Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnb2dbd3.gcf.haj@enterprise-server.dk...
> armand wrote:
> >> Jeg ved det ikke, jeg tror det ikke ...
> >> Han blev ihvertfald tit meldt til politiet, og de kendte ham ganske
godt.
> > Hvis du ikke ved det er der ikke sket noget som helst, derved at man
ville
> > have haft behov for dit vidneudsagn i retten!
>
> Det er jo det... nåmen, det kan nok ikke betale sig at bekymre sig om det
nu..
> Eftersom det jo er længe siden, iøvrigt har jeg andre sager jeg hellere
ville
> klage over end denne ..
Det var nu heller ikke for at få dig til at klage; men derimod snarere i
mismod over hvor lidt etaten bekymrer sig om sagen
En kammerat til mig fik sin Fireblade stjålet, og ikke længe efter et tip om
at den næsten med sikkerhed var blevet brugt under noget uorganiseret
gaderæs af personer der burde være politiet kendt. Da han henvendte sig
personligt i pågældende politikreds for at følge tyverianmeldelsen op med så
konkret et spor, kom han ikke engang forbi kvindfolket ved skranken!
Sørgeligt men sandt.
For nyligt lod jeg mig informere om et arbejde nogle tyske motorjournalister
havde gjort omkring tyveri af luksusbiler. Deres konklusion var at ingen
andre end ejeren bekymrer sig over tyveri:
- Politiet har kun begrænsede ressourcer, og da et køretøj alligevel er
forsikret, lider ejeren jo ikke nogen nød.
Derfor er der altid sager der vejer tungere end tyveriet af et køretøj!
- Forsikringsselskabernes regnskaber kræver balance - Stiger tyveri-udgiften
sættes præmierne bare op derefter. Selskabets overskud anskues procentuelt
af omsætningen, så hvis der har været en større skadesudbetaling med
efterfølgende præmieforhøjelse stiger overskuddet ligeledes.
Så hvorfor skulle de være interesseret i at sænke tyveriantallet?
- Fabrikanterne sælger qua forsikringsudbetalingerne ligeledes flere
køretøjer desto flere der blive stjålet.
Så hvorfor skulle dé bekymre sig andet end hvad de kan udnytte til reklame?
BMW (biler) påberåbte sig at man ikke vil kunne benytte en opbrudt BMW
effektivt uden først at skulle skifte hele ledningsnettet; men de blev lidt
stramme i betrækket da de blev konfronteret med deres ligegyldighed over at
der i realiteten blev solgt en del komplette ledningsnet, og endnu mere
markant langt over 90% af disse blev solgt til Polen
Der er med andre ord al grund til nærmest at støbe sin motorcykel i jorden
hver gang man forlader den :-|
--
Armand.