagt rigtig pænt lavet.
(Faktisk synes jeg den lakering er pænere end den orginale på
kåbeudgaven;)
Stellet er jo så malet sølv, hvilket også er meget pænt :)
Se iøvrigt fuldkåbeudgaven fra '85 her.
http://www.ifrance.com/rd-rz350lc/page57V85.htm
> Kåben er lavet i glasfiber, hvilket faktisk kan være originalt, for
> årgangen. Kåben er lakkeret med staferinger der passer til originalen,
> og i originale farver (sammenlign selv med tanken). De mørke striber er
> ikke sorte; men faktisk nærmest lilla/brune. Så min konklution er at
> kåben et eller andet sted er original, da hverken den eller cyklen ser
> hjemmelakkeret ud.
Niks, det gør den nemlig ikke. Og kåben er 100% magen til den på F-udgaven.
> Man kunne tro at historien er, at den er født som 'N', og at den er
> eftermonteret med en original kåbe, påsat nogle meget nydelige, måske
> hjemmelavede, beslag.
> En enkelt forvirrende detalje er dog, hvorfor den så skulle være
> forsynet med beslag på stellet til kåben??? Det er en 'N' ikke!!
Hehe, en eller anden har ihvertfald bygget den om
Jeg gætter på leverandør, eller ejer no. 1.
> Forvirret??? ... læs videre i næste afsnit! ;0)
Jeg er ikke så forvirret, mere.. Haynes fik det hele til at give
mening.
> ... og så lige een over næsen til Armand!!
> Det er muligt at der findes forskruede RD'ere i hobetal; men der er
> stadig gode og reelle eksemplarer! At det er en RD'er indebærer ikke
> automatisk, at den egentlig bare burde stilles ud til skraldemanden.
Helt enig, det eneste forskruede jeg har fundet på den er
tændrørshætterne (Burde jeg reklamere? )
Og hvis jeg sammenligner med de priser jeg så på dba.dk i sidste uge,
så var den endda billigere.
// Hans, hvis RD faktisk er en drengedrøm come true
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 26-01-03 10:16 |
|
In article <slrnb36e39.i1e.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Prøv at sammenligne,
> http://www.ifrance.com/rd-rz350lc/page1JF85.htm
> med
> http://gallery.nathue.dk/arkivkat/Motorcykler/2002-08-08/PICT1271.JPG
>
Som det tydeligt ses, er der forskel på F og N staferinger.
Til gengæld har jeg set flere forskellige udgaver af staferingerne på
kåberne. Måske har der været forskel på de modeller derer eksporteret
til forskellige lande, eller også har man ikke kunnet bestemme sig for
det endeloige design. Modellen med fuld kåbe afløste jo den med
styrkåbe og plov, og holdt kun een eller to sæsoner.
> Nu hænger hjelmen lidt i vejen ;)
> Men altså .. nu hvor jeg kigger efter, 'yamaha' på kåben ser lidt
> underligt ud, der er ikke de for kåbeudgaven orginale sidespejle,
> dem her sidder jo på styret.
Efter '85 blev designet igen ændret og opdateret, og så blev kåben
lavet i ABS. De modeller jeg har set med spejle på kåben, har et helt
andet kåbestativ, der understøtter dise. Din RD'er har ikke engang
huller til spejlene, og har aldrig haft det.
>
> Stellet er jo så malet sølv, hvilket også er meget pænt :)
>
Den tidligere ejer mente rødt stel var for b.... øøøøøh beregnet for
mænd af anden seksuel orientering end hetero. Derfor blev det malet om.
> Se iøvrigt fuldkåbeudgaven fra '85 her.
> http://www.ifrance.com/rd-rz350lc/page57V85.htm
>
Ja; men er det den udgave der kom her til landet!?
> Hehe, en eller anden har ihvertfald bygget den om
> Jeg gætter på leverandør, eller ejer no. 1.
>
Det kan være et F-stel og motor, og så er den mikset med N-plastik og
en F-kåbe. Vi vil måske aldrig få det at vide.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 26-01-03 13:08 |
|
Hekto wrote:
>> Nu hænger hjelmen lidt i vejen ;)
>> Men altså .. nu hvor jeg kigger efter, 'yamaha' på kåben ser lidt
>> underligt ud, der er ikke de for kåbeudgaven orginale sidespejle,
>> dem her sidder jo på styret.
> Efter '85 blev designet igen ændret og opdateret, og så blev kåben
> lavet i ABS. De modeller jeg har set med spejle på kåben, har et helt
> andet kåbestativ, der understøtter dise. Din RD'er har ikke engang
> huller til spejlene, og har aldrig haft det.
Det er jo det, og det taler også lidt for ombygningen ;)
Fordi alle de billeder jeg har set af orginale kåbemodeller har
haft sidespejle monteret i/på kåben.
Er det mon også ABS på brazz'erne ? jeg har set et par af dem, og synes
sgu kåben var herregrim på dem begge.. altså, skæv og billig at se på.
>> Stellet er jo så malet sølv, hvilket også er meget pænt :)
> Den tidligere ejer mente rødt stel var for b.... øøøøøh beregnet for
> mænd af anden seksuel orientering end hetero. Derfor blev det malet om.
Jah, det husker jeg, det var mere for at evt. andre læsere ikke skulle
undre sig :) faktisk sjovt det ikke har været sort, det er det på stort
set alle andre billeder af modellen.
>> Se iøvrigt fuldkåbeudgaven fra '85 her.
>> http://www.ifrance.com/rd-rz350lc/page57V85.htm
> Ja; men er det den udgave der kom her til landet!?
Det gætter jeg på, eftersom det er Europa-udgaven.
>> Hehe, en eller anden har ihvertfald bygget den om
>> Jeg gætter på leverandør, eller ejer no. 1.
> Det kan være et F-stel og motor, og så er den mikset med N-plastik og
> en F-kåbe. Vi vil måske aldrig få det at vide.
Ifølge stelnummeret er det en N-model, med mindre de har lavet
undtagelser, og så kan man jo ikke lige bruge stelnummeret til at
lure modellen med mere :)
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Jens Blaabjerg \(rep~ (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ |
Dato : 26-01-03 14:51 |
|
Nu har jeg kigget lidt på billederne af din Hans, og her en min udlægning:
Hans Joergensen wrote:
>> Efter '85 blev designet igen ændret og opdateret, og så blev kåben
>> lavet i ABS. De modeller jeg har set med spejle på kåben, har et helt
>> andet kåbestativ, der understøtter dise. Din RD'er har ikke engang
>> huller til spejlene, og har aldrig haft det.
> Det er jo det, og det taler også lidt for ombygningen ;)
> Fordi alle de billeder jeg har set af orginale kåbemodeller har
> haft sidespejle monteret i/på kåben.
Jeg mener at alle RD der er kommet til Europa med kåbe har haft spejle på
kåben.
> Er det mon også ABS på brazz'erne ? jeg har set et par af dem, og
> synes sgu kåben var herregrim på dem begge.. altså, skæv og billig at
> se på.
Den er i hvert fald ikke glasfiber.
>>> Stellet er jo så malet sølv, hvilket også er meget pænt :)
>> Den tidligere ejer mente rødt stel var for b.... øøøøøh beregnet for
>> mænd af anden seksuel orientering end hetero. Derfor blev det malet
>> om.
> Jah, det husker jeg, det var mere for at evt. andre læsere ikke skulle
> undre sig :) faktisk sjovt det ikke har været sort, det er det på
> stort set alle andre billeder af modellen.
Jeg mener at alle modeller er født med sort stel....
>>> Se iøvrigt fuldkåbeudgaven fra '85 her.
>>> http://www.ifrance.com/rd-rz350lc/page57V85.htm
>> Ja; men er det den udgave der kom her til landet!?
> Det gætter jeg på, eftersom det er Europa-udgaven.
>>> Hehe, en eller anden har ihvertfald bygget den om
>>> Jeg gætter på leverandør, eller ejer no. 1.
>> Det kan være et F-stel og motor, og så er den mikset med N-plastik og
>> en F-kåbe. Vi vil måske aldrig få det at vide.
Ud fra stelnummer er det nemt at se. Som Hans siger, så er det en N. Det
passer også med plastikken.
På en F vil der ikke stå RD350 på sideskjoldet, det vil stå på kåben.
På tanken vil der ikke stå RD, men Yamaha.
I en anden post skrev en af jer at du havde en firkantet lygte, det mener
jeg hører til på en F2, alle N'er havde rund lygte.
Desuden er dine fælge heller ikke org. De er vist alle født sorte, med
blanke kanter. Først i 88 kom der ensfarvede røde fælge.
Det skal dog siges at din model er rigtig rigtig flot, hvis man kan regen
med billederne, hvor rig måtte du gøre Hekto?
Jens
RD Ikke helt så flot, men det bliver den forhåbentlig inden den kommer på
gaden igen...
| |
Hans Joergensen (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 26-01-03 16:02 |
|
Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
>> Det er jo det, og det taler også lidt for ombygningen ;)
>> Fordi alle de billeder jeg har set af orginale kåbemodeller har
>> haft sidespejle monteret i/på kåben.
> Jeg mener at alle RD der er kommet til Europa med kåbe har haft spejle på
> kåben.
Jah, det virker nu meget godt med dem på styret, så det skal der nok
ikke laves om på :) (det er jo også rart med et par særlige kendetegn;)
>> Jah, det husker jeg, det var mere for at evt. andre læsere ikke skulle
>> undre sig :) faktisk sjovt det ikke har været sort, det er det på
>> stort set alle andre billeder af modellen.
> Jeg mener at alle modeller er født med sort stel....
Yeb, ligesom alt alu (stort set) var sortmalet.
> På en F vil der ikke stå RD350 på sideskjoldet, det vil stå på kåben.
> På tanken vil der ikke stå RD, men Yamaha.
> I en anden post skrev en af jer at du havde en firkantet lygte, det mener
> jeg hører til på en F2, alle N'er havde rund lygte.
N har rund lygte ja, men den firkantede sad på alle fuldkåbeudgaver bortset
fra braz.
> Desuden er dine fælge heller ikke org. De er vist alle født sorte, med
> blanke kanter. Først i 88 kom der ensfarvede røde fælge.
Dem har jeg så også overvejet at lave lidt om på, den hvide farve er ret
upraktisk (specielt i forbindelse med kædevoks).
Tænker på at få dem glasblæst, og evt. male dem så de bliver sorte med
blanke kanter som på orginalen.
Det er nu nok noget jeg hellere må vente med til jeg har fået en
anden cykel til dele, så har man jo lige et sæt ekstra fælge :)
> Det skal dog siges at din model er rigtig rigtig flot, hvis man kan regen
> med billederne, hvor rig måtte du gøre Hekto?
Hmm, det må han hellere sige, kender ikke hans indstilling til at oplyse
handelspriser :)
Men jeg synes prisen var yderst rimelig, da det er den absolut pæneste
RD jeg har set i nyere tid. Og sammenligner man med de priser jeg så
på dba.dk sidst jeg kiggede, er den et rigtigt godt køb.
(jeg håber sgu ikke folk kan slippe afsted med at sælge en grim
RD350'er med uorginal kåbe, og et ikke specielt kønt solosæde for 25k!)
Min oprindelige plan var faktisk bare at købe en totalt elendig grim
en pissebilligt, male den matsort og tosse omkring på den som en anden
mc-bums.. men det her er jo meget bedre :)
// Hans, http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hans Joergensen (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 26-01-03 16:13 |
| | |
Jens Blaabjerg \(rep~ (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ |
Dato : 26-01-03 17:52 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Se lige denne:
> http://www.ifrance.com/rd-rz350lc/57v-1.JPG
>
> Det er jo også en 85'er .. men der er stellet rødt.
Jep og med firkantet forlygte som du sagde.
Jeg har vist ikke set mig ordenligt for. Den er nu også noget pænere med
sort stel...
Min kåbe passer til den runde lygte der org. sad på den.
Jens
RD350N nu F på vej til at blive N igen...
| |
Jens Blaabjerg \(rep~ (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ |
Dato : 26-01-03 18:03 |
|
Hans Joergensen wrote:
>> Det skal dog siges at din model er rigtig rigtig flot, hvis man kan
>> regen med billederne, hvor rig måtte du gøre Hekto?
>
> Hmm, det må han hellere sige, kender ikke hans indstilling til at
> oplyse handelspriser :)
Så bliver jeg jo helt nysgerrig. Ud med sproget Hekto...
Jens
RD
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 07:54 |
|
In article <zwUY9.95$SL5.91@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg \(replace
xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> Hans Joergensen wrote:
> >> Det skal dog siges at din model er rigtig rigtig flot, hvis man kan
> >> regen med billederne, hvor rig måtte du gøre Hekto?
> >
> > Hmm, det må han hellere sige, kender ikke hans indstilling til at
> > oplyse handelspriser :)
>
> Så bliver jeg jo helt nysgerrig. Ud med sproget Hekto...
>
> Jens
> RD
>
>
>
Jeg mener det var 21. Jeg havde egentlig forestillet mig 22; men da
der kun var en lille måned til den skulle til syn, skulle Hans jo
bestemme sig lidt hurtigt.
Jeg skulle have mig en een-cylinderet SRX eller sådan noget. Prøvede
adskillige af dem, og mange lignende .... og købte så en KR-1!!!!!!!!!
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 27-01-03 13:53 |
|
Hekto wrote:
> Jeg mener det var 21. Jeg havde egentlig forestillet mig 22; men da
> der kun var en lille måned til den skulle til syn, skulle Hans jo
> bestemme sig lidt hurtigt.
Jeg mener du solgte den til mig for 20 ? ;)
> Jeg skulle have mig en een-cylinderet SRX eller sådan noget. Prøvede
> adskillige af dem, og mange lignende .... og købte så en KR-1!!!!!!!!!
Ja, og så kan du lære det ..
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 14:23 |
|
In article <slrnb3aatc.ic4.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Hekto wrote:
> > Jeg mener det var 21. Jeg havde egentlig forestillet mig 22; men da
> > der kun var en lille måned til den skulle til syn, skulle Hans jo
> > bestemme sig lidt hurtigt.
>
> Jeg mener du solgte den til mig for 20 ? ;)
Er det hvad du har fortalt konen??
>
> > Jeg skulle have mig en een-cylinderet SRX eller sådan noget. Prøvede
> > adskillige af dem, og mange lignende .... og købte så en KR-1!!!!!!!!!
>
> Ja, og så kan du lære det ..
Ja, det anbefales at man får det hvide snit inden man sætter sig op på
den!!
Det er virkelig synd de ikke laver den slags mere!! Hvad gør den smule
CO2 og lidt blå røg!!!! :0(
Aprilia har et tegnebordsprojekt med en ny 2T'er med Ditec
indsprøjtning. De ved bare ikke rigtig om der er nogen der vil købe
2T'ere mere. De har jo pillet RS250'eren af programmet.
Ditec'en skulle, efter hvad jeg læste, være projekteret til ca.
1000cc!
Lad os liiiige regne på hvad det giver, med en literefekt på 200 - 250
HK!!!!! Der kommer sgutte til at sætte sig mange fluer på
udstødningen!
De påstår at motoren kan overholde alle nuværende emissionskrav.
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 27-01-03 15:22 |
|
Hekto wrote:
>> Jeg mener du solgte den til mig for 20 ? ;)
> Er det hvad du har fortalt konen??
Måske er det hvad jeg har fortalt mig selv :)
Nåmen, det var nok deromkring en 20-21 stykker så... :)
> Det er virkelig synd de ikke laver den slags mere!! Hvad gør den smule
> CO2 og lidt blå røg!!!! :0(
Jah, der er jo så mange rygere i forvejen :)
> Ditec'en skulle, efter hvad jeg læste, være projekteret til ca.
> 1000cc!
> Lad os liiiige regne på hvad det giver, med en literefekt på 200 - 250
> HK!!!!! Der kommer sgutte til at sætte sig mange fluer på
> udstødningen!
Den skal vi da ha! kom med den kom med den !
Øh, hvor har du iøvrigt læst det ? :)
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 20:03 |
|
In article <slrnb3ag41.ic4.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Den skal vi da ha! kom med den kom med den !
>
> Øh, hvor har du iøvrigt læst det ? :)
>
Jeg så det et sted på nettet, og gemte selvfølgelig ikke URL'en!!! :0(
Det m kunne lade sig gøre at finde noget.
Jeg var i Gøteborg i week-enden, på MC-udstillinge. Der var der ikke
meget 2T at hente. Det eneste Aprilia har tilbage er 125'eren.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Michael K. S. (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 27-01-03 20:15 |
|
On Mon, 27 Jan 2003 20:03:08 +0100, Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> wrote:
>Jeg så det et sted på nettet, og gemte selvfølgelig ikke URL'en!!! :0(
>Det m kunne lade sig gøre at finde noget.
Der er/var mange rygter,i øjeblikket har Aprilia rigelig travlt med
sine 4T'ere og ganske fin succes dermed,så spørgsmålet er nok om de
har tilstrækkelig incitament til overhovedet at forfølge ideen.Orbital
(der har udviklet teknologien bag Ditech) hævede allerede for 2 år
siden at der vil komme i første gang en 125'er fra Aprilia og en masse
andre applikationer var på vej - det er lidt svært at tro på det
mere....æregerligt nok
>Jeg var i Gøteborg i week-enden, på MC-udstillinge. Der var der ikke
>meget 2T at hente. Det eneste Aprilia har tilbage er 125'eren.
Sålænge det varer....
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/
| |
Hekto (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-01-03 10:08 |
|
In article <slrnb3ag41.ic4.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> > Ditec'en skulle, efter hvad jeg læste, være projekteret til ca.
> > 1000cc!
> > Lad os liiiige regne på hvad det giver, med en literefekt på 200 - 250
> > HK!!!!! Der kommer sgutte til at sætte sig mange fluer på
> > udstødningen!
>
> Den skal vi da ha! kom med den kom med den !
>
> Øh, hvor har du iøvrigt læst det ? :)
>
Det var noget jeg faldt over, og selvfølgelig gemte jeg ikke linket!!!
Jeg har ledt; men ikke fundet det. Jeg leder dog videre!!!
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hekto (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-01-03 11:32 |
| | |
Jonas Holt (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Jonas Holt |
Dato : 28-01-03 13:55 |
|
> Jeg har gravet lidt i krogene af internettet med Copernic, og fundet
> nogle links om Orbital og anvendelsen af 2T-motoren. Tilsyneladende
> har den indtil nu kun været udbredt i Marinemotorer, når vi taler om
> større antal CC.
Jeg har ikke læst alt det du linkede til, men jeg har lige et par spørgsmål og kommentarer.
Findes der i handelen benzindrevne 2T der virker efter diesel-princippet udstyret med tændrør?
Marinemotorer deles op i to: fremdrivnings- og hjælpemotorer (propulsion and auxiliary).
Jeg har ikke kendskab til en benzindreven af slagsen med den form for skylning og direkte indsprøjtning,
men jeg ved at de store fremdrivningsmotorer i handelsflåden virker efter samme princip bortset fra at
cylindrene/stempelringene smøres med olie der skydes ind i cylindrene igennem (12?) dyser der sidder i
ring ca. midt på cylinderen i stedet for med olie i indsugningsluften.
Bare for sjov: den sidste jeg sejlede med havde boring på 90 og slag på ca. 250 cm, 12 cylindre, gik
92-93 o/min og brugte ca. 200 t heavy fuel pr. døgn.
Måske Aprilia skulle indlede et samarbejde med Man B&W?
--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2
| |
Peter Christiansen (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Peter Christiansen |
Dato : 28-01-03 14:58 |
|
"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse
news:3e367d86$0$83822$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Jeg har gravet lidt i krogene af internettet med Copernic, og fundet
> > nogle links om Orbital og anvendelsen af 2T-motoren. Tilsyneladende
> > har den indtil nu kun været udbredt i Marinemotorer, når vi taler om
> > større antal CC.
>
> Jeg har ikke læst alt det du linkede til, men jeg har lige et par
spørgsmål og kommentarer.
> Findes der i handelen benzindrevne 2T der virker efter diesel-princippet
udstyret med tændrør?
> Marinemotorer deles op i to: fremdrivnings- og hjælpemotorer (propulsion
and auxiliary).
> Jeg har ikke kendskab til en benzindreven af slagsen med den form for
skylning og direkte indsprøjtning,
> men jeg ved at de store fremdrivningsmotorer i handelsflåden virker efter
samme princip bortset fra at
> cylindrene/stempelringene smøres med olie der skydes ind i cylindrene
igennem (12?) dyser der sidder i
> ring ca. midt på cylinderen i stedet for med olie i indsugningsluften.
Hvis ikke jeg husker helt forkert, så har Bimota 500 V-due direkte
indsprøjtning. Den bruger dog vendeskyldning og ikke længdeskyldning som de
store 2-taktere du henviser til. Det burde være muligt at grave nogle links
frem om denne cykel, som de iøvrigt havde mange problemer med at få til at
virke.
Peter
| |
Michael K. S. (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Michael K. S. |
Dato : 28-01-03 15:11 |
|
On Tue, 28 Jan 2003 14:57:50 +0100, "Peter Christiansen"
<peter.c@oncable.dk> wrote:
>Hvis ikke jeg husker helt forkert, så har Bimota 500 V-due direkte
>indsprøjtning.
Har og har er vel så meget sagt,de forsøgte det i meget ambitiøs stil
og det skulle ha' været den helt store revolution og var forøvrigt
også baseret på Orbital-teknologi.Men det kom desværre aldrig til at
virke ordentligt og de måtte meget ydmygende konvertere til alm.
karbs. hvilket bl.a var med til i sidste ende at knække halsen på
Bimota - synd for ideen var (og er) god.
--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:
http://213.237.66.161/
| |
Hekto (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-01-03 15:13 |
|
In article <3e368c02$0$156$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
peter.c@oncable.dk says...
>
> Hvis ikke jeg husker helt forkert, så har Bimota 500 V-due direkte
> indsprøjtning. Den bruger dog vendeskyldning og ikke længdeskyldning som de
> store 2-taktere du henviser til. Det burde være muligt at grave nogle links
> frem om denne cykel, som de iøvrigt havde mange problemer med at få til at
> virke.
>
http://www.motorcycle.com/mo/mcbimota/bimota500.html
Nysselig!
Særpræget ventilarrangement. Hovedlejerne smøres af gearolien, så
smøreproblemerne skulle være løst der. Smøring af plejlstang/stempel
skulle ske via interne kanaler.
Manufacturer: Bimota
Model: 500 V due - 2 tempi Iniezone Elettronica
Engine: Liquid-cooled, Two-stroke V-twin
Bore x stroke: 72 x 61.25 mm
Displacement: 499 cc
Compression Ratio: 12:1
Carburation: Twin injectors
Max power: 110 HP @ 9,000 rpm
Max torque: 9 Kgm @ 8,000 rpm
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Jes Vestervang (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 28-01-03 15:19 |
|
Jonas Holt wrote:
> Bare for sjov: den sidste jeg sejlede med
> havde boring på 90 og slag på ca. 250 cm, 12 cylindre, gik 92-93 o/min og
> brugte ca. 200 t heavy fuel pr. døgn.
>
Lav du noget Boss Hoss lignende med den motor!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
< http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
| |
Hekto (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-01-03 14:59 |
|
In article <3e367d86$0$83822$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
jholt@nordenSTREGfjords.dk says...
> Jeg har ikke læst alt det du linkede til, men jeg har lige et par spørgsmål og kommentarer.
> Findes der i handelen benzindrevne 2T der virker efter diesel-princippet udstyret med tændrør?
> Marinemotorer deles op i to: fremdrivnings- og hjælpemotorer (propulsion and auxiliary).
> Jeg har ikke kendskab til en benzindreven af slagsen med den form for skylning og direkte indsprøjtning,
> men jeg ved at de store fremdrivningsmotorer i handelsflåden virker efter samme princip bortset fra at
> cylindrene/stempelringene smøres med olie der skydes ind i cylindrene igennem (12?) dyser der sidder i
> ring ca. midt på cylinderen i stedet for med olie i indsugningsluften.
> Bare for sjov: den sidste jeg sejlede med havde boring på 90 og slag på ca. 250 cm, 12 cylindre, gik
> 92-93 o/min og brugte ca. 200 t heavy fuel pr. døgn.
>
> Måske Aprilia skulle indlede et samarbejde med Man B&W?
>
> --
> Mvh
> Jonas Holt & CBR600F2
>
>
>
2T diesler til skibe, kører ofte med skylleluft fra en extern
'blæser'. Dette indebærer een udstødningsventil og oliesump.
Alpha Diesel og GM Detroit er 2T'ere. Alpha har et ekstra
dobbeltvirkende 'stempel' og Detroit har en Roots blæser. (Den med de
to 8-taller)
Det tætteste jeg har været på en diesel med 'tændrør' var en Hundested
med 'glødering'. Den var bygget fuldstændig som en alm. 2T, bare med
dyese og smøreautomat.
Den sidste jeg sejlede med havde 3 x 3750 HK på skruen, og gik max.
10.000 omdrejninger.
Til gengæld brugte den 3600 L let Fuelolie og 11.000 kg luft i
timen!!! (Rollls Royce Proteus turbine x 3)
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Armand (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-01-03 23:16 |
|
Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en
news:MPG.18a0ab1294959986989773@news.uunet.dk...
> In article <3e367d86$0$83822$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> jholt@nordenSTREGfjords.dk says...
>
> > Findes der i handelen benzindrevne 2T der virker efter
> > diesel-princippet udstyret med tændrør?
"diesel princippet"? Mener du med ekstern ladelufts-indblæsning?
"I handelen" findes sådanne måske; men mer-vægten til den eksterne
ladeluftsblæser gør princippet praktisk uanvendelig til mindre
motorkøretøjer i almindelighed og motorcykler i særdeleshed!
Nu snakken bl.a. går på dieselmotorer, så har jeg lagt en skitse af min
(og Uffe R.B.'s?) yndlingskonstruktion på binær under subj: "Vild
diesel".
Prøv lige at gøre jer kloge på dén
--
Armand.
| |
Hekto (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 28-01-03 23:48 |
|
In article <b170a6$2m24$6@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
>
> Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en
> news:MPG.18a0ab1294959986989773@news.uunet.dk...
> > In article <3e367d86$0$83822$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
> > jholt@nordenSTREGfjords.dk says...
> >
> > > Findes der i handelen benzindrevne 2T der virker efter
> > > diesel-princippet udstyret med tændrør?
>
> "diesel princippet"? Mener du med ekstern ladelufts-indblæsning?
>
> "I handelen" findes sådanne måske; men mer-vægten til den eksterne
> ladeluftsblæser gør princippet praktisk uanvendelig til mindre
> motorkøretøjer i almindelighed og motorcykler i særdeleshed!
>
> Nu snakken bl.a. går på dieselmotorer, så har jeg lagt en skitse af min
> (og Uffe R.B.'s?) yndlingskonstruktion på binær under subj: "Vild
> diesel".
>
> Prøv lige at gøre jer kloge på dén
>
> --
> Armand.
>
>
>
Jeg ved ikke hvad sådan een hedder; men den er uden ventiler, idet
foringerne drejer, og derved åbner portene?
Den engelske Typhoon jager i ww II havde en motor der virkede efter
samme prinsip. Den havde en god HK/vægt.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Martin Sørensen (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 28-01-03 23:56 |
|
> Nu snakken bl.a. går på dieselmotorer, så har jeg lagt en skitse af
> min (og Uffe R.B.'s?) yndlingskonstruktion på binær under subj: "Vild
> diesel".
> Prøv lige at gøre jer kloge på dén
Den ser altså lidt skummel ud. Jeg kan ikke helt i hovedet få den til at
virke, medmindre den nederste aksel kører den modsatte vej af de to øverste
og med halv hastighed. Men jeg kan stadig ikke helt gennemskue den.
Bliver den brugt i virkeligheden? Det gør den sikkert, nu når du har en
tegning af den.
Vibrationsproblemer har den sikkert ikke meget af, da stemplerne kører
parvis mod hinanden.
--
signing off.. Martin Sørensen
| |
Jonas Holt (29-01-2003)
| Kommentar Fra : Jonas Holt |
Dato : 29-01-03 15:00 |
|
>>> Findes der i handelen benzindrevne 2T der virker efter
>>> diesel-princippet udstyret med tændrør?
> "diesel princippet"? Mener du med ekstern ladelufts-indblæsning?
I en dieselmotor trykkes eller suges ren atmosfærisk luft ind i motorens cylindre.
I en ottomotor komprimeres den blanding der senere skal antændes.
Begge principper findes som to- og firetaktsudgaver
Begge principper har fordele og ulemper. En af de store ulemper ved ottomotoren er, at det er begrænset
hvor høj en kompression man kan udføre motoren med fordi blandingen har en tendens til at selvantænde -
da det er ren atmosfærisk luft der komprimeres i dieselmotoren, har den ikke denne begrænsning.
Den højere kompression giver en højere temperatur som igen giver en højere termisk virkningsgrad.
På en ottomotor med en høj litereffekt lukkes der uundgåeligt uforbrændt gasblanding ud i
udstødssystemet, mens dieselmotoren kan lufte cylinderen ud så der kun er frisk luft tilbage - hvilket
taler til dieselmotorens fordel.
Dieselmotorens væsentligste ulemper er højere fremstillingspris pga. højere tryk i cylindrene og et
sårbart og kompliceret brændstofsystem - begge dele gør desuden motoren tungere.
Hvad er det for en Vild Diesel du har lagt et billede af på dbm? 3 krumtapaksler! Den må være _lidt_ dyr!
--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2
| |
Armand (29-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-01-03 17:22 |
|
Jonas Holt <jholt@nordenSTREGfjords.dk> skrev i en
news:3e37de41$0$83844$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> >>> Findes der i handelen benzindrevne 2T der virker efter
> >>> diesel-princippet udstyret med tændrør?
>
> > "diesel princippet"? Mener du med ekstern ladelufts-indblæsning?
>
> I en dieselmotor trykkes eller suges ren atmosfærisk luft ind i
> motorens cylindre.
> I en ottomotor komprimeres den blanding der senere skal antændes.
> Begge principper findes som to- og firetaktsudgaver
OK!
Den meget omdiskuterede GDi motor fra Nissan fungerer ved at
bensin-indsprøjtningen foregår direkte i kompressionskammeret. den er
dog af firetaktsprincippet!
Jeg ved egentlig ikke om Ditec totaggeren ikke også fungere sådan :-/
> Hvad er det for en Vild Diesel du har lagt et billede af på dbm? 3
> krumtapaksler! Den må være _lidt_ dyr!
Hæ!
Ja, den kræver nogen forklaring!
Sagerne har intet med Typhon-jageren's dobbelt-lags "Sabre"
boxer-motor (á: 2 x 12 cylindre!!) og den er ventil-løs (= også uden
Sabre'ns foring-styrede ventilmekanisme!)!
Det er en udvikling af en Junckers diesel(!) fly-motor som tyskerne
brugte "indtil midten af 40'erne"
Junckers udnyttede at en ventilfri totakts-diesel som sådan ikke har
brug for et topstykke og konstruerede derfor en boxermotor med krumtappe
dér hvor topstykkerne normalt befinder sig på boxere, og stempler der
komprimerer imod hinanden!
Fidusen er yderligere at man kan placere skylleportene i bunden af det
ene stempels slag og udstødningsporten i den anden ende i bunden af det
andet stamples slag - Derved bliver fronten imellem frisk gas og
udstødnings-gas regulær og uden større opblanding af de to produkter.
Kigger man på den øverste del af tegningen på binær.motor er der en
krumtap ude i hvert hjørne og stemplerne er nær kompressionspunktet i
den fælles cylinder - Dét er den oprindelige udlægning af Junckers'en:
Den havde to "almindelige" seks-slåede krumtappe og seks (lange)
cylindre, men tolv stempler og plejlstænger!
Deltic'en (som den trekantede udvikling kaldes) udnytter at man ved kun
50% flere krumptappe får dobbelt så mange cylindre/stempler. Alle
stempler kører parvist imod hinanden!
Motoren er oprindeligt udviklet til maritimt brug i hurtige
patruljebåde. Sidenhen har englænderne udnyttet motoren i
diesel-lokomotiver med vistnok omkring 3.000 Hk!
Jeg lægger lige endnu et billede på binær-motor af en kassefuld
stempler - Tæl bare !
Og nu den blev nævnt: Også den to lags boxermotor: "Sabre"
/
Armand.
| |
Hekto (29-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-01-03 19:43 |
|
In article <b18vjf$26sg$9@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> Jeg lægger lige endnu et billede på binær-motor af en kassefuld
> stempler - Tæl bare !
> Og nu den blev nævnt: Også den to lags boxermotor: "Sabre"
>
Jep! Så vidt jeg husker, er det den motor der står på Duxford Aircraft
Museum i UK?
Det kan under alle omstændigheder betale sig at besøge Duxford, og
endnu bedre ved det årlige airshow, vist nok i september.
Lyden mand! ... LYDEN!!!!
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Armand (29-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 29-01-03 20:47 |
|
Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
news:MPG.18a23f0e6683d8c39896c3@news.inet.tele.dk...
> > Og nu den blev nævnt: Også den to lags boxermotor: "Sabre"
> >
> Jep! Så vidt jeg husker, er det den motor der står på Duxford Aircraft
> Museum i UK?
> Det kan under alle omstændigheder betale sig at besøge Duxford, og
> endnu bedre ved det årlige airshow, vist nok i september.
> Lyden mand! ... LYDEN!!!!
For helvede da osse!
Ku' jeg da ikke bare have holdt strengen i orbital-sporet, så havde jeg
sluppet for at blive mindet om at jeg blev snydt for Duxford, som ellers
var en af de store must's under min englandsferie i '96
(((((((((((((((((((((
Forøvrigt havde de slemme tyskere et par flyvebåde monteret med Junckers
dieselen, udstationeret i KBH under besættelsen.
Vidner husker at dé havde en meget skinger motorlyd (p.g.a. det lange
tandhjulsdrev imellem krumtappene?)
--
Armand.
| |
Hekto (29-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-01-03 21:08 |
|
In article <b19bno$2r4o$1@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
>
> For helvede da osse!
> Ku' jeg da ikke bare have holdt strengen i orbital-sporet, så havde jeg
> sluppet for at blive mindet om at jeg blev snydt for Duxford, som ellers
> var en af de store must's under min englandsferie i '96
> (((((((((((((((((((((
>
> Forøvrigt havde de slemme tyskere et par flyvebåde monteret med Junckers
> dieselen, udstationeret i KBH under besættelsen.
> Vidner husker at dé havde en meget skinger motorlyd (p.g.a. det lange
> tandhjulsdrev imellem krumtappene?)
>
>
*ROFL*
Jeg var en tur derovre i '98. Havde en RIGTIG god tur!
Westland helikopter og TWR F1-team ... og så passede det lige med
Duxford!!! :0)
Man kan bestille biletter til Duxford over nettet, og det er rigeligt
værd at ofre en week-end på!!!! Savlet løber i spandevis, når de kommer
lavt ind over, for fuld skrue ... nok 2.000 omdr. ... i 30 m lærred,
lidt optændingsbrænde og en RR Merlin!!! Vi havde ikke engang tid til
at drikke øl!!!!
Dornier' 'Anders And-maskiner' var stationeret på Margretheholm. De
blev senere brugt som skydemål!!!!
Faktisk bjergede man for nyligt den ene, ud for Kastrup. Den meget
særprægede konstruktion med en temmelig stor vingebjælke, der bar det
hele, kan faktisk ses på Danmarks Flymuseum i Helsingør!!!
Dér kan man virkelig tale om centralrørsstel!!!
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Armand (01-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-02-03 10:03 |
|
Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
news:MPG.18a2531ffad3a2599896c5@news.inet.tele.dk...
> In article <b19bno$2r4o$1@news.cybercity.dk>,
> armand@mc-chaufforerne.dk says...
> >
> Man kan bestille biletter til Duxford over nettet, og det er rigeligt
> værd at ofre en week-end på!!!!
Min historie kort:
Brugte formiddagen på at stå i kø på touristkontoret i Cambridge for at
booke os ind i nærheden af Donington, som var næste mål - Fik et sted
hvor vi skulle være rimeligt tidligt fremme og opgav følgelig at komme
igennem Duxford på kun et par timer ((((
> Savlet løber i spandevis, når de kommer
> lavt ind over, for fuld skrue ... nok 2.000 omdr. ... i 30 m lærred,
> lidt optændingsbrænde og en RR Merlin!!! Vi havde ikke engang tid til
> at drikke øl!!!!
Måske man skulle tage på pilgrimsfærd alene med flyshow'et for øje :-/
> Dornier' 'Anders And-maskiner' var stationeret på Margretheholm. De
> blev senere brugt som skydemål!!!!
> Faktisk bjergede man for nyligt den ene, ud for Kastrup. Den meget
> særprægede konstruktion med en temmelig stor vingebjælke, der bar det
> hele, kan faktisk ses på Danmarks Flymuseum i Helsingør!!!
> Dér kan man virkelig tale om centralrørsstel!!!
Kender efterhånder historien !
I Helsingør har man dog valg at lade displayet forstille flyet i sit
leje på bunden af Øresund. Standen var ikke til andet
--
Armand
(der mangler at komme til Helsingør, men så til gengæld har fået
kravlet rundt på Junckers-motoren udstillet i Deutsches Museum i
München - der til gengæld ikke havde Megola'en på display)
| |
Hekto (01-02-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 01-02-03 12:16 |
|
In article <b1g1ht$25l8$2@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
>
> Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
> news:MPG.18a2531ffad3a2599896c5@news.inet.tele.dk...
> > In article <b19bno$2r4o$1@news.cybercity.dk>,
> > armand@mc-chaufforerne.dk says...
> > >
> > Man kan bestille biletter til Duxford over nettet, og det er rigeligt
> > værd at ofre en week-end på!!!!
>
> Min historie kort:
> Brugte formiddagen på at stå i kø på touristkontoret i Cambridge for at
> booke os ind i nærheden af Donington, som var næste mål - Fik et sted
> hvor vi skulle være rimeligt tidligt fremme og opgav følgelig at komme
> igennem Duxford på kun et par timer ((((
>
> > Savlet løber i spandevis, når de kommer
> > lavt ind over, for fuld skrue ... nok 2.000 omdr. ... i 30 m lærred,
> > lidt optændingsbrænde og en RR Merlin!!! Vi havde ikke engang tid til
> > at drikke øl!!!!
>
> Måske man skulle tage på pilgrimsfærd alene med flyshow'et for øje :-/
>
> > Dornier' 'Anders And-maskiner' var stationeret på Margretheholm. De
> > blev senere brugt som skydemål!!!!
> > Faktisk bjergede man for nyligt den ene, ud for Kastrup. Den meget
> > særprægede konstruktion med en temmelig stor vingebjælke, der bar det
> > hele, kan faktisk ses på Danmarks Flymuseum i Helsingør!!!
> > Dér kan man virkelig tale om centralrørsstel!!!
>
> Kender efterhånder historien !
> I Helsingør har man dog valg at lade displayet forstille flyet i sit
> leje på bunden af Øresund. Standen var ikke til andet
>
> --
> Armand
> (der mangler at komme til Helsingør, men så til gengæld har fået
> kravlet rundt på Junckers-motoren udstillet i Deutsches Museum i
> München - der til gengæld ikke havde Megola'en på display)
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
Der er meget at se på i Duxford; men det vil være synd ikke at snuppe
Air Show'et med! Da jeg var der, havde vi fornøjelsen af et se ... og
især ... høre en Lancaster, der vendte et par gange i lav højde over
pladsen. NOOOOVRA!
Ligesom Deutches museum, der heller ikke kan klares på under een dag,
er det absolut værd at tage til UK og besøge Duxford, og bruge en hel
dag.
Selv om maskinen er i dårlig stand, og man ikke kan se detaljer, giver
det en god fornemmelse hvor særpræget den er konstrueret. Vingebjælken
er enorm, i forhold til maskinens størrelse.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Armand (01-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 01-02-03 19:06 |
|
Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
news:MPG.18a5cafcf7611e669896cf@news.inet.tele.dk...
> >
> Der er meget at se på i Duxford; men det vil være synd ikke at snuppe
> Air Show'et med! Da jeg var der, havde vi fornøjelsen af et se ... og
> især ... høre en Lancaster, der vendte et par gange i lav højde over
> pladsen. NOOOOVRA!
Jup!
Hvis en Spitfire med én Merlin-motor lyder så man kan tisse i bukserne,
så må fire af slagsen kunne holde hele Somalia vådt!
> Ligesom Deutches museum, der heller ikke kan klares på under een
> dag,
Jup.
Omkring vores besøg på Deutsches Museum hører, at vi dagen forinden
havdet været til MC-messen "Intermot" fra morgen til aften, og alene dén
kan være slem for såvel øjne som hjerne at kapere!!
Da jeg tillige opdagede at man havde lagt det meste af
luftfarts-udstillingen ud i et nyt fly-museum ved en historisk
flyveplads NV for München og luftede dét for fruen blev hun sgu' lidt
stram i betrækket. Og helt ærligt: jeg tror ikke at jeg ville have fået
meget ud af dén tur!
> Selv om maskinen er i dårlig stand, og man ikke kan se detaljer, giver
> det en god fornemmelse hvor særpræget den er konstrueret.
> Vingebjælken er enorm, i forhold til maskinens størrelse.
Måske man skulle benytte Bakkens åbning til at komme forbi Teknisk
Museum i Helsingør om fredagen :-/
--
Armand.
| |
Hekto (02-02-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 02-02-03 12:01 |
| | |
Armand (02-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-02-03 08:38 |
|
Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
news:MPG.18a7063b9dc6f36a9896d1@news.inet.tele.dk...
> In article <b1h2b4$i6d$4@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
> says...
> >
> >
> > Jup!
> > Hvis en Spitfire med én Merlin-motor lyder så man kan tisse i
> > bukserne, så må fire af slagsen kunne holde hele Somalia vådt!
>
> Jooooh! ... men slet ikke noget i forhold til den syndflod som en
> Spifire med RR Griffon motor skabte!
Hæ!
Jeg tror nu nok at den fembladede propel på Griffon'erne gør sit til
lyden :-/
--
Armand.
| |
Hekto (02-02-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 02-02-03 21:21 |
|
In article <b1jq8t$rt2$1@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> > Jooooh! ... men slet ikke noget i forhold til den syndflod som en
> > Spifire med RR Griffon motor skabte!
>
> Hæ!
> Jeg tror nu nok at den fembladede propel på Griffon'erne gør sit til
> lyden :-/
>
Lige meget hvad! ... skøn 'støj'! :0P
Armand, vi må ryste næver når du kommer til KbH! Så vi ses på
Nørrebrogade!
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Armand (02-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-02-03 22:06 |
|
Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
news:MPG.18a79a9c5e853b2a9896d6@news.inet.tele.dk...
> In article <b1jq8t$rt2$1@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
>
> Armand, vi må ryste næver når du kommer til KbH! Så vi ses på
> Nørrebrogade!
Jup!
Det er mig med den kulørte hjelm og den spraglede læderdragt
Ellers må det blive til noget hospitality i forbindelse med sommerens
formodede åbenthus i Skrydstrup!?
Jeg mødtes mano y mano med Uffe R B under show'et i Værløse i sommers og
dér blev dén plan udtænkt!
--
Armand.
| |
Hekto (02-02-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 02-02-03 23:29 |
| | |
Armand (03-02-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 03-02-03 16:41 |
|
Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
news:MPG.18a7ba313849d9a49896d9@news.inet.tele.dk...
> In article <b1k17o$16ap$1@news.cybercity.dk>,
armand@mc-chaufforerne.dk
> says...
> > Jeg mødtes mano y mano med Uffe R B under show'et i Værløse
>
> Surt! ... for jeg var også i Værløse! PÅ MIN RD'er!!! *LOL*
> Jeg bor i Ballerup, ikke lnagt fra flyvepladsen.
Så er i næsten naboer!
Da jeg var forbi ham i sensommers larmede "halen" af en Hercules rundt
nede bag i kvarteret!
--
Armand
| |
Hekto (03-02-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 03-02-03 22:49 |
|
In article <b1m2o9$93d$1@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> Så er i næsten naboer!
> Da jeg var forbi ham i sensommers larmede "halen" af en Hercules rundt
> nede bag i kvarteret!
>
OoooKææææ! .... jeg bor lige dér hvor Herlev, Værløse og Ballerup
grænser op til hinanden! Noget der ligner 5 min. kørsel fra
flyvestationen, undtagen når der er (var) åbent hus!
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (03-02-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 03-02-03 01:30 |
|
Armand wrote:
> Det er mig med den kulørte hjelm og den spraglede læderdragt
Det burde vel være forholdsvist nemt at finde os totakts-tosser :)
(ok, mellem så mange kan det nok godt være svært
Har folk ikke mobiltelefoner med? ;)
// Hans, der har besluttet sig for alligevel at gøre ting ved RD'en
så den kan tåle at køre langsomt, og så han kan køre med :)
--
http://ph33r.dk - It sucks :)
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Jonas Holt (29-01-2003)
| Kommentar Fra : Jonas Holt |
Dato : 29-01-03 17:49 |
|
> Det er en udvikling af en Junckers diesel(!) fly-motor som tyskerne
> brugte "indtil midten af 40'erne"
At det er en dieselmotor fortæller ikke nødvendigvis noget om brændstoffet - men om det er frisk luft
eller gasblanding der komprimeres.
> Jeg lægger lige endnu et billede på binær-motor af en kassefuld
> stempler - Tæl bare !
Fine billeder
--
Mvh
Jonas Holt & CBR600F2
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 07:54 |
|
In article <JIRY9.65$Jt4.8@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg \(replace
xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> Jeg mener at alle modeller er født med sort stel....
>
Nej, de havde alle rødt stel (ihvertfald i DK)
M.h.t. fælgene, så ses de på alle billeder med sorte fælge; men de var
hvide på denne her og det var di også originalt. De er mig bekendt ikke
lakkeret om, andet end at jeg har givet dem 'touch up' med hvid
fægmaling.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 07:54 |
| | |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 07:54 |
|
In article <slrnb37jsl.i1e.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Er det mon også ABS på brazz'erne ? jeg har set et par af dem, og synes
> sgu kåben var herregrim på dem begge.. altså, skæv og billig at se på.
>
Brazz'erne har ABS-kåbe. Den har nogle sorte påskruede paneler for
oven, der dækker for frit udsyn til det indre af kåben. Jeg mener også
at siderne er 'foldet' ind så de dækker næsten helt af.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 27-01-03 13:52 |
|
Hekto wrote:
>> Er det mon også ABS på brazz'erne ? jeg har set et par af dem, og synes
>> sgu kåben var herregrim på dem begge.. altså, skæv og billig at se på.
> Brazz'erne har ABS-kåbe. Den har nogle sorte påskruede paneler for
> oven, der dækker for frit udsyn til det indre af kåben. Jeg mener også
> at siderne er 'foldet' ind så de dækker næsten helt af.
Oh, det var nok panelerne der fik mig til at tænke gammel Skoda
eller Fiat
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Jens Blaabjerg \(rep~ (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ |
Dato : 26-01-03 14:54 |
|
Hekto wrote:
>> Stellet er jo så malet sølv, hvilket også er meget pænt :)
> Den tidligere ejer mente rødt stel var for b.... øøøøøh beregnet for
> mænd af anden seksuel orientering end hetero. Derfor blev det malet
> om.
Nu har jeg kigget på billederne af din eks...
Det er ikke helt til at se det men her:
http://gallery.nathue.dk/arkivkat/Motorcykler/2002-08-08/PICT1275.JPG
Ser det ud som om både karbs og cylindere er malet sorte.
Er det pænt, holder det, og har du/I gjort det. Hvis ja, hvad er det så
gjort med?
Potterne ser også rigtig pæne ud, er det org, eller er de malet? Hvis de er
malet så fortæl...
Jens
RD
| |
Hans Joergensen (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 26-01-03 16:07 |
|
Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply) wrote:
> Ser det ud som om både karbs og cylindere er malet sorte.
Karburatorene er vist bare lidt snavsede :)
> Potterne ser også rigtig pæne ud, er det org, eller er de malet? Hvis de er
> malet så fortæl...
Ved ikke om lakken på dem er orginal, den højre revnede desværre:
http://gallery.nathue.dk/arkivkat/Motorcykler/2002-08-26/PICT3489.JPG
Og det nye sæt jeg fandt til 500kr er ikke helt så pæne, så jeg har tænkt
mig at forsøge at male dem med noget af det her 600-700C ovn-maling her
før den kommer på gaden.
Ved ikke om det kan holde, men ellers kan man jo male dem om igen
til næste år ;)
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 07:54 |
|
In article <pLRY9.68$A33.52@news.get2net.dk>, "Jens Blaabjerg \(replace
xxx with newsgroup to reply\)" <xxx@blaabjerg.net> says...
> Ser det ud som om både karbs og cylindere er malet sorte.
> Er det pænt, holder det, og har du/I gjort det. Hvis ja, hvad er det så
> gjort med?
> Potterne ser også rigtig pæne ud, er det org, eller er de malet? Hvis de er
> malet så fortæl...
>
Cylindere, top o.s.v. blev glasblæst, og så sprøjtet med Hammerite!
Fidusen er at varme stumperne op til ca. 50 grader, så flyder det pænt
sammen og bliver spejlblankt. Kaburatorerne er ikke malet.
Bagsvingeren og andre småting er også malet med Hammerite, på samme
måde som ovenfor, bare med sølv.
Potterne er nogle andre end 'mine' da den ene revnede.
De havde dog fået 'grillak' oprindeligt.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Armand (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-01-03 15:08 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnb36e39.i1e.haj@enterprise-server.dk...
> Hekto wrote:
> >
> > ... og så lige een over næsen til Armand!!
> > Det er muligt at der findes forskruede RD'ere i hobetal; men ....
>
> Helt enig, det eneste forskruede jeg har fundet på den er
> tændrørshætterne (Burde jeg reklamere? )
Alene her i gruppen har der været en overrepresentation af forskruede
RD350'ere; men det udelukker jo heller ikke velholdte eksemplarer.
Min kommentar i denne situation var endvidere ganske humoristisk, og var
da også efterfulgt a en smiley :-|
--
Armand.
| |
Hans Joergensen (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 26-01-03 16:09 |
|
Armand wrote:
>> Helt enig, det eneste forskruede jeg har fundet på den er
>> tændrørshætterne (Burde jeg reklamere? )
> Alene her i gruppen har der været en overrepresentation af forskruede
> RD350'ere; men det udelukker jo heller ikke velholdte eksemplarer.
> Min kommentar i denne situation var endvidere ganske humoristisk, og var
> da også efterfulgt a en smiley :-|
Well, jeg tog den ihvertfald ikke ilde op, og jeg er iøvrigt
også kommet i tanke om at højre sideskjold også er lidt "forskruet".
Det er nemlig knækket i den ene monterings-fidus, har tænkt mig
at forsøge på at få lavet noget klamp der kan holde, da jeg ikke
regner med det bliver nemt at finde et pænt sideskold til en RD350N
i samme farve og med klistermærket på ..
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Jens Blaabjerg \(rep~ (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ |
Dato : 26-01-03 17:57 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Well, jeg tog den ihvertfald ikke ilde op, og jeg er iøvrigt
> også kommet i tanke om at højre sideskjold også er lidt "forskruet".
> Det er nemlig knækket i den ene monterings-fidus, har tænkt mig
> at forsøge på at få lavet noget klamp der kan holde, da jeg ikke
> regner med det bliver nemt at finde et pænt sideskold til en RD350N
> i samme farve og med klistermærket på ..
Næ det er nok ikke helt nemt. Hvis det er det bagerste, der bliver skruet
på, kan du lave det med noget glasfiber og et stykke alu. Det har jeg gjort.
Det foreste er ikke helt så nemt, mit det ene sidder bare med 2 hæftninger,
det er fint nok.
Jens
RD
| |
Jes Vestervang (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 26-01-03 18:46 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Armand wrote:
>>> Helt enig, det eneste forskruede jeg har fundet på den er
>>> tændrørshætterne (Burde jeg reklamere? )
>> Alene her i gruppen har der været en overrepresentation af forskruede
>> RD350'ere; men det udelukker jo heller ikke velholdte eksemplarer.
>> Min kommentar i denne situation var endvidere ganske humoristisk, og var
>> da også efterfulgt a en smiley :-|
>
> Well, jeg tog den ihvertfald ikke ilde op,.....har tænkt mig
> at forsøge på at få lavet noget klamp..........
Hæ! Det bliver jo ved og ved
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R
Få Outlook Expresss til at quote ordentligt:
< http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/>
| |
Armand (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-01-03 21:08 |
|
Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
news:lfjdg-0sb.ln1@vissen.vandhane...
> Hans Joergensen wrote:
>
> > Armand wrote:
> >>> Helt enig, det eneste forskruede jeg har fundet på den er
> >>> tændrørshætterne
> >> Alene her i gruppen har der været en overrepresentation af
forskruede
> >> RD350'ere; men det udelukker jo heller ikke velholdte eksemplarer.
> > Well, jeg tog den ihvertfald ikke ilde op,.....har tænkt mig
> > at forsøge på at få lavet noget klamp..........
>
> Hæ! Det bliver jo ved og ved
Hæ!
Dén fangede selv jeg ikke i første omgang
--
Armand.
| |
Hans Joergensen (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 26-01-03 22:55 |
|
Jes Vestervang wrote:
>> Well, jeg tog den ihvertfald ikke ilde op,.....har tænkt mig
>> at forsøge på at få lavet noget klamp..........
> Hæ! Det bliver jo ved og ved
Ok ok, har du et bedre forslag ? )
Jeg taler naturligvis om kvalitets-klamp ;)
Man må sguda kunne lime sådan noget plastik så det kan holde?
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 26-01-03 23:18 |
|
In article <slrnb38m9e.i1e.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> Man må sguda kunne lime sådan noget plastik så det kan holde?
>
Det kan være svært. Prøv evt. tagrendelim.
Jeg har skrevet en milion svar til denne tråd; men det ser ud som om
TDK har problemer. Virus???? *LOL*
Har skuftet til Sunsite, og sender de andre så snart de kan komme
afsted.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 27-01-03 00:46 |
|
Hekto wrote:
>> Man må sguda kunne lime sådan noget plastik så det kan holde?
> Det kan være svært. Prøv evt. tagrendelim.
Jah .. altså, den behøver ikke nødvendigvis klemme så meget fast,
bare den kan sidde nogenlunde på plads
// Hans, http://rd350.nathue.dk ))
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 13:03 |
|
In article <slrnb38sp8.i1e.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
>
> Jah .. altså, den behøver ikke nødvendigvis klemme så meget fast,
> bare den kan sidde nogenlunde på plads
>
Er det den der 'gaffel-formede' klemme på højre side?
Så kunne man måske lave en ny klemme i aluminiom, og lime den på, til
støtte for den gamle??
> // Hans, http://rd350.nathue.dk ))
>
Nice!!!!!! :0)
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 27-01-03 13:48 |
|
Hekto wrote:
>> Jah .. altså, den behøver ikke nødvendigvis klemme så meget fast,
>> bare den kan sidde nogenlunde på plads
> Er det den der 'gaffel-formede' klemme på højre side?
> Så kunne man måske lave en ny klemme i aluminiom, og lime den på, til
> støtte for den gamle??
Måske, skal lige overveje det når jeg skal ned til maskinen på onsdag.
>> // Hans, http://rd350.nathue.dk ))
> Nice!!!!!! :0)
Tark
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Armand (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-01-03 19:25 |
|
Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnb38sp8.i1e.haj@enterprise-server.dk...
> Hekto wrote:
> >> Man må sguda kunne lime sådan noget plastik så det kan holde?
> > Det kan være svært. Prøv evt. tagrendelim.
>
> Jah .. altså, den behøver ikke nødvendigvis klemme så meget fast,
> bare den kan sidde nogenlunde på plads
Måske nok; men har man kunnet knække den af (ved attagning af dækslet?)
én gang vil en limning sikkert også kunne knække senere :-/
--
Armand.
| |
Armand (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-01-03 19:23 |
|
Hekto <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en
news:MPG.189e7d1f5d992fc398968c@news.sunsite.dk...
> In article <slrnb38m9e.i1e.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
> server.dk says...
> > Man må sguda kunne lime sådan noget plastik så det kan holde?
> >
> Det kan være svært. Prøv evt. tagrendelim.
>
P.g.a. den lille tværsnits-flade på disse tappe er det oftest forsent at
lime dem når de ér knækket af
Det er før(!) de knækker at man bør fylde alle spalter i tappen ud med
tagrendelim og derved forstærke den!
--
Armand.
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 22:10 |
|
In article <b14363$1p9o$1@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
>
> Hekto <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en
> news:MPG.189e7d1f5d992fc398968c@news.sunsite.dk...
> > In article <slrnb38m9e.i1e.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
> > server.dk says...
> > > Man må sguda kunne lime sådan noget plastik så det kan holde?
> > >
> > Det kan være svært. Prøv evt. tagrendelim.
> >
>
> P.g.a. den lille tværsnits-flade på disse tappe er det oftest forsent at
> lime dem når de ér knækket af
> Det er før(!) de knækker at man bør fylde alle spalter i tappen ud med
> tagrendelim og derved forstærke den!
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>
Hvis jeg husker rigtigt, er det ikke en egentlig tap; men nærmest en
'gaffel' der så klemmer omkring en gummiring der er krænget over en tap
på stellet.
Den er ikke helt nem at reparere, uden at man på en eller anden måde
får sat en ny gaffel på.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Hans Joergensen (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 28-01-03 00:08 |
|
Hekto wrote:
> Hvis jeg husker rigtigt, er det ikke en egentlig tap; men nærmest en
> 'gaffel' der så klemmer omkring en gummiring der er krænget over en tap
> på stellet.
> Den er ikke helt nem at reparere, uden at man på en eller anden måde
> får sat en ny gaffel på.
Du husker fuldkommen rigtigt ;)
Well, jeg må vel se hvad jeg kan finde ud af..
// Hans
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 07:54 |
| | |
Armand (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 26-01-03 15:08 |
|
Hekto <bs@MAPSONhekto.dk> skrev i en
news:MPG.189d48e4abce16389896a4@news.inet.tele.dk...
>
> ... og så lige een over næsen til Armand!!
> Det er muligt at der findes forskruede RD'ere i hobetal; men der er
> stadig gode og reelle eksemplarer! At det er en RD'er indebærer ikke
> automatisk, at den egentlig bare burde stilles ud til skraldemanden.
> Det er en sjov cykel, og man kan stadig få stumper, og masser af sjov.
> Nogen har stadig glæde af at holde liv i den slags, i stedet for bare
> at gå hen og købe en plastik-indhyldet, kønsløs, 4-cylindret,
> 4-takter, af KawaSukiYama-oprindelse, som det ene år leveres med runde
> lygter og det næste med firkantede. Jo dyrere = jo flere HK = jo
stærkere
> kan jeg køre end naboen ... og sidst men ikke mindst, en overordentlig
> støjende, helt unødvendig potte til 5-7.000 kr.!!!
> Se DÉT er da et par fordomme der er til at tage og føle på!!!
Jeg ser det største problem ved RD'ers forskruethed i at køberne oftest
er begyndere uden store penge på lommen, og som mener at sådan en
to-takter er (økonomisk?) overskuelig at skrue i. Og det er synd for det
der med tiden kunne blive en solid hobby, at den får et skud for boven
allerede ved første ejerskab!
--
Armand.
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 07:54 |
|
In article <b10qc0$7qb$4@news.cybercity.dk>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
>
> Jeg ser det største problem ved RD'ers forskruethed i at køberne oftest
> er begyndere uden store penge på lommen, og som mener at sådan en
> to-takter er (økonomisk?) overskuelig at skrue i. Og det er synd for det
> der med tiden kunne blive en solid hobby, at den får et skud for boven
> allerede ved første ejerskab!
>
> --
> Armand.
>
Jamen det kan jeg da kun give dig ret i; men omvendt forsømmer du ingen
lejlighed til at kalde en hvilken som helst RD'er for forkruet, og ikke
værd at kigge på.
Selvfølghelig bør man da advare, og vejlede så meget man kan, så der
ikke ryger penge og motivation i rendestenen.
Omvendt tror jeg også at dem der har et pænt og velholdt eksemplar, og
har brugt mange timer på dem, er lidt trætte af at høre det samme
omkvæd gang efter gang.
--
/Hekto
Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
http://dfm.nathue.dk/Hekto
www.hekto.dk/speedfight
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Thomas Buus Andersen (25-01-2003)
| Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen |
Dato : 25-01-03 18:23 |
|
"Ole Larsen" <kkk@abc.dk> skrev i en meddelelse
news:b0ufja$107o$1@news.net.uni-c.dk...
> Hej i NG'en.
>
> Som i husker skulle jeg prøvekøre RD'eren idag. Den ville overhovedet ikke
> starte, eller så meget som at slå en lille prut ud af røret..
> Jeg er osse kommet til fornuft, jeg bytter ikke, og i arbejdsiver ( læs:
> kørekuller ) har jeg faktisk samlet så meget af gixxeren at jeg nu kun
> mangler at reppe udstødningen og får sat den på, samt køler og kåbe
> naturligvis...
>
> Det tog kun ca 2.50 time at samle gixxeren ( og nej.. der er ingen skruer
> eller andet i overskud !! ;- )
2,5 time om at smide motor og andet skrammel i den .. Det er ok klaret. Kan
du klare et par billeder af den arm, som koblingsgrebet tager fat i, nede
ved gearkassen.
Jeg har en del problemer med at finde ud af at indstille den. Jeg går ud
fra, at når man hiver i kablet, så skal den udvide sig, og trykke den "pind"
ind i gearkassen, og på den måde, være koblet ud! ?
Men det er jo ikke meget mere end 3-4 mm den kan udvides , eller hvad?
>
> Så foreløbig beholder jeg gixxeren, så kæresten kan få noget rutine, og så
> må vi se når jeg forhåbentlig finder et arbejde, hvad der kan blive råd
til.
Tror jeg er fornuftigt nok :)
> Jon Larsen.
/Thomas
| |
Jon Larsen (26-01-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 26-01-03 17:04 |
|
Skal nok lige smider et par billeder
--
MVH.
Jon Larsen
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
| |
Jens Blaabjerg \(rep~ (25-01-2003)
| Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ |
Dato : 25-01-03 19:05 |
|
Ole Larsen wrote:
> Som i husker skulle jeg prøvekøre RD'eren idag. Den ville overhovedet
> ikke starte, eller så meget som at slå en lille prut ud af røret..
Som jeg sagde, så er en RD noget for dig, så længe den kører....
Held og lykke med dit gsxr projekt.
Jens
RD
| |
wheeler (25-01-2003)
| Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 25-01-03 20:01 |
|
"Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)"
Som jeg sagde, så er en RD noget for dig, så længe den kører....
>
> Jens
> RD
Nu er du mere ond i din RD'er, Jens
Wheeler
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65
| |
wheeler (25-01-2003)
| Kommentar Fra : wheeler |
Dato : 25-01-03 20:23 |
|
"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:E7BY9.106$sg4.76@news.get2net.dk...
>
> "Jens Blaabjerg (replace xxx with newsgroup to reply)"
>
> Som jeg sagde, så er en RD noget for dig, så længe den kører....
>
> >
> > Jens
> > RD
>
>
> Nu er du mere ond END din RD'er, Jens
>
> Wheeler
> --
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=65
>
>
| |
Jens Blaabjerg \(rep~ (25-01-2003)
| Kommentar Fra : Jens Blaabjerg \(rep~ |
Dato : 25-01-03 22:48 |
|
wheeler wrote:
>> Som jeg sagde, så er en RD noget for dig, så længe den kører....
> Nu er du mere ond i din RD'er, Jens
Hehe...
Det må da siges at være ret godt det skete nu og ikke om 3 dage, når han
lige var nået at blive glad for den...
Jens
RD
| |
Jon Larsen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Jon Larsen |
Dato : 27-01-03 08:55 |
|
> Som jeg sagde, så er en RD noget for dig, så længe den kører....
> Held og lykke med dit gsxr projekt.
>
> Jens
> RD
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ehh, hvor er du tarvelig
Er der andre 2-taktere i kan foreslå ??
Ellers må jeg holde mig til 4- taktere, og ikke over 600 ccm, så bliver det
for stort til mig...
--
MVH.
Jon Larsen Som vil ha reppet sin udsatødning NU )
Stud.Procesteknolog.
GSX 250 R Supersport
"Før var jeg forvirret, det er jeg også nu, bare på et højere plan."
| |
Hans Joergensen (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 27-01-03 14:13 |
|
Jon Larsen wrote:
> Ehh, hvor er du tarvelig
> Er der andre 2-taktere i kan foreslå ??
Tjoe... hvordan er de der 'prillere? eller Honda's underlige 3 cylindrede
ting(er det mvx250 den hedder?:)
Men de er sgu nok ikke bedre end RD350'eren når det kommer til stykket:)
> Ellers må jeg holde mig til 4- taktere, og ikke over 600 ccm, så bliver det
2 taktere, og ikke under 250 ccm :)
// Hans, skulle jeg aldrig have en RD500? ;)
--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til en helt tosset løsning."
UNIX Admin søger arbejde http://www.nathue.dk/?page=cv
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 14:33 |
|
In article <slrnb3ac26.ic4.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
server.dk says...
> > Ehh, hvor er du tarvelig
> > Er der andre 2-taktere i kan foreslå ??
>
> Tjoe... hvordan er de der 'prillere? eller Honda's underlige 3 cylindrede
> ting(er det mvx250 den hedder?:)
>
MZ eller Suzuki 500??? ... de er da ikke så hidsige!
RGV,TZR, RS og KR-1 er værre end RD'eren.
Honda'en er sjov, og lyden fed; men der var liiige det med den bageste
(!) cylinder af de 3. Der findes da nogle stykker rundt omkring.
Det skal dog siges at den er noget tam, og brillantinen flyver ikke ud
af håret!
En RD400 eller 500, tjaaaaa ....
Der er da vist een eller to 400'er til salg rundt om p.t.!!!
Nææææh, skal det være totalt sejt, skal det vare en gammel Kawasaki 3-
cylinderet, S elle H model. Min favorit er S3'eren; men så må man nok
nøjes med at køre ligeud, det meste af tiden.
--
Brian/Hekto
LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
.... What about www.mc-portalen.com ?
| |
Armand (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 27-01-03 21:17 |
|
Hekto <bs@hektoMAPSON.dk> skrev i en
news:MPG.189f538bd18b60d898976f@news.uunet.dk...
> In article <slrnb3ac26.ic4.haj@enterprise-server.dk>, haj@enterprise-
> server.dk says...
> > > Ehh, hvor er du tarvelig
> > > Er der andre 2-taktere i kan foreslå ??
> >
> > Tjoe... hvordan er de der 'prillere? eller Honda's underlige 3
> > cylindrede ting(er det mvx250 den hedder?:)
Hva' mæ' Honda's NS400R?
Nåede der at komme nogle af dem på gaden herhjemme?
> MZ eller Suzuki 500??? ... de er da ikke så hidsige!
Kommer sandelig an på hvilken 500 ccm's Suzuki-totakter at du tænker på
> RGV,TZR, RS og KR-1 er værre end RD'eren.
Værre?
Til hvad?
--
Armand.
| |
Hekto (27-01-2003)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 27-01-03 22:12 |
| | |
Claus Ruglund Jakobs~ (28-01-2003)
| Kommentar Fra : Claus Ruglund Jakobs~ |
Dato : 28-01-03 07:29 |
|
Hans Joergensen wrote:
> Jon Larsen wrote:
>> Ehh, hvor er du tarvelig
>> Er der andre 2-taktere i kan foreslå ??
>
> Tjoe... hvordan er de der 'prillere? eller Honda's underlige 3
> cylindrede ting(er det mvx250 den hedder?:)
>
Den hedder mvx250f, og den da en ok cykel, man skal bare regne med at skulle
adskille forbremsen med jævne mellemrum, den er indkapslet med deraf
kommende kølingsproblemer og støvsamling :-/
--
Mvh Claus
(cb750 f2 '77 eks mvx250f '86 )
| |
|
|