> >
> ... og husk så at checke farven på tændrørene!!!!
> Den kan nemlig godt løbe varm, hvis tændingen står helt galt, og så
> koster det stempler.
> Det bedste er at finde den rigtige værdi.
> --
> /Hekto
>
> Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
>
http://dfm.divvy.dk/hekto
>
www.hekto.dk/speedfight
>
> ... What about
www.mc-portalen.com ?
Hej.
Som udgangspunkt : For tidlig (Høj) tænding giver tændingsbanken, og urolig
motorgang i tomgang.
På sådan en "satan" er det nemt at høre "tændingsbankeriet"
For sen tænding (lav),giver en dejlig rolig, og langsom tomgang, endvidere
opdager man hurtigt at motoren varmer mere end normalt er.
Ignorerer man dette, er det at det går galt.
Årsagen er at forbrændingen ikke når at blive færdig, og stadig pågår, når
udstødsporten åbner.
Farven på tændrørene siger noget om temperaturen på tændrøret.
Det er en indikation, men skal det for alvor bruges til noget, skal man lede
i en bestemt retning.
Eks: Korrekt instillet motor, men for varmt tændrør, indikation : For varm
motor.
Eks: Korrekt indstillet motor, men for koldt tændrør, giver indikation : For
fed blanding.
Samme udgangspunkt, men skidt i hoveddyse, nogenlunde korrekt udseende, men
motor for varm, og dårlig motorkultur.
Sådan man man blive ved, men med en forsigtig tilgang til tingene, kan man
sagtens finde en brugbar indstilling.
Eller hvad mener Moller !!!! Han trimmer MZ, og kører garanteret med den
oprindelige indstilling, selvom han "Jager dyret" op i omdrejninger.
Mvh
Niels