"Jens Jacob Bager Jensen" <bager1(--fjern--)@get2net.dk> wrote in message
news:iFTT9.27$O07.1019@news.get2net.dk...
> Du spørger decideret efter børnesygdomme. Millen er generelt meget
> velkonstrueret og motoren er god. Problemet er at samlekvaliteten, især på
> de første (1998) ikke var så god. Når de problemer er rettet er det en
meget
> fin og god sportsmaskine med mod plads til føreren selv om du ikke er en
af
> de mindste.
Det var netop derfor jeg valgte millen, med mine 193 sidder jeg ret odt på
den , 10 gange bedre en jeg gjorde på en cbr1000f !
> Kig efter lækkende kølervæske, lækkende koblingsvæske og lækkende
motorolie
> især på bagsiden af oliebeholderen. Forlang servicebog med alle stempler.
>
> En Mille kan have en dårlig koblingscylinder og dan kan tabe koblingsvæske
> ind i motoren. Det kan fixes, men koster et par tusind.
www.sprts-mc.dk
har
> vist et fix?
det skulle være fikset på ægte 2001 modellerne
> En Milles bagdæmper ligger meget tæt på den ene udstødning, det gør den
> hurtigt bliver varm og slider olien i bagdæmperen hurtigt (15.000km). Et
> olieskifte i bagdæmperen koster 500kr og vil være alle pengene værd. Det
jeg
> har hørt er at bagdæmperen er alle tiders hvis man passer på den og sender
> den til service ind i mellem
Hmm jeg fik at vide at man ikek kunne serviceret sachs dæmperen (ifølge
maxton england), så hvor får man den serviceret ?
> Spørg til hvordan man måler oliestanden på cyklen. Da den har
> tørsumpssmøring skal den ikke checkes som på normale cykler. Det foregår
> således: Varm cyklen op. Sluk for motoren. Vent to minutter og kig på
> slangen ved oliebeholderen. Lidt omstændigt. Da de Miller jeg kender
bruger
> olie (1-3dl pr 1000km alt efter hvor hårdt de bliver kørt), så er det
> vigtigt at kunne proceduren.
Det med olien er der mange der bekymrer sig om, specielt folk der ikke har
mille(og folk der lige har fået
![Glad](images/smileys/glad.gif)
, det er rigtig at man skal aflæse
standen efter mc er kørt varm og den lige har stået i 2 min, i praksis er
det ikek noget problem, da man kan se den mens man sidder på cyklen og lige
læner sig ud og kigger ind i vinduet halvt oppe på kåben, så det er ikek
noget at bekymre sig om. det med at vente 2 min har ikek den store betdning
med mindre du har kørt totalt vildt lige inden med wheelies osv ....Jeg har
ikek bemærket et olieforbrug, maskinen har kørt på motul fuldsyntet fra
starten af, og mellem service intervallerne har der ikek været brug for at
efterfylde mit forbrug skydes til ca 1-2 dl mellem service, men nu er der
mange der har købt mille og givet den tæsk fra førstedagen da det er en
racer, så jeg tror det er nemt at støde ind i et eksemplar der er blevet
voldkørt, også hos forhandlerne ! kender pt til 2 cykler som første gang de
så dagens lys var på knutstorp...og ca 4kkm senere stod hos forhandleren til
ca 15kkr mindre end ny pris....dvs lav km stand og atraktiv pris....pas på !
> Sidestøttebenet på en Mille er helt til grin.......
så sandt så sandt, det har dog hjulpet på 2001 modellerne, men ikke nok...
en punktering og maskinen vælter over på den modsatte side af støttebenet,
det er også ret vigtig at man lige giver 1 min mere til at finde et godt
sted at stille cyklen i forhold til japanerne, da det støtteben virkelig er
dumt designet og vinden kan finde på at tippe cyklen hvis den kommer til at
stå lidt for lodret.
> Angående dæk. Så kører Millen godt på dæk med en lidt spids profil. Jeg
har
> hørt rosende ord til Millen om D207, Metzeler Sportec M1 og BT010. De
> originalt monterede Dragon Evo Corsa er også gode, men har lav holdbarhed.
> Forvent den kører mellem 4 og 8.00km på et sæt dæk alt efter hvor meget du
> hænger på gassen.
MilleR kommer med 180 og standart mille med 190, jeg fik dunlop med til min,
alle jeg kender har skiftet til 180 bagpå, pilot sport skulel også være
ganske fine.
> En Mille skal serviceres hos en forhandler der har udstyret til at
indstille
> den elektroniske indsprøjtning. Det har f.eks MC-Hjørnet i København. Det
> fik en af de cykler jeg har berøring med til at gå meget bedre end da den
> fik service hos Søborg MC. Søborg MC er dygtige, men de har ikke værktøjet
> til at indstille indsprøjtningen. Helt præcist så fik det cyklen til at gå
> mere jævnt ved "lave" omdrejninger, altså i omegnen af 3000 på en Mille.
kommer lige til at tænke på at folk siger den har vildt bundtræk osv i sårn'
en v2, min umiddelbare holdning i forhold til min cbr1000 var at de mindede
meget om hinanden i optræk osv...millen gøre det en anelse hurtigere, men
det er nok fordi den vejer 50 kg mindre
> Kædekit holder ikke så langt, da V-2'erens pulserende træk nedsætter
kædens
> levetid. Forvent 15.000km på et kædekit.
mit kædekit har kørt 14000 og der er næsten ingen tegn på slid endnu, men er
også blevet smurt jævnligt efter køreturer
> Benzinøkonomien ligger på en 14-15Km/L. Ikke noget at råbe hurra for.
det passer meget godt, med hanen i bund ca 12, og på langtur ved 130 ca
16-17
> Kører man på bane og klatrer rundt på cyklen ridser man bagsvingeren i
højre
> side med hælen. Tape den ind får du ankommer på banen.
gør man også ved landevej, lær at leve med det, den kan pudses op igen.
> Hvis du vil have god benzinøkonomi, god holdbarhed på sliddelene og langt
> mellem nedbruddene, så køb en 1998-2001 Fireblade. Man er vel Honda mand
mjaaa, det er nok rigtig, jeg vilel dig ikek bytte
Lasse
Mille