/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
XJ600 vs GSX600F
Fra : Steffen Rasmussen (f~


Dato : 16-01-03 21:55

Hejsa

Sidder her og er ved at forsøge at finde en ny MC for foråret..

Jeg har 2 modeller som jeg overvejer lidt, men ikke rigtigt kan finde
ud af hvilken jeg helst vil have.. (ehh altså som samtidigt er
realistisk :)

De 2 modeller jeg har fundet frem til er en Suzuki GSX600-F, og en
XJ600 (med underkåbe, så de begge har "fuld kåbe").

Den skal ud over et par lange ture på landet og de sædvanlige smuture
bruges til en del motorvejskørsel, hvorfor jeg umiddelbart er mest
tændt på GSX'eren pga de lidt flere hk, men hvad er jeres erfaringer
med XJ600'eren på Motorvejen ??, jeg tænker på en marchhastighed på
omkring de 130 (som alle andre :)

og så med de 130, stadig have energi til overhalinger...

Så er der også lige den der med prismæssige overvejelser, ikke så
meget anskaffelse, men mest hvor meget det koster at holde maskinen
kørende.

Det skal med det samme siges at jeg forventer at alle reps og services
bliver udført på værksted, da det ikke ligefrem er sikkerhedsmæssigt
forsvarligt at jeg betjener skruetrækker, topnøgle eller ...

Benzin forbrug betyder ikke så meget, men resten af reps + service
koster trods alt lidt også..

erfaringer modtages med kyshånd

Steffen R,.

 
 
carlsen (16-01-2003)
Kommentar
Fra : carlsen


Dato : 16-01-03 23:41

Jeg har haft flere xj600 ( en til salg ) det er de gamle typer. Det er en
god og nem cykel og den kan nemt holde
en motorvejshastighed på 160 / 170 km uden problemer . Motorerne holder nemt
130000 uden problemer..
Mvh
Carlsen.
"Steffen Rasmussen (fjern @xx, i min mailaddr for svar)"
<sniffer@xx@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
news:av6e2vovai6kricgfigcrp0fhpkjh3p6g0@4ax.com...
> Hejsa
>
> Sidder her og er ved at forsøge at finde en ny MC for foråret..
>
> Jeg har 2 modeller som jeg overvejer lidt, men ikke rigtigt kan finde
> ud af hvilken jeg helst vil have.. (ehh altså som samtidigt er
> realistisk :)
>
> De 2 modeller jeg har fundet frem til er en Suzuki GSX600-F, og en
> XJ600 (med underkåbe, så de begge har "fuld kåbe").
>
> Den skal ud over et par lange ture på landet og de sædvanlige smuture
> bruges til en del motorvejskørsel, hvorfor jeg umiddelbart er mest
> tændt på GSX'eren pga de lidt flere hk, men hvad er jeres erfaringer
> med XJ600'eren på Motorvejen ??, jeg tænker på en marchhastighed på
> omkring de 130 (som alle andre :)
>
> og så med de 130, stadig have energi til overhalinger...
>
> Så er der også lige den der med prismæssige overvejelser, ikke så
> meget anskaffelse, men mest hvor meget det koster at holde maskinen
> kørende.
>
> Det skal med det samme siges at jeg forventer at alle reps og services
> bliver udført på værksted, da det ikke ligefrem er sikkerhedsmæssigt
> forsvarligt at jeg betjener skruetrækker, topnøgle eller ...
>
> Benzin forbrug betyder ikke så meget, men resten af reps + service
> koster trods alt lidt også..
>
> erfaringer modtages med kyshånd
>
> Steffen R,.



Armand (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 17-01-03 14:45


carlsen <carlsen@adslhome.dk> skrev i en
news:3e27ed74$0$242$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg har haft flere xj600 ( en til salg ) det er de gamle typer. Det er
en
> god og nem cykel og den kan nemt holde
> en motorvejshastighed på 160 / 170 km uden problemer . Motorerne
holder nemt
> 130000 uden problemer..

Hvis det er den første model og ikke 'S hhv. 'N modellen med de
fremadlænende cylindre, har jeg flere oplevelser af at den ikke er
synderlig holdbar. Faktisk har 70.000km været grænsen for et par stykker


--
Armand.







carlsen (17-01-2003)
Kommentar
Fra : carlsen


Dato : 17-01-03 15:26

Man kan også være et svin med en xj 600 og så holder den heller ikke. Det
gør en bmw heller ikke...

Mvh.
Carlsen
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:b091ee$3o3$4@news.cybercity.dk...
>
> carlsen <carlsen@adslhome.dk> skrev i en
> news:3e27ed74$0$242$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Jeg har haft flere xj600 ( en til salg ) det er de gamle typer. Det er
> en
> > god og nem cykel og den kan nemt holde
> > en motorvejshastighed på 160 / 170 km uden problemer . Motorerne
> holder nemt
> > 130000 uden problemer..
>
> Hvis det er den første model og ikke 'S hhv. 'N modellen med de
> fremadlænende cylindre, har jeg flere oplevelser af at den ikke er
> synderlig holdbar. Faktisk har 70.000km været grænsen for et par stykker
>
>
> --
> Armand.
>
>
>
>
>
>



Steffen Rasmussen (f~ (17-01-2003)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen (f~


Dato : 17-01-03 15:33

>news:3e27ed74$0$242$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>> Jeg har haft flere xj600 ( en til salg ) det er de gamle typer. Det er
>en
>> god og nem cykel og den kan nemt holde
>> en motorvejshastighed på 160 / 170 km uden problemer . Motorerne
>holder nemt
>> 130000 uden problemer..
>
>Hvis det er den første model og ikke 'S hhv. 'N modellen med de
>fremadlænende cylindre, har jeg flere oplevelser af at den ikke er
>synderlig holdbar. Faktisk har 70.000km været grænsen for et par stykker
>

Auuch, well det havde nok også været lidt smart hvis jeg havde skrevet
at det var en Diversion S, 01 model/02 model jeg havde i tankerne, men
efter at have fulgt tråden omkring GSX750'eren er det jo ganske
interessant.. med de problemer som GSX600 modellen nok også falder
over.. alternativt kan man jo kaste sig over en CB500 istedet, som
efter sigende også er lidt sjovere på de "gode veje" :)

Og med en TCP fuldkåbe på CB500'eren er forskellen vel til at overse
på den og XJ'eren..

Det skal så siges at jeg kun har haft kort i 1 ½ år, så det sætter
sine naturlige begrænsninger.. for udvalget (når man ikke rigtigt kan
styre sig med rullen).. (og så hr jeg slet ikke nævnt forsikring endnu
:(

-steffen

PeterL (17-01-2003)
Kommentar
Fra : PeterL


Dato : 17-01-03 20:28

Hej Steffen!

Jeg har en Diversion '98 (Samme som '99, '00, '01 og '02). Jeg har masser af
gode erfaringer med den. Billig og nem at vedligeholde og forsikre, god
benzinøkonomi og gode kræfter og komfort til motorvej, langtur og hverdag.
Også med oppakning.
Jeg har kun to negative ting at sige om den: Det er ikke en racer, men i
langt de fleste tilfælde kommer det jo mere an på føreren end maskinen, så
en erfaren "bølle" kan sagtens få masser af sjov ud af den på den konto.
Derudover er der en lettere irriterende rysten omkring 4500 o/min som kun
bliver værre af at man sætter fuldkåbe på. Man vænner sig dog hurtigt til
det, og når man har skruet kåben af og på tilpas mange gange finder man ud
af hvordan den skal skrues på så det mærkes mindst muligt. Jeg påpeger det
ikke fordi det egentlig generer mig, men det findes så vidt jeg ved på alle
maskiner, så det er ikke en fejl du kan høre når du skal ud og prøve.
Ellers er det en rigtig god pakke for pengene.

Jeg har en kollega som har en GSX600-F. Jeg har ikke prøvet den, men han er
glad for den, og jeg tror ikke han har haft problemer med den, bortset fra
en flækket motorblok som blev byttet på garantien. Han siger at den nogen
gange er lidt tung at bakse rundt med men det skulle ikke være noget
særligt.

Det er fint at spørge til råds, men i sidste ende må du ud og prøve før du
bestemmer dig, for motorcykler er en meget individuel ting. Rigtig meget
held og lykke... Også med forsikringen...

-PeterL


"Steffen Rasmussen (fjern @xx, i min mailaddr for svar)"
<sniffer@xx@trashcan.dk> wrote in message
news:av6e2vovai6kricgfigcrp0fhpkjh3p6g0@4ax.com...
> Hejsa
>
> Sidder her og er ved at forsøge at finde en ny MC for foråret..
>
> Jeg har 2 modeller som jeg overvejer lidt, men ikke rigtigt kan finde
> ud af hvilken jeg helst vil have.. (ehh altså som samtidigt er
> realistisk :)
>
> De 2 modeller jeg har fundet frem til er en Suzuki GSX600-F, og en
> XJ600 (med underkåbe, så de begge har "fuld kåbe").
>
> Den skal ud over et par lange ture på landet og de sædvanlige smuture
> bruges til en del motorvejskørsel, hvorfor jeg umiddelbart er mest
> tændt på GSX'eren pga de lidt flere hk, men hvad er jeres erfaringer
> med XJ600'eren på Motorvejen ??, jeg tænker på en marchhastighed på
> omkring de 130 (som alle andre :)
>
> og så med de 130, stadig have energi til overhalinger...
>
> Så er der også lige den der med prismæssige overvejelser, ikke så
> meget anskaffelse, men mest hvor meget det koster at holde maskinen
> kørende.
>
> Det skal med det samme siges at jeg forventer at alle reps og services
> bliver udført på værksted, da det ikke ligefrem er sikkerhedsmæssigt
> forsvarligt at jeg betjener skruetrækker, topnøgle eller ...
>
> Benzin forbrug betyder ikke så meget, men resten af reps + service
> koster trods alt lidt også..
>
> erfaringer modtages med kyshånd
>
> Steffen R,.



Niels (19-01-2003)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 19-01-03 00:58

Ang. GSX600F......

Jeg har en Gsx600F fra 95.. Er faktisk utrolig glad for den, den er pæn at
se på.. den ligner ikke en vild racer.

Jeg har dog haft en del uheld med den... Men til GSx´eren forsvar vil jeg
dog sige at min kørsel har IKKE altid været pæn.. og jeg roder selv med det
der kan rodes.

Den er efter min vurdering behaglig at trille syd på... Vinden mærker jeg
ikke noget til når nålen ligger på den anden side af 140... Der har den dog
overrasket mig en del på den positive side. Overhaling med en bag på ca.
vægt 70 kg. kan den godt være lidt tung i 6 gear ved 90 km/t, men så er
det vel egenligt bare et spørgsmål om at gå et gear ned og give den køllen..

Ved at sidde bagpå syntes jeg den er okay.. Har siddet bagpå fra Aalborg til
Odense med 3 stop ( optankning ) fuld oppakning.

Optrækket fejler nu hellere ikke noget... syntes jeg... Den flytter sig pænt
fra et lyskryds, men mine erfaringer har vist sig at den arbejder bedst fra
3 gear og op efter...

Gå på baghjul.... Hmm.. Troede sku ikke at den kunne, men en dag da jeg
skulle hjem fra jobbet havde jeg, ja, jeg havde sku undervurderet en bils
hastighed og da jeg var kommet ud på vejen så jeg en Mercedes med det lange
lys nærme mig hastigt bagfra... og jeg tøffede pænt af sted.. fra 5 gear til
3. gear og fuld foderhane... Der løftede forhjulet sig vist en ½ meters
penge ( ifg. nogle kollegaer der så det og holdte tilbage på sidevejen ).

Landevejskørsel... Den er tung... og det gir et skrald når man ryger af
vejen med 100 km/t !! Prøvede det forige år... Men en anden sag, mig der
ikke havde slidt mit dæk nok ned *G*. eller at nok kørte lidt for
hurtigt.( tror jeg )

Den kan nemt smides rundt i et sving så den nederste del af kåben får sig
nogle ridser... Det er en sjov maskine at køre på og den kan altså mere end
man lige regner med, men igen.. alt afhænger af den der sidder på den.

Langtur hvor det skal gå stærkt.. Der kan jeg kun sige... Der er den go ´ ..
jeg skulle hjem fra Fraugde træffet... Jeg var i lidt tidsnød og klokken var
1 om aften.. Motorvejen var en god rute... ned og ligge på tanken..
Blinkeren tændt, ud i overhaligssporet, og så dreje håndtaget.. Den
hastigheden var på omkring 180 - 225 det meste afvejen uden at motoren
brokkede sig det mindste... ej hellere dagene derefter ..

Well. .det var det ... :) håber det kunne bruges til noget... Og jeg
forventer at "tøsen" kan køre de små 8000 - 10000 km/ her til sommer uden
klammeriere :)

Niels
- Aalborg


"PeterL" <overground@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e285923$0$145$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej Steffen!
>
> Jeg har en Diversion '98 (Samme som '99, '00, '01 og '02). Jeg har masser
af
> gode erfaringer med den. Billig og nem at vedligeholde og forsikre, god
> benzinøkonomi og gode kræfter og komfort til motorvej, langtur og hverdag.
> Også med oppakning.
> Jeg har kun to negative ting at sige om den: Det er ikke en racer, men i
> langt de fleste tilfælde kommer det jo mere an på føreren end maskinen, så
> en erfaren "bølle" kan sagtens få masser af sjov ud af den på den konto.
> Derudover er der en lettere irriterende rysten omkring 4500 o/min som kun
> bliver værre af at man sætter fuldkåbe på. Man vænner sig dog hurtigt til
> det, og når man har skruet kåben af og på tilpas mange gange finder man ud
> af hvordan den skal skrues på så det mærkes mindst muligt. Jeg påpeger det
> ikke fordi det egentlig generer mig, men det findes så vidt jeg ved på
alle
> maskiner, så det er ikke en fejl du kan høre når du skal ud og prøve.
> Ellers er det en rigtig god pakke for pengene.
>
> Jeg har en kollega som har en GSX600-F. Jeg har ikke prøvet den, men han
er
> glad for den, og jeg tror ikke han har haft problemer med den, bortset fra
> en flækket motorblok som blev byttet på garantien. Han siger at den nogen
> gange er lidt tung at bakse rundt med men det skulle ikke være noget
> særligt.
>
> Det er fint at spørge til råds, men i sidste ende må du ud og prøve før du
> bestemmer dig, for motorcykler er en meget individuel ting. Rigtig meget
> held og lykke... Også med forsikringen...
>
> -PeterL
>
>
> "Steffen Rasmussen (fjern @xx, i min mailaddr for svar)"
> <sniffer@xx@trashcan.dk> wrote in message
> news:av6e2vovai6kricgfigcrp0fhpkjh3p6g0@4ax.com...
> > Hejsa
> >
> > Sidder her og er ved at forsøge at finde en ny MC for foråret..
> >
> > Jeg har 2 modeller som jeg overvejer lidt, men ikke rigtigt kan finde
> > ud af hvilken jeg helst vil have.. (ehh altså som samtidigt er
> > realistisk :)
> >
> > De 2 modeller jeg har fundet frem til er en Suzuki GSX600-F, og en
> > XJ600 (med underkåbe, så de begge har "fuld kåbe").
> >
> > Den skal ud over et par lange ture på landet og de sædvanlige smuture
> > bruges til en del motorvejskørsel, hvorfor jeg umiddelbart er mest
> > tændt på GSX'eren pga de lidt flere hk, men hvad er jeres erfaringer
> > med XJ600'eren på Motorvejen ??, jeg tænker på en marchhastighed på
> > omkring de 130 (som alle andre :)
> >
> > og så med de 130, stadig have energi til overhalinger...
> >
> > Så er der også lige den der med prismæssige overvejelser, ikke så
> > meget anskaffelse, men mest hvor meget det koster at holde maskinen
> > kørende.
> >
> > Det skal med det samme siges at jeg forventer at alle reps og services
> > bliver udført på værksted, da det ikke ligefrem er sikkerhedsmæssigt
> > forsvarligt at jeg betjener skruetrækker, topnøgle eller ...
> >
> > Benzin forbrug betyder ikke så meget, men resten af reps + service
> > koster trods alt lidt også..
> >
> > erfaringer modtages med kyshånd
> >
> > Steffen R,.
>
>



ssmads (10-02-2003)
Kommentar
Fra : ssmads


Dato : 10-02-03 11:25

"Steffen Rasmussen (fjern @xx, i min mailaddr for s" skrev d. 16-01-03
21:55 dette indlæg :
> Hejsa
>
> Sidder her og er ved at forsøge at finde en ny MC for foråret..
>
> Jeg har 2 modeller som jeg overvejer lidt, men ikke rigtigt kan finde
> ud af hvilken jeg helst vil have.. (ehh altså som samtidigt er
> realistisk :)
>
> De 2 modeller jeg har fundet frem til er en Suzuki GSX600-F, og en
> XJ600 (med underkåbe, så de begge har "fuld kåbe").
>
> Den skal ud over et par lange ture på landet og de sædvanlige smuture
> bruges til en del motorvejskørsel, hvorfor jeg umiddelbart er mest
> tændt på GSX'eren pga de lidt flere hk, men hvad er jeres erfaringer
> med XJ600'eren på Motorvejen ??, jeg tænker på en marchhastighed på
> omkring de 130 (som alle andre :)
>
> og så med de 130, stadig have energi til overhalinger...
>
> Så er der også lige den der med prismæssige overvejelser, ikke så
> meget anskaffelse, men mest hvor meget det koster at holde maskinen
> kørende.
>
> Det skal med det samme siges at jeg forventer at alle reps og services
> bliver udført på værksted, da det ikke ligefrem er sikkerhedsmæssigt
> forsvarligt at jeg betjener skruetrækker, topnøgle eller ...
>
> Benzin forbrug betyder ikke så meget, men resten af reps + service
> koster trods alt lidt også..
>
> erfaringer modtages med kyshånd
>
> Steffen R,.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


ssmads (10-02-2003)
Kommentar
Fra : ssmads


Dato : 10-02-03 11:25

"Steffen Rasmussen (fjern @xx, i min mailaddr for s" skrev d. 16-01-03
21:55 dette indlæg :
> Hejsa
>
> Sidder her og er ved at forsøge at finde en ny MC for foråret..
>
> Jeg har 2 modeller som jeg overvejer lidt, men ikke rigtigt kan finde
> ud af hvilken jeg helst vil have.. (ehh altså som samtidigt er
> realistisk :)
>
> De 2 modeller jeg har fundet frem til er en Suzuki GSX600-F, og en
> XJ600 (med underkåbe, så de begge har "fuld kåbe").
>
> Den skal ud over et par lange ture på landet og de sædvanlige smuture
> bruges til en del motorvejskørsel, hvorfor jeg umiddelbart er mest
> tændt på GSX'eren pga de lidt flere hk, men hvad er jeres erfaringer
> med XJ600'eren på Motorvejen ??, jeg tænker på en marchhastighed på
> omkring de 130 (som alle andre :)
>
> og så med de 130, stadig have energi til overhalinger...
>
> Så er der også lige den der med prismæssige overvejelser, ikke så
> meget anskaffelse, men mest hvor meget det koster at holde maskinen
> kørende.
>
> Det skal med det samme siges at jeg forventer at alle reps og services
> bliver udført på værksted, da det ikke ligefrem er sikkerhedsmæssigt
> forsvarligt at jeg betjener skruetrækker, topnøgle eller ...
>
> Benzin forbrug betyder ikke så meget, men resten af reps + service
> koster trods alt lidt også..
>
> erfaringer modtages med kyshånd
>
> Steffen R,.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409248
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste