ahh, tak for svaret...kunne virkeligt bruge et positivt svar lige nu :)
ej, jeg prøver også at sende en mail til toldogskat men har snakket i
telefon med dem..de holdt hårdt på, at jeg skulle have originalen..men ka jo
være man kan snakke godt for sig.
har heller ikke hørt fra kawasaki importøren endnu, så kan lige så godt
forsøge mig lidt frem...
der er ingen herinde der har noget familie i rostock som de lige kunne få
til at smutte ned på det lokale "motorkontor" og hente en erstatningsatest
?`
"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote in message
news:hgdr2v4ms0req71qpab4dfeji8seq1qqtv@4ax.com...
> On Tue, 21 Jan 2003 13:19:51 +0100, "Thor" <thorbych23@hotmail.com>
> wrote:
>
> Hej Thor.
>
> >jeg har en tysk indregistreret mc som jeg nu vil have betalt afgift på,
MEN
> >den originale tyske reg. attest er bortkommet...hvad er mine muligheder
??
> >på forhånd mange tak
> >
> Generelt er du på'en når det originale "fahrzeugsbrief" er bortkommet,
> idet det indeholder køretøjets første registreringsdato.
> Og netop den dato anvender T&S til at aldersbestemme køretøjet med.
> Du har helt ret hvis du nu tænker: Jam, hvad så hvis cyklen
> oprindeligt er en 1992 model der først er indregistreret i 1994?
> Ja så er det 1994 datoen der gælder hos T&S.
> Men, T&S må være vant til at papiret mangler, idet en MC importeret
> fra Sverige ikke har et registreringspapir med sig.
> Den originale registreringsattest skal i Sverige sendes tilbage til
> "Vegværket", så med mindre du er så snu at du fåe en kopi af den før
> tidligere ejer sender den tilbage, står du med tomme hænder.
> Jeg har spurgt T&S om hvad de gør i det tilfælde, og svaret var: Det
> plejer vi at finde ud af".
> Altså kan de vel også klare det "lille" problem hvis papiret fra
> Germanistan mangler.
> Jeg ville snakke lidt med T&S før jeg gik helt i coma.
>
> Steen Gruby
> Suzuki XN85 Turbo
> Ducati Paso 750
> oz9zi@(no.spam)gruby.dk
>
www.gruby.dk