"Søren Dahl" <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1c6d16.1705212@news.net4you.dk...
> HEJ NG - og ikke mindst off-rødderne!
>
> Jeg har en Yamaha XT 250 84' på hånden, til 7500,- - men inden jeg
> investere i den, vil jeg lige høre om der er nogen som har erfaringer
> med denne type cykler. Jeg vil primært bruge den til vinterkørsel, da
> jeg er den glade ejer af en Bandit y2k 600, men da jeg samtidig også
> stadig er MEGET interesseret i off-road, vil jeg måske også bruge
> XT'eren til det. Cyklen har kørt 45K, og er ellers i ret god stand,
> kender dog ikke noget til motoren tilstand. Den er synet for 2 mrd.
> siden.
>
> Er det noget??
Min første kværn! Selvfølgelig er det noget.!!
Seriøst: Den er bedst til sogne-/landeveje, bykørsel og en enkelt grusvej.
Det er ikke en rigtig god offroader. Da skal du vælge en XT350 (der også har
en noget nyere 4-ventil motor), eller måske en XT500/550, som vist er nævnt
andetsteds i tråden. Dog bliver er en 350'er nok svær at få til 7½ K, og en
550'er til den pris er nok noget forknoklet.
XT250 er (var i '92) billig at skrue i. Min fik en opboring, nyt stempel,
ringe, komplet pakningssæt og ny kædekit for ca. 2000,-.
Den havde kørt 26000 km, årsagen til stempeltrækket var at en tidligere ejer
på en eller ande måde havde fået stempel og cylinder revet godt og grundigt.
Efter det kørte jeg godt 10.000 km uden problemer inden jeg solgte den. Jeg
vil tro at en der er ordentligt holdt kan gå lige så langt som andre
"gammeldags" et-benede, med konventionelle cylinderforinger, etc.
Den har 21 hk, og en topfart på ca. 110 km/t. Og det er rigeligt, de to små
enkeltvirkende tromlebremser taget i betragtning!
Hvis du virkelig er MEGET offroad interesseret, bør du vælge en anden cykel.
Hvis du bare mangler en vintercykel, og skal kunne køre lidt på markerne
(eller ikke har flere penge at købe for) så kan den nok gå an.
Held med det.
Asger
ZX-10